Auteur |
Onderwerp |
Raysyl
Average Member
234 berichten |
Geplaatst - 20/09/2009 : 17:53:18
|
Ik woon in Nieuwegein. Groetjes. Ach geintje op zijntijd moetkunnen. Kon er tenminstewel om lachen. |
|
|
Raysyl
Average Member
234 berichten |
Geplaatst - 20/09/2009 : 17:56:24
|
als ik de tyros op pc aansluit,wordt dan wel alles automatisch goed erin geplaatst? |
|
|
amateur
Junior Member
74 berichten |
Geplaatst - 20/09/2009 : 21:33:17
|
Hallo Raysyl,
Dat gaat ook prima, maar Yamaha heeft voor jouw geval (Keyboard en computer gescheiden) de volgende aanwijzingen gegeven. Zo heb ik het ook gedaan en het werkt bij mij prima:
Kopieren van T3 Expansion packs via een USB-stick. 1. Steek de USB-stick met daarop de Expansion packs/voices in de USB-to-Deviceport vóór op de T3 2. Druk op de “Voice Creator”-knop en kies “ Individual Load” 3. Kopieer de mappen met de custom voices van de USB-stick naar een map op de harde schijf (b.v. “ Premium Packs” met de submap “Choirs&Vocals”) 4. Druk op “ Exit” onder het display en kies “Library Load” 5. Kopieer de mappen met de custom voices van de USB-stick naar dezelfde map op de harde schijf. Antwoord “Yes” op de vraag om te overschrijven 6. Druk “Direct Access” en daarna “Exit” om terug te keren naar het startscherm 7. Druk op knop “ D “ naast het scherm en kopieer alle styles van de USB-stick naar dezelfde map op de harde schijf 8. Druk “Direct Access” > Exit om terug te keren naar het startscherm 9. Herhaal punt 7 en 8 voor de Multipads, Registraties en Songs met gebruikmaking van respectievelijk de knoppen “E”, “J” en “A”, alles naar dezelfde map op de harde schijf 10. Wanneer het kopi eren gereed is, verwijder dan de USB-stick van het keyboard 11. Druk de “Voice Creator”-knop, kies “Library Load” en laad het pack vanaf de hardeschijf.
Na het inschakelen van de T3 is het laden van de voices links boven in het display te volgen.
Veel succes!
Ton
C'est le ton, que fait la musique! |
|
|
Raysyl
Average Member
234 berichten |
Geplaatst - 21/09/2009 : 08:02:22
|
Moet ik dan eerst een nieuwe map maken met de naam choir&vocals op de harde schijf,voordat ik de hele usb stick ga kopieren? groetjes. Of moet ik eerst een nieuwe map aanmaken op harde schijf met de naam premiumpack,en in die map nog een mapje met de naam choir&vocals? Want de ritmestyles en voices moeten dacht ik toch allemaal in verschillende mappies komen?
|
|
|
amateur
Junior Member
74 berichten |
Geplaatst - 21/09/2009 : 11:49:57
|
Het maakt in principe niet uit, maar als je in de toekomst eventueel meerdere premium packs aanschaft, is het inderdaad handiger om eerst een map "Premium Packs" op de harde schijf te maken en daarin (voorlopig als enige) een submap "Choirs&Vocals". Daarmee houd je de zaak wat overzichtelijker als er later nog meer mappen met andere packs bij komen.
Alle soorten files van het Choirs&Vocals-pack moeten naar die ene submap worden gekopieerd, dus alles staat door elkaar in die map (styles, voices, multipads, registraties en evt. midi's).
Succes!
Bewerkt door amateur op 21/09/2009 11:51:50 |
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 21/09/2009 : 12:44:59
|
Hallo,
Ik kan het verkeerd hebben, want ik ben niet in het bezit van de nieuwe voicepacks. Maar ik kan me voorstellen dat er toch speciale mappen aangemaakt moeten worden. Zoniet, lijkt het mij dat de registrations niet zullen vinden wat zij zoeken. M.a.w. ze zullen niet werken zoals het moet. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
|
|
amateur
Junior Member
74 berichten |
Geplaatst - 21/09/2009 : 15:08:42
|
Hallo Frans, Zoals mijn forumnaam al zegt, ben ik slechts een amateur. Het is juist daarom, dat ik altijd zoek naar officiële procedures om geen fouten te maken. Daarom heb ik bovenstaande Yamaha-procedure naar de letter uitgevoerd en ziedaar: het werkt! Alle files, die tot het pack behoren staan in één map op de HD (CV0, prs, RGT, VL1, CV1, pad en mid). Als ik na het inschakelen van de T3 even geduld heb tot de files zijn geladen en dan op knop J (REG) druk en naar de HD1 tab, vind ik daar op het scherm "Choir Set" en "Vocal Set". Na een druk op knop A (Choir Set), gevolgd door "Exit", vind ik in het startscherm naast knop J de label "Choir Set". Registratieknop 1, biedt mij dan: R1 = Huh Legato, R2 = Hah Legato, R3 = Huh Hah MW, L = Huh Hah, Style = Ethereal Movie en Pad = Harpeggio 1. Met registratieknop 2 wijzigt alleen R1 in Pipe Organ, enz.
Voor de Vocals set werkt het op dezelfde manier.
Het lijkt mij, dat alles zo toch wel naar behoren werkt? Misschien, dat Raysyl iets kan laten horen?
Groetjes,
Ton
|
|
Raysyl
Average Member
234 berichten |
Geplaatst - 21/09/2009 : 19:10:10
|
Hoi,beste toffe helpers. T ,is bijna gelukt denk ik. Heb op harde schijf van t3 folder gemaakt met de naam Premiumpacks. Toen heb ik op voice set gedrukt. Eerst individual load gedaan.Deze gehele pack dus gekopieerd naar folder Premium. Toen exit. Hierna weer op voice set, en library load gedaan. Wilde het zich overschrijven en heb ik ja gedrukt. Goed usb eruit gehaald. T3 opnieuw op gestart. Toen bv.90 New age rytme aangedrukt plus ots en de rest,full automatisch dus. Wat mij opvalt is dat er eerst van alles geladen wordt. Dit duurt een paar minuten. Klopt dit? Want tijdens het laden,druk ik even op voice set en zie dat de voices worden geladen. Als dat is gebeurt,is het dan klaar. Alleen waar zijn dan de multipads en regs. en bv. de demos gebleven? Wat is er met Ethereal Movie dan gebeurt? In iedergeval Super Top dat jullie allen mij hierin willen bijstaan. Ik hoor nog Groetjes. |
|
|
amateur
Junior Member
74 berichten |
Geplaatst - 21/09/2009 : 22:37:17
|
Hallo Raysyl,
Hopelijk biedt het volgende verhaal nog wat duidelijkheid:
Hallo Raysyl,
Direct na het inschakelen van de T3 worden de voices uit het expansion pack (hier: Choir/Vocals) automatisch geladen en dat duurt wel even. Je kan de voortgang zien boven in het display. Intussen kan je alles gebruiken behalve natuurlijk de voices, die op dit moment worden ingeladen. Als je alles volgens de Yamaha-procedure (zie enkele posts terug) hebt uitgevoerd, dan kan je alle files uit het pack op de normale Yamaha-manier bereiken. De multipads, regs , styles en demo’s zijn daar, waar je ze zelf naar toe hebt gekopieerd, namelijk op de harde schijf in de map Premium, zoals je hem zelf genoemd hebt.
Als je bijvoorbeeld de Choir-registraties wilt bereiken, druk je op knop J en gaat met de Tab-toets naar HD1. Daar vind je de mappen “Choir Set” en “Vocal set” . Na een druk op de knop naast “Choir Set”, gevolgd door “Exit”, staat naast knop J op het startscherm nu “Choir Set” vermeld.
Na een druk op de eerste registratieknop, zie je dat de eerst registratie “1. Choral” heet, die gebruikt maakt van de stijl “Ethereal Movie”, de multipad “Harpeggio 1” en de voices “Huh Legato”, “Hah Legato”, “Huh Hah MW” en “Huh Hah”. Bij registratie 2 wijzigt alleen R1 in “Pipe Organ” en de multipad in “Fanfare”, enz.
Met de Ehereal Movie-style is niets gebeurd. Dit is gewoon een interne stijl, die in deze registratie wordt gebruikt .
Om een stijl, multipad, voice of midi “los” te gebruiken, ga je op dezelfde manier te werk als bij de registratie-keuze, alleen druk je nu om te beginnen op knop A voor de midifiles, knop D voor de styles, knop E voor de multipads of één van de knoppen J, K, L of M voor een voice, vóór je naar de harde schijf tabt.
Hopelijk is dit verhaal enigszins duidelijk. Ik wens je veel succes!
Ton
|
|
Raysyl
Average Member
234 berichten |
Geplaatst - 22/09/2009 : 07:49:13
|
Dankjewel, Ik heb alles er nu goed opstaan. Je uitleg samen met alle andere forumleden hebben mij hier ontzettend goed bij geholpen. Ik heb nog een vraagje: Weet jij toevallig van welke rythmestyle de Choirdemo gebruik maakt? Nogmaals aan een ieder die dit leest:BEDANKT Voor JUllie Geduld en inzet,om mij hier door heen te helpen. Ben echt tevreden,
|
|
|
amateur
Junior Member
74 berichten |
Geplaatst - 22/09/2009 : 12:00:10
|
Raysyl, graag gedaan! Wat de choirdemo betreft: ik weet het ook niet. Volgens mij lijkt het het meest op Blockbuster, variatie C, uit de Movie & Show-categorie. Misschien kan iemand anders dit vertellen? Groetjes, Ton
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 22/09/2009 : 20:36:37
|
Wanneer kan ik de kortingscode invullen als ik bestel?
Ik ben al in het scherm van Credit card gegevens.
Ik ben bang als ik continue de koop rond is.
Wie kan mij hier antwoord op geven.
Groeten Wim |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 22/09/2009 : 20:46:13
|
als je in dat veld bent kun je de coupon code (korting code) invoeren, dan krijg je een nieuwe totaal prijs te zien, en kun je kliken op doorgaan.
Gr Toine
Tyros 3 xxl + Stagepass 300 |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 22/09/2009 : 20:49:33
|
Dat moet dan het laatste veld zijn "place order" is het niet?
Groeten Wim |
|
|
amateur
Junior Member
74 berichten |
Geplaatst - 22/09/2009 : 22:50:58
|
Hallo Wim, Ik heb het net nog even geprobeerd, maar voor mij lukt het niet meer, omdat de code maar één keer per persoon gebruikt mag worden. Ik weet trouwens niet of hij nog geldig is, want oorspronkelijk zou dat maar één weekend zijn. Gisteren las ik trouwens op het engelse forum, dat de code nog steeds actief is. Wat ik me nog kan herinneren is, dat je voordat je echt betaalt nog een scherm met het totaalbedrag te zien krijgt met daaronder een vakje, waarin je een `promotion code` of iets dergelijks kunt invullen. Na een klik op `Apply` wordt dan de pagina herberekend en de korting er afgetrokken. Of je krijgt, zoals ik, een mededeling dat de code niet meer op jou van toepassing is. Daarna kom je, als je doorgaat, pas in het definitieve betaalscherm terecht, en kan je altijd nog afbreken. Veel succes (of ben ik al te laat?)
Ton
Bewerkt door amateur op 23/09/2009 09:45:01 |
|
|
Onderwerp |
|
|
|