Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Fout(jes) in de Tyros4 ontdekt?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 10

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 05/11/2010 :  18:57:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
Egens op internet vond ik dezelfde foutmelding.
Volgens die info treedt de fout op bij het laden van een midi file.
Advies is om de midifile op je PC in te laten met PSRUTI en de optie Optimize GX uit te voeren en eventueel alle Keyboard events via Extra te verwijderen.
Misschien helpt het.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

Bewerkt door fransonline op 05/11/2010 18:58:09
Ga naar bovenaan de pagina

Willy
Junior Member

91 berichten

Geplaatst - 05/11/2010 :  20:05:31  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Willy  Klik om Willys MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Dag Frans,

Bedankt voor de tip, de foutmelding treed nu niet meer op.
Wat ik wel vreemd vind is dat ik deze foutmelding
met dezelfde file bij de T3 nooit heb gehad.

Willy.

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 05/11/2010 :  20:17:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Ik kwam per toeval een bericht tegen over polyphony problemen bij de tyros 4
of dit klopt weet ik niet , maar misschien kan Roel dit eens bekijken en testen

http://www.jazzhooves.com/2010/10/polyphony-on-tyros-4-terrible/

Groetjes Ben

T-Rossie
Moderator

3238 berichten

Geplaatst - 05/11/2010 :  20:39:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Ben,
Ik heb het geprobeerd te reproduceren maar het lukt mij niet bij die style, zelfs niet met LEFT ook bijgeschakeld en hetzelfde volle accoord links.
Het ingedrukt houden van het sustainpedaal en herhaaldelijk opnieuw aanslaan..... het functioneert goed.
Te Tyros4 heeft me nog niets vreemd laten zien/horen qua polyfonie gebrek.
Het genoemde artikel wordt ook in twijfel getrokken, want deze meneer schijnt een week eerder de T4 als het beste keyboard ooit te hebben omschreven.

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 05/11/2010 :  21:08:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Roel,

Bedankt voor de snelle reactie!
Maar juist daarom vroeg ik je om dit te testen
Dan gaan we er nu gewoon vanuit dat zijn verhaal niet klopt en dit dus geen probleem is op de Tyros 4

Weten we dat ook weer

Groetjes Ben

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 06/11/2010 :  23:18:47  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
Er zijn problemen geconstateerd met de Premium Voices voor de Tyros 4.

Bron:
http://www.yamahapkowner.com/forum/index.php?topic=27857.0

Hieronder het bericht:
Seems Yamaha had a problem with premium voices and to compensate they are now offering 2 free styles for your trouble.

But wait, they have increased the two styles I had in basket yesterday from $6.95 to $8.95!!

I guess to many pepole were using that 20% Voucher they got with their Tyros 4?

Thank you Yamaha for a now almost worthless voucher

Yes I still love my T4

Email Below
Dear Customer,

We are writing today to inform you of a noise issue that has affected the new Tyros4 Premium Voices. In short, some data was miscalculated, resulting in an undesirable noise in the highest register of the Tyros4 Premium Voices.
We have replaced the data with corrected versions of the Yamaha Premium Voices, which are already available to download from your account at www.yamahamusicsoft.com.

To install the corrected versions of the voices, you will first need to fully delete the old versions of the voices from the instrument. The instructions for how to do this are below, but first we would like to take this chance to apologize for trouble and offer you 2 free Premium Styles for your inconvenience. You can use this code t4styl3 during checkout at www.YamahaMusicSoft.com to get any 2 Premium Styles for the Tyros4 absolutely free, including the 2 new titles we will release today.

French Swing Premium
50's Quickstep Premium
School Band March Premium- NEW!
US Smooth Ballad Premium- NEW!
In order to replace the voices on your Tyros4, you must first remove the current ones.

There are two ways to remove the defective data from your Tyros4 prior to installing the new versions of these voices.

Method A:
Format the Flash Expansion Module.

This method should be used if you have only installed Yamaha Premium Packs and Voices in your Tyros4 Flash Expansion Module. In other words, if you have not installed 3rd party voices, and have no user data stored on your Flash Expansion Module, you can format your Flash Expansion Module with no risk of losing additional data.

Please follow the steps below to complete this process:

1) Press the [Voice Creator] button on your Tyros4
2) Press [Expansion Module]
3) Press the button that corresponds to [Property]
4) Press the button that corresponds to [Format]
5) Press [OK]

The Format Expansion Module Process will require 15 minutes to complete.

Note:

(When you have finished formatting your Flash Expansion Module you will find that the voices will still appear on the Expansion Voice Display Screen. This is expected. The Voices will be overwritten when you re-install your packs, so please do not delete them.)

Once this process is complete, you may download the new versions of these Tyros4 Premium Packs and Voices, and reinstall.

Please note that the Mixed Classical Choir voice must be re-downloaded from the "See My Products" page of your Yamaha Online Member account at http://member.yamaha.com

During the re-installation process, you may see a message stating “This folder (Voice Name) already exists. Installation overwrites the file(s). Are you sure you want to install?” This is expected behavior. You may press [OK] to continue.

Method B :
Delete wave files individually

This method should be used if you have installed 3rd party voices in addition to Yamaha Tyros4 Premium Voices, or have user edited Premium Voices stored on the Flash Memory Expansion Module. If you use this method to delete each wave file individually, any additional data you have installed on your Flash Memory Expansion Module will not be affected.

Please follow the steps below to complete this process:

1) Press [Voice Creator]
2) Press [Expansion Module]
3) Press [Category]
4) Press the button that corresponds to the down pointing arrow to choose "Premium Pack" from the category list.
5) Press [Delete]
6) Press [All] at the bottom of the page.
7) Press [OK]
Press [OK] to continue deleting

Note:
(When you have finished formatting your Flash Expansion Module you will find that the voices will still appear on the Expansion Voice Display Screen. This is expected. The Voices will be overwritten when you re-install your packs, so please do not delete them.)

During the re-installation process, you may see a message stating “This folder (Voice Name) already exists. Installation overwrites the file(s). Are you sure you want to install?” This is expected behavior. You may press [OK] to continue.

The time estimates required to delete the wave files for each Premium Voice you may have installed are noted below: ]

Choir & Vocals 50 minutes
Euro & US Organ 30 minutes
SA2 Trombone 7 minutes
SA2 PanFlutes 7 minutes
MixedClassicalChoir 7 minutes

Once you have deleted all of these wave files, you may download the new versions of these Tyros4 Premium Packs and Voices and reinstall.

Please note that the Mixed Classical Choir voice must be re-downloaded from the "See My Products" page of your Yamaha Online Member account at http://member.yamaha.com

If you have any questions about either process, please do not hesitate to send an email to Customer Support or phone
1-866-430-2652 ext 2 M-F 9AM-5PM US Eastern Time
https://inquiry.yamaha.com/member/?act=12&lcl=en_US&auth=none

T-Rossie
Moderator

3238 berichten

Geplaatst - 06/11/2010 :  23:25:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Je had het ook gevonden dus
Voor de mensen die het engels niet zo machtig zijn hieronder de Google (gratis) vetaling. (grammatica is niet 100% maar goed leesbaar)

Met die code t4styl3 krijg ik de grats styles overigens niet, de code wordt niet geaccepteerd.

Vertaling van het Engels in het Nederlands
Geachte klant,

Wij schrijven vandaag om u te informeren over een geluid probleem dat heeft invloed op de nieuwe Tyros4 Premium Voices. In het kort werd een aantal gegevens misrekend, resulterend in een ongewenste ruis in de hoogste register van de Tyros4 Premium Voices.
We hebben de plaats van de gegevens met gecorrigeerde versies van de Yamaha Premium Voices, die reeds beschikbaar zijn te downloaden van uw account op www.yamahamusicsoft.com.

Het installeren van de gecorrigeerde versies van de stemmen, moet u eerst volledig verwijderen van de oude versies van de stemmen van het instrument. De instructies voor hoe dit te doen staan hieronder, maar eerst willen we deze kans om zich te verontschuldigen voor de problemen en bieden u 2 gratis Premium stijlen voor uw ongemak te nemen. U kunt deze code gebruiken t4styl3 tijdens het afrekenen bij www.YamahaMusicSoft.com elke 2 Premium Styles te krijgen voor de Tyros4 helemaal gratis, met inbegrip van de 2 nieuwe titels zullen we vrij vandaag.

Franse Swing Premium
50's Quickstep Premium
School Band maart Premium-NIEUW!
Amerikaanse Smooth Ballad Premium-NIEUW!
Met het oog op de stemmen op uw Tyros4 vervangen, moet u eerst de huidige.

Er zijn twee manieren om de gebrekkige gegevens te verwijderen uit uw Tyros4 voorafgaand aan de installatie van de nieuwe versies van deze stemmen.

Methode A:
Formatteren van de Flash-uitbreidingsmodule.

Deze methode moet worden gebruikt als u alleen geďnstalleerd Yamaha Premium Packs en stemmen in je Tyros4 Flash Expansion Module. Met andere woorden, als je niet hebt geďnstalleerd 3rd party stemmen, en hebben geen gebruikersgegevens zijn opgeslagen op uw Flash Expansion Module, kunt u uw Flash-formaat uitbreidingsmodule met geen enkel risico op verlies van aanvullende gegevens.

Volg de onderstaande stappen om dit proces te voltooien:

1) Druk op de [Voice Creator] toets op uw Tyros4
2) Druk op [uitbreidingsmodule]
3) Druk op de knop die overeenkomt met [het pand]
4) Druk op de knop die overeenkomt met [Format]
5) Druk op [OK]

In het menu Opmaak uitbreidingsmodule proces zal 15 minuten duren.

Opmerking:

(Wanneer u klaar bent met formatteren van je Flash Expansion Module zul je zien dat de stemmen nog zal verschijnen op de Expansion Voice Display Screen. Dit is verwacht. Voices zal worden overschreven wanneer u opnieuw uw packs, dus gelieve niet te verwijderen installeren. )

Zodra dit proces is voltooid, kunt u downloaden van de nieuwe versies van deze Tyros4 Premium Packs en Voices, en opnieuw te installeren.

Let op dat de gemengde Choir Klassieke stem moet opnieuw worden gedownload van de "Zie Mijn Producten" pagina van uw Yamaha Online Lid-account op http://member.yamaha.com

Tijdens de her-installatie proces, ziet u mogelijk een melding "Deze map (VoiceDial) al bestaat. Installatie overschrijft de file (s). Weet u zeker dat u wilt installeren? "Dit is te verwachten gedrag. U kunt op [OK] om verder te gaan.

Methode B:
Verwijderen wave-bestanden individueel

Deze methode moet worden gebruikt als u hebt geďnstalleerd partij stemmen 3e plaats in aanvulling op Yamaha Tyros4 Premium Voices, of hebben gebruikers bewerkten Premium Voices opgeslagen op het Flash Memory Expansion Module. Als u deze methode gebruiken om elke wave-bestand afzonderlijk verwijderen, zullen eventuele extra gegevens die u hebt geďnstalleerd op uw flash-geheugen uitbreidingsmodule niet worden aangetast.

Volg de onderstaande stappen om dit proces te voltooien:

1) Druk op [Voice Creator]
2) Druk op [uitbreidingsmodule]
3) Druk op [Categorie]
4) Druk op de knop die overeenkomt met de omlaag wijzende pijl om te kiezen "Premium Pack" van de categorie lijst.
5) Druk op [Delete]
6) Druk op [Alle] aan de onderkant van de pagina.
7) Druk op [OK]
Druk op [OK] om verder te gaan schrappen

Opmerking:
(Wanneer u klaar bent met formatteren van je Flash Expansion Module zul je zien dat de stemmen nog zal verschijnen op de Expansion Voice Display Screen. Dit is verwacht. Voices zal worden overschreven wanneer u opnieuw uw packs, dus gelieve niet te verwijderen installeren. )

Tijdens de her-installatie proces, ziet u mogelijk een melding "Deze map (VoiceDial) al bestaat. Installatie overschrijft de file (s). Weet u zeker dat u wilt installeren? "Dit is te verwachten gedrag. U kunt op [OK] om verder te gaan.

De geschatte tijd nodig om de wave-bestanden voor elke Premium stem die u hebt geďnstalleerd zijn hieronder vermeld verwijderen:]

Koor & Vocals 50 minuten
Euro & VS Organ 30 minuten
SA2 Trombone 7 minuten
SA2 PanFlutes 7 minuten
MixedClassicalChoir 7 minuten

Als je eenmaal hebt verwijderd al deze wave-bestanden, kunt u downloaden van de nieuwe versies van deze Tyros4 Premium Packs en Voices en opnieuw te installeren.
Luisteren
Fonetisch lezen
Woordenboek - Gedetailleerd woordenboek weergeven

theplayer
Moderator

3016 berichten

Geplaatst - 07/11/2010 :  06:34:39  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hoi,

Even wachten op de tweede levering van de Tyros 4 kan dus ook voordelen hebben als ik het zo bekijk.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 07/11/2010 :  09:30:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Dit foutje zat niet in de T4, maar in de convertering van de Premium Packs en - Voices en is al opgelost.

Waarschijnlijk hebben wij er niet eens last van gehad, anders hadden we ook wel een email ontvangen.
Voor de zekerheid heb ik de Packs opnieuw gedownload en gekozen voor de snelste optie: het formatteren van de expantion module en opnieuw Pack Installation.

Formatteren en Installatie van 4 Packs/Voices duurde een klein half uurtje. Ik hoor geen verschil met de eerder geďnstalleerde Packs.

Groet, Ruud

Bewerkt door Ruud op 07/11/2010 09:31:53

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 08/11/2010 :  07:02:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Toevallig kwam ik dit filmpje tegen op joetoep.
Ik weet niet of het waar is want ik heb geen T-4 .

http://www.youtube.com/watch?v=0iWvPoJhA4k&feature=related

sis

Soft-lounge, lounge, chillout componist

theplayer
Moderator

3016 berichten

Geplaatst - 08/11/2010 :  07:44:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hoi,

Dit filmpje was al eerder aangegeven.
Volgens mij vergeet die man door de snelheid waarmee hij het wil doen om op execute te drukken.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite

lacobo
Average Member

245 berichten

Geplaatst - 08/11/2010 :  13:09:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lacobo  Reageer met citaat
Nu zelf wat ontdekt, al is 't niet wereldschokkend en al helemaal geen reden om de T4 of Yamaha af te kraken, boe te roepen of spannende Youtube filmpjes over te maken, maar vreemd is 't wel.

Voor een flinke upgrade aan mijn stukje software Yamico ging ik de icons van de T4 te lijf, kost een paar uurtjes maar dan heb je ook wat (in de T4 voice editor hebben die dingen nl andere namen en ook in de T4 staan ze kriskras door elkaar). Maar wat is het geval...

Een aantal van de in de T4 aanwezige icons kunnen niet geselecteerd worden bij het renamen (en veranderen van het icon) van een bestand. Ze zitten wel in de T4, maar zijn niet te selecteren in de icon selectie.

En ook de T4 Voice editor laat ze niet zien. De Voice editor pakt ze wel uit in een mapje (samen met de rest van de icons), zo heb ik ze ontdekt en door wat heen en weer gekopieer uitgevonden welke S en T nummers ze hebben. Hier de missende iconen met S en T nummers:

Wellicht kan dit ook gefixed worden bij de eerste T4 firmware, al moet dan ook de T4 Voice editor aangepast.

Bert.

Bewerkt door lacobo op 08/11/2010 13:39:06

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 11/11/2010 :  16:29:29  Toon profiel  Reageer met citaat
De Tyros4 speelt bij mij MP3 [320kbps/44khz] slecht/haperend af.
MP3 [256kbs] en Wav files doen het prima.

Groeten Wim

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 11/11/2010 :  16:40:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb een ander Background/Mainpicture gekozen, eigen Bitmap.
Wanneer ik de Tyros4 weer opnieuw opstart staat de preset: Digital Horizon er weer.
Dit gebeurt na een USB-Data Transfer.

Groeten Wim

Bewerkt door tyro op 11/11/2010 16:45:17

Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten

Geplaatst - 11/11/2010 :  20:17:51  Toon profiel  Klik om Tyr0s_Fre4ks MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Hoi Wim,

Heb je de .bmp wel in de User/Hardeschijf opgeslagen en vanaf dáár aangevinkt als achtergrond?
Misschien voor de hand liggend... maar je zal er maar net overheengekeken hebben.

Greetz,
Martijn

Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.
Pagina: van 10 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000