Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 Synthesizers
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

n/a
deleted

158 berichten

Geplaatst - 26/11/2005 :  14:45:36  Toon profiel  Reageer met citaat
De firma Oostendorp schrijft dat Synthesizers geen ritmeautomaat hebben, hebben de Motif es7, en Fantoom X7 ook geen ritmeautomaat?

Erwin B
Junior Member

52 berichten

Geplaatst - 26/11/2005 :  15:41:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Nee, deze hebben geen ritme-automaat zoals de Tyros maar maken veel gebruik van "phrases".
Dit zijn kleine samples (vaak drum) die waar mogelijk ge-looped zijn.
Deze synth's hebben wel drumkits dus je kan wel zelf een ritme maken.

MvG
Erwin
Ga naar bovenaan de pagina

martijns
Starting Member

13 berichten

Geplaatst - 26/11/2005 :  16:25:49  Toon profiel  Bezoek de homepagina van martijns  Klik om martijnss MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
quote:
Originally posted by Erwin B

Nee, deze hebben geen ritme-automaat zoals de Tyros maar maken veel gebruik van "phrases".
Dit zijn kleine samples (vaak drum) die waar mogelijk ge-looped zijn.
Deze synth's hebben wel drumkits dus je kan wel zelf een ritme maken.

MvG
Erwin

Een aanvulling hierop:
de synthesizers maken gebruik van een appegiator, welke in een gewenst aantal stappen de door je zelf ingeprogrammeerde noten afspeeld in een bepaald tempo. Zo kan je dus bijvoorbeeld een complete drumpartij met de Fantom S/X in laten spelen via de pads waar de "ritme" appegio's onder geprogrammeerd kunnen worden.

Martijn Snoek

n/a
deleted

158 berichten

Geplaatst - 26/11/2005 :  23:50:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik vind die synthesizers een prachtig geluid produceren, vooral die hardrock bewerkingen die in de Motif Es 7 (rack) zitten, daar zou ik graag op willen improviseren. Maar jammer dat er geen ritmeautomaat in zit, voor ieder nummer een eigen ritme programmeren vind ik net iets te veel werk. Dan zou ik toch liever een Tyros 2 met autoritme willen hebben, misschien is dat Motif Es rack ook wel op de Tyros 2 aan te sluiten, dan kan je deze twee instrumenten nog combineren ook.
Maar ik neem aan dat er in de Tyros 2 ook genoeg hardrock programs zitten, maar die heb ik nog weinig gehoord in de demo's. Nog een nadeel van de synthesizers is, dat er geen luidsprekers in zitten lijkt mij op een podium toch wel gemakkelijk om je eigen goed te horen, buiten de monitoren die natuurlijk ook bij je opgesteld staan.
Leuk dat je zo wat informatie en ervaringen kunt uitwisselen met andere Keyboard spelers en liefhebbers!

Mvgr. Cees.

lacobo
Average Member

245 berichten

Geplaatst - 27/11/2005 :  09:23:32  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lacobo  Reageer met citaat
Om de fantastische style-begeleidingsmogelijkheid (mooi scrabblewoord!) van de Tyros2 nou ritmeautomaat te noemen... Dat levert mij de rillingen op de rug. Moet ik meteen denken aan een Stef Meeders kursus op een orgel met (inderdaad) alleen ritmes als extratje. (Niets negatiefs over de ras-artiest Stef Meeders, alleen de orgels die toen gebruikt werden mag je voorzichtig aan toch als ouderwets betitelen). Noem 't dan liever begeleidingsautomaat of nog iets mooiers. Dat geeft nog enige uiting aan de prachtige immitaties van orkesten en bands in die fijne Tyros2. Onze taal is rijk genoeg

Bewerkt door lacobo op 27/11/2005 10:21:28

Soneg
Advanced Member

1617 berichten

Geplaatst - 27/11/2005 :  11:34:50  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
In het engels is het Arrangerkeyboard, zou dus kunnen worden Arrangeur automaat o.i.d.
Nou ja, als ie het maar doet, en er zitten genoeg stevige hardrock & Rock styles aan boor van de Tyros2.
Arno,

n/a
deleted

158 berichten

Geplaatst - 27/11/2005 :  14:44:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik citeerde de firma oostendorp die de ritmeautommaat zo beschreef, nou ja, niet zo belangrijk. Er zijn al teveel Engelse termen in de nederlandse taal geimporteerd.

Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten

Geplaatst - 27/11/2005 :  15:17:46  Toon profiel  Klik om Tyr0s_Fre4ks MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Noem het gewoon lekker (Auto) Accompaniment... ligt lekker in de mond... ecompenement

martijns
Starting Member

13 berichten

Geplaatst - 27/11/2005 :  23:25:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van martijns  Klik om martijnss MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Een Tyros 2 is heel goed te combineren met een Rack synth of zelfs een complete synth met toetsen.

Ik zou het zelf persoonlijk niet doen, omdat ten eerste een groot deel van de sounds uit de motif (es) serie verwerkt zitten in de T2, ten tweede, een synth is ontworpen om een zo vet een uitgebreid mogelijke sound te creeeren, als je dit bij een keyboard combineerd, die niet hiervoor ontworpen is, kan het niet zo goed als een geheel klinken. daarom zou ik het niet adviseren.

Ik vind een synth dan ook meer wat voor de echt door gewinterde muzikant, trouwens, de mensen die een synth bespelen (gebruiken) zijn vaak ook een heel ander soort mensen met hele andere doel einde als de normale keyboard toetsenist. Vaak hebben zij het doel om complete arangementen zelf te componeren en uit te werken met behulp van een synth en een sequencer. Iemand die keyboard speeld heeft groot en deels enkel het doel om lekker thuis voor de lol te spelen met een begeleidingetje er bij, of om een publiek in bijvoorbeeld een kroeg of op feestjes te entertainen.

Dit zijn mijn ervaringen die ik op heb gedaan de laatste jaren in de verkoop van toetsinstrumenten.

groetjes,

Martijn Snoek

n/a
deleted

158 berichten

Geplaatst - 28/11/2005 :  08:21:41  Toon profiel  Reageer met citaat

Ik behoor niet echt tot de doelgroep van de synthesizer, maar heb zelf een paar Synt. programs in m'n keyboard, die ik vaak en graag bespeel, het zit zo lekker vol met allerlei effecten waardoor het zo professioneel klinkt, en het hoort echt anders aan. Synthesizer klanken klinken verrukkelijk! Vandaar mijn belangstelling voor de Synt. Maar als er in de T 2 genoeg hardrock en synt. klanken zitten, is de keus voor mij niet moeilijk meer! Ik ben weer een beetje wijzer geworden, bedankt voor de info, maar al die engelse termen ik kan er maar niet aan wennen. Hi!

Groetjes. Cees.

martijns
Starting Member

13 berichten

Geplaatst - 28/11/2005 :  15:06:35  Toon profiel  Bezoek de homepagina van martijns  Klik om martijnss MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
quote:
Originally posted by Cees

Ik behoor niet echt tot de doelgroep van de synthesizer, maar heb zelf een paar Synt. programs in m'n keyboard, die ik vaak en graag bespeel, het zit zo lekker vol met allerlei effecten waardoor het zo professioneel klinkt, en het hoort echt anders aan. Synthesizer klanken klinken verrukkelijk! Vandaar mijn belangstelling voor de Synt. Maar als er in de T 2 genoeg hardrock en synt. klanken zitten, is de keus voor mij niet moeilijk meer! Ik ben weer een beetje wijzer geworden, bedankt voor de info, maar al die engelse termen ik kan er maar niet aan wennen. Hi!

Groetjes. Cees.

beste Cees,

Als je echt voor een synth wil gaan voor de muziekgenres van Hardrock en psychedelische (beetje mistireus vol met synth geluiden) rock, zou ik voor de Rolands gaan neem bijvoorbeeld de Fantom XR of de Fantom XA deze zijn heel leuk geprijst vooral de XR. De XR is de rack versie van de fantom X serie en bevat dus echt alles uit de super dure fantom X. De XA is een uitgeklede fantom X 6 en is ook een geweldig ding!! De Rolands zijn echt gemaakt voor dit soort muziek en bieden ook super veel opties voor dit soort klanken te bewerken en te gebruiken.

groetjes en succes met je keuze,

Martijn Snoek
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000