Auteur |
Onderwerp |
Ezra
Average Member
206 berichten |
Geplaatst - 27/12/2010 : 15:28:47
|
Haha, ik schrijf net een hele reactie waarin ik beschrijf dat ik het probleem heb gereproduceerd en dat bij mij alles netjes blijft werken. Wil ik de reactie versturen... geen Internet meer... Netwerkkabel van de Tyros uit de router getrokken... Internet werkt weer!
Een vaag probleem dus, want mijn Internet heeft het wel een tijdje gedaan in deze opstelling: T4 met netwerkkabel verbonden aan router en T4 met USB-kabel verbonden aan de Imac (in USB Storage-mode).
Ik heb echter het vermoeden dat niet het hele netwerk plat gaat, maar dat het alleen heel erg traag wordt (wat uiteindelijk natuurlijk hetzelfde effect geeft). Want toen ik in dezelfde opstelling nog WEL internet had, werkte het wel een stuk trager dan normaal. Voor degenen die dit probleem ervaren is mijn vraag dus: Als het probleem zich voordoet, hebben jullie dan helemaal geen netwerkverbinding meer of alleen een heel erg trage netwerkverbinding? Krijgen jullie bij het openen van een pagina echt de melding dat er GEEN internet is, of laadt de pagina gewoon heel erg traag.... zo traag dat hij nooit verschijnt? Ik heb namelijk het idee dat het netwerk vertraagd wordt en niet geheel uitgeschakeld... want, dat laatste kan ik me ook niet zo goed voorstellen.
Download hier mijn Tyros-songs... |
|
|
Maykel
Junior Member
73 berichten |
Geplaatst - 27/12/2010 : 19:58:53
|
Beste Ezra, Bij mij was het complete netwerk plat, de T4 zorgde ervoor dat de router alleen nog maar bezig was met de T4, dus alle pc`s draadloos of bedraad hadden geen internet meer totdat je de lan of usb kabel verwijderd van de T4. Maar zoals ik hiervoor al zei gaat het tot nu toe goed, het komt en gaat vermoed ik. Ik zal het wel in de gaten houden als ik de directe verbinding met de Laptop meer ga gebruiken, nu ben ik nog erg bezig met de rest van de T4, ik had helaas erg weinig tijd deze kerstdagen om er meer tijd aan te besteden.
Mvg Maykel
|
|
|
Maykel
Junior Member
73 berichten |
Geplaatst - 14/01/2011 : 14:54:31
|
Beste Tyros spelers,
Ik heb iets ondekt bij de T4 dat ik graag met jullie wil verifiëren. Wat ik heb gedaan is een Preset style CountryWaltz genomen, en die gekopieerd naar de HardeSchijf van de T4, om vervolgens te kunnen bewerken. Ik wilde deze style gaan gebruiken voor de song He`ll have to go. Als je deze style kiest uit de preset dan staat het tempo standaard op 140. Ik wilde deze style naar tempo 90 brengen voor deze song, dus dat deed ik ook en vervolgens heb ik met memory dat vastgelegd en ik heb alle vinkjes bij memory contents aangevinkt, dus ook tempo en vervolgens op de Hd gekopieerd. Als je deze style dan inlaad vanaf de hd zal je zien dat het tempo terug op 140 staat ? Mijn vraag is of dat bij jullie ook het geval is, bij verschillende andere stylen heb ik dit probleem niet, maar ik ben nog niet door alles heen geweest. Ik krijg bij deze style de tempo niet op 90, ik kan wel bv de klanken veranderen dat wordt wel mee gesaved.
Mvg Maykel
|
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 14/01/2011 : 15:31:28
|
Hoi Maykel ,
Ik heb even op mijn Tyros 2 gekeken , maar als je nou eens die style via de style creator bewerkt? (dit zit bij mij onder de knop digtal recording) daar kan je namelijk het tempo wijzigen en vervolgens de style saven. Ik denk dat dit bij de tyros 4 ook nog steeds zo werkt? misschien het proberen waard ?
Succes!
Gr. Ben
|
Bewerkt door Ben op 14/01/2011 15:31:55 |
|
|
richard001
Average Member
396 berichten |
Geplaatst - 14/01/2011 : 15:34:17
|
Hallo Maykel,
Volgens mij haal je twee dingen door elkaar. Als je een preset style naar de harde schijf kopieert en van daaruit weer ophaalt, zijn alle setting gelijk aan de preset style. Jij geeft aan dat je iets met memory hebt gedaan. Dat betekent dat je de style met het gewijzigde tempo in een registratie hebt opgeslagen. Als je die registratie opslaat en weer oproept, dan is het gewijzige tempo wel bewaard gebleven. Als je de style wilt wijzigen (bijvoorbeeld het tempo) en als nieuwe style wilt opslaan op de harde schijf, dan moet je de functie "digital recording" en vervolgens "style creator" gebruiken. Je kunt dan simpel het tempo aanpassen en de gewijzigede style met Save opslaan in User of op de harde schijf.
mvg.
Richard van Straten |
|
|
Maykel
Junior Member
73 berichten |
Geplaatst - 14/01/2011 : 16:09:18
|
Bedankt voor de snelle reactie,
Geweldig ik ben blij dat jullie mij uitleg hierover hebben gegeven, Ik leer iedere keer weer wat bij,alleen kan ik mij niet herinderen dat ik hiermee eerder problemen heb gehad , misschien omdat ik hiervoor een T1 heb gehad Maar zoals Richard en Ben vertelde werkt het nu perfect en eigenlijk hoort dit probleempje dus niet in deze categorie want het is dus echt geen T4 foutje. mijn excuuses hievoor. Mvg Maykel
|
Bewerkt door Maykel op 14/01/2011 16:17:25 |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 14/01/2011 : 22:26:24
|
En vergeet ook niet de firmware upgrade naar 1.02 uit te voeren, want daarin zijn ook ongewenste stylevolume-veranderingen verholpen.
Groet, Ruud |
|
|
hifi
New Member
40 berichten |
Geplaatst - 18/02/2011 : 21:09:03
|
Tijdens de opname van de harddiscrecorder verschijnt er bij mij regelmatig een foutmelding: this disk is busy, vervolgens is de opname gestopt. Heeft iemand een idee hoe dat komt?
hifi |
|
|
Theo T3
Junior Member
97 berichten |
Geplaatst - 19/02/2011 : 16:51:51
|
Hallo hifi ik heb hier ook last van. Maar even een vraag neem je met de multi of met de simple instelling op. ik nam bijv begeleiding en zang op via de multi en kreeg ook deze melding. door hulp van wat helpende handen hier op het forum heb ik enigzins mijn probleem verholpen. en kon dus via de simple instelling wel opnemen zonder probleem. De multitrack recorder is voor meerdere sporen op te nemen en ik denk dat je die toch apart moet inspelen. op de T3 kon dat wel maar de hd recorder is wat veranderd ten opzichte van de T3.
grtzz Theo |
|
|
robbiedoes
Average Member
281 berichten |
Geplaatst - 22/02/2011 : 19:53:10
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door hifi
Tijdens de opname van de harddiscrecorder verschijnt er bij mij regelmatig een foutmelding: this disk is busy, vervolgens is de opname gestopt. Heeft iemand een idee hoe dat komt?
hifi
Beste hifi,
Ik heb deze melding gezien wanneer een Simple recording deed rechtstreeks naar de USB stick. Mijn USB stick is een traag (gratis ontvangen) ding (promotie stickje van mijn werk), en dat is dus blijkbaar de oorzaak. Wanneer je een USB 1.1 stick hebt is deze gewoon te traag om de informatie te verwerken. Dat levert de foutmelding op.
Ik adviseer overigens altijd op te nemen naar de harde schijf en dan daarna nadat de opname naar wens is deze te kopiëren (of te verplaatsen) naar de USB stick.
Groetjes,
Robert
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = Alles over mijn muzikale activiteiten en Tyros 4: http://www.robbiedoes.nl = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = |
|
|
Dick
Average Member
218 berichten |
Geplaatst - 22/02/2011 : 22:29:44
|
Hallo allemaal, het probleem waarbij de harddisk bezig is andere dingen te doen en de melding "disk busy" heb ik ook een aantal keren gekregen. Ik kreeg het op een moment dat mijn audio recorder gebruikt werd om een mp3 af te spelen. Ik moest toch een aardige tijd wachten, voor ik verder kon. Want hij liet niet toe dat ik andere dingen zou gaan doen voordat hij klaar was met de harddisk. En ik vraag me dan toch af wat hij dan allemaal doet. Het afspelen van een mp3 vraagt toch niet zoveel? Ik hoop alleen niet dat hij dit gaat doen, als ik ergens ben om muziek te maken...
groetjes Dick
Maar het blijft ondanks dat toch een fijn instrument Maar het blijft toch een fijn
Groetjes, Dick
|
|
|
a048352
New Member
49 berichten |
Geplaatst - 08/03/2011 : 16:22:54
|
Blij dat dit probleem eens door anderen gemeld wordt ook... Ik en 2 andere beroepsmuzikanten komen dit soort foutmeldingen helaas vaak tegen, en dit tijdens optredens! Goeie reclame is dit niet voor de Tyros 4... "Disk is busy", "I/O error", ... en dan zit er niets anders op dan de Tyros4 te herstarten voor je verder kan doen. (Deze wilt dan niets meer van de harde schijf inladen)
Tijdelijke oplossing die wij nu alle 3 toepassen : ALLES (user styles, registraties, music finder, mp3 pauzemuziek, ...) vanop een USB-stick inladen. Dit geeft tot nu toe bij niemand problemen!
Harde schijf in Tyros 4 is een SATA schijf met omzet stuk naar USB, jammer genoeg draait deze schijf slechts op 5400 toeren terwijl dit in de tyros 3 standaard 7200 toeren was...
Harde schijf is reeds geherformatteerd maar het probleem blijft! Deze fout is al door meerdere mensen sinds januari gemeld bij yamaha. Zelfs het officiele servicecenter van Yamaha zit met de handen in het haar omdat een reactie laat staan een oplossing van Yamaha uitblijft.
De laatste reactie van Yamaha via mail stellen ze dat er heel kort weer een nieuwe firmware upgrade uitkomt...
Eigenlijk zou Yamaha de gedupeerden een USB-stick >8GB moeten geven!
Tim Vaste keyboardman + backing vocal bij : Guy Swinnen (Scabs), Alana Dante, diverse coverbands
|
|
|
T-Rossie
Moderator
3239 berichten |
Geplaatst - 09/03/2011 : 01:13:35
|
Dit klinkt inderdaad redelijk serieus Tim. Is er een manier om het te reproduceren? Indien ja dan wil ik het graag forceren en eventueel een disk met hogere rpm plaatsen om te testen of het daarna nog reproduceerbaar is.
Een gratis USB stick is leuk maar natuurlijk niet de juiste oplossing.
Als Yamaha al een upgrade heeft toegezegd en het is daarmee verholpen zou dat helemaal prachtig zijn. |
|
|
a048352
New Member
49 berichten |
Geplaatst - 09/03/2011 : 08:43:19
|
Goh, tijdens een optreden treedt het onvoorspelbaar op... Wel krijg ik dergelijke foutmeldingen het meeste tijdens de pauzemuziek. Ik maak hiervoor gewoon een simpele playlist aan met een 100 MP3's in, deze laat ik gewoon van boven naar onder afspelen (geen shuffle, geen repeat). Als je dan even iets gaat drinken aan de bar en je komt kwartier later terug de zaal binnen is het stil... je komt achter je keyboard en je ziet er weer een foutmelding staan ivm de harde schijf!
Je kan de foutmelding wegklikken, maar je kan vanaf dan geen user styles meer inladen, mp3's, ... kortom de harde schijf is dan ontoegankelijk totdat je het toestel af/aan zet...
Heel vervelend! |
|
|
a048352
New Member
49 berichten |
Geplaatst - 09/03/2011 : 08:46:02
|
Misschien ook nog even meedelen dat het niets te maken heeft met de "sleep time" van de harde schijf, staat nu zelfs op off bij mij.
Ook werden zowel de connector als de harde schijf reeds nagekeken door een erkend Yamaha service center. |
|
|
Onderwerp |
|