Auteur |
Onderwerp  |
Karst-Jan
Starting Member
1 bericht |
Geplaatst - 03/01/2007 : 08:12:08
|
Hallo allemaal,
Is dit forum er "alleen maar" om bladmuziek of midifile's op te vragen of worden er hier ook technische onderwerpen behandeld?
met vriendelijke groet, Jan
|
|
tyros2
Senior Member

805 berichten |
Geplaatst - 03/01/2007 : 09:45:21
|
Hallo Karst-Jan Welkom op dit forum Dit is een forum voor alle soorten vragen en onderwerpen, mits het maar fatsoenlijk blijft kun je ook zien als je door de onderwerpen bladert hier komen heel veel nuttig tips in voor. Dus mocht je ergens mee zitten wat muziek en bediening van de Tyros betreft, ik zou zeggen brandt maar los. Groet Henk |
 |
|
T-Rossie
Moderator

3282 berichten |
Geplaatst - 03/01/2007 : 11:48:52
|
De indruk die Jan krijgt is niet zo verwonderlijk als je de posts van de laatste tijd bekijkt.
We moeten ons wel realiseren dat het uitwisselen van bladmuziek en/of midifiles in feite illegaal is omdat er auteursrechten/copyrights op rusten.
Dit zou een argument kunnen zijn om het niet via het forum van Henk Oostendorp meer te doen want daarvoor is het niet bedoeld en strikt genomen ontnemen we Henk mogelijke inkomsten van bladmuziek..... toch ?? |
 |
|
RONY
Junior Member

51 berichten |
Geplaatst - 03/01/2007 : 12:30:54
|
Beste Jan,
Ik zie dat dit je eerste vraag is aan het Forum, dit is wel een vraag waarop jezelf het antwoord reeds wist denk ik. Als je eerst eens had gekeken welke onderwerpen reeds allemaal aan bod zijn gekomen dan kon je toch zelf wel besluiten dat deze vraag overbodig was. Wat is er trouwens verkeerd om mekaar te helpen met bladmuziek of midi's, ik vind het prachtig?
Groetjes,
Rony
|
 |
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 03/01/2007 : 13:11:45
|
quote: Originally posted by Karst-Jan
Hallo allemaal,
Is dit forum er "alleen maar" om bladmuziek of midifile's op te vragen of worden er hier ook technische onderwerpen behandeld?
met vriendelijke groet, Jan
Helemaal mee eens, dit is een Tyros-2 forum Bladmuziek en midifiles horen hier niet thuis ! Dit heeft niks met de T-2 te maken  sis |
 |
|
Soneg
Advanced Member

1656 berichten |
Geplaatst - 03/01/2007 : 13:20:37
|
Mee eens,laat dit een Tyros2 forum blijven. . . .
Soryt |
 |
|
MrBoembas
Average Member

336 berichten |
Geplaatst - 03/01/2007 : 14:51:28
|
Bladmuziek en midifiles horen wel bij de T-2 het is een onderdeel want Midifiles kan je afdraaien in de T-2 en Bladmuziek kan je spelen op de T-2. Soms staan vele liedjes niet in muziekboeken of op midifiles en als je dan zo graag dat nummer wilt naspelen slaan alle deuren dicht daarom is het mooiste ook dat er mensen zijn die je dan helpen. Oke liedjes die wel in boeken staan kun je de gene doorverwijzen naar dat des betreffende boek en zeggen dat die bij de Firma Henk Oostendorp te koop is om toch Henk en zijn team een hart onder de riem te steken. Verders iedereen heeft wel ilegale dingen en zelfs de convert styles van de G70 zijn eigenlijk ilegaal voor de T-2 want Roland wil ook veel liever dat we een G70 kopen en de Firma Henk Oostendorp geeft ons zulke goede service dat ze deze styles voor ons omzetten en naar ons toezenden terwijl Roland zelf dat iets minder leuk vind.
Midifiles en bladmuziek mogen van mij hier wel op blijven mits de liedjes niet in de bekende boeken staan die worden verkocht door de Firma Henk Oostendorp. Het nummer droomland is te vinden in vele boeken van Made in Holland en ik vind dat er dan maar een link moet komen naar het boek toe.
Over het forum gesproken er staan ook veel onzin berichten op die hier niet thuis horen denk nog maar eens terug aan Grapje dat staat helemaal buiten dit forum en ik vind nogmaals midifiles en bladmuziek wel thuis horen op dit forum.
Geef maar even jullie reactie hierop.
Vele Groetjes en voor iedereen een HAPPY NEW MUZIKAAL YEAR.
Daniel. |
 |
|
ROMANTIKO
Senior Member

569 berichten |
Geplaatst - 03/01/2007 : 14:55:45
|
En zo kan je nog uuuuren doorgaan!!!ROMANTIKO |
 |
|
tyros2
Senior Member

805 berichten |
Geplaatst - 03/01/2007 : 15:15:01
|
Jou standpunt over midifiles kennen we inmiddels SIS dus begin nou niet weer. En wat het bladmuziek betreft, blijven sturen We hoeven ons niet roomser voor te doen dan de Paus Nog een effe een vraag !! De midifiles die wij op onze T2 zelf maken zijn die ook auteursrechtelijk beschermd, dacht het niet. Grt Henk |
 |
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 03/01/2007 : 15:39:42
|
quote: Originally posted by tyros2
Jou standpunt over midifiles kennen we inmiddels SIS dus begin nou niet weer. En wat het bladmuziek betreft, blijven sturen We hoeven ons niet roomser voor te doen dan de Paus Nog een effe een vraag !! De midifiles die wij op onze T2 zelf maken zijn die ook auteursrechtelijk beschermd, dacht het niet. Grt Henk
Rustig jongen, rustig blijven Ik ben niet BEGONNEN Wordt ik weer het slachtoffer ? Ik heb dit onderwerp niet gestart, trouwens Karst-Jan, T-rossie en Soryt dragen dezelfde mening !!!!!!!!!!! Weliswaar in een andere woordspeling maar het komt op het zelfde neer . Dan mag je hun naam ook vermelden en niet de mijne alleen , duidelijk zo  De midifiles die je zelf maakt zijn niet auteursrechterlijk beschermd,zolang het voor thuisgebruik is ! Wel als je ze in het openbaar ten gehore brengt, dan liggen de zaken anders ... Maar daar is er genoeg informatie over te vinden op de sites van SABAM en BUMA-STEMRA Groeten sis |
Bewerkt door n/a op 03/01/2007 15:44:45 |
 |
|
MrBoembas
Average Member

336 berichten |
Geplaatst - 03/01/2007 : 15:42:29
|
Hallo Tyros2 Henk,
Midifiles die we zelf op de T-2 maken zijn wel auteursrechtelijk beschermd volgens mij want de styles zijn eigendom van Yamaha of van welk merk dan ook tenzij je je eigen styles inspeeld haha maar dan nog vele melodielijnen zijn afkomstig van andere liederen en zo kan ik nog wel uren doorgaan.. maar hé geen zorgen maken muziek maken blijft leuk en je mag altijd je midi's laten horen er zijn bepaalde forums die hebben een onderwerp eigen midi's en dat mis ik hier ook wel een beetje op dit forum mss een idee voor Henk Oostendorp om ook zo iets aan te maken op dit forum dat de leden hun eigen midi's kunnen neerzetten enz.
Groetjes,
Daniel. |
 |
|
MrBoembas
Average Member

336 berichten |
Geplaatst - 03/01/2007 : 15:57:36
|
[/quote] Rustig jongen, rustig blijven Ik ben niet BEGONNEN Wordt ik weer het slachtoffer ? Ik heb dit onderwerp niet gestart, trouwens Karst-Jan, T-rossie en Soryt dragen dezelfde mening !!!!!!!!!!! Weliswaar in een andere woordspeling maar het komt op het zelfde neer . Dan mag je hun naam ook vermelden en niet de mijne alleen , duidelijk zo  De midifiles die je zelf maakt zijn niet auteursrechterlijk beschermd,zolang het voor thuisgebruik is ! Wel als je ze in het openbaar ten gehore brengt, dan liggen de zaken anders ... Maar daar is er genoeg informatie over te vinden op de sites van SABAM en BUMA-STEMRA Groeten sis [/quote]
Ho Sis als je eigen melodielijnen gebruikt en je mag 7 dezelfde noten hebben geldt deze regel niet hoor en de Buma Stemra of voor Belgie Sabam is gewoon een firma waar je je eigen melodieen kan registreren maar daar blijft het ook bij in werkelijkheid mag niets maar alles word toch gedogen. zo is het bij de Buma Stemra en ik geloof ook bij Sabam anders vraag ik het even na aan mijn Vlaamse vriendin Lieselot en zie maar tegen Kazaa alle rechtzaken en die blijft ook nog altijd bestaan 
Dat voorstel over midi's van de leden van het forum op de site is toch wel een leuk idee vinden jullie niet ?
Groetjes,
Daniel. |
Bewerkt door MrBoembas op 03/01/2007 15:58:32 |
 |
|
tyros2
Senior Member

805 berichten |
Geplaatst - 03/01/2007 : 15:58:25
|
Hallo Sis Ik heb ook niet gezegd dat jij daar mee begonnen bent, alleen weten we hoe jij en ook andere forumleden hier over denken en zeg dit om te voorkomen dat deze discussie wederom losbarst, want hierover is al genoeg gezegd. Grt Henk |
 |
|
MrBoembas
Average Member

336 berichten |
Geplaatst - 03/01/2007 : 16:01:28
|
Hallo Sis Ik heb ook niet gezegd dat jij daar mee begonnen bent, alleen weten we hoe jij en ook andere forumleden hier over denken en zeg dit om te voorkomen dat deze discussie wederom losbarst, want hierover is al genoeg gezegd. Grt Henk
Henk ik geef jou gelijk en ik begrijp wat je bedoelt maar om ruzie te voorkomen met Sis is het beter dat we hier niet verder op ingaan 
Anders gaat dit toppic ook op slot en het is een vrij wel intressante toppic.
Groetjes,
Daniel. |
 |
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 03/01/2007 : 16:13:52
|
Hallo Sis Ik heb ook niet gezegd dat jij daar mee begonnen bent, alleen weten we hoe jij en ook andere forumleden hier over denken en zeg dit om te voorkomen dat deze discussie wederom losbarst, want hierover is al genoeg gezegd. Grt Henk
@ tyros 2 ik was ook niet van plan om er een discussie van te maken... Ik heb gewoon mijn mening gezegt, da's alles. @ MrBoembas, autersrechten e.d. zijn zeer moeilijke onderwerpen, het is zelfs zo dat ik vergaderingen mag bijwonen bij SABAM ( omdat ik vennoot ben ) Op die vergaderingen worden er ook vragen gesteld waar de top ook het antwoord niet op weet ... De wetgeving is zo ingewikkeld , pfffffffff niet te doen  sis |
 |
|
MrBoembas
Average Member

336 berichten |
Geplaatst - 03/01/2007 : 16:17:41
|
quote: Originally posted by sis
@ tyros 2 ik was ook niet van plan om er een discussie van te maken... Ik heb gewoon mijn mening gezegt, da's alles. @ MrBoembas, autersrechten e.d. zijn zeer moeilijke onderwerpen, het is zelfs zo dat ik vergaderingen mag bijwonen bij SABAM ( omdat ik vennoot ben ) Op die vergaderingen worden er ook vragen gesteld waar de top ook het antwoord niet op weet ... De wetgeving is zo ingewikkeld , pfffffffff niet te doen  sis
vandaar Sis als de hoogste top het antwoord zelfs niet weet laat ons dan maar vrolijk spelen en muziek maken want muziek maken dat is toch onze grootste hobby hé en al die regeltjes ach laat het maar gewoon met z'n allen leuke muziek maken dat is mijn boodschap hé
Groetjes,
Daniel. |
 |
|
Onderwerp  |
|