Auteur |
Onderwerp |
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 17/05/2012 : 23:15:43
|
Hallo,
ik heb de krk vxt4 monitors gekocht, en als volgt aangesloten:
Tyros Main L/R en R ingang met 2 jackpluggen die naar xlr naar de monitors gaan. (de 2 kabels zijn dus Jack naar XLR)
Moet ik de mixing console dan in de line out instelling ook nog iets veranderen??
Heb ik ze dan zo goed aangesloten??
want nu begin ik zelf te twijfelen of dit zo goed is.
Gr Toine
Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors bezoek eens mijn nieuwe website www.laakies.nl |
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 18/05/2012 : 07:09:05
|
Hallo Toine,
Op deze manier zou het goed moeten werken. In de mixingconsole hoef je dan niets te veranderen, want standaard wordt alles naar die uitgang gestuurd. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 18/05/2012 : 09:45:07
|
Hoi Frans,
Bedankt weer voor je snele antwoord.
Je bent af en toe sneller als het geluid
Ik had weer wat zitten lezen over aansluiten, en begon te twijfelen of ik ze nou goed aangesloten had op de Tyros.
Maar gelukkig heeft mijn verstand me niet in de steek gelaten
Het is alleen jammer dat ik ze niet op oor hoogte kan zetten ivm de ruimte en situatie in de woonkamer, maar ook daar verzin ik nog iets op.
Verder is het meer als voldoende in de woonkamer, en geeft een prachtig warm vol geluid.
Sssttt Ik ga dadelijk weer even genieten....
Gr Toine
Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors bezoek eens mijn nieuwe website www.laakies.nl |
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 18/05/2012 : 10:46:23
|
Hoi Toine,
Haal bij de groenteboer een paar aardappelkistjes en zet die er onder. Ik denk dat je dan snel een paar nieuwe standaards krijgt. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
Jeepee
Average Member
121 berichten |
Geplaatst - 18/05/2012 : 11:10:09
|
Dag Toine, wat een mooie uitbreiding van je Tyros! Een set grotere speakers geeft bijna het gevoel een nieuw instrument te hebben, dat was mijn ervaring met de aanschaf van de HS'sen van Yamaha (de 80 plus de woofer).
Groet, Jaap uut Hasselt.
Jeepee |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 18/05/2012 : 17:03:55
|
Hoi,
@Frans: Laat nou toenvallig mijn buurman een groenteboer zijn zal eens op de koffie gaan.
@JeePee: Thanks, inderdaad de Tyros leeft er helemaal van op
Gr Toine
Bewerkt door laakies op 18/05/2012 17:05:50 |
|
|
chrisvangaalen
New Member
20 berichten |
Geplaatst - 27/12/2013 : 13:55:43
|
Hoi hoi,
Ik speel m'n T4 in de huiskamer met HS-50 boxjes en subwoofer. Op zich niet verkeert toch ? Nu heb ik onlangs een Dr Beats beatbox gekocht voor de fun. Het is de zwarte 3 hoekige uitvoering en naar verluid zou dat 200w moeten zijn. Voor de gekkigheid eens de box op m'n T4 aangesloten en..... wat een geluidje! Alhoewel de beatbox ontworpen is voor beat en hiphop klinkt het fantastisch en loop zuiver. Frisse hoge tonen, diepe bassen, veel lekkerder en harder dan het Yamaha setje, maar ook op laag niveau klingt het lekker. Zelfs de drawbars komen veel overtuigender over. Het geeft een complete nieuwe beleving van de T4. Ik overweeg nu een 2e beatbox aan te schaffen, om het compleet te maken. De subwoofer heb je dan ook niet meer nodig, dus schonere installatie. Ik ben verrast door het resultaat van al 1 boxje. Oh ja de, beatbox kost 399 euro, niet voor niets, maar dat zijn de grotere Yamaha setjes ook niet,en die zijn veel lomper en groter voor in de huiskamer. Wat denken jullie ervan ?
|
|
|
chrisvangaalen
New Member
20 berichten |
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 27/12/2013 : 20:47:53
|
@Chris,
Als jij ze mooi/mooier vind klinken wie zijn wij dan om hier tegen in te gaan. Tenslotte bepaal je zelf wat voor versterking je gebruikt. Jouw oren zijn de onze niet, geluid is een heel persoonlijke smaak en daar valt bijna niet over te twisten, ook de ruimte waarin het staat is belangrijk.
Dus als jij het prima vind klinken en eventuele mede huisgenoten gewoon doen! enne voor dat geld mag het ook wel iets zijn natuurlijk het is geen zomaar een speakertje.
Veel luister plezier met je nieuwe soundboxen.
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61 bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
Bewerkt door laakies op 27/12/2013 20:48:37 |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 28/12/2013 : 10:20:49
|
Heeft iemand al eens een soundbar die je normaal bij de tv gebruikt geprobeerd? Deze zijn wel mooi slank en dus makkelijk te plaatsen boven de tyros. Natuurlijk wel met sub. er bij onder/naast.
Groeten, Wim |
|
|
omer
Average Member
177 berichten |
Geplaatst - 28/12/2013 : 16:23:42
|
Ik heb een maand geleden navraag gedaan bij een gekende zaak betreffende geluid van een soundbar bij gebruik van een keyboard, dit werd mij afgeraden omdat volgens hen deze zijn ontworpen voor een tv. en geen power genoeg aankunnen. Het oogt wel mooi maar het oor wil ook zijn deel, Omer |
|
|
chrisvangaalen
New Member
20 berichten |
Geplaatst - 28/12/2013 : 17:10:57
|
Mijn beatboxjes zijn van de Mediamarkt en staan nu mooi vertikaal opgesteld op een zelfgemaakte steun aan de wand. Ook m'n keyboard hangt aan de wand met 2 steunen. Er staat dus niets op de vloer (behalve de volumepedaal en switch). Wel zo makkelijk om er onder te stofzuigen en schoon te maken. Voor mij heb ik nu super geluid en minder kabel troep en geen subwoofer. Ben erg tevreden zo en dik geluid. |
|
|
muzikant
Average Member
235 berichten |
Geplaatst - 28/12/2013 : 19:44:10
|
Het is vaak even zoeken en zo te zien heb jij je gouden combinatie gevonden. Leuk om te lezen!
Natura Artis Magistra... |
|
|
T-Rossie
Moderator
3238 berichten |
Geplaatst - 29/12/2013 : 15:41:33
|
Chris, Ik ben dan wel benieuwd hoe je de Tyros Line-outs hebt aangesloten op de (elk al stereo zijnde) BB's. Een BB heeft een 3,6mm stereo input aan de achterzijde en die moet je toch met enig 'beleid' hebben aangesloten? |
|
|
chrisvangaalen
New Member
20 berichten |
Geplaatst - 29/12/2013 : 22:30:49
|
Boxen zijn gewoon op de line-out aangesloten middels 3,5mm audio kabeltje met verloopje 6,35mm naar 3,5mm |
|
|
chrisvangaalen
New Member
20 berichten |
Geplaatst - 29/12/2013 : 22:41:51
|
Oh,nu lees ik de rest van dit topic.. De line-out stuurt gewoon een mono signaal naar de box, ook al zijn het stereo stekkers. De T4 heeft toch links en rechts output? ,die maken er wel weer stereo van. Hoe dan ook,ik vind het geweldig klinken ,en ik ben niet audio technisch genoeg om te weten of dit wel correct is. Als er hier iemand op het forum wel verstand van heeft hoor ik het graag. |
|
|
Onderwerp |
|