Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Fout(jes) in de Tyros4 ontdekt?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 10

a048352
New Member

49 berichten

Geplaatst - 20/04/2011 :  21:20:35  Toon profiel  Bezoek de homepagina van a048352  Reageer met citaat
Beste,

Na anderhalve maand nog steeds niets gehoord van Yamaha en dus ook nog steeds geen oplossing... :(
Heel vervelend dit, ik werk nu nog steeds met een USB stick waarop en mijn MusicFinder staat, mijn User Styles, mijn MP3's en mijn registrations. Laatste optreden nog even geprobeerd met enkel registrations op de harde schijf en na 3min alweer prijs... Mocht het toestel weer afzetten!

Ik ken 3 collega's die net dezelfde problemen als ik hebben. Misschien slechte reeks harde schijven? Wel vervelend dat geen enkel service center nog Yamaha zelf reageert op onze meerdere herhaaldelijke gestuurde klachtenmails met het vriendelijke verzoek om deze problemen te verhelpen!

Daarom een oproep aan Oostendorp en andere mensen hier op het forum om mij (+ mensen met zelfde problemen) te willen en kunnen helpen door Yamaha onder druk te zetten!

Alvast bedankt!

Mvg,
Tim
Ga naar bovenaan de pagina

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 20/04/2011 :  21:40:50  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
Ik ken je probleem niet goed, maar als ik jou was zou ik er een andere hd in zetten en kijken of je het probleem dan nog hebt.
Het vervangen is een kleinigheid, maar je moet wel weten wat je doet.

Verder: ik gebruik eigenlijk heel vaak mij USB stick van 8 Gig. en die krijg ik maar moeilijk vol met registraties e.d.
MP3's is een ander verhaal maar die gebruik ik dan weer niet.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

a048352
New Member

49 berichten

Geplaatst - 23/05/2011 :  09:56:36  Toon profiel  Bezoek de homepagina van a048352  Reageer met citaat
Beste,

aangezien Yamaha Support hun klanten in de steek laat, heb ik zelf inmiddels dan maar een schijf gekocht en deze in de Tyros 4 geplaatst.
Dit was een schijf op 7200 toeren, de standaard schijf vanuit het fabriek draait op 5400 toeren... Eerste indrukken waren dat de problemen opgelost waren, helaas het voorbije weekend weeral eens in panne gevallen tijdens een optreden "This disk is busy right now." :-(

Super onprofessioneel dit!

Verder ook nog een negatieve kanttekening bij het feit dat ze de Tyros 4 promoten met USB 2.0 Hi-Speed. Kopiëer maar eens enkele bestanden via de computer naar de Tyros, of vanop een USB-stick naar de Tyros en je zal zien dat de gemiddelde snelheid rond de 150KB is hetgeen overeenkomt met de USB 1.1 snelheid. Hoogstwaarschijnlijk hebben ze wel de USB 2.0 specificaties geïmplementeerd maar worden deze snelheden niet behaald door bijv. een te trage processor.

Jammer dat dit bericht zo negatief is, maar dit moet toch ook eens meegedeeld worden! Dit probleem is reeds gemeld aan Yamaha support, diverse muziekwinkels en support centers sinds november!!!

Als je bij Roland een dergelijk probleem aangeeft en ze vinden niet direct de oorzaak, krijg je binnen de 7 werkdagen een nieuw instrument! Ook nog even meegeven dat ik niet de enigste ben met dit probleem!

Tim
Vaste keyboardman + backing vocal bij : Guy Swinnen (Scabs), Alana Dante, diverse coverbands

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 23/05/2011 :  11:35:05  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door a048352

Beste,

aangezien Yamaha Support hun klanten in de steek laat, heb ik zelf inmiddels dan maar een schijf gekocht en deze in de Tyros 4 geplaatst.
Dit was een schijf op 7200 toeren, de standaard schijf vanuit het fabriek draait op 5400 toeren... Eerste indrukken waren dat de problemen opgelost waren, helaas het voorbije weekend weeral eens in panne gevallen tijdens een optreden "This disk is busy right now." :-(

Super onprofessioneel dit!

Verder ook nog een negatieve kanttekening bij het feit dat ze de Tyros 4 promoten met USB 2.0 Hi-Speed. Kopiëer maar eens enkele bestanden via de computer naar de Tyros, of vanop een USB-stick naar de Tyros en je zal zien dat de gemiddelde snelheid rond de 150KB is hetgeen overeenkomt met de USB 1.1 snelheid. Hoogstwaarschijnlijk hebben ze wel de USB 2.0 specificaties geïmplementeerd maar worden deze snelheden niet behaald door bijv. een te trage processor.

Jammer dat dit bericht zo negatief is, maar dit moet toch ook eens meegedeeld worden! Dit probleem is reeds gemeld aan Yamaha support, diverse muziekwinkels en support centers sinds november!!!

Als je bij Roland een dergelijk probleem aangeeft en ze vinden niet direct de oorzaak, krijg je binnen de 7 werkdagen een nieuw instrument! Ook nog even meegeven dat ik niet de enigste ben met dit probleem!

Tim
Vaste keyboardman + backing vocal bij : Guy Swinnen (Scabs), Alana Dante, diverse coverbands

Ik heb ooit een probleempje gehad met een Roland E70 ( wie kent hem nog )
Op een zaterdagmorgen naar Westerlo , direct hersteld en s'avonds optreden, zonder problemen, ( foutje in de microship )
Dat is service.
sis

Soft-lounge, lounge, chillout componist including , producer http://clientprotos.com/webvert_intro/index.html

Dick
Average Member

218 berichten

Geplaatst - 03/06/2011 :  22:54:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dick  Reageer met citaat
Beste Tim,
ik heb een keer meegemaakt dat het keyboard aan gaf "disk busy", maar dat was tijdens opnamen op de audio recorder. Ik heb hem even de tijd gegeven, dat hij lekker bezig wilde zijn en daarna nooit meer. Ik moet dus zeggen dit probleem komt voor. Maar ik kan je er helaas niet mee helpen. Mocht je wat uitvinden, dan zou ik het graag weten.

Groetjes, Dick
www.dickvisker.nl
Pagina: van 10 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000