Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 MFC 10 samen met Genos
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Genos not yet 1956
Junior Member

64 berichten

Geplaatst - 10/10/2019 :  13:06:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Gdm, graag zou ik willen weten of er Genos gebruikers zijn die een
Yamaha mfc 10 gebruiken en wat hun ervaringen zijn.

Misschien zij er ook Genos players die een alternatief gebruiken of een alternatief voorstel hebben.

Met vriendelijke speelgroeten,

Sjimmie

micdo
Senior Member

526 berichten

Geplaatst - 10/10/2019 :  14:46:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik gebruik hem naar te vredenheid.

Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel
Ga naar bovenaan de pagina

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 10/10/2019 :  15:37:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Alternatief:
ik gebruik midi event processor.
Zelfde functies als MFC10 doch getriggerd
door sysexopdrachten in midifile.
Zeer tevreden.
Bij gebruik > altijd met midi spelen,
minder geëigend voor Live.

VrGr
eddy vanzee
Ga naar bovenaan de pagina

vlbrgt
Senior Member

581 berichten

Geplaatst - 10/10/2019 :  16:20:05  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
Gebruik hetzelfde systeem als Eddy met een Midi Processor.
Toch even een toevoeging aan wat Eddy heeft geschreven :
Om de sysex commando's voor de MFC te kunnen gebruiken dient er inderdaad een midi mee te 'lopen'.
In mijn geval is dit een midi met enkel de noten van de melodie (volume op 0), de akkoorden en de sysex'en voor de MFC bediening.
De noten en de akkoorden dienen om de partituur te kunnen weergeven op een extern scherm.
Ik speel dus wel degelijk met een stijl die synchroon start met de midi.
Live is dus best mogelijk met deze methode.
Het enige nadeel is voor mensen die improviseren tijdens het spelen. Dit kan natuurlijk niet met deze methode, omdat je gebonden bent aan de midi.

Mvg
Etienne

Bewerkt door vlbrgt op 10/10/2019 16:32:59
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1582 berichten

Geplaatst - 10/10/2019 :  21:50:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
De Mfc10 gebruik ik al sinds de eerste Tyros , zou niet zonder meer willen .
Gebruik hem als volume pedaal en voor div schakelingen ( sustain, harmony, eff on/off, up 1.2.3 on/off )
Ik heb niks met Midi files o.i.d gebruik hem alleen als real time controller (live)

Soneg

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors

Bewerkt door Soneg op 10/10/2019 21:51:42
Ga naar bovenaan de pagina

QuiRobinez
Average Member

431 berichten

Geplaatst - 11/10/2019 :  12:46:02  Toon profiel  Bezoek de homepagina van QuiRobinez  Reageer met citaat
Ik gebruik de behringer BCF1010. Goedkoop en werkt perfect met een Genos (zodra je de behringer geprogrammeerd hebt met de juiste noot informatie per pedaal).
Ga naar bovenaan de pagina

Genos not yet 1956
Junior Member

64 berichten

Geplaatst - 11/10/2019 :  17:44:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Gdm QuiRobinez, ik ben mij in deze materie van foot controller(s) aan het verdiepen kun je mij vertellen of bij het door je genoemde type van Behringer de mogelijkheid aanwezig is om deze te gebruiken met een IPad van Apple voor wat betreft o.a. toewijzen van nwe bladmuziek pagina e.d, misschien kun je als gebruiker ook de eventuele beperkingen aangeven. Wat bedoel je met: zodra je de behringer geprogrammeerd hebt met de juiste noot informatie per pedaal).
Groet Sjimmie


Ga naar bovenaan de pagina

QuiRobinez
Average Member

431 berichten

Geplaatst - 11/10/2019 :  19:15:32  Toon profiel  Bezoek de homepagina van QuiRobinez  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Genos not yet 1956

Gdm QuiRobinez, ik ben mij in deze materie van foot controller(s) aan het verdiepen kun je mij vertellen of bij het door je genoemde type van Behringer de mogelijkheid aanwezig is om deze te gebruiken met een IPad van Apple voor wat betreft o.a. toewijzen van nwe bladmuziek pagina e.d, misschien kun je als gebruiker ook de eventuele beperkingen aangeven.


Dat is heel lastig te beantwoorden, de behringer werkt nog met een echte midi kabel, dus als je die met je ipad wil verbinden heb je wel een interface nodig waar je midi kabels op kan gebruiken (dus geen rechtstreekse usb midi koppeling mogelijk met de behringer)

Als je dat wel hebt dan hangt het van je programma af. De meeste score / sheet programma's hebben wel ondersteuning voor bluetooth. niet alle ondersteunen ook midi voor pageturning. Ik gebruik zelf Onsong als score app en die support wel midi, maar doordat ik geen midi interface heb op de ipad maar wel een camera connection kit is dat een vrij technische en lastige koppeling naar de behringer toe (via een daw met routing door meerdere interfaces). Lijkt me niet de bedoeling die jij hebt.

Ik zou gaan voor iets algemeens zoals airturn of zo. Dat wordt naar mijn weten door alle programma's wel gesupport voor pageturning



citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Genos not yet 1956


Wat bedoel je met: zodra je de behringer geprogrammeerd hebt met de juiste noot informatie per pedaal).
Groet Sjimmie



Standaard werkt er niets op de behringer FCB1010, je moet als eerste de behringer programmeren zodat deze noot informatie gaat versturen, dat is niet heel eenvoudig en vergt wat uitzoekwerk.

Daarna moet je de functies toekennen in de Genos zelf aan het nootnummer, dat is heel eenvoudig en een kwestie van de functie kiezen uit een lijstje bij de noot die je gekoppeld hebt aan het pedaal.
je kunt in totaal 30 Genos functies tegelijk koppelen aan je behringer BCF1010. Daarnaast heb je nog 2 pedalen die ik gekoppeld heb aan volume en aan footcontrol functie.

Je kunt maximaal 10 knoppen per bank op de behringer gebruiken tegelijk, je kunt eenvoudig switchen tussen de banken via 2 aparte knoppen genaamd up en down. Als je het groepeert, bijvoorbeeld bank 0 is stijlen bedienen en multipads, bank 1 is registraties en bank 2 is extra features zoals notenschrift tonen en daartussen de pagina's kunnen wisselen, etc. dan heb je heel veel controle in 1 apparaat wat je snel onder de knie hebt.

Het apparaat zelf is van metaal, de knoppen zijn van hard plastic. Wel is die enorm groot. Op zich wel handig want zo kun je je niet snel vergissen van pedal, maar je moet er wel wat ruimte voor inruimen.
Ga naar bovenaan de pagina

Genos not yet 1956
Junior Member

64 berichten

Geplaatst - 14/10/2019 :  09:44:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Gdm QuiRobinez en alle andere bedankt voor de terug ontvangen info tot nu toe. Ik denk dat ik op zoek moet gaan naar een (gebruikte) MFC 10 of dat er misschien binnenkort, een voor mij althans gemakkelijk, alternatief in/op de markt verschijnt.

Groet Sjimmie
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000