| Auteur |
Onderwerp  |
|
|
desieze
New Member

24 berichten |
Geplaatst - 14/01/2007 : 09:39:38
|
goeden dag allemaal
ik zoek voices die voor bepaalde artiesten zijn ik bedoel b.v. kermisklanten,andre moss(saxofoon)gebr brouwer ik ben zelf al aan het prutsen geweest maar kan er nog niet vrolijk van worden . zeker niet nu ik binnenkort moet optreden. iemand anders die me wel blij kan maken?
groeten jan |
|
|
Player
Average Member

221 berichten |
Geplaatst - 14/01/2007 : 12:57:19
|
Hallo Jan,
Wat bedoel je met zelf prutsen? Als je in bezit bent van de Tyros-2 zijn de voices waar jij nu naar zoekt standaard aanwezig in je instrument. De trompet,sax en accordeon groep bieden daarvoor in jou geval alle mogelijkheden. Ik zou zeggen wees creatief..
Groet, Player |
Bewerkt door Player op 14/01/2007 13:01:35 |
 |
|
|
desieze
New Member

24 berichten |
Geplaatst - 15/01/2007 : 18:35:59
|
mmm ok trompetten gaat noog wel maar de spesefieke geluiden van andre moss zit zeker niet in de t2 en kermis klanten"accordeons"ook niet ik zou ze graag willen omdat de tijd dringt en ik niet veel tijd heb om hier mee aan de gang te gaan
groetjes jan jpz@home.nl |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3308 berichten |
Geplaatst - 16/01/2007 : 13:56:56
|
Jan,
Wat is er dan zo specifiek aan de sax van andre moss en de accordeons van de Kermisklanten ? Zij gebruiken normale instrumenten, maar hebben wel een specifieke/kenmerkende manier van spelen..... en dat moet je toch echt zelf doen . In uiterste nood zouden midifiles je kunnen helpen ? |
 |
|
|
ruudje
Average Member

288 berichten |
Geplaatst - 16/01/2007 : 18:28:51
|
ik weet wel wat jan bedoelt, in het accordeon geluid van de kermis klanten zit een soort ja hoe zou ik het zeggen, een irri toontje hihi........ een soort fluitachtige toon, anders kan ik het niet uitleggen. kweet ook niet wat het is hoor jan maar ik begrijp je vraag wel!
groeten ruudje
|
 |
|
|
Player
Average Member

221 berichten |
Geplaatst - 16/01/2007 : 18:49:50
|
Jan,
Als jij vindt dat sommige voices ander moeten klinken heb je altijd nog de mogelijkheid om voices te editten. Door de verschillende parameters aan te passen kun je wellicht tot het door jou gewenste resultaat komen. Eveneens is het altijd mogelijk om voices over elkaar heen te zetten. Wees hier voorzichtig mee, maar als je instrumenten uit verschillende groepen gaat mixen kan dit soms verrassende resultaten opleveren. In geval van de kermisklantensound kun je bv. op R1 de Master Accordeon zetten, en op R2 de Full Theatre uit de Organ group. Vervolgens een vette galm erop en klaar is....Jan.Net wat ik in m'n vorige mail heb aangegeven, wees creatief, en ja....daar gaat soms een beetje tijd in zitten.
Succes. Player |
Bewerkt door Player op 16/01/2007 19:13:28 |
 |
|
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 16/01/2007 : 19:41:12
|
quote: Originally posted by ruudje
ik weet wel wat jan bedoelt, in het accordeon geluid van de kermis klanten zit een soort ja hoe zou ik het zeggen, een irri toontje hihi........ een soort fluitachtige toon, anders kan ik het niet uitleggen. kweet ook niet wat het is hoor jan maar ik begrijp je vraag wel!
groeten ruudje
Dit is hééél simpel op te lossen De T-2 kan dit, dit vraagt wel enige oefening en edditatie   Ik heb ze  sis |
 |
|
|
Evert
Average Member

124 berichten |
Geplaatst - 16/01/2007 : 21:31:39
|
Hoi Jan,
mocht je nou in het bezit zijn van een midifile met de voices die je wilt hebben, dan kun je deze voices toewijzen aan de right1 right2 of right3 door een midikabel te verbinden met midi b out en midi a in van het keyboard. Die zelfde voice kun je dan spelen op je keyboard en natuurlijk opslaan als user voice. Het vraagt wel wat midi kennis om de instellingen te doen anders lopen deze door elkaar en dat wil je liever niet. Op het moment dat ik dit schrijf ben ik op mijn werk dus kan ik je de juiste instellingen niet geven. Maar als je wilt kan ik ze even opzoeken als ik weer thuis ben en daar een berichtje aan spenderen.
Misschien is er een makkelijkere manier maar die weet ik niet.
Groetjes Evert |
 |
|
|
desieze
New Member

24 berichten |
Geplaatst - 17/01/2007 : 04:30:12
|
hey iedereen bedankt ik heb mijn t2 nog maar net en ik moet eerst zorgen dat mijn regs goed staan om te kunnen optreden, en ik dus eigenlijk tijd te kort kom om deze sounds te creeren. ik had gehoopt dat ik ze voor zaterdag had maar da ga nu nie meer lukken denk ik.
toch bedank jan |
 |
|
|
theplayer
Moderator

3062 berichten |
Geplaatst - 17/01/2007 : 07:34:15
|
quote: Originally posted by Evert
Hoi Jan,
mocht je nou in het bezit zijn van een midifile met de voices die je wilt hebben, dan kun je deze voices toewijzen aan de right1 right2 of right3 door een midikabel te verbinden met midi b out en midi a in van het keyboard. Die zelfde voice kun je dan spelen op je keyboard en natuurlijk opslaan als user voice.Groetjes Evert
Dit lijkt mij erg bewerkelijk. Ik het niet makkelijker om gewoon 3 of 4 maal op mixingcontrole te drukken. Je komt dan bij de klankinstellingen voor de midifile. Zoek even naar de klank die je wilt hebben en neem ze gewoon over. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
|
Evert
Average Member

124 berichten |
Geplaatst - 17/01/2007 : 15:27:01
|
Heel goed Frans,
dat bedoel ik nou met een gemakkelijkere manier.
Groetjes Evert. |
 |
|
| |
Onderwerp  |
|