Auteur |
Onderwerp |
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 27/10/2010 : 18:06:53
|
Hoi didibonnie,
Het lijkt mij heel leuk om dinner-muziek te maken. Daar lijk jij voor in de wieg gelegd. En, jawel, piano spelen is een heel andere manier van muciseren.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde. Lang leve de vreugde
Tyros 3...Bose Compact |
|
|
didibonnie
Starting Member
6 berichten |
Geplaatst - 27/10/2010 : 18:24:54
|
beste hanswiel
ik had vroeger twee hobbies : koken en muziek spelen Ik heb van beide mijn beroep kunnen maken. Oh met een tyros kan zoveel behalve piano spelen. ... Ik speel bijvoorbeeld graag swing. La Mer ( charles trenet) is heel leuk met een big band . Soms vragen mensen een verzoek maar ze geven de titel niet. Ze geven bijvoorbeeld het eerste lijntje van de lyrics. Dan vraag ik hen het melodietje te neurien . Meestal leukt het wel. Wat ik niet goed kan is bijvoorbeeld liedjes van Frans Bauer of Andre Hazes. Ik ken maar een paar liedjes van hen. Ik heb nooit bladmuziek als ik speel. Ik weet niet of jullie dat ook hebben maar die akkoorden komen eigenlijk vanzelf. Weet je waar ik soms op surf ? Naar betty lou's gitaarsite . Dat is een russische site maar het staat vol suggesties en lyrics met akkoorden. Die akkoorden zijn niet altijd juist maar dat kan je naar eigen gevoel veranderen. Een partituur kan ook op verschillende manieren gespeeld worden niet ? Het is het gevoel dat je in je muziek legt dat iedereen anders aanvoelt . Iedereen speelt dus in feite anders. Als de mensen in hun handen klappen na een song dan ben je wel even blij Het allerbeste vanwege ides |
|
|
ROMANTIKO
Senior Member
546 berichten |
Geplaatst - 27/10/2010 : 20:27:21
|
Ja inderdaad,IDES,dat vind ik ook het leuke eraan,dat de mensen wel nog luisteren als je iets moois speelt en met eigen improvisatie,je gang kan gaan(zonder bladjes of nootjes)en niet alleen maar die dagelijkse shlagers en polonaises!Ik speel ook meestal rustige backgroundmuziek terwijl de mensen lekker genieten van een goeie maaltijd en natuurlijk ook wel eens enkele om te dansen!!Zolang je er maar zelf veel plezier aan beleeft,want voor mij is dat het belangrijkste,groetjes ROMANTIKO |
|
|
Onderwerp |
|