Auteur |
Onderwerp |
|
dick1947
Starting Member
6 berichten |
Geplaatst - 03/10/2020 : 10:11:13
|
edit moderator : Onderwerpregel duidelijker gemaakt
Hallo allemaal, Na een tijd van lange afwezigheid ben ik weer terug. Tot van het voorjaar een PSR950 gehad [Na de Tyros2] en zou toen stoppen. Dat is me gelukt tot vorige week. Het is een SX700 geworden. Eenmaal spelen is blijkbaar altijd spelen, of niet? Nu heb ik echter 1 probleempje: hoe sluit ik dat ding zichtbaar aan op mijn laptop? Ik heb Yamaha USB-mididriver, Steinberg USB driver en Musicsoft dowloader5 geinstalleerd, maar ik zie nog steeds niets. Eerst Laptop, dan de PSR [Playlist indrukken en dan power-on]. Maar niets mag baten. Iemand van jullie cracks een idee? |
Bewerkt door T-Rossie op 04/10/2020 18:05:55 |
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 03/10/2020 : 10:26:46
|
gebruik je de "USB to HOST" (met USB-kabel A/B) ? "USB to Device" werkt niet voor dit doel.
VrGr eddy vanzee |
|
|
dick1947
Starting Member
6 berichten |
Geplaatst - 03/10/2020 : 12:05:31
|
Hallo Eddy, Dank voor je antwoord. Misschien wat naief, maar bedoel je de zgn printerkabel [vierkante stekker] ? Die werkt nl. niet. Als ik de gewone USB gebruik, ben ik deze wel voor mijn stickie kwijt. D |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 03/10/2020 : 14:46:14
|
Ja Dick, ik bedoel een kabel met aan de ene kant een platte stekker en aan de andere kant een vierkante stekker. Kabel zo kort mogelijk, zeker niet langer dan 4m. De gewone USB-kabel werkt niet voor PC/HDD-KBD-verbinding.
Zit er een wel HDD in SX700 ?
Indien het over de verbinding PC/User-KBD gaat zal je via progr."Music Soft Downloader" moeten gaan.
Dit alles althans voor Tyros en Genos, ik ga ervan uit dat voor PSR hetzelfde is.
VrGr eddy vanzee |
|
|
dick1947
Starting Member
6 berichten |
Geplaatst - 04/10/2020 : 08:34:45
|
Hai, Ik ga het wel proberen. Er zit GEEN HD in, ik wilde via deze aansluiting naar de stick, of denk je dat dat niet gaat? Eerst even achter de kabel aan. Heb ooit eens gehoord dat je daar een MIDI-kabel voor nodig had. Ik houd je op de hoogte. |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 04/10/2020 : 10:46:15
|
Hoi Dick, in Genos/Tyros kan men via het progr. "MusicSoft Downloader" naar de "User" en naar de op het kbd aangesloten USB-Sticks. In deze modus kan men het kbd niet bedienen (niet spelen) is enkel voor dataoverdracht.
Ik heb er alleszins geen midikabels voor nodig, enkel USB-A/B-kabel PC to HOST
VrGr eddy vanzee |
Bewerkt door eddy vanzee op 04/10/2020 10:51:00 |
|
|
|
Onderwerp |
|