Auteur |
Onderwerp  |
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 14/02/2008 : 18:27:10
|
Kom net terug van een optreden. Ik haal deze namiddag mijn T-2 uit de overigens fantastische koffer van Oostendorp  Hoor ik ineens een rommeltje, een soort boutje ofzoiets, in die richting ??? Na wat heen een weer schommelen met de t-2 kwam er een bolletje uit aan de onderkant  Wat was het : soldeersel ( sedure = Frans voor de Belgen ) Nu begin ik mij toch echt zorgen te maken, dit toestel is echt niet gemaakt om on de road mee te werken, dit is nu wel duidelijk. Laat staan dat hij niet eens meer fatsoenlijk kan gepoets worden : rook, zweet enz... je krijgt hem niet schoon ! Yamaha is goed bezig met hun digitale mengtafels en hun synth's, maar dan ben ik ver klaar met dit merk. Enfin , ik hoop dat ik komend weekend en de daar opvolgende weken dit niet meer moet meemaken , het is angstig. O ja , nog even vermelden dat ik verder geen problemen heb gehad... sis
|
Bewerkt door n/a op 14/02/2008 18:36:22 |
|
piti
Starting Member
6 berichten |
Geplaatst - 14/02/2008 : 18:49:16
|
Nu vraag ik mij toch af wat jullie dan doen met de tyros 2 ik ben beroepsmuzikant speel alle dagen soms 2 x per dag , alle weekends zalen , tenten ,schouwburgs noem maar op ik heb geen enkel probleem met mijn tyros 2 , ik speel met de tyros 2 + Yamaha motif xs 8 geen enkel probleem ik weet niet wat jullie problemen zijn ik kan alleen maar zeggen tyros2 + motif xs 8 TOP en nog eens TOP
luijten |
 |
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 14/02/2008 : 18:59:14
|
Ik speel op de T-2 ook als beroepsmuzikant.Doe er ook nog studiowerk mee, maar soldeersel vinden vind ik niet kunnen ! Wat mij deze namiddag is overkomen kan jij ook meemaken, zeg nooit , nooit ... De mijne wordt zeer goed behandeld, m.a.w. ik ben er zuinig op. Uiteraard is de T-2 top kwa structuur. Dit neemt niet weg dat ik geschrokken ben deze namiddag. Een kortsluiting op één van de printen kan fataal zijn, als je begrijpt wat ik bedoel , sis |
Bewerkt door n/a op 14/02/2008 19:08:49 |
 |
|
T-Rossie
Moderator

3273 berichten |
Geplaatst - 14/02/2008 : 19:08:49
|
Dat je er ooit aan begonnen bent Sis 
Zo'n 'bolletje' kan ook van buiten in de Tyros2 zijn gekomen en daar gaan dwalen. Ten onrechte kan dan geconcludeerd worden dat de zaak uit elkaar valt. Het is niet te geloven wat er uit keyboards en ander equipment tevoorschijn kan komen : Paperclips, confettie, ballpoints, visitekaartjes, USB sticks, stukjes koperdraad, sleutels, soldeer-resten, muizen of andere dieren ..... dit heb ik zelf meegemaakt tijdens reparateur zijn (jaren geleden)
Overigens ziet mijn T2 er nog steeds perfekt uit..... maar ik ben dan ook geen professional  |
 |
|
Soneg
Advanced Member

1642 berichten |
Geplaatst - 14/02/2008 : 22:23:03
|
Na 2 jaar intensief en profesioneel gebruik zal je de T2 wel "afgeschreven" hebben en een 2e erbij kopen zal dan toch geen probleem zijn. De een rijd met zn auto 60.000 km per jaar en dan slijt hij harder dan na 15.000 km. Blijft toch een mechanisch stuk techniek  Dus ik zou me er niet al te druk om maken
Soryt |
 |
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 15/02/2008 : 05:50:08
|
Ik schrijf alles af op 4 jaar, dit komt het beste uit voor mijn boekhouding, maar inderdaad een reserve T-2 zou wel een uitkomst kunnen bieden, temeer omdat de toetsen op het scherm ook al niet meer goed functioneren. Enfin, ik heb waarschijnlijk geen goede versie en ook één van de eerste leveringen, misschien zijn de latere versie beter, ik weet het niet ? Voor de rest niet anders dan lof hoor voor de kwaliteit, laat dit duidelijk zijn sis |
 |
|
Johntel
Average Member

265 berichten |
Geplaatst - 15/02/2008 : 12:26:33
|
He Sis
Als je last hebt van slechte contacten moet je deze eens regelmatig bespuiten met Contact Cleaner. Dan gaan ze weer als een fluitje van een cent. Wel doen als hij uitstaat en een paar minuutjes wachten. Heb dit ook al dikwijls moeten doen.
Muzikale groeten Johnny |
 |
|
T-Rossie
Moderator

3273 berichten |
Geplaatst - 15/02/2008 : 15:23:28
|
Contact Cleaner zou ik toch wel ZEER mee oppassen ! Het bevat meestal een oplosmiddel (al dan niet vluchtig)
Je hebt te maken met fijngevoelige elektronica en de drukknoppen zijn zodanig dat er een laagje koolstof onder een siliconen cap zit. In pricipe hoef je die nooit te reinigen. Te hard drukken en gerommel/gespuit met contactcleaner kunnen die schakelaars onherstelbaar vernielen.
Om steekpluggen te reinigen gebruik ik een doekje met wat pure alcohol. (Jack-pluggen zijn gevoelig voor aanraking... de zweetafzetting der professionals  |
 |
|
n/a
deleted

1312 berichten |
|
Heiko
Advanced Member

1638 berichten |
Geplaatst - 16/02/2008 : 11:34:07
|
.......En dat knappen of breken kan een groot probleem zijn! Een paar weken terug voor een optreden deed ik even zoals gewoonlijk een soundcheck. Krijg ik uit één speaker (SP300) geen geluid. Kabels omgeruild, andere speaker geen geluid. Conclusie: kabel defect. Dus, kabel eruit (ik heb altijd reserve)...nou, mooi niet, want de plug aan de kant van de speaker was uit elkaar gevallen. De pin zat nog in de aansluiting, de rest had ik in m'n handen. Na veel gedoe met een kleine schroeven draaier en een haarpin die ik van een mevrouw mocht lenen heb ik de pin er uit gekregen. Poeh he.........De kabel heb ik meteen weggegooid. Dus die gouden pennen zijn onbreekbaar? Lijkt me een goede optie!  Grtz, Heiko |
 |
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 16/02/2008 : 13:41:15
|
Heiko, ik bedoelde die L-vormige stekker van deze kabel, die gaat dus in mijn T-2 en de andere kant in mijn mengtafel Zo is de kans nihil dat hij of zij hem afbreekt als ze ertegenaan lopen , dat gebeurt wel eens op mijn heftige party's  En ja, goudcontacten zijn super kwa uitval of storing. Maar alles is kapot te krijgen hé  sis |
 |
|
Heiko
Advanced Member

1638 berichten |
Geplaatst - 16/02/2008 : 15:05:39
|
Oh, bedoel je zo! Die L-vorm is inderdaad practisch. Maar omdat ik vroeger electomontage heb gedaan had ik liever alles onder controle zoals pluggen en stekkers e.d. Dus wanneer er iets stuk ging, vooral tijdens een optreden kon ik het zelf ter plekke repareren. Daarom stelde ik mijn kabels zelf samen, met pluggen die ik zelf soldeerde en monteerde. Nu besef ik dat je beter goede kwaliteitskabels kan kopen. Stuk is stuk, meteen weggooien! Ik zal informeren bij Henk of ze deze kabels ook in voorraad hebben. Grtz, Heiko |
 |
|
T-Rossie
Moderator

3273 berichten |
Geplaatst - 16/02/2008 : 19:24:42
|
Als je super-degelijke pluggen/stekkers wilt die bovendien zeer goed zelf te onteren zijn kom je terecht bij Neutrik. Een degelijke behuizing waarop je kunt gaan staan  De trekontlasting is tevens ontzettend goed.... je kunt eraan gaan 'hangen' bij wijze van spreken.
Het materiaal is iets duurder dan de gebruikelijke spullen bij de elektroboer op de hoek |
 |
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 18/02/2008 : 10:08:41
|
Dit is een waarheid als een koe. Ga er vooral niet op besparen, neutrik heeft gewoon de beste pluggen. Wil je je kabels nog zelf maken kies dan ook voor merken als bvb : Belden en tasker, wereldwijd worden deze enorm gewaardeerd. sis |
 |
|
Heiko
Advanced Member

1638 berichten |
Geplaatst - 18/02/2008 : 10:40:12
|
Heren, dank voor de informatie, binnenkort gaan we shoppen. Grtz, Heiko |
 |
|
n/a
deleted