Auteur |
Onderwerp  |
QuiRobinez
Average Member

431 berichten |
Geplaatst - 23/05/2012 : 22:35:26
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door j.vanaerle
OK. Dan hebben we de volgende mogelijkheden.
dinsdag 11, 18 of 25 september woensdag 5, 12, 19 of 26 september
Huidige aanmeldingen: Piet en Qui
Volgens mij hebben we een al een basis voor een workshop, dus daar kunnen we op voortborduren. Oostendorp zorgt voor een ruimte, een beamer, een kronos en ..... koffie!
helemaal goed,
dan stel ik voor dat we 1 datum kiezen, bijvoorbeeld woensdag 12 september van (18.30 - 21.30 ? of zoiets, andere tijden vind ik ook prima), als jij dat dan kan afstemmen met oostendorp of dat akkoord is en dat hier laat weten, dan maak ik wel even een nieuwe thread aan met die datum en een openingspost van wat we die avond gaan doen. Deze thread is wat onoverzichtelijk door het brainstorm karakter en dan kunnen mensen de komende maanden aangeven dat ze die avond gaan komen in die nieuwe thread. |
 |
|
j.vanaerle
Junior Member

77 berichten |
Geplaatst - 23/05/2012 : 22:49:57
|
Qui: lijkt me goed. Ik stel aan Oostendorp de datum voor.
woensdag 12 september van 18.30 - 21.30 uur
Ik ga er van uit dat dit geen probleem is. Als jij een nieuwe thread wil aanmaken kunnen we gaan inventariseren. |
 |
|
QuiRobinez
Average Member

431 berichten |
Geplaatst - 24/05/2012 : 09:49:27
|
Qui: lijkt me goed. Ik stel aan Oostendorp de datum voor.
woensdag 12 september van 18.30 - 21.30 uur
Ik ga er van uit dat dit geen probleem is. Als jij een nieuwe thread wil aanmaken kunnen we gaan inventariseren.
zal ik doen zodra de datum, tijd en lokatie zeker is en goedgekeurd is door oostendorp  |
 |
|
j.vanaerle
Junior Member

77 berichten |
Geplaatst - 24/05/2012 : 10:35:18
|
Van Guido Nobel van Oostendorp heb ik de volgende reactie ontvangen. We moeten dus nog even terugkoppelen hoe het programma er ongeveer uit gaat zien (onderwerpen).
-----------------
Woensdag 12 september tussen 18:30 en 21:30 staat genoteerd in onze agenda. Zou jij me de inhoud voor een mail aan onze Kronos-klanten kunnen sturen? Dan weten we zeker, dat we daarin nergens aan voorbij gaan.
Met vriendelijke groet, Guido Nobel guido@oostendorp-muziek.nl Stationsweg 1 8091 AA WEZEP +31 (0)38 376 2954 www.oostendorp-muziek.nl
|
 |
|
QuiRobinez
Average Member

431 berichten |
Geplaatst - 24/05/2012 : 10:47:01
|
Van Guido Nobel van Oostendorp heb ik de volgende reactie ontvangen. We moeten dus nog even terugkoppelen hoe het programma er ongeveer uit gaat zien (onderwerpen).
-----------------
Woensdag 12 september tussen 18:30 en 21:30 staat genoteerd in onze agenda. Zou jij me de inhoud voor een mail aan onze Kronos-klanten kunnen sturen? Dan weten we zeker, dat we daarin nergens aan voorbij gaan.
Met vriendelijke groet, Guido Nobel
mooi, ik zal even een startpost maken hier op de site, dan kan de inhoud daarvan ook gebruikt worden voor de mailing naar hun klanten.
|
 |
|
j.vanaerle
Junior Member

77 berichten |
Geplaatst - 24/05/2012 : 10:50:58
|
Thanks. Ik zal aan Guido de snelkoppeling van de thread doorsturen. |
 |
|
QuiRobinez
Average Member

431 berichten |
Geplaatst - 29/05/2012 : 15:51:51
|
ik heb dit weekend eens wat ingekorte nummers klaargemaakt voor de workshop om de mogelijkheden te laten horen van de kronos. (anders wordt de workshop te eentonig en te saai denk ik).
Ik zit echter nog even met de volgende vraag: Wat voor soort muziek zal ik demo-en?
Ik kan natuurlijk de normale synthdemo's geven die demonstratoren ook doen, zoals bijvoorbeeld stukjes van liedjes van Abba, pirates of the caribean, moonlight sonate of lady gaga, U2, etc.. Dat soort demootjes dat je overal hoort.
Ik kan er ook voor kiezen om de wat meer uithoeken te gaan demo-en die je eigenlijk nooit hoort op een kronos, zoals bijvoorbeeld een stukje Dubstep, Populaire trance / dance, Contemporary jazz (zoals incognito), Ambient tracks, etc.
Mijn voorkeur gaat uit naar de tweede optie, omdat dat onderdeel eigenlijk onbekend is voor bijna iedereen. Dat je op een kronos een liedje van abba kan spelen die bijna net zo goed klinkt dat gelooft iedereen denk ik wel en dan wordt het meer een optreden dan een demonstratie van wat de Kronos daadwerkelijk allemaal kan. Maar goed, dat is mijn mening en ik ben er niet zeker van.
Wat denken jullie wat de meesten het liefst als voorbeeldjes tussendoor willen horen?
(input is graag gewenst aangezien ik de tracks van te voren moet voorbereiden, zoals de combi's samenstellen en zo)
|
 |
|
New in town
Senior Member

932 berichten |
Geplaatst - 29/05/2012 : 16:58:49
|
Hallo Qui,
Als er idd. nog tijd voor is, zou het mooi zijn als je dat nog zou willen doen.
Trance/dance/jazz/dubstep ligt me wat minder.
Dus wat mij betreft. Wellicht een demo-mix van normale synthdemo's dus een popmix U2, Coldplay e.d., afgemaakt met een sausje van ambient tracks.
Het is maar een idee.
|
 |
|
j.vanaerle
Junior Member

77 berichten |
Geplaatst - 29/05/2012 : 19:58:15
|
Als we een gevarieerd publiek hebben zou je inderdaad een mix kunnen maken van styles. Wat mij betreft hoeven de nummers niet herkenbaar te zijn. Het gaat mij voornamelijk om de sounds/karma en de uitvoering. Ik ben ook geen voorstander van een standaard demo, dus wat mij betreft a la jordan rudess. Ofwel improvisatie. |
 |
|
QuiRobinez
Average Member

431 berichten |
Geplaatst - 30/05/2012 : 10:35:20
|
Als we een gevarieerd publiek hebben zou je inderdaad een mix kunnen maken van styles. Wat mij betreft hoeven de nummers niet herkenbaar te zijn. Het gaat mij voornamelijk om de sounds/karma en de uitvoering. Ik ben ook geen voorstander van een standaard demo, dus wat mij betreft a la jordan rudess. Ofwel improvisatie.
ok duidelijk, het zijn ook maar korte stukjes tussendoor om delen van de workshop in de praktijk te laten horen hoe je het toe kan passen.
Jordan Rudess, ik mocht willen dat ik zo goed kon spelen, daar kom ik absoluut niet in de buurt hahaha. |
 |
|
QuiRobinez
Average Member

431 berichten |
Geplaatst - 08/06/2012 : 14:42:43
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door New in town
Hallo Qui,
Als er idd. nog tijd voor is, zou het mooi zijn als je dat nog zou willen doen.
Trance/dance/jazz/dubstep ligt me wat minder.
Dus wat mij betreft. Wellicht een demo-mix van normale synthdemo's dus een popmix U2, Coldplay e.d., afgemaakt met een sausje van ambient tracks.
Het is maar een idee.
de afgelopen dagen heb ik de tussentijdse demootjes voorbereid en in de kronos gezet, dit zijn stukjes ter ondersteuning van wat ik uitleg waarbij ik toch maar gekozen heb voor herkenbare liedjes.
Ik heb er best veel gemaakt nu, en ga ze ongetwijfeld lang niet allemaal gebruiken, maar dan ben ik in ieder geval voorbereid op wat vragen en als het past kan ik die demo selecteren dan.
Ik heb nu in ieder geval demo's beschikbaar van: - Jean Michel Jarre (Electronic) - Rihanna (R&B) - Lady Gaga (POP) - Incognito (Progressive Jazz) - Lasgo (Dance) - Coldplay (Pop) - Seal (Pop) - BB King (Blues) - Lisa Stansfield (Pop) - Narada Michael Walden (Funk) - Earth Wind & Fire (Funk)
Die ga ik uiteraard niet allemaal spelen, maar zo kunnen we inspelen op vragen of ter ondersteuning als dingen ter sprake komen. Volgens mij zijn de bovenstaande nummers wel voldoende om de meest gangbare stijlen te dekken.
De rest improviseren we gewoon. |
 |
|
New in town
Senior Member

932 berichten |
Geplaatst - 08/06/2012 : 15:34:55
|
Fijn Qui,
Dat geeft een stukje afwisseling aan de avond. Het is een mooie gevarieerde muziekverzameling.
Heb je ook al wat kunnen doen met de gebruiksaanwijzing van de Polysix? Ik wacht eigenlijk een beetje met mijn gebruiksaanwijzing, omdat je zei dat je jouw gebruiksaanwijzing van de Polysix eerst naar mij toe zou sturen...
Of zal ik er maar een begin mee maken? Is het heel erg als onze aanpak wat betreft het maken van de 2 gebruiksaanwijzingen verschilt? |
 |
|
QuiRobinez
Average Member

431 berichten |
Geplaatst - 08/06/2012 : 17:09:01
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door New in town
Fijn Qui,
Dat geeft een stukje afwisseling aan de avond. Het is een mooie gevarieerde muziekverzameling.
Heb je ook al wat kunnen doen met de gebruiksaanwijzing van de Polysix? Ik wacht eigenlijk een beetje met mijn gebruiksaanwijzing, omdat je zei dat je jouw gebruiksaanwijzing van de Polysix eerst naar mij toe zou sturen...
Of zal ik er maar een begin mee maken? Is het heel erg als onze aanpak wat betreft het maken van de 2 gebruiksaanwijzingen verschilt?
je hebt gelijk, de handleiding was ik nog niet aan toegekomen. Dat lukt de komende weken ook niet, dus wat mij betreft start jij alvast met jouw stukje, het maakt inderdaad niet uit als de aanpak verschilt. Daar heb je helemaal gelijk in |
 |
|
New in town
Senior Member

932 berichten |
Geplaatst - 08/06/2012 : 17:39:13
|
Goed,
ik zal eens brainstormen hoe ik het ga aanpakken... Ik heb al wel ideetjes. |
 |
|
j.vanaerle
Junior Member

77 berichten |
Geplaatst - 08/06/2012 : 20:14:25
|
Hoi,
Goed bezig allemaal. Als ik nog wat kan doen hoor ik het graag. Over een paar weken zal ik een overzicht maken van de aanmeldingen. Hebben we beeld.
Goed weekend.
Groeten, Jean-Paul |
 |
|
Onderwerp  |
|