Auteur |
Onderwerp |
|
soundman40
New Member
41 berichten |
Geplaatst - 29/11/2005 : 09:39:50
|
Hallo,
Het is mij nog steeds niet gelukt, om de muziek van Marco Riedijk over te zetten naar mijn Tyros. Het zijn allemaal snelkoppelingen die ik via de Cd op mijn stick heb gezet. Ik heb de wave procedure gevolgd, maar geen resultaat. Die snelkoppelingen op de stick, kan ik ook niet op de pc afspelen. Overigens ben ik een "heel kleintje", als het om pc kennis gaat. Wie kan mij dat wave verhaal en snelkoppelingen nog eens stap voor stap uitleggen. Bij voorbaat dank |
|
T-Rossie
Moderator
3238 berichten |
Geplaatst - 29/11/2005 : 18:02:04
|
Een snelkoppeling is geen WAV bestand, doch slechts een klein programmaatje (eigenlijk een tekstfile) die verwijst naar de plaats waar de bedoelde WAV-file staat..... op de CD/PC.
Wil je een WAV bestand overzetten via stick of USB kabel dan moet je met de muis op de échte WAV-file rechts-klikken, waarna een menu verschijnt met de optie 'copy' ... klik die aan.
Ga dan naar de bestemming (danwel stick, danwel Tyros2 HD) en klik nogmaals met de rechter muistoets en kies 'plakken' (of paste')
Nu moet het lukken |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 29/11/2005 : 19:12:43
|
Maar om de wav-files vervolgens te importeren in de HD-rec-functie moeten ze van de sample-indeling 44.1 kHz en 16 Bit zijn. Als ze dat al zijn, prima. Zo niet, moet je ze eerst op je PC converteren naar die sample-indeling (zoals door T-Rossie omschreven, maar dan eerst naar je PC kopiëren). Dit kan met bv Nero's Wave editor of een andere wave editor.
Groet, Ruud |
|
|
|
Onderwerp |
|