Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 keboard voice instellen met digital recording
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

slhwijnands
Starting Member

19 berichten

Geplaatst - 08/04/2007 :  16:52:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal,

Wie kan me helpen met volgende probleem:
Als ik een midifile ga bewerken (via digital recording) kun je met de functie setup aangeven in welke maat je van klank wilt veranderen. Dit is handig en neemt wat werk uit handen als je speelt. Maar dit kan ook wel eens misgaan. Op maat 40 bijv. wil ik trompet. Ik zet de file bij maat 40 op pauze, selecteer trompet en druk op execute. Nu ben ik een fractie te vroeg of te laat dit is heel storend. Hoe krijg ik dit verwijderd???
Groetjes,

Sandy Wijnands

140672

Johntel
Average Member

265 berichten

Geplaatst - 09/04/2007 :  09:43:22  Toon profiel  Reageer met citaat
He Sandy

Open terug die midi file en selecteer het midi kanaal met die trompet klank (bv ch 1). Via song creator > 1 - 16. Op maat 40 zal je in de event list zien dat daar Prog 65 staat (dat is de trompet klank). Selecteer die regel met de pijltjes of het data entry wheel zodat er een zwarte balk rond staat. Druk nu op de onderste knop 7 = delete. Daarna saven en klaar is kees.

Muzikale groeten
Johnny

Bewerkt door Johntel op 09/04/2007 09:50:10
Ga naar bovenaan de pagina

Heiko
Advanced Member

1640 berichten

Geplaatst - 09/04/2007 :  10:59:19  Toon profiel  Reageer met citaat
He Johnny,
Bedankt voor de tip. Hier was ik nog niet op gekomen. Nu heb ik dus nóg minder presetknoppen nodig voor één song! Toppie!
Grtzz, Heiko

theplayer
Moderator

3042 berichten

Geplaatst - 09/04/2007 :  19:57:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Mannen,

Volgens mij lezen jullie niet goed, want ik denk dat Sandy de keyboard voices bedoelt.
Die worden n.l. op het tabblad Sys/ex als metaevent weggeschreven.
groetjes,

Frans

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander

Heiko
Advanced Member

1640 berichten

Geplaatst - 10/04/2007 :  22:26:59  Toon profiel  Reageer met citaat

Johntel
Average Member

265 berichten

Geplaatst - 12/04/2007 :  09:01:35  Toon profiel  Reageer met citaat
He Frans

Je hebt gelijk. Dit is bij GM midis.
Je kan die meta events verwijderen en dan bovenaan zelf op bv CH4 een voice selecteren en dan verschijnt er een Prog voice nummer.
Bij midis die je zelf hebt opgenomen met de interne sequencer staat er wel in elk gebruikte channel een Prog nummer en kan je op die manier de voice toch nog veranderen.

Muzikale groeten
Johnny

theplayer
Moderator

3042 berichten

Geplaatst - 12/04/2007 :  18:13:47  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Je hebt helemaal gelijk Johnny, voor wat betreft de channels 1 t/m 16 van de song.
Maar nu de keyboard voices. ( Right 1,2,3 en left )
Die hebben geen channel.
Daarom schrijft de tyros die instellingen weg in een meta-event, dat komt te staan in het mastertrack.
Je kunt die dus niet zomaar even veranderen, of je moet erg veel kennis hebben van midicodes.
Groetjes,

Frans

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!

Heiko
Advanced Member

1640 berichten

Geplaatst - 13/04/2007 :  07:10:21  Toon profiel  Reageer met citaat
.........En anders toch maar weer registraties maken. Daarvan kun je weer een sequence maken die je weer aan een pedaaltje koppelt
Info hierover op het bekende adres:

Johntel
Average Member

265 berichten

Geplaatst - 13/04/2007 :  10:39:07  Toon profiel  Reageer met citaat
He Frans

Je hebt weer groot gelijk. Ik dacht dat Sandy enkel bedoelde om een midi te veranderen.Je kan dat niet gebruiken als je er live wilt met meespelen. Dan krijg je de instellingen van de laatst gebruikte OTS of REG panels op CH 1-2-3-4.

Muzikale groeten
Johnny
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000