Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Tyros3 eerste tipje van de sluier ?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 13

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 26/08/2008 :  14:04:06  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heiko

ps SIS het gezegde is "Spek en bonen"

Typfoutje ,maar stiekem heb ik toch liever benen
En nu terug naar de t-3
Net het orgeltje gehoord, klinkt weeral beter dan de T-2, maar ohhh waar is die B3 toch hé ...
sis

Wow de AW 1600 samen met Edirol UA-25 EX en cakewalk
Ga naar bovenaan de pagina

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 26/08/2008 :  19:13:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb een aantal detailfoto's van de TY3 gevonden die een wel heel mooi en compleet beeld geven van de diverse knoppen en indeling.

De toegevoegde foto's zijn:
- overzichtskaartje met een aantal specificaties
- detail drawbars/sliders
- detail linkerzijde
- detail rechterzijde
- close up uiterst rechter zijde (Custom Voice heet nu Expansion)
- TY2 en TY3 in 1 foto om goed te kunnen vergelijken

Klik hier om de foto's te bekijken.

Groet, Ruud

Bewerkt door Ruud op 26/08/2008 19:20:49

Louis
Junior Member

81 berichten

Geplaatst - 26/08/2008 :  20:28:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Wat staat ons 1 september nog aan details, nieuws te wachten?
Het prijskaartje wat er aan hangt? Op de eerder vermelde site van Ruud met de foto van de xxl uitvoering was de prijs van de ? uitvoering in $ erg interresant ?

m.vr, gr. Louis

Soneg
Advanced Member

1663 berichten

Geplaatst - 26/08/2008 :  20:34:18  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
De Expansion knop is echt nieuw op de Tyros, dus . . . . .
Jammer vind ik de veel te korte schuifregelaars,en echt solide en recht zien ze er niet uit,hopelijk werken ze wel precies genoeg.

Soryt

Bewerkt door Soneg op 26/08/2008 23:22:55

Sneakyman
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 26/08/2008 :  23:22:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Expansion betekent gewoon uitbreiding. Dus misschien dat je daar je uitbreidings voices kunt laden of zo. Net zoiets als user drive...
Of dat ze uitbreidings pakketten gaan verkopen. En dat ze al een manier hebben gemaakt zodat je deze niet in hoeft te laden op het begin (tijdbesparing dus). We zullen het later wel zien...

Soneg
Advanced Member

1663 berichten

Geplaatst - 26/08/2008 :  23:25:38  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Bij de Tyros 1 waren er op het moederbord 2 plaatsen vrij voor zgn expansion cards,dit is nooit gebruikt maar er werd des te meer over gediscuseerd op diverse Fora,mischien gaat yamaha nu net als bij de 9000 Pro weer expansion cards aanbieden ??

Soryt

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 27/08/2008 :  10:24:36  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn  Reageer met citaat
Slechts 80Gbyte Hard disc. Waarom niet 300 of 500 GByte. Harddiscs kosten bijna niets meer tegenwoordig.

Jan

T-Rossie
Moderator

3311 berichten

Geplaatst - 27/08/2008 :  12:25:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Zou kunnen jan, maar ik zou niet weten wat met zoveel ruimte te doen Op mijn huidige schijf in de T2 haal ik nog geen gig.
Overigens hoop ik wel dat de ingebouwde harddisk een 'muisstil' type is en niet zo'n ding wat om de paar minuten een calibratie-rondje (tik-tik-tikkerdetik) doet

Een 500 gig 2,5" schijfje kost aanzienlijk meer dan een 80 gig.

Bewerkt door T-Rossie op 27/08/2008 12:26:50

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 27/08/2008 :  18:21:02  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bruijn

Slechts 80Gbyte Hard disc. Waarom niet 300 of 500 GByte. Harddiscs kosten bijna niets meer tegenwoordig.

Jan

En wat zou je daar willen mee doen?
Foto's opzetten of ... ?
sis

Wow de AW 1600 samen met Edirol UA-25 EX en cakewalk

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 27/08/2008 :  19:42:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn  Reageer met citaat
Wav. files zijn relatief groot en nemen dus veel plaats in. Maar, misschien kan de TYROS3 nu MP3 files aan, dat scheelt aanzienlijk.

Ik werk nogal veel met audio files van collega muzikanten waarop ik dan gevraagd wordt een solo partij of orchestpartij aan toe te voegen, zoals koper sectie enz. Vaak maak ik daarvan vele versies welke ik gaarne op Tyros harddisc wilt hebben staan.

Een 500 Gbyte harddisc hoeft niet meer dan een 60/70 euros te kosten. Dat valt op de totale te verwachten prijs van een TYROS3 wel mee denk ik. Als de display inderdaad electrisch omhoog kan gaan, had men dat beter kunnen laten en de besparing daarvan voor een grotere en misschien stillere harddisc kunnen gebruiken. Die elektrisch beweegbare display lijkt mij een beetje onzinnig. Maar ja, wie ben ik.

Jan

Bewerkt door Jan Bruijn op 27/08/2008 19:44:01

T-Rossie
Moderator

3311 berichten

Geplaatst - 28/08/2008 :  11:48:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Ok Jan,
Ik moet 'bekennen' dat ik in mijn T2 de (ietwat rumoerige) harddisk ook heb uitgewisseld tegen een stiller type.
De vrijgekomen 40 Gig disk gebruik ik als 'USB-stickie'
Het mooie van de Tyrossen is dat er gewone standaard disks worden ingezet, dus een ieder die groter wil kan dat (laten) doen.

Ik herinner me nog uit de Technics tijd (KN's) dat die schijven astronomisch duur waren.... non-standaard spul.

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 28/08/2008 :  13:07:02  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie

Ok Jan,
Ik moet 'bekennen' dat ik in mijn T2 de (ietwat rumoerige) harddisk ook heb uitgewisseld tegen een stiller type.
De vrijgekomen 40 Gig disk gebruik ik als 'USB-stickie'
Het mooie van de Tyrossen is dat er gewone standaard disks worden ingezet, dus een ieder die groter wil kan dat (laten) doen.

Ik herinner me nog uit de Technics tijd (KN's) dat die schijven astronomisch duur waren.... non-standaard spul.

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 28/08/2008 :  13:09:25  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn  Reageer met citaat
Hoe lang geleden? Ik herinner mij dat een 20MHz DELL PC ooit 15.000 guldens koste. Ja well, dat was nog in het guldens tijdperk. Wat dat betreft is er wel wat veranderd.

Jan

Louis
Junior Member

81 berichten

Geplaatst - 28/08/2008 :  16:46:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Mijn voorouders schoten vroeger nog met pijl en boog, jongens blijf een beetje bij de topic
m.vr. gr. Louis

Sneakyman
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 28/08/2008 :  19:29:11  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Louis

Mijn voorouders schoten vroeger nog met pijl en boog, jongens blijf een beetje bij de topic
m.vr. gr. Louis

De mijntes ook, wat toevallig
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan

Als de display inderdaad electrisch omhoog kan gaan, had men dat beter kunnen laten en de besparing daarvan voor een grotere en misschien stillere harddisc kunnen gebruiken. Die elektrisch beweegbare display lijkt mij een beetje onzinnig. Maar ja, wie ben ik.

Jan

Waar heb je dat nou weer gelezen dan? En waar heb je dat ooit voor nodig? Wordt steeds erger,straks gaan de knopjes ook vanzelf omhoog en naar beneden. En gaat het keyboard en natuurlijk het geluid vanzelf aan als je ervoor zit. Heeft het geen standaard meer nodig, omdat het kan zweven. Waar gaan dit toch naar toe Onze conditie gaat hier ook nog van naar beneden toe Maar het keyboard word er alleen maar duurder op

Bewerkt door Sneakyman op 28/08/2008 19:31:01
Pagina: van 13 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000