Auteur |
Onderwerp |
Carola
Junior Member
96 berichten |
Geplaatst - 11/12/2010 : 11:27:42
|
Hoe krijg ik midifiles en zelfgemaakte styles Tyros 4 waardig? Ik heb de instrumenten al veranderd, maar toch klinkt het minder mooi. Het zijn goede gekochte midifiles zijn en mooie goed gelukte styles. Ik heb de midifiles bewerkt in een notatieprogramma. Dit is noodzakelijk omdat ik tracks moet toevoegen. Helaas is hierna de kwaliteit minder goed. Hoe pak ik dit aan?
Alvast bedankt voor de tips!
Groetjes,
Carola |
Bewerkt door Carola op 11/12/2010 11:28:55 |
|
Dick
Average Member
218 berichten |
Geplaatst - 11/12/2010 : 22:54:58
|
Sorry Carola, ik zou het niet weten... ik werk erg weinig met midifiles, maar er zal beslist iemand zijn die je er iets van kan vertellen. Wel gebruik ik zo nu en dan styles van de T2 en die werken op de T3 naar behoren. Forumleden...HELP HAAR !!!
Groetjes, Dick
|
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 11/12/2010 : 23:30:17
|
Hallo Carola, Ik weet niet of de fileconverter voor t4 al uit is anders zou ik zeggen probeer dat eens. En kijk ook eens op www.ty4.nl bij gratis downloads.
Ik hoop dat je er iets aan hebt!
Succes!
Groetjes Ben
|
|
|
Dick
Average Member
218 berichten |
Geplaatst - 12/12/2010 : 22:25:38
|
Hallo Carola, ik heb nog even zitten denken en puzzelen. Maar een file converter voor de T4 is er nog niet. Maar ik maak me sterk dat je de file converter van de T3 ook kunt gebruiken. Ik zal hier een link wegzetten waar je hem kan downloaden en ook nog een uitleg. Ik hoop dat engels geen probleem is.
http://www.yamahapkowner.com/?p=844
Groetjes, Dick
|
|
|
Carola
Junior Member
96 berichten |
Geplaatst - 12/12/2010 : 22:34:59
|
Hoi Dick,
Bedankt voor het meedenken! Ik zal het uitproberen.
Ik weet niet of dit de oplossing is. Eigenlijk dacht ik aan de effecten die je op het keyboard zelf kunt instellen, maar ik ga de fileconverter zeker uitproberen!
Groetjes,
Carola |
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 12/12/2010 : 22:35:32
|
Hoi,
Ik denk eerder dat ze iets heeft aan de MEGAEnhnacer ver.1.3 Dit programma kan midifiles aardig ophalen. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 12/12/2010 : 22:46:57
|
@ Ben, Dick Dit heeft niks te maken met de file converter. Carola maakt gebruik van een notatieprogramma dat de effecten en instelingen niet meeneemt. Deze zitten in Sys/ex en meta-files.
@ Carola, Ik zou een ander programma gebruiken zoals Sonar of Cubase. Er is een nieuwe instrument-def voor alle Tyros versie's. Of via clock sync. de gewijzigde tracks opnieuw in de Tyros4 weer opnemen. Zo te horen wil het nog niet echt lukken met songs en style's bewerken.
Groeten Wim
|
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 12/12/2010 : 23:41:46
|
Hoi Wim,
Bedankt voor de tekst en uitleg.
Groetjes Ben
|
Bewerkt door Ben op 12/12/2010 23:42:45 |
|
|
Carola
Junior Member
96 berichten |
Geplaatst - 13/12/2010 : 10:02:06
|
Hoi Wim,
Leuk om je hier weer tegen te komen. Bevalt de Tytos 4 goed? Ik vind het een prachtige apparaat!
Ik heb me een tijdje geleden een hele week in Sonar verdiept, maar ben er niet zo goed uitgekomen. Daarna heb ik besloten om maar weer via midifiles en het programma One Man Band Styles te maken. Ik heb reeds contact gehad met Jos Maas de maker van OMB en heb een aantal tips gekregen. Helemaal goed is het echter nog niet. Zeker niet als er een melodie gedeelte in de begeleiding zit, werkt de manier die Jos Maas me gegeven heeft niet zo goed. Ik had al bedacht om de styles dan maar te kopen (of ik nu de midifile koop en daarna zelf een style maak of meteen de style koop maakt natuurlijk geen verschil), maar de laatste hits heb ik nergens gevonden. Ik ben al heel lang met het zelf maken van styles bezig, heb ook al herhaaldelijk om hulp gevraagd hier op het forum (geweldig dat dat kan!!!) en heb nu redelijke styles. Wat ik me niet gerealiseerd heb is precies datgene dat in jouw reaktie staat nl. "Carola maakt gebruik van een notatieprogramma dat de effecten en instelingen niet meeneemt." Eigenlijk had ik dat moeten weten, want hier hebben we het al eens over gehad. Ik heb een Engelse versie van Sonar en vind dit erg moeilijk en complex. Mijn eigen notatie programma Midi Notation Composer kan ik van binnen en buiten, maar ik zal zeker nog eens denken over Sonar! Ik begin te vermoeden dat ik deze stap moet maken!
Wat is clock sync? Is het dan toch nog mogelijk met Midi Notation Composer? Ook voor de vele liedjes voor mijn koor die ik al gemaakt heb met Midi Notation Composer. Deze klinken nog niet Tyros 4 waardig en hebben nog wat effecten nodig. Ook als ik de overstap maak naar Sonar heb ik ook nog een oplossing nodig voor het bestaande repertoire dat ik gemaakt heb voor het koor. Het is teveel om weer helemaal opnieuw te moeten maken!
Heel hartelijk bedankt weer voor je hulp!
Groetjes,
Carola
|
Bewerkt door Carola op 13/12/2010 10:03:53 |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 14/12/2010 : 20:41:53
|
Hoi Carola,
Ja de Tyos4 bevalt me zeer goed.
In gekochte midi-files gaat men uit van maar 2 a 3 effecten. Reverb, Chorus en DSP1 (bijv. Delay) In de Tyros heb je Reverb, Chorus en DSP1 t/m DSP9. In DSP1 zit vaak een "system connection effect" dit houd in dat alle track gebruik kan maken van dit effect. De hoeveelheid effect per track kun je bij Mixing console > effect onderin in het scherm in stellen.
Elke style heeft zo zijn eigen effect instellingen. Wordt er door meerdere track een zelfde effect gebruikt, dan is dit het system effect.
Voor andere effects worden insert effect gebruikt, die dan aan een song track, style part of aan de sounds right 1 t/m 3 en left wordt toegewezen.
Bij Mixing console > effect > Type (knop F) kun je dit allemaal instellen. In kollom Block staat Reverb, Chorus en DSP1 t/m DSP9. Hilight/kies je één van de DSP's dan zie je bij de volgende daarnaast de bijbehorende tracks en effect- catgorie en type. Bij Parameter (knop F) kun je de instellingen per effect instellen.
Wat clock-sync betreft: Je hebt bijv. een song gemaakt op de tyros met alles goed ingesteld. Je bewerkt de song met je notatie programma maar dan ben je de instellingen kwijt in die midi/song file.
Je zou dan de tyros kunnen laten gesynchroniseerd opnemen. Je kunt dit op 2 manieren doen.
Tyros = Master en Programma = Slave: Function > Midi > system > 2 Clock 1# Tyros Clock op internal en Programma external midi sync in te stellen. Tyros : Function > Midi > system > 2 Clock = Internal Programma : Clock = Midi sync
2# Programma Clock op internal en Tyros external midi sync in te stellen. Tyros : Function > Midi > system > 2 Clock = bijv. USB1 Programma : Clock = internal.
Voorbeeld uitgaande van 2# Je wilt de bewerkte track opnemen in de tyros bijv. track 4. Houdt dan rec op de Tyros ingedrukt en kies track 4. Verander dan Part CH: 4, druk de pijltjes net zovaak dat er MIDI staat.
Speel nu de bewerkte track met het programma af. Als het goed is start de Tyros met opnemen als het programma gestart wordt.
Ik moet wel zeggen dat dit lastig is als je niet bekend bent met deze materie. Als je de juiste midi-setup hebt gemaakt dat het werkt kan je deze wel opslaan in 1 van de 10 user plekken.
Wat betreft styles maken uit een midi-file is lastiger dan met styles een goede song maken. Een midi-file bewerken dat het goed klinkt is een zaak van je juiste istellingen te kiezen vooral sounds en effects.
Ik bewerk of maak m.b.v. style assembly de styles op de tyros voor de song.
Tip, Je zou door een bepaalde preset sound te kiezen bij bijv. Richt 1 die in de song voorkomt. De bij behorende insert effects op te zoeken in Mixing console > effect > Type. Kies de betreffende DSP in kollom Block en verander in kollom Part RICHT1 in part CH* track van de song.
Groeten Wim |
|
|
Carola
Junior Member
96 berichten |
Geplaatst - 16/12/2010 : 18:23:01
|
Hoi Wim,
Bedankt voor de zeer uitgebreide en duidelijke reactie!
Ik ben bezig geweest met de effecten. Heb ook in de reference manual het stukje hierover gelezen. Het is me redelijk duidelijk. Ik hoor het alleen nog niet goed. Als ik het effect verander van Hall 1 naar wat anders hoor ik geen duidelijk verschil. Het kan aan mij liggen natuurlijk, maar ik neem aan dat het verschil tussen de verschillende effecten duidelijk waarneembaar zou moeten zijn. Ook als ik bij reverb of chorus, de track de waarde van 0 naar 127 zet hoor ik geen verschil. Ik heb de zeer goede raad opgevolgd en ben gaan luisteren naar andere vergelijkbare styles en voices en heb de effecten hiervan overgenomen in mijn zelfgemaakte style. Ik krijg het alleen met het registratie memory niet vastgezet terwijl voice toch is aangevinkt. Moet het dan op een andere manier??
Het overzetten van tracks via sync clock heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar het is zo duidelijk uitgelegd dat het zeker moet lukken. Dit probeer ik zo vlug mogelijk nog uit.
Het aanpassen van bestaande styles via assembly is een goed alternatief.
Nogmaals bedankt voor alle uitleg.
Groetjes,
Carola |
Bewerkt door Carola op 16/12/2010 18:33:51 |
|
|
Carola
Junior Member
96 berichten |
Geplaatst - 16/12/2010 : 18:26:57
|
Hoi Frans,
Bedankt voor je reactie! Ik ga het zeker uitproberen. Ben nu even bezig met de effecten uit te zoeken maar ga zeker ook nog met de Megaenhancer aan de slag.
Groetjes,
Carola |
|
|
patrik
Starting Member
16 berichten |
Geplaatst - 29/12/2010 : 23:05:31
|
Hallo Carola en Wim,
Zoals jullie al weergeven is dit voor de meeste forum leden erg diepe materie. Maar als ik het goed begrijp is het mogelijk om van een midifile (song ) een style te maken? Graag zou ik hier toch meer over willen weten om van een midifile (song) een style te maken? Ook al is dit niet makkelijk uit te voeren. (heb namelijk veel mooie midifiles waarvan ik geen styles heb).
Jullie tips, uitleg of verwijzingen zijn erg welkom.
Groetjes en bvd, Patrik |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 30/12/2010 : 12:58:58
|
Het maken van styles uit midifiles is wel mogelijk. Er zijn hiervoor wel een aantal programma's De enige waar ik eens mee gewerkt heb is Style Works. Zie Song to style coverter van Style works Volgens mij kunnen OMB, Band in a Box en XG-Works dit ook. Maar dat kunnen anderen vast bevestigen.
Ik heb er een paar keer even naar gekeken en vond dat je veel en vooral waar en hoe je iets moet instellen lastig. Ik vind ook de tijd dat ik er in moet steken en het resultaat niet tegen elkaar opwegen. Je hebt in een style normaal ook maar 4 variaties of je moet de intro's en endings ook gaan gebruiken. De fill-ins zijn altijd maar 1 maat lang.
Bovendien werk ik meestal anders om ik bewerk en combineer stylen en maak daar een song van of speel met ACMP. Maar dat ligt denk ik ook aan genre wat ik speel.
Er zijn trouwens genoeg songstylen te koop en te vinden op het net.
Groeten Wim
|
Bewerkt door tyro op 30/12/2010 13:32:39 |
|
|
Carola
Junior Member
96 berichten |
Geplaatst - 30/12/2010 : 14:35:33
|
Hoi Wim,
Het klopt dat het héél veel werk is. Het resultaat van mijn zelfgemaakte styles wordt steeds beter, maar is nog niet helemaal perfect. De ene lukt natuurlijk ook beter dan de andere. De effecten kan ik nu ook toevoegen. Dat is een grote verbetering.
Omdat ik meestal werk met gekochte midifiles kan ik natuurlijk ook meteen de style kopen, dan hoef ik zelf al dat werk niet meer te doen. Ik maak styles van de laatste hits, maar vind hier helaas meestal geen originele styles voor. Ik heb al gekeken bij Yamaha, D-O-O en Hage. Als iemand me een goede site kan geven waar ik styles van de laatste hits kan kopen zou dat geweldig zijn!!!
Je hebt het in je reactie over ACMP wat bedoel je hiermee? Ik weet dat dit een knop op het keyboard is waardoor de begeleiding met de style meeloopt.
Groetjes,
Carola |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 30/12/2010 : 14:54:51
|
Ja gewoon met automatische begeleiding dus met style meespelen. Auto accompaniment dus. |
|
|
Onderwerp |
|