Auteur |
Onderwerp  |
New in town
Senior Member

932 berichten |
Geplaatst - 13/05/2012 : 10:27:06
|
Qui heeft aan mij verzocht om evt. de CX3 engine voor mijn rekening te nemen.
Ik wil graag even horen van de toekomstige workshoppers, of er nog behoefte is aan een gebruiksaanwijzing voor de CX3 engine, die ik dan speciaal voor dit doel wil maken.
De CX3 engine, lijkt mij zelf een van de meest eenvoudige engines. Waar geen synth-eigenschappen in zitten. Dus vraag ik mij af, hoe ver iedereen al met de CX3 engine gevorderd is. Is men zelf inmiddels al zo ver gekomen, dat men met de CX3 geen problemen meer heeft? Zijn er gebruikers onder jullie, die zo'n Nederlandse gebruiksaanwijzing op prijs stellen?
Het is namelijk best wel wat werk, wat ik er voor wil doen. Maar om dit nu allemaal onnodig te doen, is ook weer wat.
Dus graag even jullie reacties hierover.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
 |
|
Olaf
Junior Member

84 berichten |
Geplaatst - 13/05/2012 : 12:41:43
|
ik ben zeker geinteresseerd, mijn stijl is blues/jazz/improvisate Piet als je geinteresseerd bent in B3 KARO patches, laat me het een weten
groeten Olaf |
 |
|
marcel
New Member

39 berichten |
Geplaatst - 13/05/2012 : 14:07:35
|
Piet, ik ben zeer geinteresseerd in een korte maar krachtige 'CX3 voor dummies' handleiding met handige tips & tricks om het beste uit de CX3 engine te halen. De handleiding van de Kronos is mij iets te summier. Alvast dank voor alle moeite. Groet, Marcel |
 |
|
j.vanaerle
Junior Member

77 berichten |
Geplaatst - 15/05/2012 : 21:06:53
|
Vandaag heb ik een mail ontvangen dat ik deze week een reactie ontvang van Oostendorp. Nog even geduld dus. Zodra ik een reactie heb meld ik me weer. |
 |
|
QuiRobinez
Average Member

431 berichten |
Geplaatst - 16/05/2012 : 10:46:23
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door marcel
Piet, ik ben zeer geinteresseerd in een korte maar krachtige 'CX3 voor dummies' handleiding met handige tips & tricks om het beste uit de CX3 engine te halen. De handleiding van de Kronos is mij iets te summier. Alvast dank voor alle moeite. Groet, Marcel
Ik denk inderdaad ook dat dit handig is, dat we een korte beschrijving met wat tips van een engine meeleveren aan de mensen in de workshop. Dus 1 van de polysix die ik behandel en 1 van de CX3 die New_in_town behandeld.
ik zal deze week beginnen met het beschrijven van de polysix en dan stuur ik het word document wel naar jou op new in town, zodat we een beetje in dezelfde stijl de boel beschrijven.
|
 |
|
QuiRobinez
Average Member

431 berichten |
Geplaatst - 16/05/2012 : 10:52:04
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door j.vanaerle
Vandaag heb ik een mail ontvangen dat ik deze week een reactie ontvang van Oostendorp. Nog even geduld dus. Zodra ik een reactie heb meld ik me weer.
klinkt goed!
Misschien is het handig als oostendorp deze thread ook volgt, dan weten ze een beetje wat we van plan zijn. Verder lijkt de groep die wil komen steeds groter te worden. Daar maak ik me wel een beetje zorgen over aangezien het directe interactieve karakter daardoor wat onmogelijker wordt van de workshops.
Misschien moeten we dan de workshop iets anders opzetten zodat die wat meer presentatie gericht wordt dan de interactieve manier die ik eerst voor ogen had. De onderwerpen blijven dan natuurlijk gelijk, alleen is er dan minder interactie mogelijk.
Misschien moeten we dan ook een kwartiertje (of langer) inruimen om even te laten horen wat er allemaal mogelijk is met een kronos, dus wat presets, wat combi's en wat backing tracks voorbeelden om een idee te geven wat er allemaal kan.
Hoe kijken jullie hier tegen aan? |
 |
|
New in town
Senior Member

932 berichten |
Geplaatst - 16/05/2012 : 12:43:34
|
Is goed Qui, wat betreft het opsturen van het document. Dan wacht ik nog even met het starten van mijn gebruiksaanwijzing. Ik ga in ieder geval wèl een gebruiksaanwijzing van de CX3 maken. Je zult zien, dat ondanks de twee reacties, er nog altijd wel meer mensen zullen zijn, die zo'n gebruiksaanwijzing ook prettig vinden.
Persoonlijk lijkt mij een meer interactief karakter prettiger. Dan dat de workshop een demo/presentatie-karakter krijgt.
Maar dan is volgens mij 15 à 20 man echt het maximale aantal. Misschien zelfs al iets te veel. Op hoeveel man zitten we op dit moment volgens jou Qui?
Wat betreft Oostendorp: Ik denk wel dat Henk Oostendorp of Martijn Hospers, deze thread al wel een beetje zullen volgen. Zo niet, dan zou ik verrast zijn.
Groetjes, Piet
|
Bewerkt door New in town op 16/05/2012 12:44:38 |
 |
|
QuiRobinez
Average Member

431 berichten |
Geplaatst - 16/05/2012 : 13:31:39
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door New in town Maar dan is volgens mij 15 à 20 man echt het maximale aantal. Misschien zelfs al iets te veel. Op hoeveel man zitten we op dit moment volgens jou Qui?
Deelnemers van dit forum die zich aangemeld hebben via deze thread: - qui robinez - j.van.aerle - new in town - olaf - marcel - lautje - player - rinycub
Daarnaast weet ik van een paar die ik gevraagd heb dat ze komen (ik noem ze introducee omdat ze hier niet op het forum aangemeld zijn) - qui robinez introducee 1 - qui robinez introducee 2 - qui robinez introducee 3
Dat zijn er 11 in totaal. Daarnaast denk ik dat er nog wel een paar zouden willen als ze ervan op de hoogte zijn:
In de volgorde: Er zijn nog 2 op het synthforum waarvan ik verwacht dat ze ook geinteresseerd zijn: - nog te vragen 1 - nog te vragen 2
Op Korg forums zijn er ook 3 waarvan ik denk dat ze interesse hebben - nog te vragen 1 - nog te vragen 2 - nog te vragen 3
en ik verwacht dat iemand van oostendorp er ook wel geinteresseerd in is - 1 medewerker van oostendorp (dat verwacht ik)
Dat zijn er dan nog eens 6, wat het totaal op 17 zet. 10 tot 20 procent valt altijd wel af of komt niet opdagen, dus 2 tot 3 stuks, dus ik ga uit van zo'n 14 a 15 man op dit moment. Waarvan 11 min of meer zeker zijn, maar veel hangt denk ik ook wel af van wanneer het is en of het in het schema past van mensen.
En dan heb ik alleen de kronos bezitters benaderd waarvan ik denk dat ze dit heel leuk zouden vinden en de workshops handig zouden vinden. Er zijn veel meer kronos bezitters, maar die kennen de basisstof van de workshops al, dus daar is het denk ik minder interessant voor. Maar ik zou ze kunnen vragen.
Neemt niet weg dat dit al een stuk meer is dan de 5 waar we initieel op rekenden en het zijn allemaal kronos bezitters, dus het wordt sowieso gezellig. 
|
Bewerkt door QuiRobinez op 16/05/2012 13:32:58 |
 |
|
New in town
Senior Member

932 berichten |
Geplaatst - 16/05/2012 : 14:09:05
|
Het wordt denk ik, altijd wel gezellig als mensen gezamenlijk hun muzikale passie onderling kunnen delen.
Het lijkt mij dat de groep mensen met zo'n 14 a 15 man al groot genoeg is. Meer mensen zou het, ben ik bang, alleen maar massaler maken.
Hoe denken verder de andere Kronos-gebruikers hier over? Dus 15 man maximaal? Of heeft men liever de tent vol? |
 |
|
lautje
Junior Member

66 berichten |
Geplaatst - 16/05/2012 : 16:05:06
|
Hoi piet ik wil ook wel een uitleg van de cx 3 maar het is ook mooi om te zien hoe ver jullie al zijn gr lau |
 |
|
New in town
Senior Member

932 berichten |
Geplaatst - 16/05/2012 : 17:14:08
|
Gaan we doen, Lau.
Groetjes, Piet |
 |
|
j.vanaerle
Junior Member

77 berichten |
Geplaatst - 16/05/2012 : 20:07:34
|
Vanuit Oostendorp kan ik me voorstellen dat ze meer kronos gebruikers willen uitnodigen. Als dat zo is ben ik voor meer sessies in plaats van een volle zaal. Bij een volle zaal is het demo in plaats van interactie. De eerste keer lijkt mij de interactie juist zo leuk. Na de eerste sessie zien we dan wel. |
 |
|
New in town
Senior Member

932 berichten |
Geplaatst - 16/05/2012 : 21:25:21
|
Een volle zaal is commercieel misschien aantrekkelijker...
Maar dan noem ik het geen workshop meer. Een workshop is meestal voor 10 tot max. 15 man. Juist om de gewenste interactie met elkaar mogelijk te maken.
|
 |
|
Bartology
Starting Member
1 bericht |
Geplaatst - 17/05/2012 : 12:53:10
|
Goed plan!!! Ik doe mee. 
Groeten! |
 |
|