| Auteur |
Onderwerp  |
|
fransonline
Senior Member

695 berichten |
Geplaatst - 19/10/2010 : 10:29:40
|
Bertus, je schrijft dat je je Tyros aangesloten hebt op het modem Als dat zo is, zal je Tyros geen internet hebben, omdat, voor zover ik weet, het aangesloten apparaat provider instellingen nodig heeft. Die kun je in de Tyros niet opgeven!
Je moet tussen je modem en Tyros een router hebben. In de router kun je wel de gegevens van de provider opgeven, waarna de router verbinding maakt met internet. Als je vervolgens de Tyros op één van de LAN poort van de router aansluit, moet je verbinding krijgen.
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
Bewerkt door fransonline op 19/10/2010 10:30:17 |
 |
|
|
bertus
Senior Member

918 berichten |
Geplaatst - 19/10/2010 : 10:51:08
|
Hallo Frans, leuk dat je meekijkt en ik begrijp helemaal hoe een en ander aan te sluiten hoor maar dat is het hem nu juist, er heeft altijd een router tussengestaan! Een sitecom, die gaf de geest, koop een andere en hij ziet het internetsignaal niet. Om het uit te proberen heb ik hem een keer rechtstreeks op het tele2 modem aangesloten maar nee.De router, daar zit nu het probleem waar we niet uit kunnen komen. Die router is er altijd geweest en heeft er altijd tussengestaan.
Groet, Bert
Muziek is leuk, en zeker als je het zelf kan maken!!! |
Bewerkt door bertus op 19/10/2010 10:56:40 |
 |
|
|
Ben
Senior Member

687 berichten |
Geplaatst - 19/10/2010 : 12:15:42
|
Hallo Bert,
Heb je de router ook al eens in de fabriekstand terug gezet?(dit kun je doen door je in te loggen op je router via de router inlogpagina zie handleiding en daar moet je ergens de fabriekinstellingen kunnen herstellen, alleen de stroom eraf halen heeft geen zin) Als alle instellingen op je tyros namelijk ongewijzigd zijn gebleven zou je na het uitvoeren van bovengenoemde weer gewoon verbinding moeten kunnen krijgen. Zorg wel dat de tyros toegang heeft tot de router , dit kun je instellen door op je router in te loggen en vervolgens de gevens in je router in te voeren (als de router dit niet automatisch doet) voor je dit doet controleer eerst of de router zelf wel verbinding heeft met het internet.
Controleer voor mijn part alles 3x of op de tyros en de router alle instellingen goed staan want er hoeft maar 1 fout in te zitten en je kunt het schudden. Kijk aan de tyros ligt het niet want in wezep werkte het wel zoals je zelf al hebt aangegeven dus dat kun je wegstrepen (mits je niets veranderd hebt aan de gemaakte instellingen in wezep) , vervolgens koop je een nieuwe router en kom je het internet niet meer op met de tyros, maar met de computer wel, dan blijven er dus nog maar 2 mogelijkheden over of de router laat je TYROS niet toe of Tele2 zorgt voor deze problemen. Ik heb ondertussen ook alle berichten hier nog eens goed doorgelezen en duidelijk is me nu dat de Tyros geen IP kan ophalen wat betekend dat de Tyros door de router word tegen gehouden daarom kijk dit eerst goed na via je router login ,kijk ook of hij niet al in de geblockte lijst staat anders moet je hem daaruit verwijderen,en je router moet op WEB staan en niet wpa-wpa2 , en de DCHP van je tyros hoort normaal op ''on'' te staan zoals T-rossie al eerder aangaf.
PS: Tele2 staat erom bekend dat ze alle problemen van zich af schuiven en de gemakkelijkste weg kiezen. Mijn broer heeft ook verbindings problemen gehad bij TELE2 en daar werd toen gezegd dat het aan de computer moest liggen want bij hun was alles in orde. Na 1 maand dag in dag uit bellen met Tele2 kwamen ze er plotseling toch achter dat de fout toch bij hun zat. Nog niet 1 excuus kwam er van Tele2 richting mijn broer en dat heeft hem doen besluiten om toch voor een andere provider te gaan kiezen en sindsdien heeft hij geen problemen meer. Tele2 is dan wel goedkoop maar daar is de service dan ook naar.
Succes!
Groetjes Ben |
Bewerkt door Ben op 19/10/2010 12:57:36 |
 |
|
|
fransonline
Senior Member

695 berichten |
Geplaatst - 19/10/2010 : 13:12:30
|
Zonder router gaat het niet lukken, zoals ik eerder aangaf. Tenzij je een combinatie hebt: een kabel/router modem, dus 2 in 1. Of Tele2 het probleem is? Heb je met je notebook/PC internetverbinding? Zo ja, dan ligt het probleem niet bij Tele2.
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
 |
|
|
Ben
Senior Member

687 berichten |
Geplaatst - 19/10/2010 : 13:41:32
|
Ik ben het volledig met Frans eens.
Controleer deze gegeven van je tyros even: - DHCP staat ''ON'' (SET DNS AUTOMATICALLY)
- Proxy (moet je alleen gebruiken als je via tele2 achter een proxy zit , zit je dat moet je de proxyserver gegevens van tele2 handmatig invullen) Als deze gegevens juist staan ingesteld op je Tyros en je hebt gedaan wat ik in mijn voorgaand bericht heb genoteerd zou je verbinding moeten kunnen krijgen.
Tele2 zal in jou geval dus niet het probleem zijn want anders had je ook geen internet op je pc gehad, en dat heb je wel. Dus het zit hem toch in de instellingen ergens en ik vermoed in je router omdat de tyros in wezep wel op internet kwam. dus fabriekinstelling oproepen via je routerlogin , daarna je router opnieuw instellen zoals bij de allereerste keer dat je je router hebt aangesloten en jezelf er van overtuigen dat je tyros niet in de ''blocked list'' staat.
twijfel je over de tyros instellingen , stel dan ook opnieuw de tyros in maar doe dat alleen als je twijfeld. als hij dus met de huidige instellingen heeft gewerkt in wezep moet hij daarna ook verbinding kunnen maken als je hebt gedaan wat ik hierboven heb gezegd.
Bert heb je eigenlijk wel je creditcard gegevens en persoonlijke gegevens ingevoerd op de speciale yamaha website? En is je creditcard nog wel geldig? Is misschien een domme vraag maar je moet alles een keer gecontroleerd hebben. Want Yamaha controleerd de geldigheid ook en als deze verlopen is word je toegang ook geweigerd.
Groetjes Ben |
Bewerkt door Ben op 19/10/2010 15:05:55 |
 |
|
|
corweers
Starting Member
19 berichten |
Geplaatst - 19/10/2010 : 14:11:12
|
Hallo medeforumleden,
bij mijn kennis is de Tyros zoals ik al schreef rechtstreeks op het modum aangesloten met de LAN-kabel met de DHCP op ON zodat de Tyros vanzelf op zoek gaat naar het modem (of router). Net zoals een computer dat doet. Bij de meeste moderne kabel- en adslmodems is het insteken van een LAN-kabel genoeg. Het modem van de provider maakt zelf contact via het IPnummer en al die andere nummers zodat een computer en dus ook de Tyros daarop niet meer hoeft te worden ingesteld want die pakt dan automatisch het IPadres van het modem (of router) op. Het begint er op te lijken dat inderdaad Tele2 het probleem is. Ik heb inmiddels UPC gebeld en daar internet besteld. Dan moet het allemaal goedkomen.
Groetjes, Cor. |
 |
|
|
Ben
Senior Member

687 berichten |
Geplaatst - 19/10/2010 : 14:41:52
|
Hallo Cor , Om gebruik te kunnen maken van het internet op de tyros heb je een router nodig of een modem waar zoals Fransonline al zegt een router inzit. zonder router lukt het anders niet. Ook moeten de gegevens op de speciale website van yamaha je persoonlijke gegeven en betaalgegevens (creditcard) ingevuld zijn doe je dit laatste niet krijg je ook geen toegang. In het geval van Bert is het zo dat de computer wel internet heeft en dan betekend het ook meteen dat de tyros internet op moet kunnen .
Groetjes Ben |
Bewerkt door Ben op 19/10/2010 14:50:04 |
 |
|
|
corweers
Starting Member
19 berichten |
Geplaatst - 19/10/2010 : 15:41:09
|
Hallo Ben,
Bij mij is er niets veranderd hij heeft het daarvoor al die tijd goed gedaan, en van de ene op de andere dag doet hij het niet meer, begrijp er niets van. we hebben bij een vriend gewoon alles aangesloten en bij hem werkt het gewoon. Dus er zit voor mij niets ander op om over te gaan naar UPC.
GROETJES Cor |
 |
|
|
theplayer
Moderator

3056 berichten |
Geplaatst - 19/10/2010 : 15:45:49
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Ben Ook moeten de gegevens op de speciale website van yamaha je persoonlijke gegeven en betaalgegevens (creditcard) ingevuld zijn doe je dit laatste niet krijg je ook geen toegang.
Dit klopt niet. Je kunt ten alle tijden verbinding maken en demo's beluisteren. Ook de free downloads kun je doen. Musicfinder+ behoort ook tot de mogelijkheden. Je kunt alleen niets downloaden waarvoor je moet betalen. Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
 |
|
|
Ben
Senior Member

687 berichten |
Geplaatst - 19/10/2010 : 15:52:24
|
Hoi Frans ,
Dit is dan ook nieuw voor mij want mij is dit in het verleden zo uitgelegd vandaar dat ik dit nu ook zo zei. Heb het eerlijk gezegd ook nooit zoals jij zegt geprobeerd.
Maar dankjewel voor de correctie , zo zie je maar weer dat ook ik niet alles weet  
Groetjes Ben
|
Bewerkt door Ben op 19/10/2010 15:52:59 |
 |
|
|
Ben
Senior Member

687 berichten |
Geplaatst - 19/10/2010 : 16:03:57
|
Hallo Cor ,
Had jij wel of geen losse router? Resetten van een router via het knopje achterop geeft het zelfde effect als dat je de stroom eraf haalt. Wil je de router in de fabriek-stand terug zetten moet je jezelf inloggen op je router via de routerlogin pagina zie handleiding van router. Eenmaal ingelogd kun je daar de fabriekinstellingen herstellen , deze functie zit in iedere router. als je dit doet en je installeert je router alsof je hem weer voor het eerst gaat gebruiken durf ik bijna voor 100% zekerheid te zeggen dat je daarna weer gewoon op internet komt met je tyros.
Het is daarom ook verstandig om zo weinig mogelijk van de standaard instellingen van de router te wijzigen , want als je achteraf niet meer weet hoe het standaard ook alweer ingesteld stond kun je het schudden en kom je niet meer onder een fabrieks-herstel (reset) uit.
Ik zou dit alsnog proberen als ik jou was , de keuze van UPC is in iedergeval beter dan tele2
Groetjes Ben |
 |
|
|
bertus
Senior Member

918 berichten |
Geplaatst - 19/10/2010 : 16:16:26
|
Hallo, bedankt voor alle reacties van allen weer, hou het nu even kort. Router resetten via de knop op de router, gedaan verschillende malen.' Ben schreef: en je router moet op WEB staan en niet wpa-wpa2, ben deze pagina, gegevens, nog niet tegengekomen op de tabbladen van de router, máár kan het niet opgemerkt hebben. lijkt mij sterk.... Eventuele betaal gegevens heb ik nooit bij Yamaha hoeven te invullen bij het aanmelden van de Ty3. Zou je dat moeten doen moet je toch eerst internet hebben bij het aanmelden? De eerste 7 maanden heeft hij het wel gedaan na aanmelden en via Tele 2. Kan pas in Feb a.s. van tele 2 af wat ik al lang van plan bent. Tele 2 houd geen signalen tegen werd mij wederom verzekerd. Dat moet je dan maar geloven. Straks ga ik alles van jullie reacties weer eens uitproberen. Ook bij iemand mijn Ty3 aansluiten die ook Upc heeft! HET ZAL MIJ BENIEUWEN WAT DIE DOET. Nog ter info, ik deze router: Sitecom Wireless 300N Dualband Concurrent Router WL-328 Maar alles is bedraad... Ik ga weer verder ermee, bedankt tot zover.
Groet, Bert
Bewerkt door bertus op 19/10/2010 17:09:13 |
 |
|
|
Ben
Senior Member

687 berichten |
Geplaatst - 19/10/2010 : 17:00:53
|
Hallo Bert ,
dan heb je blijkbaar ook nog nooit iets gedownload op je tyros wat betaald moest worden. het invoeren van betaal gegevens gebeurt uiteraard gewoon via de computer en niet via de tyros , mijn excuus als ik het niet duidelijk had genoteerd.
ben je niet van plan ooit iets te downloaden wat betaald moet worden hoef je deze gegevens niet in te vullen. dit wist ook ik niet maar dankzei Frans weet ik dit nu.
fabrieks instellingen reset doe je niet via knopje bert maar via routerlogin . bij mij staat dit onder de noemer : beheer. misschien zie je dat wel ergens staan?
ik ga de specificaties eens bekijken van je router en kom er later op terug, nu eerst koken.
Groetjes Ben
|
 |
|
|
bertus
Senior Member

918 berichten |
Geplaatst - 19/10/2010 : 17:27:30
|
Hallo Ben, bij onder "naar fabrieksinstellingen : reset" Waaruit zou moeten blijken dat je instellingn op WEB moeten staan en niet Wpa of Wpa2 staat onder tabblad Geavanceerd. Dit is het enigste wat ik erover kan vinden en de letterlijke tekst luidt al: Network Address Translation (NAT) geeft u de mogelijkheid om meerdere lokale gebruikers te verbinden met internet via een of meerdere publieke IP adressen. NAT geeft u tevens firewall bescherming tegen hacker aanvallen en de flexabiliteit om specifieke lokale IP adressen te koppelen aan publieke IP adres(sen) voor services als WEB of FTP. NAT aan of uit : Aan Uit ( (Deze staat op aan aangevinkt) Onder tabblad DHCP server staat: U kunt de routers DHCP server instellen om dynamisch IP adressen uit te delen aan de computers in uw LAN. De breedbandrouter moet een geldig IP adres hebben voor uw LAN.
LAN IP IP Adres : 192.168.0.1 IP Subnet Masker : 255.255.255.0 802.1d Spanning Tree : Uitgeschakeld DHCP-server : Ingeschakeld Lease Tijd : Altijd Start IP : 192.168.0.100 Eind IP : 192.168.0.200 Domein Naam : sitecomwl328
Bij de LAN Configuratie onder apparaat status: Hetzelfde hierboven alleen nog een mac adres:00:0C:F6:6F:2E:90 Tabblad internet status: Bekijk de huidige status van uw internetverbinding en gerelateerde informatie.
Verkregen IP Protocol : Dynamic IP Address IP Adres : 192.168.1.10 Subnet masker : 255.255.255.0 Standaard Gateway : 192.168.1.1 MAC Adres : 00:0C:F6:6E:FE:A0 Primaire DNS : 192.168.1.1 DHCP status: Deze tabel toont de toegewezen IP adressen, MAC adressen, en verlooptijd voor iedere DHCP client.
IP adres MAC adres Verlooptijd 192.168.0.100 00:A0:DE:26:59:2F Forever 192.168.0.101 00:0C:76:E8:B9:D6 Forever
Enable Static DHCP IP IP adres MAC adres
Tabel van huidige statische DHCP: NO. IP adres MAC adres Selecteren Dit onder application layer gateway: Misschien moet ik hier iets aanvinken? Dat weet ik niet. Sommige applicaties hebben speciale ondersteuning nodig om onder NAT te functioneren. Selecteer de applicatie welke u gebruikt.
Aan Naam Selecteren H323 Support for H323/netmeeting. MMS Support for Microsoft Streaming Media Services protocol. TFTP Support for TFTP. Egg Support for eggdrop bot networks. IRC Allows DCC to work though NAT and connection tracking. Amanda Support for Amanda backup tool protocol. Quake3 Support for Quake III Arena connection tracking and nat. Talk Allows netfilter to track talk connections. IPsec Support for IPsec passthrough FTP Support for FTP.
Een heel verhaal, hoop dat je er iets mee kunt...en eet smakelijk!
Groet, Bert
Bewerkt door bertus op 19/10/2010 17:34:34 |
 |
|
|
theplayer
Moderator

3056 berichten |
Geplaatst - 19/10/2010 : 17:35:57
|
Hoi,
Ik kwam nog iets tegen.
WPS BUTTON Press 0-5 seconds for 2.4 GHz WPS mode Press 5-10 seconds for 5 GHz WPS mode Press 10 seconds to reset the router Press 15 Seconds to reset the router to factory defaults.
Je kunt dus met al dat resetten ook de mode veranderd hebben. Overigens geen gemakkelijke manier om dit soort instellingen te maken. Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
 |
|
Onderwerp  |
|