Auteur |
Onderwerp |
|
RudiWouters
Starting Member
12 berichten |
Geplaatst - 23/12/2019 : 11:09:56
|
regelmatig word ik geconfronteerd dat de genos blijft zoeken naar bv: reg, sty (die niet word gevonden omdat bv de usb stick is verwijderd) krijg dan het scherm +++++checking+++++ dus wachten en verder kan je dus niks doen (handig moest je dit kunnen cancellen met de EXIT toets), Genos is wel een pak trager met laden na de nieuwe update.... |
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 23/12/2019 : 11:39:25
|
Hoi Rudi heb je dit na de upgrade/update, was dit niet zo met de vorige versie ? Het euvel dat jij beschrijft doet zich bij mij niet voor. Zoeken en laden gaat supersnel, wanneer iets niet aanwezig is blijft gewoon het voorgaande staan. Het enige wat mij stoort is het operationeel worden van een USB-stick bij het aanbrengen, dat duurt mij wat te lang, maar dit was voordien ook al zo. Zou er misschien iets verkeerd gegaan zijn met de upgrade/update ? Het zoeken/laden is wel sterk afhankelijk van het aantal bestanden in de mappen, er is een merkelijk verschil tussen een map met 2500 bestanden en een map met 500 bestanden.
VrGr eddy vanzee |
|
|
RudiWouters
Starting Member
12 berichten |
Geplaatst - 23/12/2019 : 11:48:17
|
beste: dit is gekomen na de update, vroeger geen probleem met traag laden
|
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 23/12/2019 : 15:10:49
|
Ik wil je even waarschuwen , dit is mij ook gebeurt (na update V2) en toen op een gegeven moment is de Genos de User drive bij mij spontaan gaan formatteren ! Gelukkig had ik van alles een update gemaakt en kon ik het een en ander weer herstellen . Belangrijk is nu wel dat er niet te veel mappen met veel onderliggende mappen wordt gebruikt op de User drive . Ik heb de bestanden weer na formatteren en resetten weer terug gezet met het Yamaha programma Music soft downloader en alles op zn "vaste "plek hiermee gezet , nu werken de registraties weer als vanouds. Hier het antwoord van Yamaha wat ik kreeg na mn problemen :: - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - >> In dit geval, wanneer geen duidelijke oorzaak herkenbaar is voor de door u beschreven problemen, kan het zinvol zijn om: - Allereerst een backup te maken van uw setups. - De Genos volledig te re-initialiseren. - De Setup opnieuw geheel in te richten.
Dat is wat meer werk, maar soms, doordat bijv. content van 3rd party aanbieders op de Genos staan, kunnen paden niet meer correct functioneren, na het installeren van een omvangrijke update.
Voor de reset (u verliest alle user data, vandaar is een backup zinvol): houdt u bij het inschakelen een Cis-Dur akkoord ingedrukt (Cis, F en Gis), en wel in het 2e octaaf van links.
Wanneer het woord "Test" op het Display verschijnt, kunt u loslaten.
Drukt u nu 2x op de [Tempo -] knop (Factory Set) en vervolgens 2x op de [Start / Stop] knop.
Drukt u nu 1x op de [Tempo+] knop (Test Exit) en vervolgens nog een keer op [Start / Stop]. Wachten, totdat de Genos geheel geboot heeft.
Met vriendelijke groeten,
Uw Yamaha Service Team - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Dus een Back-up maken is nu wel een eerste vereiste als je problemen ondervind , momenteel ondervind ik geen echte problemen meer ( is wel iets trager dan voor de V2 update)
Soneg
Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors |
|
|
Anneke
New Member
40 berichten |
Geplaatst - 14/01/2020 : 20:36:22
|
Dit probleem heb ik ook sinds ik de updat van 20.1 heb gedaan. Heel vervelend en irritant. Is er iemand die mij kan helpen. Groetjes, Anneke |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 15/01/2020 : 10:01:22
|
Werken jullie via het user-geheugen of via USB-stick ?
VrGr eddy vanzee |
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 15/01/2020 : 13:23:36
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Anneke
Dit probleem heb ik ook sinds ik de updat van 20.1 heb gedaan. Heel vervelend en irritant. Is er iemand die mij kan helpen. Groetjes, Anneke
Zie mijn bericht en het antwoord van Yamaha , hierna had/heb ik geen problemen meer
Soneg / Arno
Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors |
|
|
Anneke
New Member
40 berichten |
Geplaatst - 19/01/2020 : 13:00:43
|
Ik werk meestal vanuit het User geheugen. groetjes, Anneke |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 19/01/2020 : 14:38:42
|
dit zou misschien kunnen verklaren waarom ik geen problemen ondervind, ik werk nl. altijd via USB-stick.
VrGr eddy vanzee |
|
|
|
Onderwerp |
|