| Auteur |
Onderwerp  |
|
Ben
Senior Member

687 berichten |
Geplaatst - 21/10/2010 : 12:42:50
|
Beste Cor Of Neef ,
Bert heeft geen tele2 router maar een Sitecom Wireless 300N Dualband Concurrent Router WL-328 (is al vaker aangegeven)dus dit verhaal gaat niet op in dit geval. Hij heeft gewoon een router met meerdere poorten net als ik , Bij Tele2 zijn ze volgens mij wel van een Tele2 router uitgegaan tijdens dat gesprek. Alle poorten op het router van Bert zenden het zelfde signaal uit. Hij kan wel kiezen tussen een 2.4Ghz kanaal en een 5Ghz kanaal of hij gebruikt ze samen maar dat is in dit verhaal niet belangrijk. hij hoeft de router van zijn zus maar even af te koppellen en die van hem erop . dan is het gewoon alsof er een nieuwe router word geplaatst. wel moet volgens mij de router van Bert bij zijn zus worden ingesteld , maar dat is een kwestie van eerst proberen want je hebt best kans dat hij gewoon meteen werkt.
Geloof me nou maar want ik heb zelf al eens van router gewisseld zonder problemen dus ook voor Bert voorzie ik hier geen problemen betreft het proberen van zijn router bij zijn zus.
Laat het hem eerst maar eens proberen (als hij dit wil uiteraard).
Groetjes Ben
PS: houd dit toppic even voor het probleem van Bert , want momenteel worden hier 2 verschillende gevallen door elkaar gehaald waardoor het voor Bert en alle anderen erg verwarrend word. BEDANKT!
|
Bewerkt door Ben op 21/10/2010 13:12:47 |
 |
|
|
corweers
Starting Member
19 berichten |
Geplaatst - 21/10/2010 : 13:23:29
|
Hoi Ben,
Neef idd hier 
Klopt wat je zegt, maar dit is alleen een draadloze router. Hier moet een modem op aangesloten zijn op de WAN. Maar om het probleem de wereld uit te helpen ga ik 1 vraag aan bertus stellen of hij nou alleen een modem heeft of dat het de modem router is. Middels een plaatje. Heb je dit ding staan van Tele2: 
Zoniet zou ik graag willen weten wat je wel hebt staan voor modem. Kan ik wat onderzoek voor je doen betreffende het modem.
Wat dus wellicht ook kan werken is een firmware update bij de WL-328 als de router van zijn zus wel werkt want ben idd een voorstander om het te proberen.
Wil niet betweterig overkomen bij jullie. mocht het als vervelend ervaren worden trek ik me terug. Cor zijn probleem word zeker verholpen maar wil Bertus ook graag online zien. |
Bewerkt door corweers op 21/10/2010 13:27:57 |
 |
|
|
Ben
Senior Member

687 berichten |
Geplaatst - 21/10/2010 : 13:32:47
|
Hoi Neef,
Die vraag heb ik al eens gesteld en het was alleen een router en een los modem.
Wat betreft dat 2.4 en 5 klopt daarom zei ik ook dat dit niet belangrijk was in dit verhaal 
Het zou wel heel toevallig zijn dat zijn router het zelfde probleem heeft als dat van Cor , maar uitsluiten doe ik het ook niet. De firmware updaten kan inderdaad ook,maar ondanks dat zou ik het eerst zonder die update proberen, dit kan achteraf ook nog mocht het niet werken. Daarom is het uitproberen zo belangrijk in dit geval voor als Bert straks gaat overstappen op een andere internet aanbieder dan weet hij wel dat zijn router in orde is of niet , dat was de insteek van mijn voorstel om dit te gaan proberen.
Je komt overigens niet vervelend over hoor , zo bedoelde ik het ook niet  Maar omdat er ook over het probleem van cor werd gesproken in dit toppic van bert werd het wel verwarrend moet ik toegeven.
Groetjes Ben |
Bewerkt door Ben op 21/10/2010 13:36:47 |
 |
|
|
corweers
Starting Member
19 berichten |
Geplaatst - 21/10/2010 : 13:41:38
|
Hoi,
Het zou niet heel gek zijn, reden is dat vanuit tele2 alles modems en modem routers word geupgrade. Wellicht in de firmware een aanpassing gedaan van protocol wat de Tyrus nodig heeft om verbinding te krijgen. Maar we zullen het merken als hij de router van zijn zus heeft aangesloten wat het effect is 
Gelukkig dat het niet vervelend is  En ik hou me nu bezig met Bertus zijn probleem, die van Cor is over een paar dagen voorbij 
|
Bewerkt door corweers op 21/10/2010 14:14:02 |
 |
|
|
Ben
Senior Member

687 berichten |
Geplaatst - 21/10/2010 : 13:51:32
|
Hoi Neef 
Begrijpend lezen schijnt soms moeilijk te zijn he Het is helemaal niet de bedoeling om die router van zijn zus aan te sluiten , het is de bedoeling om de router van bert aan te sluiten op haar internet en haar modem bij zijn zus thuis.
Als namelijk Bert z'n router bij zijn zus wel werkt , is dit voor hem het bewijs dat het aan Tele2 ligt. En dan weet hij ook meteen dat als hij overstapt op ander internet aanbieder zijn probleem ook is opgelost 
Groetjes Ben
|
 |
|
|
corweers
Starting Member
19 berichten |
Geplaatst - 21/10/2010 : 14:16:08
|
*Michael houd even zijn mond en leest vanavond wat aandachter ipv tussendoor op het werk  Maar wat Ben zegt klopt ook 
Succes Bertus  |
 |
|
|
Ben
Senior Member

687 berichten |
Geplaatst - 21/10/2010 : 14:20:40
|
Hey Neef heeft toch een naam Hoi Michael op het werk moet je ook werken en niet internetten hahaha 
werk ze zou ik zeggen 
Groetjes Ben |
 |
|
|
bertus
Senior Member

918 berichten |
Geplaatst - 21/10/2010 : 22:07:10
|
Hallo, wat een overweldigende reacties, ik heb inderdaad dat modem die Cor bij zijn verhaal plaatste. Daarachter staat dus de router. Ik begijp dat ik nu eens mijn router meeneemt naar mijn zus, die op het internet aansluit, dan de stroom erop en daarna het keyboard. Resultaat zou dan moeten zijn, als het werkt, het ligt niet aan mijn nieuwe router, die van mijn zus was ook nieuw en ook een sitecom, de router past zich aan aan upc en geeft de internet door zoals het ook was toen ik alleen het keyboard aansloot bij haar op haar router. Dan zit inderdaad de fout bij tele2. Kan niet beloven wanneer ik dit gaat doen want deze week t/m het het weekend veel werken, de trams moeten ook rijden hé. Nogmaals bedankt, jullie gaan het echt van mij horen. Hartelijk dank allemaal.
Groet, Bert
Muziek is leuk, en zeker als je het zelf kan maken!!! |
Bewerkt door bertus op 22/10/2010 13:39:13 |
 |
|
|
Ben
Senior Member

687 berichten |
Geplaatst - 21/10/2010 : 22:17:23
|
Hoi bert,
Als je dat modem hebt wat cor heeft dan heb je dus wel een router in je modem zitten. Je hebt maar 1 router nodig en geen 2 zoals jij nu hebt.. Dus sluit je tyros maar eens rechtstreeks op het modem aan op poort 3 Dus zonder die losse router van je. Daar zit je probleem volgens mij. je had je een hoop tijd en ellende kunnen besparen als je geweten had wat je in huis had  Ik stelde je laatst namelijk de vraag of je een router in je modem had en toen zei je nee , een los modem en een losse router  Daarom zeg ik altijd eerst lezen in de handleiding , want dan had je kunnen lezen dat er een router in zat  Sorrie maar vind dit best wel grappig   
We horen het wel Bert.
tip: laat straks als je gaat overstappen door een monteur van upc je internet aansluiten incl.router dan ben je van alle gedonder af.
Groetjes Ben
|
Bewerkt door Ben op 21/10/2010 22:35:44 |
 |
|
|
corweers
Starting Member
19 berichten |
Geplaatst - 22/10/2010 : 09:15:19
|
Ben,
Volgens mij is de keyboard al een keer aangelsoten geweest rechtstreeks op Tele2 modem/router. Hij kan het nogmaals proberen(altijd doen, wie weet) maar niet dat het gaat werken den ik gezien bij Cor dit ook is gedaan. Op 1 of andere manier werkt het Tele2 ding niet met bepaalde protocollen. TV van Cor krijgt namelijk ook geen ip-adres enz enz en kan geen verbinding maken met Internet. Het blijft een raar ding van Tele2, alleen het jammere is dat je hem niet kan vervangen voor een gewone ADSL modem/router
Bertus, ik hoop dat het werkt rechtstreeks voor je, en test het ook een keer met de router van je zus ertussen. Wie weet en kan je hem wel gebruiken tot feb  |
 |
|
|
Ben
Senior Member

687 berichten |
Geplaatst - 22/10/2010 : 09:22:55
|
Hoi Michael, als dat niet werkt weet ik het ook niet meer. Dan zal hij moeten wachten .
Succes Bert
Groetjes Ben |
 |
|
|
bertus
Senior Member

918 berichten |
Geplaatst - 22/10/2010 : 13:47:31
|
Thanks again, maar ik had hem al een keer aangesloten rechtstreeks op het modem en ook in poort 3, zelfs ook poort 4 gebruikt maar hoe je het ook went of keert, rechtstreeks aangesloten doet het keyboard het niet, met de nadruk op niet! Ik moet je zeggen dat ik in de veronderstelling was dat het gewoon een modem was, meer niet. Nu het een modem/router is zou die toch niet genoeg poorten hebben om ook de Pc's van mijn kinderen aan te sluiten, vandaar die router erachter. Zoals ik in mijn voorgaande bericht al schreef ga ik dat eerst weer proberen, werkt dat ook dat is wel zeker dat het sinds een maand of 5 aan de provider ligt, ook ontkennen ze dat na een telefoontje.
Groet, Bert
 |
|
|
Ben
Senior Member

687 berichten |
Geplaatst - 22/10/2010 : 13:56:41
|
hoi Bert, Ik ga er gewoon vanuit dat jou router via upc gewoon werkt. Daarna gewoon wachten totdat je overstappen kan.
daarna tele2 verhaal snel vergeten .
Groetjes Ben |
Bewerkt door Ben op 22/10/2010 13:58:53 |
 |
|
|
bertus
Senior Member

918 berichten |
Geplaatst - 22/10/2010 : 14:00:45
|
Zo dacht ik er ook over , kan je bericht nog net lezen, ga weer rijden, gebroken dienst. Kon snel effe in de remise op de pc kijken, dat even bij mijn zus proberen en wachten maar. Een lekker gevoel geeft dat toch als iets bijna opgelost is dankzij mede forumleden! En ondertussen heerlijk spelen!! 
Groet, Bert
Bewerkt door bertus op 22/10/2010 14:03:32 |
 |
|
|
Ben
Senior Member

687 berichten |
Geplaatst - 22/10/2010 : 14:05:28
|
Graag gedaan en gelijk heb je. Werk ze zou ik zeggen.
Groetjes Ben |
 |
|
Onderwerp  |
|