Auteur |
Onderwerp  |
QuiRobinez
Average Member

431 berichten |
Geplaatst - 24/04/2012 : 13:13:40
|
Ik weet dat in andere landen (Italie, Australie en Amerika) er regelmatig Kronos workshops georganiseerd worden door een bepaalde winkelketen.
Zeker nu we een eigen nederlands Kronos forum hebben zou dit naar mijn idee best een leuk idee zijn om 1 keer in het half jaar of zo een gebruikersmeeting te organiseren voor een kleine groep kronos bezitters (maximaal 10 man of zo). We zouden dan zelf de uitleg kunnen verzorgen en op zo'n meeting die een halve dag duurt zouden we dan een deel van de tijd kunnen besteden aan: - een uitleg van de functies in de kronos, bijvoorbeeld, hoe maak je je eigen combi's of hoe werkt de arpeggiator, of hoe stel je de kronos het beste in als je midi wilt gebruiken, of .... - een informeel hands-on gedeelte waarin we met zijn allen problemen of vragen van gebruikers proberen op te lossen - een gezellig samen zijn waarin we ervaringen uitwisselen.
Even brainstormend zou ik me kunnen voorstellen dat we zoiets met hulp van oostendorp zouden kunnen regelen, maar het zou daar ook compleet buiten hen kunnen door het helemaal zelf te regelen.
Hoe kijken jullie hier tegenaan, is zoiets zinvol of gedoemd tot mislukking? |
|
New in town
Senior Member

932 berichten |
Geplaatst - 24/04/2012 : 17:36:26
|
Hallo Qui, Op zich een leuk idee.
Op dit moment ben ik echter bang, dat ons ploegje daarvoor nog te klein is. En ik vraag me ook af, of daar hier wel zo'n behoefte aan is. En eerlijk is eerlijk, zelf ben ik niet zo workshop geïnteresseerd. Ik probeer het zelf altijd een beetje uit te puzzelen. Maar, ik hoef ook niet alles van de Kronos te weten, op dit moment nog niet tenminste.
Groetjes, Piet
|
 |
|
QuiRobinez
Average Member

431 berichten |
Geplaatst - 24/04/2012 : 18:31:38
|
dag new in town,
ik denk dat je gelijk hebt, in nederland is dat vrij lastig inderdaad. Daarom dacht ik ook maar eens aan een inventarisatie om eens te kijken waar we staan. Maar jouw mening zou wel eens de algemeen heersende mening kunnen zijn :)
|
 |
|
Olaf
Junior Member

84 berichten |
Geplaatst - 24/04/2012 : 19:23:08
|
Geen slecht idee
groeten Olaf |
 |
|
lautje
Junior Member

66 berichten |
Geplaatst - 25/04/2012 : 11:31:31
|
nou ik ben wel van mening dat een workshop een goede aanvulling kan zijn op het omgaan van de kronos. Het lijkt mij juist geweldig om aan zo,n workshop te kunnen deelnemen. Ik surf regelmatig om te kijken of ze ergens zo,n workshop aanbieden. Omdat ik in het verleden alleen maar gebruik heb gemaakt van de bestaande geluiden om mee te spelen zou dit toch voor mij een mooie aanvulling zijn om de korg(taal) beter te kunnen begrijpen. Ik speel in een band en zie de gitaristen ook vaak info met elkaar uitwisselen zo zie je dat deze muzikanten in het algemeen ook sneller hun versterker/gitaar onder de knie hebben wat geluid een klankleur betreft. En omdat de toetsenist meestal alleen met zijn instrument worstelt gaat dit in verhouding een stuk langzamer. Nee de koppen bij elkaar steken en info uitwisselen zou een super idee zijn Nou qui mijn zege heb je en ik zal hiermee zeker gebruik van gaan maken(ik vind dit een super idee) groetjes lau |
Bewerkt door lautje op 25/04/2012 11:32:43 |
 |
|
New in town
Senior Member

932 berichten |
Geplaatst - 25/04/2012 : 15:14:28
|
Hallo beste mensen,
Natuurlijk kunnen we hier ook met elkaar info uitwisselen. En elkaar vragen stellen over de Kronos-onderdelen waar we alleen niet goed uit kunnen komen. Als je kijkt naar de weinige vragen, die op dit moment op dit speciale forum, direct over de Kronos gesteld worden, zou je zeggen dat iedereen al zonder problemen met zijn Kronos bezig is. En dat alles al duidelijk is... 
Misschien is het een idee, met een bepaald thema van de Kronos bezig te gaan. Dus dat we bijv. een topic openen over één aspect van de Kronos, en daarin met z'n allen vragen over gaan stellen en hopelijk voor elkaar bevredigende antwoorden kunnen vinden. En zo van elkaar kunnen leren.
Het is maar een idee.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
Bewerkt door New in town op 25/04/2012 15:19:49 |
 |
|
j.vanaerle
Junior Member

77 berichten |
Geplaatst - 03/05/2012 : 12:50:48
|
Workshop of gebruikersgroep lijkt mij een goed idee. Periodiek kunnen we dan een avond oid oeganiseren om kennis, sounds, seq, etc met elkaar te delen. Naast leereffect ook een gezellige avond met kronos bezitters. Ik ben voor. |
 |
|
Olaf
Junior Member

84 berichten |
Geplaatst - 06/05/2012 : 19:28:03
|
Beste Allemaal
Lijkt mij een geweldig idee,
Wie neemt het initiatief?
groeten Olaf |
 |
|
j.vanaerle
Junior Member

77 berichten |
Geplaatst - 07/05/2012 : 18:30:22
|
Ik wil wel eens een mail sturen naar oostendorp of zij dit kunnen ondersteunen qua locatie en instrument. |
 |
|
Olaf
Junior Member

84 berichten |
Geplaatst - 07/05/2012 : 20:00:27
|
lijkt mij een goed plan, dan zijn we verzekerd van koffie |
Bewerkt door Olaf op 07/05/2012 20:00:42 |
 |
|
j.vanaerle
Junior Member

77 berichten |
Geplaatst - 07/05/2012 : 21:41:38
|
Heb zojuist een mail gestuurd. Even afwachten dus. |
 |
|
QuiRobinez
Average Member

431 berichten |
Geplaatst - 08/05/2012 : 09:54:45
|
doortastend hoor :)
we zijn nu met 4 man (olaf, jvanaerle, lautje en ik), dus dat is misschien nog wat weinig om het groots aan te pakken, aan de andere kant geeft het ook de mogelijkheid om gewoon thuis in de studio zo'n workshop te doen. Dat zou bij mij in de studio kunnen, of misschien bij iemand anders die wat centraler woont.
Mocht het wel lukken bij oostendorp, dan kunnen we de groep als dat nodig is wel vergroten als ik wat andere muzikanten erbij vraag die ook een kronos hebben.
wat zouden jullie in zo'n workshop behandeld willen zien, het lijkt me handig als we vooraf een soort van agenda hebben wat we gaan behandelen? |
 |
|
j.vanaerle
Junior Member

77 berichten |
Geplaatst - 08/05/2012 : 10:12:14
|
Hierbij de positieve reactie van Oostendorp.
Beste Jean Paul,
Ja, daar willen we wel in faciliteren. Ik ga in overleg met mijn collega Guido, verantwoordelijk voor synthesizers, of hij een suggestie wil doen.
Ik stel me zo voor dat wij faciliteren en dat je zelf organiseert. Ik kom er op terug.
Met vriendelijke groet,
Martijn Hospers martijn@oostendorp-muziek.nl
Stationsweg 1 8091 AA WEZEP +31 (0)38 376 2954 www.oostendorp-muziek.nl |
 |
|
j.vanaerle
Junior Member

77 berichten |
Geplaatst - 08/05/2012 : 10:17:45
|
Qui: over de onderwerpen zal ik nog even nadenken. Ben het met je eens dat we dit vooraf moeten vaststellen. |
 |
|
QuiRobinez
Average Member

431 berichten |
Geplaatst - 08/05/2012 : 10:32:23
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door j.vanaerle
Qui: over de onderwerpen zal ik nog even nadenken. Ben het met je eens dat we dit vooraf moeten vaststellen.
Dat is goed nieuws dat Oostendorp hieraan mee wil werken, dan kunnen we het wat professioneler aanpakken, en de lokatie is mooi centraal voor de meeste mensen.
Misschien kan iedereen hier zijn idee geven over wat voor onderwerpen we zouden kunnen behandelen. Dat kan wat mij betreft van alles zijn waarbij ik denk aan onderwerpen als: - het gebruik van de kronos in een live band (inrichten setlists) - programmeren van sounds, karma of combis - gebruik van de sequencer - gebruik van samples - gebruik van midi files in de kronos - de kronos gebruiken voor bepaalde stijlen (zoals dance, r&b, klassiek) - de kronos meer inzetten als keyboard achtig apparaat - een specifieke engine behandelen, zoals bijvoorbeeld de MS-20 (hoe werkt het patch paneel), of hoe maak je je eigen new age piano sound, of dat soort dingen. - Integratie met je DAW (zoals bijvoorbeeld cubase) - Het behandelen van de EXT functie die je kronos omprogrammeert naar een midi controller voor je andere synths of virtuele instrumenten - en ga zo maar door.
Wat me ook leuk lijkt is als we een deel inruimen dat mensen laten horen wat zij met de kronos doen (voor de mensen die dat willen). Ik vind het altijd leuk om andere muzikanten te horen spelen.
Ik heb zelf geen voorkeur voor een onderwerp, ik vind alle onderwerpen wel leuk om met een groep enthousiaste muzikanten mee bezig te zijn. Dus misschien is het leuk als iedereen zijn ideeen over wat die graag behandeld wilt zien hier deelt :)
|
 |
|
j.vanaerle
Junior Member

77 berichten |
Geplaatst - 08/05/2012 : 11:37:08
|
Qui, wat mij betreft: - programmeren van sounds, combi en karma - kronos gebruik voor dance music - gebruik sequencer - samples - gebruik engines |
 |
|
Onderwerp  |
|