Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Kun je met een Yamaha MFC-10 pedalboard
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

dombo_18
Average Member

112 berichten

Geplaatst - 02/04/2021 :  18:48:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,
Kun je met een Yamaha MFC-10 pedalboard ook songs aan en uitzetten ?
Ik weet dat je fill in en alle handelingen voor styles kunt bedienen
maar ik vind nergens of ik er een song ermee kan aanzetten of niet , ook de functie volgende registratie gaat volgens mij ook niet
Of weten de Yamaha MFC-10 pedalboard bezitters meer?
gr Paul

make love no war

Bewerkt door dombo_18 op 02/04/2021 18:52:12

Soneg
Advanced Member

1582 berichten

Geplaatst - 02/04/2021 :  22:08:17  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
In het Midi menu zie je het tab blad External controller , hier kan je alle in te stellen functie's zien .
Song aan/uit en registratie plussen en minnen gaat niet ( meer) , op de Tyros waren er veel meer instellingen mee te sturen .
Helaas is de Genos wat beperkt op dat gebied( Helaas)

Soneg

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
Ga naar bovenaan de pagina

micdo
Senior Member

526 berichten

Geplaatst - 03/04/2021 :  16:20:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Mis ik hier iets?
Als ik voor het gemak bij external controller naar pagina 5 ga dan zie ik als laatste fase in/out staan
Die tik ik aan.
Dan krijg je een keuze menu.. op pagina 11 staat register sequence + en -
Tik een aan en vervolgens close.

Song a en b zie pagina 6



Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel

Bewerkt door micdo op 03/04/2021 16:36:40
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1582 berichten

Geplaatst - 03/04/2021 :  21:39:18  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Michel , je hebt helemaal gelijk . was ik "even" vergeten

Soneg

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
Ga naar bovenaan de pagina

dombo_18
Average Member

112 berichten

Geplaatst - 04/04/2021 :  10:31:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo
Die mogelijkheden staan er inderdaad, maar het mfc vraagt een code die je moet invullen ,en die vind ik dus nergens
Met de kleine pedaaltjes kan er heel veel , maar ik wil deze opties op het mfc board gebruiken, maar misschien dat iemand wel die code , s heeft ?
Gr Paul

make love no war
Ga naar bovenaan de pagina

micdo
Senior Member

526 berichten

Geplaatst - 05/04/2021 :  10:15:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Paul,
Kun ze specifieker zijn.
Ik denk dat je bedoeld dat je de mfc correct moet instellen.
De voet controller kan je op diverse manieren instellen. Is even puzzelen maar echt moeilijk is het niet.


Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel
Ga naar bovenaan de pagina

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 05/04/2021 :  10:23:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Ik bezit zelf geen mfc-10 maar heb wel ervaring met het gebruik van externe controllers.
Heb je al de pagina’s 148 t/m 151 van de Genos Naslaggids bestudeerd.
Met de informatie die daar staat moet je toch een heel eind kunnen komen.
Ik vermoed dat daar alle “code’s” staan die je nodig hebt.

Gr. Richard
Ga naar bovenaan de pagina

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 05/04/2021 :  10:34:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Michel,

Als we nog even doorgaan op dit onderwerp, dan verdien je er binnenkort een sterretje bij ****

Gr, Richard
Ga naar bovenaan de pagina

micdo
Senior Member

526 berichten

Geplaatst - 05/04/2021 :  14:00:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Richard,

Paul heeft het over een code gevraagd door de mfc.
Ik denk dat hij bedoeld een cc of note commando en dat hij op dit moment niesnapt hoe je de mfc eenmalig insteld.
Nu yamaha gestopt is met de productie van de mfc10 vind ik de benaming “ externe controller “ wel logisch.
De mfc10 kan veel zeker gezien zijn leeftijd.
Het zou mooi zijn als er een opvolger komt die ook uitgebreide sysex commando’s kan sturen.

Het gebruik van de mfc10 lijkt eenvoudig met de presets maar heeft als nadeel dat je je niet hoeft te verdiepen in de werking van de mfc10.
Als je eenmaal begrijpt hoe de mfc10 werkt is het programmeren een fluitje van een cent.

Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel
Ga naar bovenaan de pagina

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 05/04/2021 :  15:34:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Michel,

Ik denk inderdaad dat het niet zo ingewikkeld is.
Met een programeerbaar keyboardje gaat dat probleemloos, dus dat zal met de mfc ook wel zo gaan.
De Genos accepteert Control Codes 0 t/m 34 en noten C#-1 (noot 13) t/m noot F#1 (noot 42).
Ik neem aan dat de mfc-10 dat allemaal kan verzenden.
Meer codes kan ik niet bedenken, dus daar zal Paul mee moeten experimenteren.
Uiteraard wel even in de Genos aangeven wat hij met de ontvangen code moet doen.

Paul, laat even weten of het gelukt is.

Gr. Richard

Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1582 berichten

Geplaatst - 05/04/2021 :  23:13:31  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Op de Tyros serie was er een specifieke MFC 10 pagina n moest je de MFC bij eerste gebruik aan de Tyros “ inleren ” hier was een procedure voor met gebruik van 2 midi kabels waarvan je er later maar een van nodig hebt .
Zelf heb ik de Mfc 10 ooit ingeleerd op de eerste Tyros en daarna werkte deze altijd spontaan op alle volgende Tyrossen en nu ook op de Genos .
Hoe die inleer procedure op de Genos gaat met een nieuw MFC10 unit zou ik zo niet weten . Even zoeken in de handleiding van de Tyros kan je misschien helpen .

Soneg

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors

hier de Tyros procedure > https://usa.yamaha.com/support/faq/keyboards/2334.html

https://usa.yamaha.com/support/faq/keyboards/7067.html

hier ook veel info te vinden :
https://www.psrtutorial.com/forum/index.php?topic=40058.0

Bewerkt door Soneg op 06/04/2021 13:50:27
Ga naar bovenaan de pagina

dombo_18
Average Member

112 berichten

Geplaatst - 06/04/2021 :  14:04:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Allemaal
Bedankt voor het meedenken

Ik was vergeten om te zeggen dat ik die MFC op de genos wil gebruiken

Ik heb in het yamaha boek gekeken en die gaat tot blz 136
Ik kon niet zo gauw een naslag boek vinden Richard
Dus als daar een link naar is , ..graag
Ik heb een hele tijd geleden dit MFC 10 pedalboard 2e hands gekocht
Er waren al een heleboel functies aan dit board toegewezen die op een tyros werkten
Had er ook een boek bij ,maar daar werd ik ook niet echt vrolijk van, over de uitleg daarbij
Heb toen op you tube een filmpje gezien in het Tsjechs
Obsluha klávesových nástroj#367; Yamaha - GENOS + MIDI pedál MFC10

Heb daar uren op zitten kijken ,ben er wel iets wijzer van geworden moet ik zeggen

Maar met het MFC board kun je niet alle functies instellen die je wel met de gewone pedaaltjes kunt doen.
En dat was eigenlijk mijn vraag.

Bij de external controller instellingen staan niet alle functies van de genos
citaat:


Michel,

Ik denk inderdaad dat het niet zo ingewikkeld is.
Met een programeerbaar keyboardje gaat dat probleemloos, dus dat zal met de mfc ook wel zo gaan.
De Genos accepteert Control Codes 0 t/m 34 en noten C#-1 (noot 13) t/m noot F#1 (noot 42).
Ik neem aan dat de mfc-10 dat allemaal kan verzenden.
Meer codes kan ik niet bedenken, dus daar zal Paul mee moeten experimenteren.
Uiteraard wel even in de Genos aangeven wat hij met de ontvangen code moet doen.


En ik weet eigenlijk niet goed hoe ik daar mee moet experimenteren

Ik wil een song kunnen starten en stoppen / en page + en - instellen, maar die functie vind ik niet
Dus ik hoop dat jullie dat wel weten

Vind het wel tof dat jullie willen helpen
m vr gr Paul



make love no war

Bewerkt door dombo_18 op 06/04/2021 14:05:45
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1582 berichten

Geplaatst - 06/04/2021 :  14:06:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Nog wat gevonden in mijn archief :even knippen en plakken in een word document en het word wat duidelijker

In het verleden hadden we twee MIDI-kabels nodig om verbinding te maken tussen Tyros en MFC-10 toen we de MFC-10 met de MFC-10 MIDI-sjabloon op Tyros hadden geconfigureerd. De Tyros hadden de MIDI-kabel tussen de MIDI A-out en de MIDI-ingang van de MFC-10 nodig om Sys Ex-berichten naar MFC-10 te sturen om de bijbehorende waarden in te stellen. Nadat de configuratie van MFC-10 is voltooid, is de MIDI-kabel tussen Tyros MIDI A out en MFC-10 MIDI in niet langer nodig.

In het geval van Genos, omdat er geen MIDI-sjabloon is voor MFC-10, configureren we de MFC-10 zelf rechtstreeks. Dus er is geen behoefte aan een MIDI-kabel tussen Genos MIDI A out en MFC-10 MIDI in. We hebben alleen een MIDI-kabel nodig tussen Genos MIDI A in en MFC-10 MIDI out, zodat we start / stop, intro's, variaties kunnen activeren, break, endings etc van MFC-10 bij het spelen op Genos.

Hier is de samenvatting van de MFC10-configuratiemethode van Yamaha (goed voor Genos en PSR-Sxx0s):

De stijlregeling wijzigen van de MFC10 MIDI-voetregelaar


OPMERKING: Zorg ervoor dat de 2 schakelaars aan de achterkant van de MFC10 zijn ingesteld op 'NORMAL' en 'MIDI'.

1. Schakel de MFC10 in.
2. Sluit een MIDI-kabel van de MFC10 'MIDI OUT' aan op het toetsenbord 'MIDI IN'.

Het pedaal toewijzen [1] Het gedeelte 'Start' van de stijl regelen:

1. Druk op de MFC10 [FUNCTION] -knop.
OPMERKING: de rode LED FUNCTION moet aanstaan.
2. Druk op het [1] pedaal.
3. Druk op de knop [MEMORY EDIT] zodat de LED naast 'STATUS' knippert.
4. Gebruik de [DEC / NO] en [INC / YES] knoppen om 'F0' in de display te selecteren.
5. Druk eenmaal op de [MEMORY EDIT] knop om de LED naast 'DATA / CTRL' te laten knipperen.
6. Gebruik de [DEC / NO] en [INC / YES] knoppen om 'c41' in de display te selecteren.
7. Druk op de [WRITE / EXIT] knop.
8. Druk op de knop [INC / YES] om de instelling op te slaan.


De MFC10-knop [1] is nu toegewezen om de functie Start van de stijlregeling te regelen. OPMERKING: Herhaal indien nodig stappen 1 - 8 om opdrachten toe te wijzen aan verschillende pedalen (met een ander pedaal in stap 2). TIP: Hieronder ziet u een voorbeeld van hoe de verschillende MFC-pedalen kunnen worden geprogrammeerd voor verschillende stijlopdrachten. Knop [2] Stijl 'Stoppen'. In stap 2: Druk op de knop [2]. In stap 6: Selecteer c42. Knop [3] De sectie 'MAIN A' besturen. In stap 2: Druk op de knop [3]. In stap 6: Selecteer c09. Knop [4] Bedieningsgedeelte 'MAIN B'. In stap 2: Druk op de knop [4]. In stap 6: Selecteer c10. Knop [5] De sectie 'MAIN C' besturen. In stap 2: Druk op de knop [5]. In stap 6: Selecteer c11. Knop [6] De sectie 'MAIN D' besturen. In stap 2: Druk op de knop [6]. In stap 6: Selecteer c12. Knop [7] Het gedeelte 'BREAK' regelen. In stap 2: Druk op de knop [7]. In stap 6: Selecteer c32. Knop De sectie 'ENDING I' besturen. In stap 2: Druk op de knop . In stap 6: Selecteer c33. Knop [9] De sectie 'ENDING II' besturen. In stap 2: Druk op de knop [9]. In stap 6: Selecteer c34. Knop [0] Het gedeelte 'EINDE III' besturen. In stap 2: Druk op de knop [0]. In stap 6: Selecteer c35.


In stap 6: Selecteer c12. Knop [7] Het gedeelte 'BREAK' regelen. In stap 2: Druk op de knop [7]. In stap 6: Selecteer c32. Knop De sectie 'ENDING I' besturen. In stap 2: Druk op de knop . In stap 6: Selecteer c33. Knop [9] De sectie 'ENDING II' besturen. In stap 2: Druk op de knop [9]. In stap 6: Selecteer c34. Knop [0] Het gedeelte 'EINDE III' besturen. In stap 2: Druk op de knop [0]. In stap 6: Selecteer c35. lacobo heeft een zeer nuttig bericht geplaatst over het instellen van het expressiepedaal van de MFC-10 voor volumeregeling, ik heb de mijne dienovereenkomstig geprogrammeerd en het werkt en heeft mijn eerdere volumevoetcontroller vervangen, waardoor de volumepedaalpoort op Genos vrijgemaakt is voor andere toewijsbare functies: lacobo zei: "Het voetpedaal programmeren: (het volumepedaal aan de rechterkant van de MFC-10) 1 Druk op knop 1 van de MFC10 in de F-modus (F01 verschijnt op het display) 2 Druk op de FC-bewerkingsknop 3 Stel de status in op bF (+ knop FC bewerken) 4 Stel DataContrl in op 007 (knop + FC bewerken) 5 Stel max. 127 in (+ knop FC bewerken) 6 Stel Min in op 0 of hoger (+ knop FC bewerken) 7 Druk op de knop Write / Exit 8 Druk op de knop Inc / Yes om de instelling op te slaan 9 Stel in de PSR-S970 de ontvangende midi-kanaal A16 in op Keyboard <- On Genos, het standaard midikanaal hiervoor is al A16. En voilla, je kunt het volume van de stemmen die je speelt veranderen. " In het bovenstaande knopprogrammeringsproces hoeft de MFC-10 niet eens te zijn verbonden met Genos. Nadat je klaar bent met programmeren, heb je gewoon de MIDI out van MFC-10 aangesloten op MIDI in (MIDI A) van de Genos en kun je stijlspel en volumeregeling meteen activeren.


Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
Ga naar bovenaan de pagina

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 06/04/2021 :  19:39:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul,

Je kunt de Nederlandstalige handleiding (Genos Naslaggids) met onderstaande link downloaden.
Op de pagina's 148 t/m 151 vind je de informatie over de mfc-10.

https://nl.yamaha.com/files/download/other_assets/1/1131011/genos_nl_rm_g0.pdf

gr. Richard
Ga naar bovenaan de pagina

micdo
Senior Member

526 berichten

Geplaatst - 06/04/2021 :  21:49:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul,

Als je wilt kan ik het je ook persoonlijk uitleggen via de telefoon of m.b.v. Video bellen als je whatsapp of face time hebt.
Als je dat wat lijkt stuur dan maar een persoonlijk bericht door op mijn naam te klikken en een mail te sturen.

Het lijkt moeilijker dan het is.
De MFC10 stel je in zodat deze note of cc commandos stuurt. Ik zelf gebruikt note command’s
Daarna is het simpel wel aanwijzen wat je wilt doen.


Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel
Ga naar bovenaan de pagina

dombo_18
Average Member

112 berichten

Geplaatst - 07/04/2021 :  09:19:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi allemaal,

Iedereen bedankt voor de hulp
Had dat naslag document nog nergens tegen gekomen
Gaat weer een hele wereld open
Fijn dat we zo,n mooi forum hebben
m vr gr Paul


make love no war
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000