Auteur |
Onderwerp |
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 24/01/2012 : 21:37:22
|
Henk,
Zou je de bouwtekening met meerdere mensen willen delen ? Mischien bij downloads van Oostendorp. Het ziet er echt super uit.
Soryt |
|
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 25/01/2012 : 09:15:16
|
Soryt
Bedankt voor het compliment.
Wat de bouwtekening betreft ik heb er geen moeite mee, Ik weet alleen niet hoe Henk Oostendorp hier over denkt.
Muzikale Groet Henk |
Bewerkt door tyros2 op 25/01/2012 10:01:19 |
|
|
fboss
Average Member
380 berichten |
Geplaatst - 31/01/2012 : 23:20:34
|
Beste Henk;
Ook ik zou ontzettend graag de bouwtekening van het extra manuaal willen ontvangen.
Ik weet alleen niet goed hoe we dat moeten doen, want ik zie dat jij geen openbaar e-mailadress hebt ingevuld, en dat van mij wil ik ook niet graag openbaar maken.
Wie heeft er goede raad.
Hartelijke Groetjes van.. fboss. |
|
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 01/02/2012 : 09:37:18
|
Hallo Frans
Stuur mij maar even een email en dan komt het na jou toe.
Muzikale Groet Henk |
Bewerkt door tyros2 op 01/02/2012 14:04:42 |
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 01/02/2012 : 11:56:40
|
Henk Oostendorp is voornemens om de beschrijvingen met instemming van Henk (dus niet Duin ) te plaatsen onder klantendownloads.
Roel |
Bewerkt door T-Rossie op 01/02/2012 16:32:56 |
|
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 01/02/2012 : 14:06:53
|
Hoi Roel
citaat: Henk Oostendorp is voornemens om de beschrijvingen met instemming van Duin te plaatsen onder klantendownloads.
Roel
Wie bedoel jij van Duin of mij (Tyros2)
Muzikale Groet Henk |
Bewerkt door tyros2 op 01/02/2012 14:21:10 |
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 01/02/2012 : 16:32:18
|
Oops ..... foutje Henk! .... ik bedoel jou natuurlijk |
|
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 01/02/2012 : 17:36:59
|
Ha ha Roel
Ik wist wel wie jij bedoelde maar van Duin heet nu toevallig ook Henk en ik ook (zeer gewilde naam) Maar ik ga e.e.a.kortsluiten met WEER EEN HENK maar nu Oostendorp. Ik hoorde dat Henk tot vrijdag afwezig is.
Du het komt allemaal goed (schatjes)
Muzikale Groet Henk |
|
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 26/02/2012 : 08:18:41
|
Hallo Muziekvrienden.
Zoals jullie weten heb ik onder mijn T3 een 2e klavier gebouwd. Nu na enig gebruik loopt ik toch tegen een vervelend probleem op, het klavier een M-Audio laat zich erg gemakkelijk ontmantelen en is uiteraard geschik voor onderbouw maar het keyboard heeft GEEN splitpunt. Ik wilde namelijk het zo instellen dat ik op het 2e klavier de akkoorden en het left gedeelte van de T3 wilde gebruiken maar zonder splitpunt gaat dit volgens Ruud niet. Dus mochten jullie in de toekomst van plan zijn een 2e (midi)klavier te plaatsen kijk dan uit naar een klavier met splitpunt. Dit ter info, jullie kennen het wel "een gewaarschuwd mens"
Muzikale Groet Henk |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 26/02/2012 : 08:52:15
|
In dit geval wordt de M-Audio 61es gebruikt, en die heeft geen splitmogelijkheid. Een aanvulling, voordat daar reacties op komen: Je kunt met dit midikeyboard wel de akkoorden en de Left-klank aansturen en bespelen, maar dan over het hele klavierbereik. Chord Detect toewijzen aan het midikanaal van het midikeyboard en de akkoordherkenning het beste op Full Keyboard zetten, omdat je meespeelt op hetzelfde kanaal en anders de akkoorden niet goed klinken.
Wat Henk hier bedoelt, op het midikeyboard links akkoorden spelen en rechts de Left-klank gaat dus niet vanwege het ontbreken van een splitpunt.
Groet, Ruud |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 26/02/2012 : 09:04:58
|
Onderstaand noem ik twee mogelijkheden.
1) de M-Audio aan Right3 (of Left) toekennen, zodat je op het gehele Ondermanuaal die klank kunt bespelen. De begeleiding dan via de Tyros aansturen, zoals je normaal gewend bent.
2) Hetzelfde als bij 1) toekennen aan de M-Audio, maar ook de Chord Detect aan dat midikanaal toewijzen, zodat de begeleiding via de M-Audio wordt aangestuurd. Dit is nagenoeg hetzelfde als in mijn kookboek beschreven, maar dan zonder split. Het nadeel van optie 2 is het (laag) meeklinken van de klank bij het aanslaan van het akkoord. Om solo mee te kunnen spelen op ondermanuaal kun je het best de akkoordherkenning op Full Keyboard zetten.
Als je je splitposities op de Tyros gunstg instelt kun je daarmee meerdere voices op het Bovenmanuaal (Tyros) spelen. Bijvoorbeeld: S (style) helemaal op de meest linker C1 (aansturen van de begeleiding moet dan via de M-Audio gebeuren; = optie2); L (left) op B2; R (Right3) op C3. Je hebt dan bijna twee oktaven voor de Left-klank en 3 oktaven voor R1, R2, R3. En op het ondermanuaal de Right3 als solo over het hele klavier.
Groet, Ruud |
Bewerkt door Ruud op 26/02/2012 09:07:23 |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 26/02/2012 : 14:30:50
|
Hoi,
Hierbij een link naar ook een Tyros4 twin-set. deze gebruikt ook het M-audio 61 midikeyboard en heeft er een midiprocessor tussen hangen om het splitpunt op het midikeyboard te kunnen maken. Dus dat is ook een mogelijkheid. http://www.youtube.com/watch?v=_hwg7NbcGDg
Gr Toine
Tyros 4 xxl en Stagepass 300 bezoek eens mijn nieuwe website www.laakies.nl |
|
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 26/02/2012 : 16:40:27
|
Hallo Ruud en Toine.
De oplossing die jij geeft Ruud is een optie maar mooier zou geweest zijn om een splitpunt te maken. Toevallig keek ik gisteren op YouTube en daar heeft iemand ook een 2e klavier gemonteerd van hetzelfde merk als die van mij en die heeft wel op het linker gedeelte de akkoorden en het rechter gedeelte een harmonica o.i.d. En ik zag dat Toine gereageerd heeft en verwijst naar dezelfde link die ik had gezien en nu zie ik ook dat Toine de man de vraag heeft gesteld welke midi processor hij gebruikt. Dus er schijnt licht aan het einde van de tunnel want dit zou natuurlijk een ideale oplossing zijn. Nu weet ik absoluut niet wat ik er mee moet maar ik hoop dat jullie mij hier verder mee kunnen/willen helpen en hoe e.e.a. moet aansluiten en installeren. We wachten maar eerst even de reaktie van die beste man af en eens zien of dit inderdaad de oplossing is. Nogmaals voor mij is dit abra ca dabra of zoiets. Ik ben toch handiger met een plank en een zaag maar gelukkig zijn jullie er ook nog
Muzikale Groet Henk |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 28/02/2012 : 21:50:47
|
Hoi,
Heb inmiddels een email ontvangen.
De midi processor die hij gebruikt komt van www.midisolutions.com
Het type is de midi- router http://www.midisolutions.com/prodrte.htm
deze kost omgerekend 110,= euro, als je problemen hebt met het programeren van deze midi-router kun je deze tegen betaling van 20 euro laten doen door dit bedrijf.
Al met al een dure manier om een extra split punt te maken op je 2e keyboard! maar mogelijk is het wel.
Het voordeel vd M-Audio 61 is dat het makkelijk uit zn behuizing is te nemen en dus makkelijk in te bouwen is.
Een hobby blijft geld kosten
Gr Toine
Tyros 4 xxl en Stagepass 300 bezoek eens mijn nieuwe website www.laakies.nl |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 28/02/2012 : 23:17:13
|
Ja, met een extra midiprocessor is dat natuurlijk ook mogelijk, alleen gingen we uit van een midikeyboard die de splitfunctie van zichzelf wel of niet heeft.
Ik heb zelf een midi baspedaal gemaakt, waarvoor ik de Doepfer MBP-25 heb gebruikt. Primair voor een baspedaal t/m 25 toetsen. Maar ook goed mogelijk om de eerste twee oktaven van het ondermanuaal mee aan te sturen. Programmeerbaar op welk midikanaal het uitzendt, oktaaftransponering over een bereik van ongeveer 5 oktaven, program change, midi out, in en thru e.d. Rond de € 75,-
Maar die van midisolutions werkt volgens mij prettiger, omdat daarmee het manuaal echt gesplitst wordt met ieder zijn eigen midikanaal.
Groet, Ruud |
Bewerkt door Ruud op 29/02/2012 07:48:15 |
|
|
Onderwerp |
|