Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 reverb op zang
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Jean V
New Member

26 berichten

Geplaatst - 30/08/2021 :  00:58:14  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jean V  Reageer met citaat
Ik krijg het na 3 jaar met de Genos nog steeds niet voor elkaar om een natuurlijk en goed klinkende reverb op de zang te krijgen. De nieuwe reverb sinds Genos = 'medium hall +' hebben in de instelling +6dB op de low gain wat de reverb teveel doet rondzingen in de lage frequenties. Dus dan maar op zoek naar een goed alternatief in de reverb categorie. Daar is keuze genoeg maar welke reverb ik ook kies toch krijg ik nooit het gewenste effect. Als ik daarentegen in de 'vocal harmony' de reverb op '0' zet en het effect van 'lead' gebruik (bv. romantic reverb) stuit ik op hetzelfde probleem. Ofwel is de reverb nauwelijks te horen en vanaf dat je de waarden iets verhoogt wordt het beter maar dan krijg je die verschrikkelijke 's' klanken die teveel worden versterkt. (ik mis hier echt wel een d-esser op de Genos). Ook is het op de Genos veel moeilijker om de zang naar voren te krijgen in de mix dan wanneer je de microfoon rechtstreeks via het mengpaneel versterkt en ik wil graag de zang via de Genos omdat ik dan de vocal harmony kan gebruiken. Indien iemand suggesties heeft voor instellingen voor een natuurlijk en goed klinkende reverb dan zijn die altijd welkom. De microfoon die ik gebruik is een Shure Beta 58A.





JV

Soneg
Advanced Member

1583 berichten

Geplaatst - 30/08/2021 :  17:26:47  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Had je hier nog wat aan ?

http://forum.t-2.nl/topic.asp?TOPIC_ID=7437

S ,

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000