| Auteur |
Onderwerp  |
|
Louis
Junior Member

81 berichten |
Geplaatst - 19/08/2008 : 13:13:54
|
lekkere sound toch ?
m.vr.gr. Louis |
 |
|
|
Sneakyman
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 19/08/2008 : 14:11:05
|
De sliders zitten erop 
Maar weer hetzelfde gedaan met de sound. Allemaal extra's ingevoegd. Als je dat weg denkt, gewoon niet naar luisteren en focussen op de orgel, klinkt het bijna hetzelfde als de orgels in de Tyros 2. (ook al gebruik ik nooit orgels, ik hoor het nog ) |
 |
|
|
Louis
Junior Member

81 berichten |
Geplaatst - 19/08/2008 : 17:31:35
|
Sneak, dit kun je met de 2 echt niet die dynamiek in de aanslag die zo overkomt ? Het zit 'm niet in de sound maar in de grote mogelijkheden die de 3 biedt in deze. m.vr.gr. Louis |
 |
|
|
Sneakyman
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 19/08/2008 : 19:47:22
|
Ik vind een keyboard toch echt om het geluid gaan hoor . Als een keyboard precies hetzelfde klinkt en alleen een beetje extra functies en beetje extra knopjes, betere lay out, knopjes verder uit elkaar etc. waarom zou je het dan kopen ?
Het is dan hetzelfde van binnen, alleen lay out is beetje veranderd... Straks kunnen we bellen met een keyboard, maar het geluid blijft hetzelfde. En hij wordt maar duurder, duurder en duurder. Vind ik niet echt kunnen. 
Sorry, maar hoor (als ik op orgel let, en nog wat van die sounds) echt geen verschil. Iedereen zijn eigen mening en iedereen zijn eigen gehoor. Het is niet ik die de beslissingen maakt voor jou...
De sliders kan wel veel aan het geluid doen waarschijnlijk (weet je ook nog niet zeker). Maar dan nog. Dan is het hetzelfde keyboard met een klein extraatje.
Het zal wel aan mij liggen  
Gr. Menno  |
 |
|
|
Soneg
Advanced Member

1663 berichten |
Geplaatst - 19/08/2008 : 20:04:00
|
Nou dit klinkt gewoon erg goed,ook de de drums zijn zeker een verbetering tov de T2.
Soryt |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3311 berichten |
Geplaatst - 22/08/2008 : 00:26:20
|
Sneakyman, Ik heb geen idee wat er mis is met jouw gehoor, maar als je van mening bent dat het 'allemaal hetzelfde klinkt' zou ik toch 's naar een KNO arts gaan 
Een ieder die al wat langer meeloopt in de muziek-wereld weet dat (in ieder geval Yamaha) bij elk nieuw instrument er nieuwe noviteiten worden ingebouwd. (denk aan Megavoices, Super Articulation en bij de T3 Super Articulation2)
De drawbars (zo je wilt sliders) op de T3 fungeren als échte drawbars zoals bij de good-old Tonewheel Hammonds. Ze zijn niet om 'iets aan het geluid te doen'
De wat oudere muzikanten die de stap van Tyros1 naar Tyros2 hebben gemaakt mochten ervaren hoe groot de verbeteringen in sounds en styles zijn. Zelf heb ik de T3 nog niet mogen aanschouwen/bespelen, maar van mensen die 'm wel hebben gezien en gehoord hoor ik dat de stap T2 naar T3 minstens zo groot is..... en dat belooft écht wat!
Wellicht is het verstandig om eens rustig af te wachten, naar de demo's te komen, zélf de T3 voelen en dán pas een persoonlijk oordeel te geven?
Welk instrument bespeel je zelf? |
 |
|
|
Sneakyman
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 22/08/2008 : 08:55:05
|
Ik bespeel zelf de Tyros 2, nu al een tijdje. Dit probeer ik elke dag ongeveer een uur te doen. (meer tijd heb ik vaak niet ) Ik speel vaak weer andere instrumenten op het keyboard etc. Natuurlijk vaak de piano, waarvan een grote verbetering is. Trompet, gitaar, dance muziek, soms wat orgel ertussen en natuurlijk alle soorten strings. Maak ook vaak mijn eigen midifiles, met allemaal extra sounds overal tussen.
Bij de eerste 2 hoorde ik een groot verschil, maar bij de laatste 3... Maar zoals ik al zei, zal wel aan mij liggen. Heb geen tijd nu om het na te spelen, dan kunnen jullie het zelf ook horen  Heel misschien dat ik dat later nog wel eens doe 
Ik heb de Tyros 2 gekocht door te luisteren naar zulke demo's. Het was voor mij moeilijk om even ergens te gaan luisteren (hoewel misschien Oostendorp nog wel kon). Toch ben ik zeer tevreden met de Tyros 2, en krijg ik er na veel geknoei met settings, modulation wheel etc. uit wat ik in de demo's ook hoorde. Natuurlijk met standaard boxjes . In bepaalde dingen heb ik me erg verdiept, en 1 ervan is geluid.
Ik zal wel afwachten, en misschien nog echt naar een demo in Oostendorp of wat dan ook gaan, maar denk dat deze verbetering te weinig is voor mij 
(EDIT)
Toch nog even snel geprobeerd: (DIT IS DUS DE LAATSTE, NUMMER 5)
- De drums kun je nabootsen met Symphony Kit of Powerkit1. Om meer bas toe te voegen pak je bijvoorbeeld 2 drums. Ik had hem op -1 octaaf staan en dan 14e witte noot (b) en links boven (10e zwarte noot, bes) als basis. Als het opbouwt komt de 13e zwarte noot erbij (Fis), op elke slag. Dan de 16e zwarte (Cis) er nog soms bij en je bent ongeveer klaar.
- Het orgel Het jazz orgel kreeg ik bijna hetzelfde mee. Wat ik deed pakte een heel octaaf (C G C dus wat ze op het begin ongeveer spelen) En dan klinkt het "bijna hetzelfde". Oke dus om het helemaal zo te laten klinken zet je er een heel klein beetje pitch bend in en een snelle move, dus eerst C, en dan heel snel achter elkaar G en hoge C. Misschien moest ik nog mijn modulation wheel veranderen, maar heb ik even geen tijd voor...
- De piano Deze is al besproken, deze is gewoon verbeterd. Je kan wel een gewone piano pakken, maar dan kom je er niet denk ik.
- Een basgitaar Gewoon kies er 1 uit , niet naar gekeken
Hoop dat dit duidelijk nu is, er zitten wel meer instrumenten in maar dit is de basis.Ik ben er dit weekend niet, en het orgel kan ik wel naspelen, maar dat duurt wel iets langer dan een half uurtje  Heb er nu dus nog maar 5/10 minuten naar gekeken, dus er kan nog veel verbeterd worden als ik wil  |
Bewerkt door Sneakyman op 22/08/2008 09:44:40 |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3311 berichten |
Geplaatst - 22/08/2008 : 11:58:52
|
Het zal aan het behoorlijke verschil van onze leeftijden liggen, maar de eerlijkheid gebiedt mij om te melden dat ik weinig begrijp van datgene je probeert uit te leggen 
Dat je alles zelf denkt te kunnen maken op de T2 is prachtig natuurlijk, maar bedenkingen heb ik daarover zéker. Het gaat er natuurlijk niet om of je iets kun na-spelen, maar of je zelf tevreden bent met wat je hebt..... of juist van de verbeteringen/noviteiten wilt profiteren... dat laatste kost nu eenmaal centjes.
Wat ook niet vergeten moet worden is dat het hebben van de laatste snufjes je nog geen betere toetsenist maakt. Het optimaal benutten van keyboards is ook een 'vak apart'. |
 |
|
|
Louis
Junior Member

81 berichten |
Geplaatst - 22/08/2008 : 12:30:25
|
Sneak, als je de tijd kunt vinden speel eens die laatse demo, neem deze op en plaats 'm in de jukebox? Ben zeer benieuwd naar jouw benadering van de originele?
m.vr.gr. Louis |
 |
|
|
Sneakyman
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 22/08/2008 : 12:40:14
|
Het was een uitleg en opzoeken in 5/10 minuten, dus meer kon je ook niet verwachten . De meeste snufjes gebruik ik niet eens. Een keyboard is om te bespelen en niet om het keyboard voor jou te laten spelen. Een keyboard heeft nu bijna geen handen meer nodig, zo goed is het veranderd. Maar ik heb een keyboard om mijn handen te gebruiken.
Oke , laten we het dan maar op leeftijd houden (17 en 50 is een groot verschil )
Het is beetje moeilijk uit te leggen, omdat meeste hier geen ene noot kunnen lezen. Dus als ik C2 zeg, dan weet bijna niemand het hier Maar het gaat hier over de Tyros 3, dus laten we daar maar op terug gaan 
(Louis ik zal dit misschien wel even doen, ben dit weekend ook ergens aan het spelen, dus weet niet of ik eraan toe kom. Daarna heb ik namelijk weer school, stage, werk, sport etc.. Dus begint weer drukker te worden. Drum is niet zo moeilijk, piano ook niet, bas ook niet zo (alleen heel aandachtig luisteren), maar ben de orgel moves niet zo gewend (dus direct heel erg snel omhoog etc. Moet ik nog even leren ). Verder is het ook wel redelijk snel, dus dat heb je niet in een uurtje ondervonden. Daarnaast nog op goeie moment pitch bend etc. . Zal kijken of het lukt. Kan zowiso wel drum etc. en begin van de orgel doen . Ga hem nu wel even van internet afhalen, voordat hij weg is)
En we gaan weer Back to Topic |
Bewerkt door Sneakyman op 22/08/2008 12:41:46 |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3311 berichten |
Geplaatst - 22/08/2008 : 13:06:40
|
Menno,
"omdat meeste hier geen ene noot kunnen lezen" ....oops dit is toch wel een krasse uitspraak 
Enige voorzichtigheid/bescheidenheid zou hier wel op z'n plaats zijn.... maar inderdaad het zal de leeftijd zijn  Mijn jongste zoon (18) heeft ook last van zelf-overschatting ... gaat vanzelf voorbij. |
Bewerkt door T-Rossie op 22/08/2008 13:13:42 |
 |
|
|
Sneakyman
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 22/08/2008 : 13:48:57
|
Sorry hoor, maar dit lees ik hier overal 
Er zijn al verschillende topics geweest en daar lees ik steeds weer dat de meesten geen noot kunnen lezen! Dit is of echt helemaal geen noot, of gewoon deels niet! Als ik dit hier lees op het forum, en ik bedoel het echt niet verkeerd (kan zelf ook linkerhand maar deels lezen, rechterhand wel goed...!) dat heb ik zeker hier al 10 keer op het forum gelezen, dat mensen dit dus niet kunnen. Dan komt het waarschijnlijk ook niet beledigend over! 
Nou, ik moet nu zo eerst mijn kranten doen en dan moet ik al bijna weg . Dus dit is ook laatste wat ik nu ga zeggen ! Maar wees niet direct zo boos/ aangesproken etc. Meningen mag ik ook gewoon zeggen. Het is gelukkig een vrij land, en als jullie het er niet mee eens zijn/ uitleg willen hebben over... mogen jullie het ook zeggen .
Hoop dat het nu weer terug gaat naar de topic, ook al sterft het hier redelijk uit nu... (zal wel helemaal zo zijn als de Tyros 3 er is...) En zeg nu niet dat dit een krasse uitspraak of zo is, want vorig jaar stonden er elke dag wel 3 nieuwe topics bij beide forum delen met ongeveer 3-5 antwoorden per stuk en nu komen we daar in 1 week eigenlijks niet eens meer .
Bovendien schat ik mezelf niet te hoog in . Als ik binnen 1 keer luisteren grootste deel mee kon spelen, niet de loops etc. maar gewoon de normale noten en akkoorden die hij ertussen pakte, dan schat ik me echt niet te hoog in. Ook de 2e (waar ik de piano hoorde dat hij akkoorden pakte en kleine noten ertussen speelt) en 3e keer luisteren, waar ik de drums pakte had ik het al door. Bovendien doe ik dit met elk nummer. Je hebt mij nog niet gehoord, die improvisatie nummers zijn gewoon wat ik het meeste doe, omdat ik er gewoon snelheid, luisteren en het hele keyboard gebruiken mee leer. Ook al klonken die voor geen meter, dat zegt niks over hoe ik speel! 
Ik luister vaak naar verschillende radio's en ken weinig tot geen nummer(vaak nieuwe nummers) . Ik maak er zelfs dan soms midi files van door het ritme en de noot waar het in geschreven is uit te zoeken. Maar toch speel ik ze allemaal gerust mee, meestal zelfs binnen een minuut . Hoe doe ik dit? Door te luisteren naar de melodielijn en op de melodielijn de akkoorden te pakken . Er zijn maar weinig liederen die geen logische melodielijn hebben! Dan heb je wel je eigen akkoorden, die misschien niet met het origineel kloppen, maar daar draait het juist om! Als iedereen hetzelfde klinkt, wat is de fun er dan van!!! (denk daar maar eens over na! 
Gr. Menno |
Bewerkt door Sneakyman op 22/08/2008 14:06:18 |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3311 berichten |
Geplaatst - 22/08/2008 : 14:31:22
|
Menno, 'n goedbedoeld advies: Probeer niet te hoog te 'vliegen' en onderschat zéker niet de leden/lezers van het forum. Door een opname te maken en die te plaatsen in de jukbox van Frans kun je jouw muzikale kwaliteiten (zonder woorden) presenteren 
Laten we deze off-topic discussie afsluiten en de draad voortzetten als T3 info-discussie draad. Indien je een aparte 'anti-Tyros3' draad wilt starten kan dat natuurlijk. Veel lezers zijn zeer geinteresseerd in de T3 en minder in een "de Tyros3 is niks nieuws, ik weet het beter!" onderbrekingen. Suc6 met jouw krantenwijk 
|
 |
|
|
Ruud
Advanced Member

1972 berichten |
Geplaatst - 22/08/2008 : 15:58:32
|
Weer on topic.
Mogelijk zullen de drawbars/sliders/schuifregelaars meer functies hebben dan alleen het maken van orgelinstellingen. Ik denk dat alles wat je bij de T2 met de up-down knoppen kunt instellen op de T3 met deze schuifregelaars (real time) mogelijk is.
Denk b.v aan de volume-instellingen voor de verschillende parts. Alleen rijst dan wel de vraag hoe deze volume-instellingen, of beter nog de posities van de schuifregelaars, onthouden worden.
Stel dat je in een registratie het volume van R1 op 60 hebt geprogrammeerd. De R1-schuifregelaar staat echter in de bovenste positie (127). Zodra je nu het volume real time wilt aanpassen bestaat de mogelijkheid dat, zodra de schuifregelaar wordt bewogen, het volume eerst een sprong maakt van 60 naar 127, om vervolgens in de gewenste stand te worden gezet. Het kan zijn dat de regelaars gemotoriseerd zijn en verschoven worden in de positie zoals opgeslagen in de registratie, dan heb je het probleem van de volumesprong niet.
Nog even en we zullen het weten.
Groet, Ruud |
 |
|
|
Ruud
Advanced Member

1972 berichten |
Geplaatst - 22/08/2008 : 16:03:19
|
Overigens is het slagwerk in de orgeldemo ook niet verkeerd. Erg goed zelfs.
Groet, Ruud |
 |
|
Onderwerp  |
|
|
|