Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 tyros 2 3 4 5 6 7
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

didibonnie
Starting Member

6 berichten

Geplaatst - 19/10/2010 :  19:56:12  Toon profiel  Reageer met citaat
beste vrienden .... of course zijn we allemaal geneigd om de nieuwste versie te kopen ... duur he ???... maar laat me ne keer explikeren ... het gaat niet alleen om tyros ... het gaat in het bijzonder om jezelf ... je moet ook een beetje kunnen spelen om ten volle te genieten van je instrument ... iemand die piano gestudeerd heeft zal mij beamen ... het is geestig ( vlaams woord voor plezant) om met een tyros te spelen ... je krijgt drums en bas en ritmegitaars gratis erbij ... je hoeft alleen nog een deel ( vlaams woord voor paar ) akkoorden te spelen en een melodie ... tyros maakt ons ook een beetje lui denk ik .... ga eens naar een piano en speel eens wat dat aardig klinkt ... tiens ( frans voor wel ) dat is nog nie zo eenvoudig hee ... dus moraal van de story....muziek blijft muziek ... als je moeder je verplichtte om piano te studeren ...wees haar nu dankbaar ... want daar ligt de werkelijke basis van het plezier.. je moet je instrument kunnen domineren ... zelfs al maakt het instrument het je gemakkelijker ...
doet mij denken aan een orgelist die de hele avond midifiles speelt ... waar is zijn voldoening achteraf ... ikzelf ga dikwijls optreden ... en als ik moet pissen dan ... is er gewoon een paar minuten geen muziek ... zo zit het in elkaar beste vrienden
allee ... we leren nog alle dagen bij niet ?
ides

Rene
Senior Member

717 berichten

Geplaatst - 19/10/2010 :  23:17:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Graag een verzoek.
Probeer een normaal verhaal te vertellen, of een een normale vraag te stellen.
Sorry, dit gaat helemaal nergens over.

Rene

Tyros 3, ( bijna Tyros 4 )Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor.
Ga naar bovenaan de pagina

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 20/10/2010 :  08:41:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Ides,

Welkom op ons leerzame forum. Zou je je aan ons even willen voorstellen, met kort je ervaring, instrument(en), hobby- of beroepsmatig etc?

Zoals al werd opgemerkt bij je eerste bericht:
Omwille van de leesbaarheid graag elke zin beginnen met een hoofdletter en afsluiten met de gebruikelijke leestekens.
Ook graag zo nu en dan beginnen op een nieuwe regel of alinea in plaats van achter elkaar door te typen.

Als je de Nederlandse betekenis van een Vlaams of Frans woord weet, gebruik die dan gewoon, zonder tussen haakjes een uitleg te hoeven geven.

Groet, Ruud

Hanswiel
Senior Member

888 berichten

Geplaatst - 26/10/2010 :  11:42:34  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Hanswiel  Reageer met citaat
Hi,

Ik heb het idee dat we in de maling worden genomen.
Als je piano wilt spelen, doe dat dan vooral en laat iedereen in zijn of haar waarde. Het mag dan zijn dat jij een keyboard minder vindt maar wij op dit forum ABSOLUUT niet.

In een van mijn vorige berichten (een ander lijntje) zei ik het al:
"we zijn haast altijd vriendelijk voor elkaar", maar nu even niet didibonnie!!! Gedraag je.

Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde.
Lang leve de vreugde

Tyros 3...Bose Compact

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 26/10/2010 :  15:44:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Hans
Je hebt Mail.

Grt.
Frans
T3-xxl

Bewerkt door F.van Holten op 26/10/2010 15:46:50

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 26/10/2010 :  16:11:02  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
didibonnie:
Een non-topic!

Moderators: Wat mij betreft: op slot, verwijderen mag ook.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

Bewerkt door fransonline op 26/10/2010 17:11:04

didibonnie
Starting Member

6 berichten

Geplaatst - 26/10/2010 :  18:06:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste allemaal....
waarom deze heisa over mijn bericht ?
Wat ik wilde zeggen is het volgende . Het is normaal dat er af en toe een nieuw instrument op de markt komt met meer en meer mogelijkheiden. De mensen die in de branche zitten moeten ten slotte ook hun brood verdienen.
Ik ben zoals jullie allemaal . Ik heb ook goesting om een beter keyboard te kopen maar loont het wel de moeite ? Ik blijf met mijn Tyros 2 optreden . Die vocale mogelijkheden van de tyros 4 spreken me echt wel aan omdat ik heel veel zing wanneer ik speel. Ik heb de tyros 4 nog niet gehoord noch geprobeerd . Ik weet dat ik met mijn Tyros 2 niet minder goed speel. Indien jullie willen overstappen naar Tyros 4 respecteer ik dat wel. Maar dan moet er ingeleverd worden . Mijn zorg is hoeveel je nog kunt krijgen voor je oude toestel . Iedereen is natuurlijk vrij om te doen wat hij wil. Ik merk hier een zekere agressie Uwentwege. Ik wilde niemand kwetsen en alleen mijn idee uitleggen. Als jullie liever hebt dat ik mijn mond houd dan is dat ok voor mij.
Ik excuseer mij bij iedereen die zich gekrenkt voelt . Dat was geenszins de bedoeling.
Oh ja ik moest me even voorstellen . Ik ben een amateur muzikant . Ik woon in Belgie en ben 62 jaar . Ik treed een dertig keer per jaar op. Ik speel meest ballroommuziek . Thuis speel ik meest franse chansons of liedjes van The Beatles en Queen. Als jongeling speelde ik in groepen . Ik was zanger en speelde dan ritmegitaar.
Ok veel succes allemaal.
ides

theplayer
Moderator

3015 berichten

Geplaatst - 26/10/2010 :  18:12:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Oh o,

Wat gaan we weer kort door de bocht.
Ondanks dat ik het niet helemaal eens ben met Didibonnie, heb ik wel respect voor de mening van die man.
Ik geef toe dat piano leren een goede basis is.
Ik geef toe dat iemand die van een keyboard achter een piano komt best wel een probleem kan hebben.
Vooral met de linker hand.
Maar die linker hand gaat ook bij de meeste pianisten een probleem vormen als zij achter een keyboard kruipen. Zij zijn meestal niet gewend en bekend met akkoorden.
Ieder instrument heeft dus zijn eigen manier van bespelen.
Ik denk dat het probleem een beetje ligt in de toon waarmee het bericht van Didibonnie is geschreven.
Misschien is het een optie in het vervolg een wat vriendelijker zetting te gebruiken.
Overigens zie ik er geen rede toe om een onderwerp op slot te zetten of te verwijderen, als iemand het niet eens is met iemand.
Een goede remedie is dan: Niet reageren!
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 26/10/2010 :  18:38:24  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
Ik blijf de bijdrage niet zinvol, dan let ik nog niet eens op de stijl en woordgebruik.
Dus reageer ik en blijf dat doen.
En: misschien heeft mijn reactie heeft een wat meer genuanceerde en beter leesbare aanvulling van didibonnie opgeleverd.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 26/10/2010 :  19:05:37  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Frans die man is ook geen 20 meer!!

Misschien is het wel de eerste keer dat hij op een forum bezoekt en schrijft, en vergeet niet dat onze zuiderburen een heel andere humor erop na houden.

Kijk maar naar onze SIS

Gr Toine

Tyros 3 xxl verkocht + Stagepass 300

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 26/10/2010 :  21:00:05  Toon profiel  Reageer met citaat
En wat heb ik met dit topic te maken ????
Effe normaal doen hé , anders ga ik Nederlandse humor vertellen
sis

Soft-lounge, lounge, chillout componist

Hanswiel
Senior Member

888 berichten

Geplaatst - 27/10/2010 :  08:04:30  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Hanswiel  Reageer met citaat
Hoi didibonnie,

Dat klinkt zoals we dat op dit Tyros-forum gewend zijn.
Hartelijk welkom op dit forum waar alles betreffende de Tyros besproken kan worden.

Grapje,..... bestaat er ook een Tyros piano?

Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde.
Lang leve de vreugde

Tyros 3...Bose Compact

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 27/10/2010 :  08:37:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Tyros Piano?

Dan koop je toch een Yamaha CVP 509.
Alleen beetje lastig om mee te nemen.
Ik zou er dan een digitale piano bij gebruiken.
Midi-kabel er tussen en spelen maar.

Groeten Wim

Bewerkt door tyro op 27/10/2010 08:38:52

didibonnie
Starting Member

6 berichten

Geplaatst - 27/10/2010 :  14:04:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Wel als je de style lounge piano gebruikt heb je een hele goeie tyros piano. Nogal wat liedjes van Aznavour passen daarbij .
She
Comme ils disent
Mourir d'aimer
Que c'est triste venise

Hier in Belgie zijn de walen (franstaligen) daar wel verkikkerd op.
Ik speel meestal bij maaltijden. Begin met wat pianobar . Daarna wordt het meer dansmmuziek .

Groetjes aan allemaal . Ik hoop dat ik jullie vriend kan worden. Ik ben een beetje een fantast. Daarom schrijf ik misschien zo raar maar dat is ook een soort van vrije meningsuiting

Iedere dag zat is ook een geregeld leven.
Ides

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 27/10/2010 :  16:37:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sis

En wat heb ik met dit topic te maken ????
Effe normaal doen hé , anders ga ik Nederlandse humor vertellen
sis

OK SIS ik zal voortaan braaf zijn

Gr Toine

Tyros 3 xxl verkocht + Stagepass 300

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 27/10/2010 :  17:16:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Laakies , het is je geraden
Grapje hoor
Mag ook wel eens hé.
sis

Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000