| Auteur |
Onderwerp  |
|
Marlie
Junior Member

55 berichten |
Geplaatst - 15/04/2006 : 11:02:05
|
Hallo allemaal,
Ik ben Marlie en heb een probleem om op het internet te komen met de Tyros2.
Deze foutmelding krijg ik dan: Cannot obtain IP address. Start in ofline mode. Upon starting confirm network environment. Error no. = 1002
Wie weet hoe de tyros de D-link DUB-E100 herkend? Is er een LAN-code voor nodig, die ik in de tyros moet zetten?
(Ik heb verbinding met het internet, totdat ik op het internet wil. Als ik de toets in druk, dan gaan de twee groene lampjes uit van de D-Link).
Bij voorbaat dank voor het meedenken,
Ik wacht jullie reactie(s) af,
Groetjes, Marlie |
Bewerkt door Marlie op 15/04/2006 11:11:28 |
|
|
Player
Average Member

221 berichten |
Geplaatst - 16/04/2006 : 12:26:29
|
Hallo Marlie
Je kunt eerst even kijken via de optie Internet (op je T2) of je adapter compartible is met de lijst die opgenomen is in je T2 Vervolgens de instellingen configureren zoals beschreven vanaf pag. 205 in je handleiding. (soms kun je geluk hebben dat een niet compartible adapter toch werkt, gewoon even proberen)
Groet, Mark |
 |
|
|
Marlie
Junior Member

55 berichten |
Geplaatst - 16/04/2006 : 17:34:40
|
Hallo Mark,
Bedankt voor het snelle meedenken!!! We hebben een adapter van de firma Oostendorp gekocht, die ook op de lijst staat van de tyros2(D-Link DUB-E100).
We hebben alle instellingen goed staan en de lampjes zijn groen, maar zodra ik op het internet wil gaat de verbinding met het internet weg(groene lampjes gaan uit).
Ik kan dus helaas nog niet op het internet.
Ik blijf dus hopen op al jullie steun,
Groetjes,
Marlie
|
 |
|
|
Player
Average Member

221 berichten |
Geplaatst - 17/04/2006 : 11:30:15
|
Hallo Marlie,
Volgende optie:
Ik weet niet hoe je het internet opgaat, dwz. met een router of een modem? Indien je een router hebt moet je je MAC beveiliging in je router tijdelijk uitschakelen. Als je nu wel verbinding krijgt accepteer je het MAC adres van je USB-Adapter in de software van je router, en schakel je de MAC beveiliging daarna weer in.
Loop in ieder geval de instellingen nog even goed na, met name het onjuist invullen van een WEP-key kan nog wel eens voor problemen zorgen.
Wederom succes Mark |
 |
|
|
Marlie
Junior Member

55 berichten |
Geplaatst - 17/04/2006 : 21:43:54
|
Hallo Mark,
Bedankt weer voor je goede raad !
Ik zal nog nakijken of er een beveiliging mogeljk is via de router, in de handleiding. Ik heb namelijk een bedraad netwerk. (geen wireless)
Stap voor stap komen wij er wel, en de aanhouder wint, is mijn motto.
Vriendelijk dank voor je hulp.
Marlie
|
 |
|
|
Evert
Average Member

124 berichten |
Geplaatst - 17/04/2006 : 22:37:55
|
Hallo Marlie,
Maak je wel gebruik van de goede kabel, heb je voorheen misschien een thuisnetwerk gehad waarbij twee computers met elkaar verbonden zijn, hiervoor word een zogenoemde crossover cable gebruikt en deze is niet geschikt om een via een router het internet op te gaan. Hiervoor moet je een straight utp cable gebruiken.
Op de volgende link kun je zien of je een crossover of straight cable hebt.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/642065#3
Groetjes Evert. |
 |
|
|
Marlie
Junior Member

55 berichten |
Geplaatst - 18/04/2006 : 15:31:24
|
Hallo Evert,
Bedankt voor het meedenken !!!
Ik heb maar 1 computer en de kabel van het internet haal ik uit de computer en sluit die aan op de D-Link DUB-100.
Dezelfde kabel gebruik ik op dit moment voor op het forum te gaan, dus ik denk dat het de goede kabel is.
Misschien zie ik wat anders over het hoofd, zodat ik geen verbinding krijg. Ik weet het nu nog niet.
Zeker met jullie hulp blijf ik hopen dat het goed komt, want hoe meer er zijn die nadenken, des te meer er weten !!!
Hopelijk kan ik jullie snel mijn "fout" berichten en op het internet gaan met tyros2.
Groetjes vanuit het zuiden van het land,
Marlie
|
 |
|
|
Evert
Average Member

124 berichten |
Geplaatst - 18/04/2006 : 18:23:46
|
Hallo Marlie,
Na wat zoekwerk ben ik erachter gekomen dat de oude versie van de D-link DUB-E100 goed werkt met de Tyros 2 de nieuwe versie echter heeft de laatste update van de Tyros 2 nodig om goed te kunnen werken. Heb je de laatste update van de Tyros 2 geinstalleerd ? waarschijnlijk zit hier het probleem.
groetjes Evert. |
 |
|
|
Marlie
Junior Member

55 berichten |
Geplaatst - 18/04/2006 : 20:53:09
|
Hallo Evert,
Goed nagedacht, welke update bedoel je. De tyros2 heb ik gekocht ongeveer 2 weken geleden met alle updates erop.
Maar als je een update bedoeld voor de D-Link DUB-100, die heb ik niet.
Ik ga het uitzoeken !!!!
BEDANKT Evert,
Groetjes,
Marlie |
 |
|
|
Player
Average Member

221 berichten |
Geplaatst - 18/04/2006 : 21:53:33
|
Hoi Marlie,
Je moet er niet vanzelfsprekend vanuit gaan dat de laatste versie is geinstalleerd (laatste update is 1.11)
Hoe checken? ____________________________________________________________ Turn on the power of the instrument normally and wait until the main display appears. 1. Press the [FUNCTION] button, then select [UTILITY] > [OWNER] tab. 2. Hold down the button corresponding to [OWNER NAME] for roughly five seconds, until the following display appears. 3. Check that the version number is correct for the upgrade, and turn off the power of the instrument. ____________________________________________________________
Als je versie 1.11 nodig bent lees ik wel, en mail ik je de update vervolgens wel even toe. (indien nodig)
Groet, Mark |
 |
|
|
marcel
New Member

39 berichten |
Geplaatst - 18/04/2006 : 22:03:21
|
Bij breedbandinternet via de kabel of ADSL moet vaak het MAC-adres van de netwerkkaart eenmalig geregistreerd worden bij de internetprovider. Dit gaat meestal dmv een webpagina van de provider bij de aansluiting van de pc op het kabelmodem. Zo probeert de provider te voorkomen dat meerdere pc's direct (dus zonder router) op internet aangesloten worden.
Een oplossing is het kopen van een router waardoor de pc en de T2 tegelijkertijd aangesloten worden. Het MAC-adres moet dan wel gekloond worden in de router.
Misschien kan ook het MAC-adres van de pc gekloond worden in de Tyros, waardoor geen router nodig is. Dit weet ik niet zeker omdat ik nu even geen Tyros bij de hand heb.
Dit is wel een technisch verhaal geworden, maar ik denk dat de oplossing in deze hoek gezocht moet worden.
Groeten, Marcel |
 |
|
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
Geplaatst - 19/04/2006 : 08:26:37
|
Hoi,
Ik denk dat Marcel gelijk heeft. Er zal gebruik gemaakt moeten worden van een modum met router-functie of een losse router. Ook Yamaha geeft dit al aan. Misschien kun je hier nog iets wijzer worden. http://music.yamaha.com/services/idc/setUp.html Succes en groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! |
 |
|
|
Marlie
Junior Member

55 berichten |
Geplaatst - 19/04/2006 : 14:17:28
|
Hallo Mark en meedenkers,
Bedankt voor jullie hulp, want ja Mark ik heb inderdaad (dank zij jouwn goede hulp en uitleg) de 1.10 program version.
Kun je me a.u.b. verder helpen met 1.11?
Voor wie het nog wil weten, ik heb een modem met router-functie.
Ik wacht je e-mailtje af Mark en hoop dat ik dan wel op het internet kan komen.
Bij voorbaad hartelijk dank !!!!!
Zonnnige groetjes,
Marlie |
Bewerkt door Marlie op 19/04/2006 17:33:28 |
 |
|
|
Marlie
Junior Member

55 berichten |
Geplaatst - 19/04/2006 : 17:38:49
|
Goedenavond Mark,
Ik heb 1.11 geinstaleerd op de tyros2, maar ik kom toch nog niet op het internet.
Zoals ik al zei: alles gaat goed met de verbinding, totdat ik op het knopje "internet" druk. Dan is de verbinding weer weg en krijg ik die foutmelding.
Maar niet geschoten is altijd mis. Heel hartelijk dank voor je moeite !!!
Groetjes, Marlie |
 |
|
|
Player
Average Member

221 berichten |
Geplaatst - 19/04/2006 : 18:55:18
|
Hoi Marlie,
We geven de moed natuurlijk nog niet op. Even stap voor stap.
- schakel de MAC beveiliging even uit in je router kun je nu op het internet?
Groet, Mark |
 |
|
|
Player
Average Member

221 berichten |
Geplaatst - 19/04/2006 : 19:15:08
|
Marlie,
Volgende stap (indien nog niet op internet. ____________________________________________________________ Use DHCP Hiermee wordt bepaald of DHCP wel of niet wordt gebruikt. Selecteer 'ON' als uw router compatibel is met DHCP. _______________________________________________________________ DNS server 1/DNS server 2 Hiermee worden de adressen bepaald van de primaire en secundaire DNS-servers. Deze instellingen moet worden aangebracht als 'Use DHCP' hierboven is ingesteld op 'ON (set DNS manually)' of 'OFF'. _______________________________________________________________ IP address/Subnet mask/Gateway Deze instellingen zijn alleen beschikbaar als DHCP niet wordt gebruikt. De instellingen hier zijn: IP address, subnet mask en gateway server address. Deze instellingen moeten worden aangebracht als 'Use DHCP' hierboven is ingesteld op 'OFF'. _________________________________________________________________ Use DHCP... Marlie: deze instellingen dus invullen afhankelijk DNS server1... of je router DHCP compartible is. (zie DNS server2... (Zie handleidng router) IP-adres... Subnet mask... Gateway...
Succes, Mark |
Bewerkt door Player op 19/04/2006 19:16:54 |
 |
|
Onderwerp  |
|