Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Missers in de software
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

theplayer
Moderator

3016 berichten

Geplaatst - 06/12/2011 :  15:27:39  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hoi,

Ik zal je helpen.
Popsoprano.
Balladsoprano
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

MattOnTheNet
New Member

45 berichten

Geplaatst - 16/12/2011 :  11:04:07  Toon profiel  Reageer met citaat
(het, da's leuk 'theplayer'!!)

Even snel alle (standaard) voices door genomen en kwam tot de volgende uitslag:

Uitgaande van de situatie waarbij Art. 1 het "ophalen" van de noot is (bijv. Bb-->B) is (ik weet niet hoe ik het anders moet noemen maar probeer even Sax voice 1). Voor bijna allemaal geldt dezelfde toewijzing aan Art.1 zijn de twee uitzonderingen :

Sax Voice 2, Ballad Soprano.
Violin Voice 7 Celtic

Let wel: ik benadruk nogmaals dat dit niet "afzeiken" is maar een gewone constatering.

Bewerkt door MattOnTheNet op 16/12/2011 11:05:37

T-Rossie
Moderator

3238 berichten

Geplaatst - 16/12/2011 :  17:48:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Bij die instrumenten is er volgens mij met de ART1 geen sprake van een 'glide-up' maar een 'triller', wezenlijk anders effect dan de glide of bend. (hij gaat even een hele toon omhoog en komt terug... C toets met ART1 geeft: D-C)

Bij de instrumenten NIET zijnde de voices die je aangaf is de ART2 een (snelle) chromatic-sequence van 3- of vier tonen. Bij aanslaan van de C (binnen het normale toonbereik van het insturment) hoor je snel achter elkaar Gis, A, Bes B en C

Bij de instrumenten die je aangeeft hoor je met ART2 gewoon een glide-up van Bes glijdend naar C.

M.i. geen inconsistentie maar gewoon een ander effect

Bewerkt door T-Rossie op 19/12/2011 12:01:29

T-Rossie
Moderator

3238 berichten

Geplaatst - 29/01/2012 :  12:47:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Hey Matt,
Is het gelukt om je te 'overtuigen' ..... en dat het eigenlijk geen missers zijn?

MattOnTheNet
New Member

45 berichten

Geplaatst - 30/01/2012 :  16:57:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Hai T-Rossie!

Nou, eigenlijk niet. De beperking van het geschreven woord zorgt er voor dat ik moeilijk duidelijk kan maken wat waar nou precies gebeurt. En audio file met begeleidende tekst zou helpen! Ik blijf er van overtuigd dat in sommige gevallen de Art1 en Art2 twee toetsen zijn omgedraaid. Ik leef er mee en heb ontzettend veel plezier met de Tyros 4. Ik ben nog steeds nieuwe dingen aan het ontdekken en heb het vermoeden dat ik nog wel even bezig ben! En dan is de eigenschap van Art1 en Art2 eigenlijk irrelevant! Ik probeer er nou achter te komen waarom Yamaha in Music Finder+ eerst op het scherm zet dat er "duizenden" style en andere zaken *gratis* binnen te halen zijn en ik bij werkelijk ieder nummertje of style een bedrag uiteenlopend van $5 tot $10 moet schokken. Schokkend! <grijns>
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000