Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 is dit een forum van alleen bldmuz/midifiles
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 3

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 03/01/2007 :  16:22:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Oh ja hoor, van mij wel, muziek maken daar gaat het om ...
Op limewire e.a. worden ook dagelijks miljoenen nummers gedownload
sis
Ga naar bovenaan de pagina

tyros2
Senior Member

805 berichten

Geplaatst - 03/01/2007 :  16:29:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Oke mensen
Nu weer muziek maken.
Henk

RONY
Junior Member

51 berichten

Geplaatst - 03/01/2007 :  19:45:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik kan me zo voorstellen dat SIS zich weeral dermate amuseert over al deze reacties. Ik heb het al eens eerder gezegd, gewoon negeren en dan loopt het niet uit de hand.
Groetjes,
Rony

thomas
Average Member

209 berichten

Geplaatst - 03/01/2007 :  20:22:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik ga eerlijk reageren op sis zijn uitlatingen
Heb hem horen optreden in Nieuwpoort en op de kerstshow in Maldegem
Deze jongen is eerlijk, behulpzaam enz...
Hij heeft zijn pauzes aan mij besteedt, een super, super kerel
Ik had vragen over accoorden, hij gaf mij uitleg hoe ik het beste accoorden kan nemen
Persoonlijk vind ik het jammer dat ( het minste wat hij zegt of schrijft, grandioos afgebroken wordt )
Ik ga hem niet verdedegen maar hij is een super muzikant en ook een super mens die enorm behulpzaam is, zeker ten opzichte van beginnende leerlingen
Dit is mijn mening over sis

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 03/01/2007 :  21:46:02  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Originally posted by RONY

Ik kan me zo voorstellen dat SIS zich weeral dermate amuseert over al deze reacties. Ik heb het al eens eerder gezegd, gewoon negeren en dan loopt het niet uit de hand.
Groetjes,
Rony

Nee jongen , ik amuseer mij niet, echt waar niet
Maar wat mij mateloos irriteerd dat IK altijd het schaap ben ...
Kijk naar de vorige namen die ik vermeld heb .
Nee hé , daar durft niemand op te reageren
sis

RONY
Junior Member

51 berichten

Geplaatst - 03/01/2007 :  22:48:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Het valt wel op dat plots alle onderwerpen over bladmuziek verdwenen zijn van het forum.
Jammer, maar niet dramatisch. Sis ik heb niets tegen jou hoor, maar ik heb gewoon het gevoel dat je misschien iets te heftig en te direct reageert en niet iedereen kan daar mee om. Probeer het eens positief en je zal ook positieve reacties krijgen, het spreekwoord zegt immers, als je wind zaait dan oogst je storm en dat klopt ook vaak.
Laat ons genieten van ons prachtig keyboard en dan kan 2007 een geweldig jaar worden.
Groetjes,
Rony (ben 53 dus zo'n jongen ook niet meer)

Soneg
Advanced Member

1656 berichten

Geplaatst - 03/01/2007 :  22:59:39  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Waarschijnlijk is iedereen ondertussen volledig op de hoogte van alle ins en outs van de T2 dat we andere ,niet T2 gerelateerde dingen erbij gaan verzinnen.
Persoonlijk blijf ik van mening dat dit forum speciaal voor de Tyros gebruikers is opgericht om technische en praktische ondersteuning aan elkaar te geven.
Voor Midi's, bladmuziek e.d. zijn andere algemene site's te vinden ( oa,Keyboardforum.nl) en daar zijn ook div rubrieken te vinden naar ieders behoefte.
In dit geval vind ik het nogal kinderachtig om sis de zwarte piet over deze discussie toe te spelen,laten we aub ons als T2 gebruikers ieder in ons waarde laten,en iemands smaak of voorkeur respecteren en met goed onderbouwde kritiek reageren.

Soryt

n/a
deleted

158 berichten

Geplaatst - 04/01/2007 :  07:37:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Volgens mij zijn jouw zelfgemaakte midifiles niet auteursrechtelijk beschermd, als je ze op een web-site zet kan iedere prof die het een goed idee vindt, de midifile in een iets veranderde vorm gebruiken om er een commercieel succes mee te maken. Dat zal niet met iedere file gebeuren maar er zullen toch wel idéeen gebruikt worden denk ik. Iets om je te bedenken voor je hier aan begint? Het gaat vaak om het idee alleen, de vakmanschap om iets te verbeteren hebben ze veel beter dan ons amateurs..

Wat betreft de bladmuziek dat hoort nu eenmaal bij het bespelen van een keyboard piano of orgel, dat vind ik een goede service naar de klanten toe, als men de vrijheid heeft daar naar te vragen!

.

T-Rossie
Moderator

3282 berichten

Geplaatst - 04/01/2007 :  10:17:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Met de reacties van Sis is niks mis..... volkomen normaal.
Elkaar aan bladmuziek helpen is ook volkomen normaal. Je mag muziekboeken gewoon aan elkaar verkopen.

Ter illustratie :
Hoe zou jouw plaatselijke CD shop het vinden als je daar in de zaak ging zitten en daar (illegale) copies van CD's/DVD's gaat uitdelen aan een ieder die er interesse voor heeft ?

Nog een illustratie :
Op een forum voor Audio-apparatuur (platenspelers/DVD-players etc.) zal men het waarschijnlijk ook niet zo bijster waarderen als daar gevraagd wordt naar DVD's van (bijv) Frans Bauer.

Ik ben heus niet 'roomser als de Paus', maar probeer slechts duidelijk te maken dat niet alles wat handig/leuk/goedkoop is, per definitie 'normaal' is.

Bewerkt door T-Rossie op 04/01/2007 10:20:51

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 04/01/2007 :  10:47:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste mensen,

Deze aanhef scheelt maar weinig met beste wensen, en is dat niet wat we elkaar de laatste dagen hebben toegeroepen?
Ik volg deze topic en die eerder over midifiles ging al even en wil toch even reageren.
Ierdereen zal in zijn eigen perceptie gelijk hebben, maar wil je gelijk of geluk?!

Ik kan me goed voorstellen dat een beginnend forumlid de indruk krijgt dat hoofdzakelijk midifiles en bladmuziek wordt gevraagd, want dat is de laatste tijd ook zo. Niets mis mee, maar de opmerking is daardoor wel verklaarbaar.
Dat leden het met deze opmerking eens zijn of oneens begrijp ik ook, maar wat ik absoluut beneden alle peil vind is dat in dit geval SIS weer alle bagger over zich heen krijgt.

Als je de reacties van SIS terugleest zul je zien dat hier niets mis mee is en dat hij normaal reageert. Gelukkig is dat andere leden ook al opgevallen.

SIS, ik vind het goed en moedig dat je aan het forum deel blijft nemen en kan me goed voorstellen hoe je je soms moet voelen als om het minste geringste over je heen gevallen wordt. Als je me een advies toestaat; vaak is tot 10 tellen en niet reageren beter dan het wel te doen.

Groet, Ruud

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 04/01/2007 :  11:46:31  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Originally posted by Ruud

SIS, ik vind het goed en moedig dat je aan het forum deel blijft nemen en kan me goed voorstellen hoe je je soms moet voelen als om het minste geringste over je heen gevallen wordt. Als je me een advies toestaat; vaak is tot 10 tellen en niet reageren beter dan het wel te doen.

Groet, Ruud

Ik ga Uw advies in acht nemen , bedankt
sis

n/a
deleted

158 berichten

Geplaatst - 04/01/2007 :  12:32:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Sis mag voor mij blijven, de man heeft geen kwaad woord gezegt.

Wat betreft de buma stemra rechten met muziek, en bladmuziek, werkt het zo naar ik meen. Je mag muziek van anderen niet gebruiken voor commerciele doeleinden, enkel als je bij jou thuis zit te oefenen mag je wel muziek gebruiken en dat zal ook gelden voor de bladmuziek!

Als je met die muziek gaat optreden op personeels avondjes bijv. enz. dan moet men bumastemra rechten gaan betalen, en zo ongeveer zal dat ook werken met de bladmuziek. Ik ben niet strafbaar dus want ik gebruik het voor mij zelf. (Niet commerciele doeleinden)

Ik zit net als velen thuis met een keyboard van yamaha, wie appelen vaart die appelen eet. Ik maak graag van de mogelijkheid gebruik om af en toe een stukje bladmuziek te vragen aan andere mensen via deze web-site, als Oostendorp dat goed vindt natuurlijk!

Ik kan moeilijk aan de dominee gaan vragen of ik de bladmuziek van de organist kan krijgen, en dat zal voor mij nog te moeilijk zijn ook!
Ook een kerkorganist heeft tegenwoordig snel een conservertorium opleiding gehad.

.

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 04/01/2007 :  12:57:16  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn  Reageer met citaat
TYROS2 vrienden,

Ik ben het geheel eens met T-Rossie. UItwisselen van bladmuziek van bestaande songs is en blijft illegaal. Ik beken en heb zeker een paar keer gevraagd om bladmuziek, en ook gekregen. Het blijft echter illegaal. Ik ben daar ook mee gestopt. Ik vindt ook dat wij dit niet meer in dit forum moeten doen. Wij zijn uiteindelijk allemaal te gast op het door de firma Oostendorp beschikbaar gestelde forum. Laten wij ons dan ook als goede gasten gedragen.

Het doel van dit forum is om TYROS gebruikers wegwijs te maken op de TYROS, niet het verstrekken van bladmuziek of het geven van muzieklessen. Daar zijn andere websites voor te vinden.

groetjes

Jan Bruijn

Bewerkt door Jan Bruijn op 04/01/2007 13:00:36

n/a
deleted

158 berichten

Geplaatst - 05/01/2007 :  10:23:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Muziek noten en accoordsymbolen op papier is en blijft de basis in de muziek, de nadelen van muziekboeken kopen heb ik al omschreven in mijn vorige topics. (zie) Als ik niet of nauwelijks aan bladmuziek kan komen loopt deze hobby vast, en zal ik op een gegeven moment er de brui aan geven, en met mij vele anderen natuurlijk, dit lijkt mij niet wenselijk voor de muziekindustrie. iets wat men zich moet bedenken!

T-Rossie
Moderator

3282 berichten

Geplaatst - 05/01/2007 :  10:47:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Cees,

Interessante opmerking die je plaatst, maar wat is in jouw ogen "De muziek industrie" ?
Het zou wel 's kunnen dat JUIST de bladmuziek die industrie is
.... componisten willen toch graag (financieel) iets terugkrijgen voor het werk wat zij gedaan hebben : Auteursrechten.

Of verwacht men dat componisten omwille van de orgel-/keyboard-industrie af willen zien van hun 'loon' ? (Omgekeerde wereld lijkt me)

Bewerkt door T-Rossie op 05/01/2007 11:11:22
Pagina: van 3 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000