Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Updaten??
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Geert005
New Member

45 berichten

Geplaatst - 19/01/2020 :  18:06:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo beste Genos liefhebbers, tot op heden heb ik mijn Genos nog steeds niet durven updaten/upgraden! Dus ik zit nog steeds met de 1.41 waar ik nog zeer tevreden over ben!
Ik heb namelijk schrik dat veel van m'n registratie instellingen/en andere instellingen zullen verloren gaan.
Ik heb de video dat jullie hier duidelijk hebben gepost al meer dan eens bekeken om de upgrade te doen. Maar ik vind de foto's die je moet nemen(zoals deze mevrous het uitlegd) van de instellingen zo bizar... Daardoor heb ik het lef nog niet gehad mij te "vermoderniseren". Ik heb ZOOOVEEEEL werk gehad om alles op z'n plaats te krijgen bij m'n overstap van Tyros 5 naar de Genos. Wie kan me overtuigen ...Een bezorgde Genos liefhebber

stijn
Average Member

226 berichten

Geplaatst - 20/01/2020 :  12:14:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Tsja Geert, als je geen update doet dan mis je toch enkele interessante toepassingen en instellingen.

Zelf ben ik heel blij met de extra informatie die op de display getoond wordt tijdens het spelen, zoals de beat indicatie bovenaan met 4 blokjes, de lengte van Intro's en breaks, info over Transpose en Octaaf settings, enz.

De Style Reset gebruik ik ook regelmatig. En al die extra instellingen die aan pedalen kunnen toegekend worden... wow. De Chord Looper zal in de toekomst ook wel eens van pas komen.

Omdat uw huidige Systeeminstellingen niet kunnen teruggezet worden na de 2.01 update, zijn er een aantal instellingen die moeten aangepast worden. Volg de richtlijnen in deze pdf en dan komt het wel goed.

https://www.dropbox.com/s/gwofiinfso11hqq/Basic%20Setup%20na%202.0%20-01%20update.pdf?dl=0

Het spreekt voor zich dat je een backup hebt van alles wat op uw Genos staat, éh.

Uw registraties zullen waarschijnlijk wat bijgewerkt moeten worden, tenzij het je niet stoort dat het Knob Assign scherm geactiveerd wordt in plaats van Slider Assign? Zelf kies ik voor Slider Assign en heb ik dus wat werk gehad om al mijn Registraties aan te passen.

Gebruik je Extra packs? Playlists? Yamaha Expansion Manager?

Stijn

Bewerkt door stijn op 20/01/2020 12:23:24
Ga naar bovenaan de pagina

Geert005
New Member

45 berichten

Geplaatst - 21/01/2020 :  19:05:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Stijn, alvast dank voor Uw deskundige uitleg. Wel U moet weten dat ik mijn registratie knoppen gebuik met midifiles. Dus dwz dat mijn volume/microinstellingen/vocalist op elke registratie in in gesteld. Extra packs gebruik ik net (ik heb er trouwens geen) Playlist gebruik ik dan weer wel ook daar zitten mijn registratie als ik live speel. Yamaha exp manager ken ik geen snars van dus daar blijf ik ook af. Eerlijk waar ik twijfel of ik ooit nog een update ga doen. Ik wil mijn instellingen waar ik enorm veel werk heb ingestoken NIET kwijt. De twijfel is bij mij gekomen omdat je daar foto's moet van nemen in de upgrade video.
Ga naar bovenaan de pagina

stijn
Average Member

226 berichten

Geplaatst - 21/01/2020 :  19:12:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Dan zit je toch goed Geert.
Al uw Registratie-instellingen worden gewoon behouden, daar verandert niks aan.

Zoals ik al aanhaalde, bekijk de PDF in de link, dan weet je wat er moet gedaan worden na de update.
Je moet geen foto's nemen, volg de stappen in de PDF en alles komt prima in orde.

Stijn


Ga naar bovenaan de pagina

Geert005
New Member

45 berichten

Geplaatst - 22/01/2020 :  18:36:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb de pdf nog eens goed bekeken Stijn, en ik zal me eens aan het werk zetten om dit goed uit te voeren en de nodige instellingen/veranderingen te doen. Misschien waag ik mij dan toch ook aan de voledige upgrade... Nogmaals dank Stijn voor de duidelijke info!
Ga naar bovenaan de pagina

stijn
Average Member

226 berichten

Geplaatst - 22/01/2020 :  19:20:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Goed zo! Doen.

Succes ermee.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000