Auteur |
Onderwerp |
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 15/08/2022 : 11:28:49
|
Hallo muziekvrienden, ik herinner mij dat op Tyros het afspelen van een style kon gestopt worden door in het akkoordengedeelte 3 witte noten naast elkaar gelijktijdig in te drukken. (ipv.de knoppen te gebruiken). Blijkbaar krijg ik dit niet meer klaar op de Genos. Zou dit niet meer gaan ? of afhangen van een instelling ? Iemand enig idee ?
VrGr eddy vanzee |
|
stijn
Average Member
256 berichten |
Geplaatst - 15/08/2022 : 12:42:29
|
Hallo Eddy,
Ik veronderstel dat ge de Chord Cancel functie bedoelt.
Die werkt op de Genos zoals op de Tyros modellen door 3 opeenvolgende toetsen in het akkoordgedeelte te drukken. Niet 3 witte toetsen, maar 3 opeenvolgende, dus is er altijd een zwarte toets bij. Het scherm toont dan het woord 'cancel' ipv een akkoord symbool.
De begeleiding stopt maar de drumset gaat verder. Werkt in Fingered, Fingered On Bass en AI Fingered.
Zie Genos Data List, p 45 en Genos Owner's Manual p 46 (zie note onderaan).
Groeten, Stijn |
Bewerkt door stijn op 15/08/2022 12:48:14 |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 15/08/2022 : 14:03:25
|
Hallo Stijn, dankjewel voor de snelle respons. Idd. dit is wat ik zocht. Ik had al de manuals doorploegd maar "Chord Cancel" over het hoofd gezien. Yamaha maakt er een sport van om sommige handigheden in kleine lettertjes te zetten.
VrGr eddy vanzee |
|
|
theplayer
Moderator
3019 berichten |
Geplaatst - 15/08/2022 : 14:17:40
|
Hoi,
Het is handig om de handleidingen in pdf te gebruiken. Je kunt dan ctr-f ingeven, waardoor de zoekfunctie naar voren komt. Type dan de term in en ze komen allemaal stuk voor stuk in beeld. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 15/08/2022 : 15:09:48
|
Hoi Frans,
dankjewel, fijne tip. Ik kijk altijd via .pdf, via de "Index" of inhoudstafel, maar ik kende de benaming van de functie niet meer en wist niet waar te zoeken. De zoekfunctie is prima wanneer men,correct, de juiste term invult.
VrGr eddy vanzee |
|
|
|
Onderwerp |
|