Auteur |
Onderwerp |
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 29/02/2012 : 14:43:25
|
Even een reaktie van mijn kant, ik ben volop bezig met Midi-Solutions en hopelijk is mijn M-Audio binnenkort voorzien van een splitpunt.
Ik hou jullie op de hoogte.
Muzikale Groet Henk |
|
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 03/03/2012 : 20:55:23
|
Hallo Muziekvrienden.
Gisteren de Midi-processor ontvangen en deze tussen de T3 en de M-Audio geplaatst en wat denken jullie ????? na enig zoekwerk en programmeren van de processor is de M-Audio nu voorzien van een splitpunt, werkt super. De processor is d.m.v een klein computerprogramma te programmeren met 10 instellingen waar ik nog niet achter ben maar komt tijd komt raad. Via e-mail heb ik contact gehad met iemand van Midi Solutions Canada en deze gaf gelijk wat instructies hoe e.e.a te programmeren is. Het belangrijkste is dat het splitpunt er in zit en deze kan ik op de door mij gewenste plek zetten. Ook is het mogelijk om meerdere splitpunten te maken dus mogelijkheden genoeg.
Ik wil dan Toine nog bedanken voor het achterhalen van de juiste oplossing.
En ook Ruud voor al het werk wat betreft het instellen van diverse midi-kanalen want deze info is goud waard wat midi betreft.
Muzikale Groet Henk |
Bewerkt door tyros2 op 04/03/2012 09:07:57 |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 03/03/2012 : 23:19:14
|
Hallo Henk,
Geweldig om te horen/lezen dat door dit "kastje" jouw de oplossing heeft gegeven om je M-Audio te kunnen splitten.
Al met al is het dan toch nog betaalbaar deze oplossing.
Het trekt mij tevens over de streep om ook een M-Audio als 2e keyboard te gaan gebruiken en eventueel in te bouwen bij mijn Tyros 4, en heb ik dan ook te weinig mogelijkheden qua splitten kan ik altijd naderhand ook dit midi kastje aanschaffen.
Wat is het toch fijn dat er een forum bestaat..... met z'n allen weten we eigenlijk best veel
Succes met je Tyros-Twin,
Gr Toine
Tyros 4 xxl en Stagepass 300 bezoek eens mijn nieuwe website www.laakies.nl |
|
|
bertus
Senior Member
916 berichten |
Geplaatst - 04/03/2012 : 12:33:09
|
Die M-audio is zeker goed als je hem wilt inbouwen, maar hoe speelt die? Zwaar, of hetzelfde gevoel als de Tyros? Maar de PCR 500 is ook wel interressant, die geeft bij het inbouwen wat meer problemen. Ook in 5 octaven zelfs, voor 298 euro heb ik hem ergens gezien op het net. En, Henk, een brutale vraag, waren de kosten hoog of vielen die wel mee? Misschien, misschien als je zover bent om je uitleg te verduidelijken als alles bij jouw goed werkt? Dus als jouw ervaring positief is zal je meer mensen mee krijgen! Succes, ben benieuwd hoe het gaat!
Groet, Bert
Misschien ontgoocheld als een nummertje maar niet slaagt, maar beter dąt, dan helemaal niet geprobeerd te hebben...
Yamaha Tyros 3 Yamaha HS 50 M Yamaha HS 10 W |
Bewerkt door bertus op 04/03/2012 13:14:21 |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 05/03/2012 : 19:25:09
|
Hoi Bert,
De M-Audio is een makkelijk keyboard (om in te bouwen) en redelijk betaalbaar, zelfs als je een midi-proccessor er tussen hangt is het nog goedkoper dan een ander midikeyboard met splitpunten!.
Als je een ander keyboard zoals de pcr 500 wilt inbouwen zit je met veel meer moederbord componenten die je dan ook moet inbouwen om toch dit keyboard te kunnen gebruiken.
Ik zou adviseren (maar wie ben ik...) als je echt een 2e keyboard wil inbouwen in een soort "bak"en de geluien vd Tyros hiermee wilt gebruiken zou ik gaan voor de M-audio 61 of 88 keys, met een midiproccessor er tussen voor de splitpunten Kosten ongeveer 225,= euro)
Of je gebruikt een 2e keyboard geheel apart vd Tyros, maar dan moet je weer een goede keyboardstand hebben en een mixer waarop zowel de tyros als het 2e key op aangesloten dient te worden, om van allebei de geluiden gebruik te kunnen maken.
Die afweging moet je voor je eigen maken wat en hoe wil ik het hebben.
Zelf ga ik aan de slag met een M-Audio 61ES en mijn Tyros hoe ik deze voor mijn idee (en die van mijn vrouw) het beste kan samensmelten. en die splitpunten kan altijd naderhand nog!
Genoeg verteld....
Succes, Gr Toine
Tyros 4 xxl en Stagepass 300 bezoek eens mijn nieuwe website www.laakies.nl |
|
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 05/03/2012 : 20:30:33
|
Hallo Muziekvrienden.
Na 2 avonden rommelen met de MidiRouter ben ik uiterst tevreden met mijn TwinTyros. De Router laat zich erg makkelijk programmeren met een programma dat men gratis van de site van midisolutions.com kan downloaden Ook al heb je geen router dan nog kun je met het programma ontdekken waar dit allemaal toe in staat is. Zoals Toine al aangaf is de M-Audio erg makkelijk onder te bouwen en in combinatie met de midirouter is dit de perfecte configuratie die ook nog eens betaalbaar is. P.s. Om de router te programmeren heb je wel een midi interfacekabel nodig.
Muzikale Groet Henk |
|
|
Tyros5frans
Average Member
138 berichten |
Geplaatst - 06/03/2012 : 11:37:00
|
Hallo muziekvrienden. Wie kan mij helpen ik lees dat je eventueel een tekening kan aan vragen van een dubbele opstelling. Nu is mijn vraag of het al op de klantendownload staat ( ik kan het niet vinden )of bij wie ik het kan bestellen. Als ik de forum leest kan je bij tyros2 er een bestellen maar ik kan geen e-mail naar hem sturen (staat niet boven zijn pagina). Wie kan mij helpen .
M.V.G. tyros3frans
|
|
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 06/03/2012 : 11:53:22
|
Hallo Frans.
Je kunt mij nu wel een email sturen, als je dat doet dan krijg je alle informatie die je in deze wilt hebben.
ik had mijn email uitgeschakeld, ik weet niet waarom sorry
Muzikale Groet Henk |
|
|
bertus
Senior Member
916 berichten |
Geplaatst - 15/10/2014 : 16:58:25
|
Hallo Toine, Ben er 2 jaar geleden heel energiek in begonnen met info en dergelijke en voorbereiden van een tweede keyboard hier te winnen maar kort daarop had ik een traumatische ervaring, verschrikkelijk was het. Had tijdens mijn dienst op de tram een fatale aanrijding ('s nachts) en was gelukkig niet mijn schuld. Maar het feit, ja, daar moet je mee leren omgaan, toen zat ik 33 jaar schadevrij op de wagen en ineens is het de zwartste dag van je leven. Maar ik rij alweer dus het gaat de goede kant uit gelukkig. De verwerking heeft zijn tijd nodig en ben er nog niet mee klaar, het is verschrikkelijk moeilijk geweest en nog maar kan me goed verzetten in de muziek weer. Had dus mijn tijd nodig om te herstellen, als je daarvan ooit zou kunnen herstellen Begin dit jaar begonnen met het meubel en de M-audo aangeschaft maar het staat nu half klaar, tijd dus om het eens af te maken vind ik. Ik heb nog een router nodig want ik wil de boel ook splitten, kan jij mij de link sturen welke router het is aub? Dus de Tyros 3 splitten met een M-Audio en gezamelijk inbouwen. Zeg al, ben met het meubel bouwen zo goed als klaar, als de M-Audio vast staat kan ik hem afmaken en de zijkanten boven van het meubel eraan ontwerpen. Dus nu verder....wilde het even toch een beetje weer van mij afschrijven. ..hoop niet dat jullie dit erg vinden.
Groet, Bert
Je zal maar een Tyros hebben, dan ben je toch de Koning te rijk?
Yamaha Tyros 3 Yamaha HS 50 M (2) Yamaha HS 10 W |
Bewerkt door bertus op 15/10/2014 17:10:13 |
|
|
bertus
Senior Member
916 berichten |
Geplaatst - 17/10/2014 : 16:11:26
|
Hallo,
Jammer dat ik geen reactie meer heb gehad op de midi processor, maar is het deze die ik moet hebben om de T3 en de M-Audio met elkaar te verbinden? Ik dacht het wel he? http://www.midisolutions.com/prodrte.htm
Dank jullie wel
Groet, Bert
Je zal maar een Tyros hebben, dan ben je toch de Koning te rijk?
Yamaha Tyros 3 Yamaha HS 50 M (2) Yamaha HS 10 W |
|
|
Onderwerp |
|