Auteur |
Onderwerp  |
|
Tont4
Average Member

192 berichten |
Geplaatst - 02/05/2012 : 09:33:33
|
hoi ik heb een vraag: ik heb van een particulier een T4 gekocht,nu is mijn vraag: als ik een styl selecteer en deze op stop zet,dan heb ik in het linkergedeelte bij iedere styl string is dit normaal? ik heb dan left ook uitstaan. |
Bewerkt door Ruud op 02/05/2012 10:07:24 |
|
Ruud
Advanced Member

1972 berichten |
Geplaatst - 02/05/2012 : 09:56:17
|
Hallo Marlies,
Dan heb je hoogstwaarschijnlijk de ACMP aanstaan (knop boven Intro I). Het linker gedeelte naast het splitpunt is ook voor de aansturing van de Style-akkoorden en bijbehorende begeleiding.
Als je de ACMP uitzet zul je zien dat je over het gehele toetsenbereik de Right-klanken hoort en als je Left inschakelt de Left-klank links van het splitpunt.
Groet, Ruud |
 |
|
Tont4
Average Member

192 berichten |
Geplaatst - 02/05/2012 : 11:59:10
|
hoi Ruud bedankt voor de snelle reactie. ik ben niet duidelijk geweest in mijn vraag,ik hoor dus inderdaad die string maar ook een bastoon als ik de toetsen aansla.maar ik hoor ook steeds die string als ik aan `t spelen ben, ik kan me niet voorstellen dat er altijd een string in de begleiding zit. |
 |
|
vlbrgt
Senior Member

616 berichten |
Geplaatst - 02/05/2012 : 12:17:05
|
Marlies,
De vorige eigenaar heeft misschien een aantal instellingen op de Tyros ingesteld die voor hem nodig waren. Ik denk bvb aan de instellingen van het splitpunt ed. Daarom zou ik je aanraden om het keyboard te resetten naar de fabrieksinstellingen, dan ben je zeker dat je met een cleane setup start. Daarna kan je je eigen instellingen bepalen.
Hoe te resetten vind je op Blz blz 105 van de Nederlandstalige handleiding en meer uitgebreid in de Engelstalige reference Manual op Blz 137.
Mvg Etienne
|
 |
|
Ruud
Advanced Member

1972 berichten |
Geplaatst - 02/05/2012 : 13:00:42
|
Hallo Marlies,
Met het uitschakelen van de ACMP is bij gestopte style ook de bastoon weg.
Als je een String hoort tijdens het spelen met de Style, kan het zijn dat Left is ingeschakeld of Left Hold.
Een fabrieksreset kan natuurlijk wel, maar het is beter dat je begrijpt wat de functie en oorzaak is.
Groet, Ruud |
 |
|
tyros2
Senior Member

804 berichten |
Geplaatst - 02/05/2012 : 16:26:06
|
Jij hebt helemaal gelijk Ruud maar soms ben je met de oplossing al tevreden zonder dat je ooit de oorzaak hebt geweten.
Muzikale Groet Henk  |
 |
|
tyro
Advanced Member

1389 berichten |
Geplaatst - 02/05/2012 : 18:41:31
|
Als je in Function > Style setting (C) > Stop ACMP op Style of Fixed heb staan klinkt de pad bij style door bij Fixed klinkt er (strings) + Bas door. Als je STOP ACMP op off zet heb je hier geen last van.
Groeten Wim |
 |
|
Tont4
Average Member

192 berichten |
Geplaatst - 02/05/2012 : 18:57:52
|
hoi Wim, dit is de oplossing werkt prima,verder alle mensen bedankt die hebben meegedacht
groeten Ton |
 |
|
Tyrooster
Average Member

167 berichten |
Geplaatst - 02/05/2012 : 19:36:16
|
citaat: Als je in Function > Style setting (C) > Stop ACMP op Style of Fixed heb staan klinkt de pad bij style door bij Fixed klinkt er (strings) + Bas door. Als je STOP ACMP op off zet heb je hier geen last van.
Dit was voor mij nieuw. Hij stond bij mij weliswaar op STOP, maar ik had deze functie nooit begrepen.
Aanverwant ervaar ik het volgende: Ik vind het irritant dat bij bijna elke style de Pad (Vaak strings) continue doorklinkt waardoor het geheel gauw oververzadigd klinkt. Kun je die pad ook standaard uitzetten, en alleen aanzetten als je hem wel wilt? Nu neem ik het altijd in de registratie op. Maar bij gewoon lekker uit de vrije hand spelen met verschillende styles komt elke keer weer die PAD (strings) erbij.
Jaap Tyros4fun |
 |
|
tyro
Advanced Member

1389 berichten |
Geplaatst - 02/05/2012 : 20:20:07
|
Hallo Jaap,
On/Off setting van een style part gaat alleen via registratie of handmatig. Je kan wel alle styles opslaan en PAD op volume nul zetten. Maar dat even iets meer werk denk ik.
Groeten Wim |
 |
|
Tyrooster
Average Member

167 berichten |
Geplaatst - 03/05/2012 : 08:42:43
|
citaat: On/Off setting van een style part gaat alleen via registratie of handmatig.
Volgens mij ook. Maar daar kan ik goed mee leven hoor! Het verdient toch altijd aanbeveling kritisch naar je eigengemaakte muziek te blijven luisteren  Groeten en bedankt,
Jaap Tyros4fun |
 |
|
Ruud
Advanced Member

1972 berichten |
Geplaatst - 03/05/2012 : 09:25:45
|
citaat: Dan heb je hoogstwaarschijnlijk de ACMP aanstaan (knop boven Intro I). Het linker gedeelte naast het splitpunt is ook voor de aansturing van de Style-akkoorden en bijbehorende begeleiding.
Als je de ACMP uitzet zul je zien dat je over het gehele toetsenbereik de Right-klanken hoort en als je Left inschakelt de Left-klank links van het splitpunt.
citaat: Met het uitschakelen van de ACMP is bij gestopte style ook de bastoon weg.
citaat: Als je in Function > Style setting (C) > Stop ACMP op Style of Fixed heb staan klinkt de pad bij style door bij Fixed klinkt er (strings) + Bas door. Als je STOP ACMP op off zet heb je hier geen last van.
Voor de duidelijkheid: Het één is dus het gevolg van het ander. Als Fixed is ingesteld los je het doorklinken van string en bas op door de ACMP-knop uit te zetten. Als Off is ingesteld heb je het doorklinken helemaal niet, maar ook helemaal geen klank. Je zal dan Left moeten inschakelen voor de Left-klank of eventueel toch de ACMP-knop uit moeten schakelen om het volledige bereik voor de Right-klanken te hebben.
Groet, Ruud |
Bewerkt door Ruud op 03/05/2012 09:35:29 |
 |
|
Samtyros
New Member

28 berichten |
Geplaatst - 03/05/2012 : 13:29:43
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door marlies
hoi Ruud bedankt voor de snelle reactie. ik ben niet duidelijk geweest in mijn vraag,ik hoor dus inderdaad die string maar ook een bastoon als ik de toetsen aansla.maar ik hoor ook steeds die string als ik aan `t spelen ben, ik kan me niet voorstellen dat er altijd een string in de begleiding zit.
... ik kan me niet voorstellen dat er altijd een string in de begleiding zit....
Bij ons liggen de strings in de linnenkast. |
 |
|
|
Onderwerp  |
|