| Auteur |
Onderwerp  |
|
Ben
Senior Member

687 berichten |
Geplaatst - 19/10/2010 : 20:41:45
|
Geef je groot gelijk Bert , kan het me goed voorstellen.
Maar geen dank , laat me morgen maar weten of het je lukt of dat ik je nog kan helpen , ik doe het graag.
Ik was ook al gestopt en tv aan het kijken , maar dingdong daar ging de bel dat er was gereageerd 
Fijne avond verder.
Groetjes Ben |
 |
|
|
corweers
Starting Member
19 berichten |
Geplaatst - 19/10/2010 : 22:18:11
|
Heren,
Hier de neef weer 
Ik zou heel graag willen zeggen dat het probleem niet aan de Tele2 modem/router ligt. Ik zal even toelichten waarom ik het zeker weet. In het verleden heb ik zelf bij Sitecom gewerkt, ik weet dus aardig wat van de routers/modems af van dat merk maar ook van anderen. Het is over het algemeen dezelfde koek.
Waar jullie het over hebben met het WPS verhaal knopje is voor draadloze netwerken om verbinding te maken tussen router en apperaat middels een beveiligde verbinding. Vroeger moest je dat met de hand doen en tegenwoordig kan dit middel de knop. Het netwerk stelt zich dan even open en gaat op zoek naat apperaten die verzoeken tot verbinding en vragen om de beveiligingscode. WPA en WPA2 zijn de encodering voor draadloze netwerken zodat niet iedereen in de buurt van je internet kan mee genieten en zo eventueel verbinding kan krijgen tot je pc/laptop of wat dan ook. Je kan het dus zien als een wachtwoord zoals je op je pc kunt zetten.
Als iemand bekabeld aangesloten zit heeft dit geen waarde want dan is deze beveiliging niet van toepassing.
Het resetten van een router is meestal wel de oplossing om te kijken of dan alles wel werkt. Dit is dus ook gedaan middels de mooie pagina 192.168.1.1 en fabriekinstellingen terugzetten en ook even geprobeerd met de reset knop. Beiden hebben geen effect helaas.
Dan gaan we over naar andere testen om te kijken waar het aan ligt. De TV die me ook heeft staan kan ook op internet enz. Deze zou van de router ook een IP-adres automatisch moeten verkrijgen, helaas lukt dit ook niet. Normaal doe je dan een harde ip adres instellen om het probleem op te lossen. Dit kan op de TV en ook op het keyboard. Geen effect, geen internet. Pingen daarintegen lukt wel. Blijft een raar probleem. DNS is het ook niet gezien deze ook zijn ingesteld. Andere UTP kabels geprobeerd maar ook geen effect.
Het rare blijft dat de pc en laptop wel werken. Blijft vreemd. Eerst werkte alles wel en blijft er nog maar 1 ding over wat het kan zijn, namelijk een verandering van de firmware(software op de modem/router van Tele2) Dit is namelijk ook voor gekomen bij Sitecom routers dat bepaalde dingen niet werkte na het updaten van de router. Gelukkig kunnen mensen dan een oude firmware terugzetten om het probleem op te lossen. Helaas gaat dit dus niet bij de Tele2 modem/router gezien dit word gedaan door henzelf vanaf afstand en landelijk.
Het kan ook zijn dat het bij andere mensen wel werkt met Tele2 begrijp me niet verkeerd. Alleen hebben sommigen gewoon pech met de modem/router die raar doet. Vandaar mijn vraag of anderen dit probleem niet hebben met Tele2. Zoniet kan voor Bertus een oplossing zijn een nieuwe modem/router vragen aan Tele2 en dat het probleem dan voorbij is.(Gezien je er tot Feb aan zit )
Hoop dat dit wat meer licht op de zaak schijnt.
|
Bewerkt door corweers op 19/10/2010 22:19:53 |
 |
|
|
Ben
Senior Member

687 berichten |
Geplaatst - 19/10/2010 : 23:13:19
|
Hallo Neef van Cor , bedankt voor de duidelijke toelichting , maar hebben jullie dan de zelfde modem als Bert? Ik begrijp dus uit je verhaal dat je een tele2 modem hebt met geïntegreerde router? Als dat zo is en Bert ook zo'n modem met geïntegreerde router heeft,vraag ik me af waarom hij dan nog een extra router van sitecom gebruikt?
Voor dat ik verder ga wil ik dit graag eerst van jullie weten om duidelijkheid te krijgen want nu begrijp ik het even niet meer.
je gebruikt namelijk op 1 modem normaal maar 1 router en geen 2 (tenminste zover mijn kennis dan gaat)
Groetjes Ben |
Bewerkt door Ben op 19/10/2010 23:14:26 |
 |
|
|
bertus
Senior Member

918 berichten |
Geplaatst - 20/10/2010 : 08:02:11
|
Goedemorgen Ben, ik heb gewoon een modem van tele2 waarvan lan-draad naar de router loopt en vanuit de router naar de Pc's en Tyros 3, zie mijn schrijven op 19/10/2010 : 17:47:11, blad 7
Groet, Bert
Muziek is leuk, en zeker als je het zelf kan maken!!! |
Bewerkt door bertus op 20/10/2010 08:04:10 |
 |
|
|
Ben
Senior Member

687 berichten |
Geplaatst - 20/10/2010 : 08:52:40
|
Goedemorgen Bert,
Na het bericht van de neef van Cor zoals je lezen kunt begreep ik er niets meer van omdat hij het steeds over een tele2 modem/router had.
maar goed ik blijf in jou geval bij mijn vorig standpunt, zet je router zoals ik eerder omschreef gewoon in de fabriekstand terug en begin van vooraf aan opnieuw dan weet je tenminste zeker dat alle instellingen in je router weer op de juiste stand staan.
als je het zo doet zoals ik omschreef blijf ik er bij dat je daarna wel verbinding hebt, zoniet eet ik een bezem op.
succes!
Ps: het kan vandaag wat langer duren voor dat je een reactie krijgt van mij, omdat Ik vanacht een dokter op bezoek heb gehad voor mijn rug die plotseling helemaal naar rechts krom stond. Ik moet me eigenlijk plat houden maar probeer af en toe wel te reageren. Groetjes Ben |
Bewerkt door Ben op 20/10/2010 09:12:49 |
 |
|
|
corweers
Starting Member
19 berichten |
Geplaatst - 20/10/2010 : 13:13:53
|
Heren,
Even snel een reactie. Als je bij Tele2 ook televisie afneemt krijg je een speciale draadloze modem/router met 4 poorten. poort 1 en 2 zijn voor de decoder voor de televisie en 3 en 4 voor een netwerk. Daar kan je gewoon nog een router aanhangen. Dit is bij Cor niet het geval dat er een extra router aan hangt. Het kan zijn als je gewoon alleen ADSL afneemt dat je een andere modem krijgt dan wat Cor heeft staan. Dus voor Bertus kan ik dat niet bepalen van hoe en wat. Wel weet ik dat bij Cor het probleem in de Tele2 modem/router zit gezien de testen.
|
 |
|
|
bertus
Senior Member

918 berichten |
Geplaatst - 20/10/2010 : 13:38:17
|
Nou ik zal jullie even uit de droom helpen, ben zojuist weer naar mijn zus geweest en heb het keyboard aan haar sitecom modem gehangen, zij heeft ook Upc, en in no time, jawel hoor, internet op het keyboard! Hetzelfde verhaal als van Cor. Ik ga straks weer tele2 bellen.
Groet, Bert
 |
|
|
Ben
Senior Member

687 berichten |
Geplaatst - 20/10/2010 : 13:39:31
|
hallo,
in dat geval het probleem naar tele2 schuiven en blijven aandringen voor een oplossing . Het is namelijk hun plicht om er voor te zorgen dat zowel tv/computers of weet ik wat allemaal gebruik kan maken van hun netwerk. ze bieden internet aan dus moet het ook bij alle apparatuur kunnen werken.
en aangezien het modem hoogswaarschijnlijk eigendom is en blijft van tele2 kunnen ze niet anders. lees de voorwaarden van tele2 maar eens door daar zul je dit vast ergens terug vinden .
blijven ze afwijzen , een aangetekende brief sturen waarin je aangeeft juridische stappen te ondernemen. In de begin periode van @home/ziggo heb ik dit ook eens moeten doen helaas,sindsdien heb ik geen problemen meer gehad met @home/ziggo.
groetjes Ben |
 |
|
|
Ben
Senior Member

687 berichten |
Geplaatst - 20/10/2010 : 13:42:11
|
Hoi Bert,
In dat geval ook voor jou de tip om voet bij stuk te houden .
succes!
groetjes Ben |
 |
|
|
corweers
Starting Member
19 berichten |
Geplaatst - 20/10/2010 : 18:23:53
|
Bertus,
Heb ook bij Tele2 gezeten maar dan op zakelijk. Wordt een moeilijk verhaal ook met juridsche stappen enz. Aanpassingen aan de modem zullen ze never doen gezien dit globaal gebeurd. Misschien dat ze op jou router een oudere firmware kunnen zetten. Maar dat is uitstel want bij een nieuwe globale update kan je het probleem weer hebben.
Je kan wel idd de druk opvoeren maar dan meer op het overstappen van provider dat je niet tot aan Feb aan ze vast zit. Op de algemene voorwaarden gooien dat ze een product leveren die niet aan de eisen voldoet zoals anderen zeggen.
Succes ermee en ben benieuwd of het probleem opgelost kan worden. Hou er wel rekening mee dat als je belt je altijd bij een callcenter uitkomt die voor Tele2 werkt. Mocht je in de buurt van Amsterdam wonen en het lukt niet aan de telefoon is een bezoekje meestal wel effectief  |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3302 berichten |
Geplaatst - 20/10/2010 : 18:34:03
|
Bertus, Was je in Juli ook al niet naar jouw zus geweest? Je schreef dat het daar ook niet lukte..... wat is er nu anders?
|
 |
|
|
Ben
Senior Member

687 berichten |
Geplaatst - 20/10/2010 : 20:02:09
|
Hoi Roel ,
Dat was me nog niet opgevallen , maar inderdaad dit zou ik ook wel eens willen weten dan? Je zou dan inderdaad gaan denken dat er iets veranderd moet zijn anders had hij het nu ook niet gedaan...Toch?
Groetjes Ben
|
 |
|
|
bertus
Senior Member

918 berichten |
Geplaatst - 20/10/2010 : 21:44:59
|
Om jullie allemaal even antwoord te geven, was inderdaad daar al eerder geweest en toen deed die het niet, vraag mij niet waarom, dat vind ik ook onbegrijpelijk. Misschien komt het dat ik hem ook nu aan een nieuwe router van haar heb gehangen want ze is met een nieuwe laptop draadloos gegaan. In die tijd dat ik de eerste keer bij haar was heb ik hem aangesloten aan het modem, misschien is dat het? Ben in ieder geval blij dat het dus niet aan het keyboard ligt. Wat ik ook schreef is dat ik tele2 zou bellen vanmiddag, nou dat heb ik gedaan. Ben niet veel wijzer geworden om kort door de bocht te gaan. Ze stelde voor om de landraad in port 3 of 4 te doen om alle signalen te moeten ontvangen, welnu ik begon mijn wenkbrauwen te fronsen want de draad zit al in poort 3 en voelde al nattigheid, ze zou het ook vragen aan een collega (zei ze) maar dat gaf ook geen soelaas. Heb nog wel gedaan als boven omschreven maar je raad het al, tuurlijk niet. Ze hebben geen firmware update gedaan en alle signalen worden doorgegeven, ik vraag het mij af....maar ja, wie ben ik. Als ik van mijn contract af wil gaat mij dat 134 euro kosten! Nou daar begint deze jongen niet aan zal je begrijpen, dat breng ik liever naar de chinees, heb je tenminste nog een voel gevoel ervan. Ik wacht mijn tijd tot Feb af en ga over naar een andere provider, eerst goed laten informeren natuurlijk. Heb al zolang geen internet op het keyboard dat die tjd er ook nog wel bij kan vind ik. Ik heb geen zin om juridisch o.i.d. te gaan doen, wordt een beetje moe van de club daar. Dat is het zo beetje wel, maar ik ben blij dat het niet aan het keyboard ligt, die is in orde gelukkig! Iedereen bedankt tot zover, laat ik dit niet vergeten. Fijn dat er zo meegeleefd wordt!
Groet, Bert
Bewerkt door bertus op 20/10/2010 21:49:12 |
 |
|
|
Ben
Senior Member

687 berichten |
Geplaatst - 20/10/2010 : 22:10:45
|
Bert, Ik zou als ik jou was eens aan je zus vragen of je jou router ook eens mag uitproberen dan weet je ook meteen of je router werkt of niet anders heb je straks weer het zelfde probleem. Dan ook je Tyros op jou router aansluiten op het internet van je zus.
Groetjes Ben |
Bewerkt door Ben op 20/10/2010 22:26:32 |
 |
|
|
corweers
Starting Member
19 berichten |
Geplaatst - 21/10/2010 : 12:18:21
|
Bertus,
Het is idd raar dat het eerst niet werkte bij je zus. Kan zijn dat de keyboard een bepaald protocol nodig heeft om te werken en dat heb op de router die ze had niet zat of oude firmware en op de nieuwe wel.
Wat Ben aangeeft kan wellicht werken maar hoop niet teveel. Waarom kan het werken, zoals aangegeven kan het zijn dat het keyboard een bepaald protocol nodig heeft dat het werkt. De router van Tele2 geeft aan de andere router het internet door zoals het moet. De router die er nu tussen staat geeft het internet door aan de keyboard met het protocol dat nodig is en werkt het. Maar zoals ik al zei hoop niet teveel want het is een longshot.
Tip: Het kan zijn dat beide routers het ip-adres hebben van 192.168.1.1 en dan krijgen ze een conflict en werkt het zoinzo niet. Hierdoor zal je de router van je zus eerst moeten aanpassen bij de LAN. Deze zet je als gateway op 192.168.0.1 en starting ip-rang op 192.168.0.100 en ending op 192.168.0.200 Hierna kan je gewoon de Tele2/router aansluiten op de WAN van de sitecom en de setup doorlopen en kiezen voor chello/UPC. Dan krijgt hij het ip-adres automatisch van de Tele2/router.
Succes 
Tele2 verhaal: Ze zullen altijd zeggen dat er geen firmware update heeft plaatsgevonden, want de meesten weten in het callcenter niet wat dat is. (heb ze zelf moeten trainen) Kunnen ze ook niks aan doen, zijn meestal studenten die dit als bijbaan doen in groningen. En veel anders is er niet namelijk gezien het grote van de studenten en de anbiedingen van partime kantoor werkplekken. Door de reactie van poort 3 en 4 weet ik nu dat je ook televisie hebt want wat ik al zei is dat poort 1 en 2 voor de televisie bestemd zijn.
|
 |
|
Onderwerp  |
|