Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Tyros 3 ervaringen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 3

T-Rossie
Moderator

3293 berichten

Geplaatst - 16/11/2008 :  00:19:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Vanavond voor de eerste keer uit spelen geweest met de Tyros3.... GEWELDIG!
Alles liep vlekkeloos en zéker in de zaal is de klank helemaal overtuigend. m'n muziek-maat (zanger) was 'overdonderd' door de enorme verrijking in de styles en sounds.
Ga naar bovenaan de pagina

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 16/11/2008 :  21:37:09  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie

Vanavond voor de eerste keer uit spelen geweest met de Tyros3.... GEWELDIG!
Alles liep vlekkeloos en zéker in de zaal is de klank helemaal overtuigend. m'n muziek-maat (zanger) was 'overdonderd' door de enorme verrijking in de styles en sounds.

Jammer dat wij daar niet kunnen aan deelnemen aan deze geweldige nieuwe T-3 op een optreden van Roel.
Roel , nu wordt het eens tijd om eens iets te plaatsen in de jukebox
Dit heb je al meermaals beloofd maar nog niet waargemaakt
Durf je niet ? , ben je bescheiden, kun je het niet , of wat is het nu eigenlijk
Kom uit je kot en laat iets horen , punt andere lijn
sis

T-2 rules

T-Rossie
Moderator

3293 berichten

Geplaatst - 16/11/2008 :  22:48:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Sis,

Inderdaad heb ik het toegezegd, maar 't is er nog niet van gekomen.
Het 'probleem' is namelijk dat ik géén professional musicus ben en er dus een andere zeer drukke job naast heb om voor de inkomsten te zorgen
Als wij optreden ligt onze prioriteit bij dat optreden en niet zo zeer bij het opnemen ervan om een 'hongerige Belg' tevreden te stellen

Mijn zanger en ik zien elkaar vrijwel niet buiten optredens om te repeteren en/of op te nemen.... alweer vanwege drukke jobs en gezinsverplichtingen. Het thuis opnemen van ons duo heb ik een jaar of 6 geleden een keertje gedaan (heb ik nog), maar toen had ik nog geen Tyros

Noem het wat mij betreft bescheidenheid dat wij niet zo erg te koop lopen met hoe geweldig wij zijn, dat doen anderen wel voor zichzelf

Overigens staat het je vrij om 's langs te komen bij een optreden

Bewerkt door T-Rossie op 16/11/2008 22:50:24

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 17/11/2008 :  07:20:44  Toon profiel  Reageer met citaat
OK Roel, dan wachten we wel even af tot je eens tijd hebt .
sis

T-2 rules

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 17/11/2008 :  09:39:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn  Reageer met citaat
Roel,

Het opnemen van je performance in de zaal of waar dan ook is niet zo'n grote klus. Ik ga er wel vanuit dat je in je geluidsapparatuur ergens een stereo L/R line uitgang vrij hebt.

Het vergt wel een kleine investering maar je zal er veel LOL van hebben. Kijk eens naar de Yamaha Pocketrak Mobile recorder type CX.
Verbindt de stereo L/R out met de stereo Line In van deze Yamaha recorder en je hebt je opname in stereo kwaliteit. Line niveau enz wordt automatisch geregeld. Je kan kiezen of je het als MP3 of als WAV file wilt opnemen.

Roel. Deze methode kost absoluut niets van je kostbare tijd en je hebt een perfekte opname van je optreden.

Het is maar een gedachte cq suggestie.

m.vr.gr.

Jan

T-Rossie
Moderator

3293 berichten

Geplaatst - 17/11/2008 :  10:11:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Jan,
Ik ben zeer wel op de hoogte van opname mogelijkheden- /technieken en zou natuurlijk mijn MD recorder of Yamaha AW16G mee kunnen nemen.
(Bijna alle audio van Tyros2 DVD-instrukties van Henk heb ik daar mee gemaakt)
Punt is dat onze prioriteiten daar in het geheel NIET liggen, bij het opnemen van onszelf.

Indien het jullie enigszins 'bevredigt' kan ik wel wat (oude) opnames plaatsen van voor de Tyros-periode .... de SD1 Ketron was toen mijn instrument.

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 17/11/2008 :  10:29:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn  Reageer met citaat
Roel,

Neem mij niet kwalijk hoor. Het was goed bedoeld. I dacht, je doet zo moeilijk over het opnemen van je eigen werk, laat ik hem even op weg helpen. Over hoeveel tijd het kost enz. Onzin natuurlijk. Het blijkt dan ook uit je antwoord. Je bent totaal niet geinteresseerd hoe je eigen perfomances klinken. Het zelf opnemen van je eigen zaal performances kan namelijk uiterst leerzaam zijn. Ha . Ha. Ha.

Persoonlijk zal het mij niet veel kunnen schelen of je wel of niet je oude werk gaat plaatsen hoe interessant dat mischien ook mag zijn.

Het is alleen jammer dat je je TYROS vrienden niet wilt laat meegenieten van je fantastische werk met de TYROS 3. Niet iedereen is in staat naar je optredens te komen.

Valse bescheidenheid siert je ook niet. Dus, als het voor je een fluitje van een cent is om iets op te nemen, waarom dan niet.

groetjes.

Jan

Bewerkt door Jan Bruijn op 17/11/2008 11:26:18

Heiko
Advanced Member

1643 berichten

Geplaatst - 17/11/2008 :  12:13:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Fluitje van een cent???
Volgens mij kost 'ie ietsje meer...
Ik ben eerlijk gezegd ook wel nieuwsgierig naar wat de forumleden
er op de T3 van bakken. Maar wanneer iemand daar geen behoefte aan heeft moeten we dat respecteren, toch? Het gaat niet zozeer om kwaliteit dan wel het delen van het plezier in je hobby / beroep.
Roel doet dat weer op een andere, voor de forumleden waardevolle manier!
Grtz, Heiko

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 17/11/2008 :  12:23:00  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heiko

Fluitje van een cent???
Volgens mij kost 'ie ietsje meer...
Ik ben eerlijk gezegd ook wel nieuwsgierig naar wat de forumleden
er op de T3 van bakken.

Inderdaad, Ik ook , in de jukebox van de T-2 staat al genoeg , nu even de jukebox van de T-3.
Niemand voelt zich blijkbaar aangesproken
Kom op lady's , laat eens iets horen wat we op de demo's nog niet gehoord hebben
LAAT die T-3 eens KNALLEN.
sis

T-2 rules

n/a
deleted

84 berichten

Geplaatst - 17/11/2008 :  19:04:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Heren,

Ik heb mijn Tyros 3 nu een aantal dagen en moet zeggen dat ik er erg tevreden mee ben..

Ik moest in het begin even wennen aan de indeling maar verder verliep alles gewoon vlekkeloos...

Ik heb mijn registraties zonder enig probleem overgenomen vanuit mijn T2..

Ik heb nog wat technische ondersteuning gehad van T-ROSSIE en SIS maar ide hadden het over de registraties door een bepaald programma heen te halen... Dit zegt mij jammer genoeg helemaal niets.

Ik kwam er achter dat er in een sub menu nog een heleboel geluiden stonden ... wat daar de bedoeling van is weet ik niet maar kwam goed uit omdat ook daar prachtige samples te vinden zijn.

Er is maar 1 ding wat ik jammer vind en dat is de demo.... hihi jawel weer die irritante fluit maar ja... Ik heb al aan Henk gevraagd of het mogelijk was om de demo van de T2 te laden hihi

Maar zie het zo... de T2 is al weer een paar jaartjes oud... geen garantie meer..

Nu heb ik de T3 3 jaar garantie volgens henk... omgerekend kost de T3 ongeveer 1,5 euro per dag haha daarvoor heb je geen onkosten ... geen risico ben je up to date en heb je er nog plezier in ook..

je kunt natuurlijk ook gaan roken of gaan drinken maar dat is waarschijnlijk duurder hahaha

gr geert

n/a
deleted

84 berichten

Geplaatst - 17/11/2008 :  19:05:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Die 1,5 euro is natuurlijk wel berkend op een gebruik van 2 a 3 jaar hihi
schitterend !!

T-Rossie
Moderator

3293 berichten

Geplaatst - 17/11/2008 :  21:32:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Geert,

Op http://ty3.nl/downloads.html staan enkele programma's die je kunnen helpen om styles en/of voices (klanken) over te zetten vanuit T2 formaat naar T3.
Ikzelf had bijv. de voice-bestanden (.tvn) uit de Tyros2 in een map op de T3 harddisk gezet. Vervolgens bleek de T3 ze helemaal niet te 'zien'.
Het file-converter programma kan in één klap al de files omzetten naar T3 formaat en ze krijgen dan de extentie .tvu de Tyros3 ziet ze dan wel.
Verder sta ik geheel achter jouw standpunten betreffende de kosten.
Wij hebben in ieder geval veel plezier aan ons instrument en dat telt !

theplayer
Moderator

3053 berichten

Geplaatst - 17/11/2008 :  22:04:04  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sis
in de jukebox van de T-2 staat al genoeg , nu even de jukebox van de T-3.

Niet te hard roepen, maar de eerste staat er.
En je weet, als het eerste schaap over de dam is,........
Snel dus even in de jukebox kijken.
Groetjes,

Frans

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander

lacobo
Average Member

245 berichten

Geplaatst - 03/12/2008 :  20:47:18  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lacobo  Reageer met citaat
M'n eerste 2 Tyros 3 nummers staan op m'n site die (vanwege de omzetting van Tyros2- naar 3 site) nog een beetje rommelig is. 't Zijn geen klappers, maar geven wel een aardig beeld van wat nieuwe klanken en stijlen. Ik heb trouwens een Logitech Z-5500 set aan een plank vastgeschroefd en boven de T3 gehangen. Het 5500 geluid voegt veel toe in de laagte en hoogte en zelfs in 't midden. Erg gaaf om 't geluid uit 7 speakers te horen. Een paar vrienden die op bezoek kwamen sprongen op van de bank bij de eerste klanken! Ze waren erg onder de indruk van zoveel (mooi) geluid

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 04/12/2008 :  09:59:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Mooie site en leuk gespeeld, Bert.
Zo zie je maar dat ook rustige nummers en TY3 goed samen gaan.

Groet, Ruud
Pagina: van 3 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000