Auteur |
Onderwerp  |
Jan Bruijn
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 05/01/2007 : 11:18:29
|
Cees,
Dat slaat werkelijk nergens op. Hoe denk je dat die noten ( bij voorkeur in de goede volgorde) op het papier terecht komen? Een componist heb daar eerst flink voor moeten zweten, voordat hij zover is om iets op papier te zetten. Ha Ha. Sommige natuurlijk niet, want bij hun gaat het altijd vanzelf. Maar geloof mij maar, componeren is in het algemeen een moeizaam proces. Mag er dan ook wat voor betaald worden?
Het illegaal uitwisselen van muziek, in welke vorm dan ook, is in feite diefstal.
Groetjes
Jan Bruijn
|
Bewerkt door Jan Bruijn op 05/01/2007 13:49:58 |
 |
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 05/01/2007 : 11:21:02
|
Als iedereen die bladmuziek zoekt even een kleine moeite doet en het medium "" Google "" gebruikt, dan zal je merken dat er duizenden soorten bladmuziek gratis te vinden is Dit is een gouden tip van sis  Hopend jullie hiermee van dienst te kunnen zijn, hier een linkje
http://muziek.leerlingen.com/muziek/bladmuziek.php
sis
|
Bewerkt door n/a op 05/01/2007 11:49:46 |
 |
|
n/a
deleted

158 berichten |
Geplaatst - 05/01/2007 : 12:20:33
|
We begeven ons zo op een hellend vlak, daar is deze web-site helemaal niet voor. Maar ik wil wel antwoorden hoor! Denk niet, dat ik niet weet hoe de muziek wereld werkt. Ik ken de hele lijn hoe de muziek tot stand gebracht wordt. Je hebt passieve muziek, en aktieve muziek, iemand die passieve muziek wil hebben, moet de aktieve muzikanten en medewerkers betalen, via de aankoop van een CD, of (auteursrechten) aan buma/stemra. Buma/stemra is een soort toezichthouder die er op toeziet dat de auteursrechten voor de mensen betaald worden. Als een firma muziek draaid via een gesloten systeem moet men al betalen!
Tyros bezitters zitten tussen deze twee kanten in, in een soort leer hobby fase, mijn betoog is: Het kan toch niet zo zijn dat ik 3800,- euro uitgeef voor aankoop van een tyros, om tyros te leren spelen, om hem daarna wegens gebrek aan allerlei hulpmiddelen als sierstukmeubel in een hoek van de kamer te zetten. Ik moet toch mogelijkheden hebben om mijn hobby uit te oefenen zonder een melkkoe te worden van profs.
Maar Sis heeft het goede antwoord al gegeven zie ik!
. |
 |
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 05/01/2007 : 12:33:06
|
Jawel, het goede antwoord staat er  Dit zal al veel minder discussie teweeg brengen denk ik  Typ maar in google eens "" gratis bladmuziek "" Wel even zoeken maar ze zijn er wel sissie  |
 |
|
n/a
deleted

158 berichten |
Geplaatst - 06/01/2007 : 11:03:07
|
't is en blijft een wonderlijke wereld, er zijn genoeg web-site's waar je dan illegale muziek kunt downloaden. Waarom die er mogen zijn, wie het weet mag het zeggen. |
 |
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 06/01/2007 : 11:42:49
|
quote: Originally posted by Cees
't is en blijft een wonderlijke wereld, er zijn genoeg web-site's waar je dan illegale muziek kunt downloaden. Waarom die er mogen zijn, wie het weet mag het zeggen.
Heel simpel, die mogen er niet zijn, maar ze zijn er wel . Reden = WWW wordt zodanig groot dat je het niet meer kan tegenhouden. Er worden dagelijks vele illegale muziek sites gesloten, maar er komen er dagelijks meer bij dan dat ze kunnen sluiten  Net zoiets als "" water op een eend gieten "" die wordt nooit nat sis |
 |
|
wim wallaart
Starting Member
9 berichten |
Geplaatst - 09/01/2007 : 12:20:20
|
Hallo mischien kan jij me helpen aan een midi-mp3 file van blue spanisch eyes. mocht het lukken bedankt wim educatief@freeler.nl |
 |
|
U.H.F.
Average Member

251 berichten |
Geplaatst - 09/01/2007 : 13:43:39
|
quote: Originally posted by Cees
Tyros bezitters zitten tussen deze twee kanten in, in een soort leer hobby fase, mijn betoog is: Het kan toch niet zo zijn dat ik 3800,- euro uitgeef voor aankoop van een tyros, om tyros te leren spelen, om hem daarna wegens gebrek aan allerlei hulpmiddelen als sierstukmeubel in een hoek van de kamer te zetten. Ik moet toch mogelijkheden hebben om mijn hobby uit te oefenen zonder een melkkoe te worden van profs.
Ja koop ik me een nieuwe flatscreen voor 3250,00 moet ik me daar ook nog kijk en luistergeld gaan betalen, gelukkig ben ik gek op sneeuw en ziet die er ook nog goed uit op dat nieuwe scherm whahaha. Sorry kon t niet laten.
Greetz Barry |
 |
|
MrBoembas
Average Member

336 berichten |
Geplaatst - 09/01/2007 : 13:55:59
|
Hoi Allemaal,
Nogmaals sommige liedjes staan gewoon niet in boeken of op midi's neem nu de song " we benne op de wereld om mekaar te helpen ni waar? " uit het schaep met de vijf poten ik heb lopen zoeken in boeken niets gevonden en ook niet op midifiles bij de TMF groep of dergelijke sites dan lijkt het mij logisch dat als je niets vind dat je elkaars hulp in roept voor een accoorden schema uit te wisselen het heeft wel te maken met muziek maken op de Tyros-2 en daarmee moet ik Cees en Sis wel gelijk geven. we zijn toch om elkaar te helpen? En tja Harry Bannink is al jaren dood dus om die een mailtje te sturen en de accoorden te vragen lijkt mij geen goede oplossing vandaar tja dan worden we verwezen naar een ander Keyboard forum maar als we zeggen we gaan met z'n allen weg bij dit forum en we verhuizen naar dat andere forum ik denk dat de Firma Oostendorp dat ook niet leuk zou vinden tevens reklame maken voor andere forums is ook niet echt leuk voor Henk die dit forum voor ons heeft mogelijk gemaakt Je gaat toch ook niet op dit Forum mensen een andere winkel aanprijzen dan Oostendorp :S lijkt mij hé.
Daarom dit Forum is een goed forum en daar moeten we de Firma Oostendorp voor danken alleen tja een paar rubrieken erbij zal wel leuk zijn zoals plaats hier u eigen midifiles, registraties dat houd dit forum wel levendig en natuurlijk is dit ook een forum om de mensen te helpen die de weg kwijt zijn in de T-2.. En van Buma Stemra och die gasten vinden het zelfs niet eens goed als er een playbackshow word georganiseerd op een Basisschool en zoals Sis zei ze weten het zelf af en toe niet de hoge top zelfs niet dus tja wat moet die firma nu toch zijn :S
En registraties uitwisselen tja aan de woorden van Marco Riedijk die zei toen dat hij wel een halve dag mee bezig was met een goede registratie en dat kost ook bloed, zweet en tranen dus ja wees zelf creatief hé 
Veel speel plezier wens ik iedereen op de T-2.
Groetjes,
Daniel.
|
 |
|
Ezra
Average Member

206 berichten |
Geplaatst - 09/01/2007 : 14:14:22
|
quote: Originally posted by MrBoembas
En registraties uitwisselen tja aan de woorden van Marco Riedijk die zei toen dat hij wel een halve dag mee bezig was met een goede registratie en dat kost ook bloed, zweet en tranen dus ja wees zelf creatief hé 
Ik neem toch aan dat we met zijn allen het verschil tussen registraties en/of copyright beschermde materialen wel kennen? Het bovenstaande is volkomen irrelevant wanneer iemand zélf bereid is zijn registraties met anderen te delen. Het heeft hem of haar wellicht bloed, zweet en tranen gekost, maar wanneer die persoon daarna bereid is om zijn werk met anderen te delen is dat zijn goed recht natuurlijk. De gevoelsmatige copyright ligt bij die persoon zelf.
Registraties van anderen kunnen je ook meer plezier geven bij het spelen, omdat je daardoor ziet hoe anderen ze opbouwen, hoe anderen omgaan met klanken en stylen, effecten, enz. Daar kun je ook van leren. Ik kan me voorstellen dat iemand die net begint op de Tyros (waar ik mijzelf ook onder schaar) leuke ideeën op kan doen en met nog meer plezier gaat spelen op het apparaat. En, is daar het forum uiteindelijk niet voor bedoeld?
Ik heb het hem uiteraard niet gevraagd, maar ik kan mij in geen enkel opzicht voorstellen dat Henk moeite heeft met het uitwisselen van registraties.
Groeten, Ezra
PS: Het zou wellicht wel makkelijk zijn een kleine onderverdeling te maken in het forum, door bijvoorbeeld één subforum aan te maken waarin specifiek gevraagd kan worden naar registraties, zelfgemaakte midi-files, bepaalde moeilijk verkrijgbare bladmuziek, enz. Ik run zelf ook een forum en dit is zeer eenvoudig te bewerkstelligen, maar maakt het een stuk overzichtelijker.
Wat een machine!!! |
 |
|
T-Rossie
Moderator

3282 berichten |
Geplaatst - 09/01/2007 : 14:58:49
|
Barry, Betalen jullie nog kijk-en-luistergeld ?? Wij al jaren niet meer 
Ezra, Goed plan die onderverdeling in sub-rubrieken. Hopelijk ziet Henk dit ook in..... denk ut wel !
Registraties en accoorden-schema's zijn per definitie nooit copyrighted volgens mij, dus die mogen altijd gedeeld worden.
|
 |
|
admin
Forum administrator

300 berichten |
Geplaatst - 09/01/2007 : 15:38:47
|
Het forum is primair bedoeld om technische ondersteuning te geven voor de Tyros2 speler. Ook levert het uitwisselen van ideeën met elkaar een positieve bijdrage.
Maar er wordt nog te weinig gepost voor een onderwerpverdeling. Mocht het posten in de toekomst meer worden, dan ga ik een onderverdeling maken óf als er meer stemmen zijn voor een onderverdeling. Maar om verwatering te voorkomen met andere fora, wil ik het expres klein houden. Dat is een keuze.
Bladmuziek en midifiles uitwisselen wordt niet meer toegestaan. Er zijn genoeg websites waar gratis bladmuziek te downloaden is. Wij als winkel, die relaties onderhoud met verschillende uitgeverijen, kunnen dat niet maken.
Gebruik de zoekfunctie (rechtsbovenin) als je een specifiek onderwerp wilt zoeken. Dan is het goed overzichtelijk te krijgen.
Ideeën en suggesties zijn natuurlijk altijd welkom.
MVG, Henk Oostendorp |
 |
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 09/01/2007 : 19:48:46
|
Henk heeft het bij het rechte eind Goed begrepen en goed gereageerd sis had toch toch ergens gelijk  sis |
 |
|
guyske
Average Member

295 berichten |
Geplaatst - 28/03/2007 : 23:16:13
|
Ik heb net een vraag gepost over "The Best Fake Book Ever".
Als er meer mdf files zouden bestaan voor de boeken die je "KOOPT" en voor een instrument dat Music finder gebruikt als verkoopargument, dat maakt het voor niet pro's een beetje eenvoudiger om aan de slag te gaan, en zou zeker een aanmoediging zijn en een moderne manier van het probleem te benaderen.
Zo een boek kost pakweg 50 Eur zeg maar 0,05 cent per partituur, daar een goede mdf bovenop en het plezier kan niet meer stuk voor een paar maand.
In ieder geval zou ik dit een positieve stap vinden, en een uitstekende service naar Tyros2 liefhebbers, die toch een behoorlijke smak geld op tafel gooien voor hun instrument, ik denk trouwens dat dit een klanten en merk bindend effect zou hebben en dat deze investering zichzelf terugbetaald.
Guyske
Groetjes Guyske
The way to go, heerlijk die Tyros 2 |
 |
|
Onderwerp  |
|