Kijk eens bij: Function > Config2. Daar kun je wat instellingen maken voor de hoofdtelefoon. (Hoop ik, want ik heb nóg steeds geen Tyros3 in huis zodat ik het kan controleren.) Groetjes,
Luidsprekers kun je op 2 manieren aansluiten : 1. Aktieve (met versterkers) speakers op de Main line-outs 2. Op de 'standaard' speaker uitgangen. (helemaal buitenste uitgangen)
Zodra je een koptelefoon aansluit zullen alléén de speaker uitgangen(2) afschakelen en blijft er geluid uit de koptelefoon over.
De line-outs worden natuurlijk NIET afgeschakeld omdat het kan zijn dat je op wilt nemen op bijv. een externe recorder of computer.
Ik verwacht dat je de Line-outs gebruikt en dus aktieve speakers hebt. Als die speakers vrij luid staan en je zet de koptelefoon op dan lijkt het net of de koptelefoon het niet doet. (je hoort nog de overspraak van de speakers) Pas als je de luidsprekers afschakelt, of zoals jij het doet de stekkers eruit, dan hoor je pas de koptelefoon.
Een goede kennis van mij overkwam hetzelfde en heeft 's nachts zijn vrouw uren wakker gehouden met spelen terwijl hij dacht er goed aan te doen door de koptelefoon op te zetten zodat zij kon slapen. ..... de aktieve speaker speelden gewoon door en zijn vrouw de volgende dag maar klagen dat de "koptelefoon" zo idioot hard stond