Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Internet op Ty 3 werkt niet meer
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 12

corweers
Starting Member

19 berichten

Geplaatst - 19/10/2010 :  17:43:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Allen,

Ik reageer even als Cor(zijn neef)

Het probleem zit hem duidelijk in het Tele2 router.
Daarachter zit gewoon een switch maar dat is het probleem niet.
We hebben namelijk de Keyboard rechtstreeks op de router van Tele2 verbonden. Geen IP-adres. Harde ip-adres instellen heeft ook geen effect. Tevens heeft hij een TV die je met internet kan verbinden en deze krijgt ook geen IP-adres.
Reset van de router heeft ook geen effect.

Probleem blijft dat het eerst wel heeft gewerkt en later niet meer.
Gezien dat meerdere mensen hier last van hebben kan het probleem zitten in een firmware update van de Tele2modem/router wat de problemen heeft veroorzaakt. Hier valt vrijwel niks aan te doen gezien dit globaal over de modems/routers gedaan word door Tele2 en ze geen gehoor zullen geven aan 2 of iets wat meer mensen met een probleem met hun keyboard.
Normaal kan je dan zelf een ADSL modem router plaatsen alleen gaat dit ook niet gezien de meesten een combinate van televisie/internet hebben en de huidige modem nodig is televisie te kunnen aansluiten.

UPC levert alleen een modem waar men dan zelf een goede router op kan aansluiten en dit soort problemen niet voorkomen.

Ben alleen wel benieuwd of er mensen zijn hier die dit volgen en zelf Tele2 hebben waar alles nog gewoon naar behoren werkt?

Zodra UPC is aangesloten zal ik een update hier plaatsen met de status van het probleem. Hopelijk kan ik melden dat alles weer werkt zoals het moet.
Als dit zo is komt het er op neer dat mensen met het betreffende keyboard moeten kiezen voor een provider de alleen een modem levert en geen modem/router gezien dit problemen opleverd(voor nu een aanname)

To be continued.....

Bewerkt door corweers op 19/10/2010 17:48:05
Ga naar bovenaan de pagina

bertus
Senior Member

918 berichten

Geplaatst - 19/10/2010 :  17:47:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Dat is snelle reactie, fijn dat er meegedacht wordt. Maar dat staat inderdaad onder draadloze instellingen, 2,4G of 5G.
Daar ben ik helemaal niet aan geweest omdat alles bedraad is.
Wel staat bij beide, 2,4 G of 5G WPS aangevinkt. Zou dit dan ook van invloed kunnen zijn dat ze dus niet aangevinkt zijn?
Verbinding is al volgt, Tele 2 Modem.> daarvan een draad naar boven naar de router> via de router (bedraad) internet op 3 Pc's en (liefst) naar de Ty3. De draden zijn er maar de rest.
Cor, Bedankt ook voor je snelle reactie, een firmwareupdate van tele2 zou inderdaad een oorzaak kunnen zijn. Zoals ik al schreef, in Feb a.s. kan ik pas van ze af

Groet, Bert

Muziek is leuk, en zeker als je het zelf kan maken!!!

Bewerkt door bertus op 19/10/2010 17:52:03

corweers
Starting Member

19 berichten

Geplaatst - 19/10/2010 :  17:49:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Bert,

Lees bovenstaande van mij(neef)
Dit heeft totaal geen invloed op bekabelde verbindingen.
2.4 en 5G zijn de frequentie van de draadloze verbinding.
Dit zou alleen een probleem kunnen zijn als je het keyboard draadloos zou verbinden.
Het is echt een probleem van de modem/router van Tele2.

Gr,
Michael

Bewerkt door corweers op 19/10/2010 17:51:53

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 19/10/2010 :  17:51:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Bert ,

hou dit bericht even in de gaten , ik heb wat belangrijke gegevens uit de handleiding aan het halen die je zullen helpen .
Houd er rekening mee dat jou router 2 kanalen heeft een 2.4Ghz en een 5Ghz .
hieruit kun je kiezen of je gebruikt ze samen. (lees zelf daarom ook de handleiding eens door)

- Om WEB in te stellen ga je als je ingelogd bent op je router , bovenaan de pagina naar 2.4GHZ of 5Ghz wireless settings.
- Vervolgens ga je naar het tabblad ''security'' , als het goed is zie je nu voor je staan ''ENCRYPTION'' met daar achter WPA of WEB ingevuld staan.
Dit moet dus WEB zijn wil je toegang kunnen krijgen tot het internet met je tyros.
Bert gebruik hierbij AUB de handleiding als je dit gaat doen en volg de stappen nauwkeurig .

Om jou Router terug te zetten in de fabriekstand ga je naar Toolbox (rechtsboven) en ga dan naar het tabblad reset druk vervolgens op apply.

Bert kijk om te beginnen maar eerst eens of je netwerk op wpa-wpa2 of op web ingesteld staat voordat je iets veranderd.
En ik kan het niet vaak genoeg zeggen , gebruik je handleiding erbij en maak eventueel aantekeningen van de dingen die je wijzigt .

Hopelijk kom je er op deze manier wel uit , hou ons op de hoogte aub.
we komen er wel , als je maar geduld hebt

Succes!

Ps: Frans (theplayer) heeft gelijk wat betreft die WPS knop daarom adviseer ik je ook om geheel opnieuw te beginnen met je router.
door eerst je router terug te zetten in de fabriekstand zoals hierboven beschreven.
daarna ga je de router opnieuw installeren op je pc.
waarom opnieuw installeren?
omdat je tijdens de installatie de keuze mogelijkheid krijgt om 2.4ghz ,5ghz of wps mode te kiezen .
Ik zou de snelste kiezen en dan de stappen verder volgen dan word namelijk automatisch alles voor je ingesteld , ik ben bang dat als je dit allemaal handmatig zelf gaat proberen in te stellen dat dit je niet gaat lukken.
Ook kun je dan aangeven of je WPA OF WEB wil instellen.

Bij herinstalleren instalatie handleiding erbij nemen en deze volgen.
bij mijn router was het namelijk zo dat je eerst de software moest installeren voordat ik de router ging aansluiten.
dus lees dit even goed.

en dankjewel het heeft gesmaakt

Groetjes Ben

Bewerkt door Ben op 19/10/2010 18:46:32

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 19/10/2010 :  17:54:01  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
Ik blijf volhouden dat het geen Tele2 probleem is, ook al zit ik heel veel jaren bij Ziggo (vroeger @Home), dus een non-vergelijking.

Vraag me af, hoe je met je Tele2 verbinding hier op dit forum berichten kunt lezen en plaatsen: daar is internet voor nodig en ik neem aan dat dit dan via Tele2 gaat.
Oftewel: je hebt internet!
Dan moet de Tyros ook aangesloten kunnen worden en werken: een notenook, PC of Tyros maakt niet uit.

De move naar UPC levert hopelijk voor jou de oplossing van je probleem.
Want ik begrijp je frustratie: als iets niet werkt kan dit een obsessie worden.
In één van mijn eerste reactie heb ik je al geadviseerd om lekker op je Tyros te gaan spelen en je tijd dus beter te gebruiken.

Ben benieuwd naar het vervolg!

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

Bewerkt door fransonline op 19/10/2010 17:54:29

bertus
Senior Member

918 berichten

Geplaatst - 19/10/2010 :  17:58:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Óók met spelen ben ik volop mee bezig hoor!! Heerlijk die sounds!

Groet, Bert

Bewerkt door bertus op 19/10/2010 18:58:05

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 19/10/2010 :  18:09:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Frans ,

Je hebt gelijk het ligt ook inderdaad niet aan tele2 maar aan de router instellingen.
en volgens mij geld dit ook voor het verhaal wat de neef van Cor net vertelde .

Groetjes Ben

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 19/10/2010 :  18:17:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Cor en Neef

In jullie geval moet ik toch ook hier zeggen dat jullie de router eens opnieuw moeten installeren , eerst fabrieksinstellingen herstellen via routerinlogpagina zie handleiding.
daarna opnieuw installeren volgens de handleiding van de router.
Om te gaan zoeken waar de fout zit moet je echt wat meer verstand hebben van dit soort dingen , en dat gaat zelfs mij te ver .
Ik kies altijd de gemakkelijkste weg , alles herstellen in fabriekstand en dan volledig opnieuw installeren en op deze manier is het me altijd gelukt problemen met routers op te lossen.

houd ons op de hoogte aub.
succes!

Groetjes Ben

Bewerkt door Ben op 19/10/2010 18:17:22

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 19/10/2010 :  18:51:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
Beetje off-topic maar wellicht handig:

Wat minder werk: áls je router werkt, een backup maken van de instellingen op dát moment!
Wanneer iets 'ineens' niet meer functioneert, backup terug zetten.

Per router kan een en anders ingericht zijn, maar meestal zijn deze basis instellingen standaard.
Inloggen op je router (192.168.1.1 of 192.168.0.1, soms 10.0.0.1, enfin dit staat in de handleiding) met admin en wachtwoord.
In Tools, System of iets dergelijks vind je een Backup/Restore functie.

Lost nu Bertus's probleem niet op, maar gewoon een tip.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

Bewerkt door fransonline op 19/10/2010 18:52:38

bertus
Senior Member

918 berichten

Geplaatst - 19/10/2010 :  18:58:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Waar kan je zien of je netwerk op Wpa of Wpa-2 ingesteld staat? O, gevonden en dit staat er:
WPA Type : WPA(TKIP) WPA2(AES) WPA2 Mixed waarbij opgemerkt dat WPA2 (AES) aangevinkt staat.
Doe ik de router instellen zoals Ben beschreef, dus op Web vraagt die om een ENCRYPTION sleutel!?
Nou, dat weet ik ook niet.

Groet, Bert

Bewerkt door bertus op 19/10/2010 19:02:10

bertus
Senior Member

918 berichten

Geplaatst - 19/10/2010 :  19:06:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Ben, en dit is nou juist (misschien) het probleem, nieuw in de winkel gekocht bij Dynabyte, geseald in doos maar er zit alleen een Cd bij met een handleiding en géén installatie bestandje erop.
En die handleiding is een vel papier met plaatjes hoe je de bekabeling moet doen.

Groet, Bert

Bewerkt door bertus op 19/10/2010 19:07:05

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 19/10/2010 :  19:12:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Bert ,
Het is me wat allemaal he
Dit had ik namelijk ook eerder uitgelegd Volgens mij krijg je er zo langzamerhand grijze haren van
Maar nu even serieus , zoals je in de handleiding lezen kunt , mag je die sleutel zelf aanmaken dus zelf een keysleutel (wachtwoord) bedenken.

MAAR BERT , doe nou slim en installeer hem helemaal opnieuw nadat je hem in de fabriekstand terug hebt gezet.
Dan krijg je stap voor stap de mogelijkheid om te kiezen en dat is veel makkelijker dan nu alles handmatig te gaan aanpassen terwijl je zelf niet weet wat je eigenlijk aan het aanpassen bent.
Het klinkt misschien een beetje bot van mij maar zo bedoel ik het echt niet.
Herinstalatie kost je misschien max half uur en dan ben je klaar .
als je nu alles handmatig gaat veranderen vrees ik dat we morgen nog bezig zijn en word het alleen maar moeilijker voor jou om alles te begrijpen omdat er ook weer steeds andere aanwijzingen komen en dan zie je door de bomen het bos helemaal niet meer.

Ik heb misschien niet altijd gelijk maar deze keer wel dus A.U.B.
luister eens naar PAPA hahaha

Groetjes Ben

Bewerkt door Ben op 19/10/2010 19:25:46

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 19/10/2010 :  19:19:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Oke Bert, jij hebt dus gewoon je router via windows ingesteld , is verder geen probleem, dat kan ook want niet iedere leverancier levert er een installatie cd bij.
dan hoef je dus alleen maar de router in de fabriek instelling terug te zetten .
heb ik ook uitgelegd hoe je dat moet doen .
heb je dit al gevonden ?
zo ja gewoon doen , en vervolgens je router via windows opnieuw instellen en gebruik daarbij de handleiding van je router.

lees eerst voor je gaat beginnen.

Ik hoop echt dat het je gaat lukken Bert.

Ps: vergeet dus niet om WEB te kiezen in plaats van wpa (dit zal je volgens mij niet in windows kunnen aanpassen daarvoor moet je dan naar de routerlogin pagina gaan )
Maak ook gebruik van de WIZARD op de routerinlog pagina, met deze wizard kun je stap voor stap je router instellen.

Download hier je handleiding , is makkelijker dan een boekje of zo.
http://www.sitecom.com/download/4431/WL-328_FullManual.pdf

Ik ben blij dat ik destijds voor de WRT610N van linksys gekozen heb , dit was nog geen kwartier werk om deze aan de hand van bijgeleverde software te installeren en te configureren .
Alles ging volledig automatisch ik hoefde alleen maar de gebruikersnaam en wachtwoord te wijzigen en de gegevens van de provider (ziggo) in te vullen en klaar.

Succes
Groetjes Ben

Bewerkt door Ben op 19/10/2010 19:52:42

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 19/10/2010 :  19:22:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Frans ,
het is helemaal niet off toppic , het is zelfs aan te raden een backup te maken aangezien dit een hoop ellende en vooral tijd bespaart.
Dus toppie opmerking van je!

Groetjes Ben

bertus
Senior Member

918 berichten

Geplaatst - 19/10/2010 :  20:34:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Nou jongens, het spijt mij maar momenteel zie ik het niet meer, ga morgen verder, bedankt voor alle reacties!
Bedankt voor de handleiding Ben.

Groet, Bert

Bewerkt door bertus op 19/10/2010 20:35:03
Pagina: van 12 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000