| Auteur |
Onderwerp  |
|
Josh
Starting Member
9 berichten |
Geplaatst - 31/12/2006 : 12:43:16
|
Vanaf gisteren krijg ik ineens geen beeld meer te zien op het beeldscherm van de Tyros 2. Zonder beeld kan ik echter niets meer doen, zelfs niet meer resetten. Als ik het keyboard nu aanzet dan duurt het nu ook heel erg lang voordat de lampjes op het keyboard gaan branden. Ik heb geen harddisk in de Tyros zitten. Ik maak enkel gebruik van een USB stick. Wie weet wat het probleem zou kunnen zijn?
met vriendelijke groet, Josh. |
|
|
T-Rossie
Moderator

3311 berichten |
Geplaatst - 31/12/2006 : 14:00:14
|
Josh, Lijkt niet goed.... heb je het al geprobeerd zonder de USB stick ? (Die stick zou defekt kunnen zijn)
Je kunt resetten door tijdens het inschakelen (meen ik) de hoogste drie toetsen ingedrukt te houden.
Als dit niet mocht baten, snel naar de dealer ! |
 |
|
|
theplayer
Moderator

3062 berichten |
Geplaatst - 31/12/2006 : 14:22:05
|
quote: Originally posted by T-Rossie Je kunt resetten door tijdens het inschakelen (meen ik) de hoogste drie toetsen ingedrukt te houden.
Alleen de hoogste C toets. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
|
Josh
Starting Member
9 berichten |
Geplaatst - 31/12/2006 : 14:33:58
|
Bedankt voor jullie berichten. Ik heb alles al geprobeert. Ook zonder USB stick. Ik heb zojuist getracht om te resetten door het indrukken van de hoogste C toets. Ik wist overigens niet dat dit op deze wijze kon. Doch helaas .... het beeld komt niet terug. Ik denk dat ik maar het beste terug kan gaan naar de dealer.
groetjes Josh. |
 |
|
|
theplayer
Moderator

3062 berichten |
Geplaatst - 31/12/2006 : 14:44:21
|
Hallo Josh,
Ik ben er ook bang voor Josh. Alleen met resetten gaat het display niet weer aan. Slecht einde van het jaar. Sterkte,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
|
Ruud
Advanced Member

1972 berichten |
Geplaatst - 31/12/2006 : 15:03:34
|
Hallo Josh,
Vervelend voor je. Weet je zeker dat het lcd-contrast-wieltje links bovenop het beeldscherm niet verdraaid staat? Als die teveel naar links of rechts is gedraaid (met afstoffen of zo)zou dat de oorzaak kunnen zijn.
Trouwens, de hoogste C-toets ingedrukt houden tijdens het inschakelen van de Tyros2! Ik kan uit je reactie niet opmaken of je dit gedaan hebt.
Groet, Ruud |
 |
|
|
Josh
Starting Member
9 berichten |
Geplaatst - 31/12/2006 : 18:07:14
|
Hallo mensen, Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik heb de hoogste C toets ingedrukt en het keyboard opnieuw opgestart doch het beeldscherm bleef leeg. Ook heb ik het LCD contrast wieltje in alle standen gezet. Het beeldscherm bleef echter ook dan helemaal leeg. Ik weet het echt niet meer. Het nieuwe jaar begint dus al erg vervelend. Ik zal ermee terug gaan naar de dealer en ik hoop maar dat men het probleem snel kan oplossen.
groetjes Josh. |
 |
|
|
amateur
Junior Member

74 berichten |
Geplaatst - 31/12/2006 : 20:28:08
|
Hallo Josh,
Als het display zelf defect is, maar de aansturing in orde, dan zou je nog tijdelijk kunnen werken door een LCD-monitor (van de computer) aan te sluiten op de 15-polige Sub-D connector achterop de T-2. Dit geeft normaal een prachtig beeld! Succes en sterkte!
Ton |
 |
|
|
Josh
Starting Member
9 berichten |
Geplaatst - 31/12/2006 : 21:09:39
|
Hallo Ton,
Je idee was perfect. Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Ik heb inmiddels mijn scherm van de computer aangesloten en was vol verwachting. Maar helaas ...... ook nu kreeg ik geen beeld te zien maar de melding "out of range". Jammer. Toch heel erg bedankt voor je hulp.
groetjes, Josh. |
 |
|
|
ruudje
Average Member

288 berichten |
Geplaatst - 01/01/2007 : 13:30:42
|
hm.........dan is er waarschijnlijk toch iets meer aan de hand met je keyboard als alleen maar het lcd scherm veel sterkte en houd je ons op de hoogte?
groetjes ruudje |
 |
|
|
Josh
Starting Member
9 berichten |
Geplaatst - 01/01/2007 : 15:10:07
|
Hallo Ruudje,
Als ik naar de dealer ben geweest en het probleem is opgelost dan zal ik via dit forum laten weten wat het probleem is geweest. Ik zal morgen naar de dealer gaan. Ik hoop dat er een snelle oplossing gevonden kan worden.
groetjes, Josh |
 |
|
|
Ezra
Average Member

206 berichten |
Geplaatst - 01/01/2007 : 15:51:29
|
Balen Josh! Slecht einde van het jaar en slecht begin van het nieuwe. Ik hoop dat je dealer het op snelle en correcte wijze met je gaat regelen, zodat je snel weer achter de toetsen kunt zitten!
Groeten, Ezra
Wat een machine!!! |
Bewerkt door Ezra op 01/01/2007 15:52:05 |
 |
|
|
Berend
Junior Member

82 berichten |
Geplaatst - 01/01/2007 : 16:23:20
|
Josh,
De melding "out of range" heeft vaak betrekking op het geheugen. Ik weet niet of je extra geheugen in jouw Tyros2 hebt geplaatst. Dan zou je de 2 geheugen strips er effe uit kunnen klikken. Misschien krijg je dan wel beeld ( hopelijk ).
Groetjes, Berend
|
 |
|
|
lacobo
Average Member

245 berichten |
Geplaatst - 01/01/2007 : 21:22:32
|
Out of range is een typische monitor melding. De monitor "ziet" signaal, maar kan er niets mee. Nou stuurt de Tyros2 een heel gewoon VGA signaal uit, dus da's niet echt ingewikkeld voor monitors. RAM er even uithalen (indien aanwezig) kan natuurlijk geen kwaad...
Bert.
_______________________________________ LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com |
 |
|
|
Fred Noorlander
Junior Member

82 berichten |
Geplaatst - 02/01/2007 : 14:14:17
|
Hallo Josh
Ik had ook een probleem met mijn display ,er zat horizontaal een zwarte dikke streep in en vertikaal een groene. Er is via Oostendorp gewoon een nieuwe display ingezet.
Sukses ermee Fred |
 |
|
|
Josh
Starting Member
9 berichten |
Geplaatst - 02/01/2007 : 17:52:17
|
Hallo mensen,
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb mijn Tyros2 vandaag naar de dealer gebracht in Heerlen. De behandeling was daar perfect. Men was uitermate behulpzaam en er werd totaal niet moeilijk gedaan. Alles valt onder de garantie. Hij wist echter ook niet wat er aan mankeerde. Het keyboard ligt nu bij de Yamaha service en men kijkt daar wat er precies aan de hand is. Ik mag aannemen dat hij daar in deskundige handen is. men zou me deze week nog bellen om te laten weten wat er aan mankeerde. Ik ben benieuwd. Zo gauw ik meer weet laat ik het jullie weten.
groetjes, Josh. |
 |
|
Onderwerp  |
|