Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Half bar gebruik met voetpedaal
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

mr. M.W.
Average Member

152 berichten

Geplaatst - 11/04/2021 :  18:59:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal.

Even een vraagje.......wanneer ik een HALF BAR FILL IN wil kan ik dit aan of uitschakelen door de ROTARY SP/ASSIGNABLE knop daartoe te programmeren. Wanneer ik dan fysiek op de MAIN VARIATION knop a t/m d druk maakt GENOS inderdaad een half bar fill in. ECHTER wanneer ik hetzelfde wil maar dan door mijn geprogrammeerd voetpedaal te gebruiken werkt het niet. GENOS doet dan gewoon een 4 Bar Fill IN. Ook heb ik het geprobeerd middels het programma STYLE HALF BAR FILL CREATOR maar ook daarmee krijg ik niet het gewenste resultaat. Tevens gebruik in Ableton 11 om commando's aan mijn GENOS door te geven zoals fill ins e.d. maar ook hier reageert GENOS niet op de half bar fill in commando's en maakt gewoon een 4 bar fill in. Weet iemand wat ik fout doe ?

Alvast bedankt,

Groet,

Mario

Bewerkt door mr. M.W. op 11/04/2021 19:01:35

theplayer
Moderator

2986 berichten

Geplaatst - 11/04/2021 :  19:33:00  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Mario,

Ik kan het hier niet proberen, maar ik dacht dat je tap-tempo moest hebben.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 11/04/2021 :  20:25:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Mario,

Als je de Half bar fill in met Rotary SP/Assignable gebruikt zet je de functie aan met de Rotary knop (lamp aan). Elke keer als je vervolgens een fill in gebruikt duurt deze 2 tellen in plaats van vier. Pas als je de Rotary knop weer indrukt (lamp uit) is de functie uitgeschakeld.

Als je de functie met het pedaal wilt gebruiken, moet je het pedaal ingedrukt houden en vervolgens een fill in gebruiken.
Zolang je het pedaal ingedrukt houdt duurt elke fill in 2 tellen.
Als je het pedaal loslaat is de funtie uitgeschakeld.

Gr. Richard
Ga naar bovenaan de pagina

mr. M.W.
Average Member

152 berichten

Geplaatst - 12/04/2021 :  19:28:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Player,

Helaas werkt jou tip niet bij mij. Ik krijg alleen maar een Half bar fill in wanneer ik fysiek op de main a t/ d druk, wat ik ook met het voetpedaal doe............het wordt nooit een half bar fill in.

Groet,

Mario
Ga naar bovenaan de pagina

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 12/04/2021 :  20:41:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Mario,

Je kunt geen Half bar fill in uitvoeren met alleen een pedaal.
Je kunt met een pedaal de functie van de half bar inschakelen of uitschakelen (pedaal intrappen of loslaten).
Het daadwerkelijk starten van de half bar fill in zul je met de style main knoppen (A t/m D) of de break knop moeten doen.
Het zijn dus twee handelingen.

Met het toewijzen aan een knop - bv de rotary knop - zijn het ook twee handelingen, maar met het pedaal is het handiger want dan kun je de functie sneller aan of uitzetten (met je voet) en hoef je alleen nog maar de style main knoppen (A t/m D) of de break knop te gebruiken.

Om het verhaal compleet te maken zou je de main knoppen kunnen toewijzen aan een tweede pedaal, maar dat lijkt mij een beetje ingewikkeld worden.

Gr. Richard



Ga naar bovenaan de pagina

mr. M.W.
Average Member

152 berichten

Geplaatst - 12/04/2021 :  20:52:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Richard,

Bedankt voor de duidelijke uitleg.

Ik heb 3 voetpedalen op mijn Genos dus met je laatste opmerking daar kan ik wel wat mee. Ik ga ervan uit dat je de pedalen op dezelfde manier programeerd als alle ander functie's ????????? Ik ben op dit moment niet bij het apparaat.

Dank alvast,

Mario
Ga naar bovenaan de pagina

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 12/04/2021 :  21:13:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Mario,

Je kunt aan een tweede en/of derde pedaal alle functies van MAIN en Fill toewijzen:

Main A
Main B
Main C
Main D
Fill down
Fill self
Fill break
Fill up

Het nadeel is dat je per pedaal maar één van deze functies kunt toewijzen.
Als je met de hand de knoppen bedient heb je meer keuzevrijheid.

Ik zou zeggen: Leef je uit!
Ik hoor graag of het gelukt is.

Gr. Richard
Ga naar bovenaan de pagina

mr. M.W.
Average Member

152 berichten

Geplaatst - 12/04/2021 :  21:32:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Richard,

Gaat zeker lukken. BEDANKT

Groet,

Mario
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000