Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Scharrenberg LAP sets !!!
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

HarryP
New Member

42 berichten

Geplaatst - 12/02/2022 :  08:21:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Scharrenberg Lap bestanden:
Bij het laden van Lap sets van Scharrenberg (KeyboardSoftware.nl) kom ik regelmatig tegen dat er geluiden ontbreken of multipads niet compleet zijn.
Deze worden ingeladen via de Expansion Manager. Toch zijn ze correct aanwezig.
Volgens de laatste beschrijving van Scharrenberg in relatie tot Tyros5 en Genos wordt aangegeven dat, vanaf september 2019, bij deze installaties LSB90 moet worden ingesteld voor de Genos en LSB80 voor de Tyros5.
En als je dat doet bij één liedje, dan moet het werken.
Maar wat te doen bij een tweede, derde, etc. Je kunt maar een keer LSB90 (LSB80) gebruiken.
Ik heb van alles geprobeerd, maar kwam er niet uit.
Dus maar contact opgenomen met Marcel Scharrenberg, de ontwerper van de sets. Met dank voor de informatie.
En wat blijkt. Je installeert vanaf september 2019 niet elke laps afzonderlijk, maar alle nieuwe laps in één "verzamel" map.
Dus.....
Conform hun beschrijving:
Bij "My Packs", met "+" Create Pack.(Niet import Pack!!) Geef deze een herkenbare naam. Bv. 1Scharrenberg. Blijft hij links boven op het scherm staan.
Daarna ">" Change Bank Select LSB. Schuif vervolgens "1Scharrenberg" naar positie 090. (080 voor Tyros5). Dan afsluiten met "x" rechts boven.
Vervolgens naar het midden van het scherm "+" Import Content.
Ga naar de map op de computer waar je lapset staat en open het "ppf" bestand. Hiermee worden de benodigde bestand toegevoegd aan "1Scharrenberg" .
Dit doe je voor ALLE laps die je wil toevoegen. Dus allemaal in de "verzamel"map "1Scharrenberg". Hieraan kunnen later altijd nog nieuwe laps worden toegevoegd.
De MSB posities zullen doorgaans op de juiste plaats komen te staan.
Met ">" Edit Program Change, controleer je de MSB posities van de ingevoerde liedjes.
Afsluiten met "x" rechts boven.
Vervolgens naar je Instrument onder "Install Target". Hierna kun je deze expansion naar je Instrument overbrengen met "Save as Pack Install File" via USB-stick of rechtstreeks via "Send to Instrument" via Wifi.
Opmerking:
Oude laps installeer je afzonderlijk in een "eigen"map, conform de aanwijzingen die afzonderlijk bij het setje zijn gevoegd.
Hopende hiermee weer geholpen te hebben.
Doe er je voordeel mee.
Vriendelijke groeten,
Harry

Ruud Bennis
Starting Member

17 berichten

Geplaatst - 12/08/2022 :  21:37:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Harry, ik vind bovenstaande uitleg erg duidelijk. Stap voor stap gaat dat met de nieuwe Laps.
Echter, het laatste is mij niet geheel duidelijk en lukt ook niet. Oude laps installeer je in een "eigen map",bedoel je daar een eigen gecreëerde pack mee?
En moeten die dan ook precies op de plek staan zoals aangegeven was bij de Tyros? Worden deze voices zo dan gevonden. Ik heb dit ook geprobeerd maar dat lukte niet.
Doe ik dan toch iets fout?
Ga naar bovenaan de pagina

HarryP
New Member

42 berichten

Geplaatst - 13/08/2022 :  08:47:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Ruud,
Ik bedoelde met deze opmerking dat je deze oude packs gewoon per pack (set) in een eigen map in expansion manager installeert.
Geldt alleen als het LSB adres niet in gebruik is. Deze LSB kun je maar een keer in een hele installatie gebruiken. En dat is nantuurlijk lastig. Je wil alles wat je nodig hebt in je keyboard hebben staan en niet steeds opnieuw veranderen en dan weer plaatsen.
Stuur mij even je email adres via een Pb hier of in Facebook.
Dan kunnen we even wat gemakkelijker communiceren.
Groeten
Harry
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000