| Auteur |
Onderwerp  |
|
fboss
Average Member

380 berichten |
Geplaatst - 07/11/2008 : 10:56:31
|
Beste Allemaal;
Ik heb inmiddels een opgave bij mijn dealer gedaan van een technisch probleem van mijn Tyros 3.
Als ik namelijk een geruime tijd b.v. één á twee uur mijn tyros 3 niet gebruik, en hem wel gewoon aan laat staan, dan valt het geluid grotendeels weg, als ik weer ga spelen.
Ik kan hem dan ook met geen mogelijkheid weer een hoger volume te geven.
Ook kan onder deze omstandigheden soms de werking van de begeleiding compleet wegvallen.
Ik kan wel gewoon weer verder gaan, maar ik moet hem wel eerst afzetten, en dan weer opnieuw opstarten.
Ik heb inmiddels van 4 andere Tyros 3 spelers dezelfde klachten gehoord.
Mijn dealer heeft deze klacht doorgegeven aan Yamaha, en er zal zeker wel een software of hardwarematige oplossing voor komen. Hopelijk laat dat niet te lang op zich wachten.
Ik heb overigens op geen van de vele internationale forums al van deze klacht gehoord, maar ik neem aan dat deze onvolkomendheid algemeen zal zijn.
Allemaal weer de groetjes van fboss |
|
|
lacobo
Average Member

245 berichten |
Geplaatst - 07/11/2008 : 11:38:50
|
Da's wel heel apart. Ik pluis al weken alle Tyros 3 fora uit (een stuk of 5) en nergens is dit probleem naar voren gekomen. Ben benieuwd of dit kan opgelost worden met een firmware update of dat er wat meer aan de hand is.
_______________________________________ LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3293 berichten |
Geplaatst - 07/11/2008 : 11:46:13
|
| Ik heb dit nog niet gemerkt en mijn T3 staat soms de hele dag aan, uren onbespeeld. |
 |
|
|
Player
Average Member

221 berichten |
Geplaatst - 07/11/2008 : 16:24:47
|
fboss,
Da's balen want dat mag toch eigenlijk niet voorkomen met het "vlaggeschip" van Yamaha. Heb jij overigens de output via de standaard Yamaha subwooferset of via externe PA. (misschien is deze klacht alleen in combinatie met de Yamaha standaard sub. set..?? ) Ik heb mijn T-3 nu twee weken en nog geen klachten van dien aard ondervonden. Wat ik wel merk dat is dat bij het overschakelen tussen variaties bij bepaalde styles het geluidsniveau even te hoog is dus het is zaak om soms de vingers tijdig van de toetsen te halen. Ach ja..een kleinigheidje blijf je houden. Verder wat mij betreft een toppertje..
gr. Player |
 |
|
|
liesbeth
Starting Member
2 berichten |
Geplaatst - 06/12/2008 : 19:04:12
|
Ik heb tyros3 sinds gister in mijn bezit. Ik heb vandaag dit zelfde probleem ervaren. Ff tyros uitzetten en het probleem is opgelost. Ik hoop dat Yamaha snel met ee update komtom dit probleem op te lossen
een dag zonder muziek is een dag niet geleeft |
 |
|
|
Queasy
Starting Member
7 berichten |
Geplaatst - 08/12/2008 : 10:54:35
|
| Deze klacht heb ik nog kunnen vinden. Alles blijft prima draaien; ook na enkele uren 'rust'. |
 |
|
|
R.A. Jansen
New Member

47 berichten |
Geplaatst - 08/12/2008 : 14:58:17
|
| Onze tyros3 staat ook uren aan en heeft nergens last van. |
 |
|
|
Heiko
Advanced Member

1643 berichten |
Geplaatst - 08/12/2008 : 21:14:26
|
Ik vind het trouwens onzin om je instrument uren ongebruikt aan te laten staan, uitzonderingen daar gelaten, wanneer je al uren bezig was met programmeren en je moet plotseling weg. (De kanarie van de buren heeft jouw kat in elkaar geslagen) Hope you get my point... Grtz, Heiko |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3293 berichten |
Geplaatst - 08/12/2008 : 21:22:46
|
Ik moest er even over nadenken Heiko  Ondanks dat ik 'm al een week of 6 heb dit probleem niet ervaren. De T3 staat gemiddeld 6 uur per dag aan en zó lang speel ik ech nie!
|
 |
|
|
Rene
Senior Member

717 berichten |
Geplaatst - 08/12/2008 : 23:01:44
|
Ik moet zeggen, dat ik er ook geen last van heb. Mijn Tyros 3 gaat om 12.00 uur aan, en om 21.00 weer uit. Ik geef in die tijd keyboardles, maar ik heb nergens last van.
Rene |
 |
|
|
lacobo
Average Member

245 berichten |
Geplaatst - 11/12/2008 : 10:45:19
|
Voor de mensen met- en zonder problemen aangaande lang aanstaan: Is jullie T3 aangesloten op een geaard stopcontact? Mijne is ongeaard (en heb af en toe problemen), wellicht dat dat invloed heeft?
Bert.
_______________________________________ LACOBO's Tyros2>3 site: http://www.lacobo.com |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3293 berichten |
Geplaatst - 11/12/2008 : 10:54:50
|
Mijnes is aangesloten op een ge-aarde WCD. Ik kan me moeilijk voorstellen dat niet-aarding een dergelijk probleem veroorzaakt. |
 |
|
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 11/12/2008 : 11:22:56
|
Inderdaad, aarding is eigenlijk een soort verliesstroom en in kleine of grote mate een beveiliging tegen E-schokken. Bert , ga eens terug naar je dealer, want met regelmatige problemen ( zoals je aangeeft ) is er wel iets mis met jou T-3 denk ik ? sis
T-2 rules |
 |
|
|
tyro
Advanced Member

1389 berichten |
Geplaatst - 11/12/2008 : 12:53:01
|
Kan het iets te maken hebben met de sleep time van de harddisk?
Gr. Wim |
 |
|
|
appie21
Junior Member

81 berichten |
Geplaatst - 11/12/2008 : 15:42:53
|
| oops :( |
Bewerkt door appie21 op 11/12/2008 15:50:48 |
 |
|
|
appie21
Junior Member

81 berichten |
Geplaatst - 11/12/2008 : 15:49:48
|
Heeft iemand van jullie al eens een hoofdtelefoon aangesloten op de ty 3? Bij mij gebeurt er niets! Wel als ik achter mijn stekkers er naar de peakers uit haal! dan doet hij het wel?
Ik heb al een reset gedaan (met de rechtse C) maar niets helpt
Wie o Wie |
 |
|
Onderwerp  |
|