Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Tyros 4 en 2 regs van Fred Smit
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 3

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 27/06/2012 :  18:06:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Er is op zich niets mis mee. Alleen overal die Sustain vind ik jammer. De mensen die er blij mee zijn wil ik absoluut niet in de weg zitten.

2 positieve duiten in het zakje:

1. Via Direct Access -> Freeze kun je Harmony aanvinken, waardoor de Harmony met ingeschakelde Freeze-knop aan of uit blijft bij wisseling van registratie. Sustain kun je in de Freeze-functie helaas niet selecteren.

2. Zorg er wel voor dat de Mappen op de USB-stick Crooning en Christmas heten en niet CrooningT4 en ChristmasT4. Voor zover niet al gedaan dus T4 uit de mapnaam verwijderen.
Sommige registraties verwijzen namelijk naar "songgerichte" userstyles, zoals Blue Christmas, die op de USB-stick staan in de mappen Crooning en Christmas. Als de map anders heet zullen de styles niet worden geselecteerd, omdat ie ze niet kan vinden.

Groet,
Ruud

Bewerkt door Ruud op 27/06/2012 18:10:21
Ga naar bovenaan de pagina

Heiko
Advanced Member

1641 berichten

Geplaatst - 27/06/2012 :  18:12:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Wanneer je geen kritiek of een andere mening kunt verdragen moet je niet iets publiceren. Wanneer je wél iets publiceert kun je eerlijke of oneerlijke kritiek / meningen verwachten. Ruud heeft volkomen gelijk. KIJKEN JULLIE WEL EENS NAAR H G T ? De slechtste "artiesten" staan meteen op hun achterste poten wanneer ze de wind van voren krijgen van de vakjury. e.s.d.b.
Dus mensen, leer alsjeblieft om te gaan met {opbouwende) kritiek.
Niks mis mee, je kan er alleen van leren. Ook ik....dus...
Grtzz, Heiko

Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt....
als het je neus uit komt is het véél erger!

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 27/06/2012 :  18:16:26  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ruud

Goh Evert, wat een felle reactie.

Het is natuurlijk een goed iets dat mensen zaken beschikbaar stellen op het internet om met anderen te delen.
De tijd die iemand ergens insteekt zegt nog niets over de kwaliteit van het resultaat. En ik reageer alleen op het resultaat; de kwaliteit van de registraties.

Als je me wat langer zou kennen op dit forum zou je weten dat ik nooit de intensie heb om iemand af te branden, maar mijn eerlijke mening geef. Nu dus eens een keer niet een positieve, omdat ik het T4-onwaardig vind.
En ja, ik weet hoe de T4 en een computer werkt en het is inderdaad ontettend veel werk om deze registraties naar smaak aan te passen. B.v. in bijna elke registratie de Sustain en/of Harmony uit te zetten.

Wat ik al zei valt over smaak niet te twisten. De meeste forumleden kennende, zijn zij een betere kwaliteit gewend; vandaar mijn afraden.

Groet,
Ruud

Ruud OK, en wat dan nog,

De èèn vind het niks , en doet er ook verder niets mee, de ander ziet er wel wat in. en doet er zijn voordeel mee, een ieder op zijn eigen manier.
Er word zoveel op het forum gezet, van totale nonsens tot bruikbare dingetjes / gegevens / data.
Voor ieder wat.(wees er maar blij om)

Groet
Frans

Bewerkt door F.van Holten op 27/06/2012 18:27:38

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 27/06/2012 :  18:34:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Gezien een aantal reacties:
Mijn eerste post was te ongenuanceerd en verstoorde de positieve flow.
In mijn tweede heb ik dat proberen te verduidelijken/nuanceren.
In de daarop volgende wilde ik mijn post positief afsluiten met 2 tips.
Hopelijk is hiermee een discussie voorkomen, want dat was niet mijn bedoeling.

Groet,
Ruud

Bewerkt door Ruud op 27/06/2012 18:38:37

Soneg
Advanced Member

1658 berichten

Geplaatst - 27/06/2012 :  18:45:34  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Nee hoor discuseren moet zeker kunnen , en kritiek geven mag ook.
Er is heel veel te vinden op het net voor de Tyros, maar over het algemeen is de kwaliteit hopeloos slecht.
Dat de een een bak vol galm prachtig vind is natuurlijk persoonlijk,andere mensen zijn overproductief op you-tube en denken gelijk wereld artiesten te zijn omdat er altijd mensen zijn die bepaalde muziek wel mooi vinden.
Kortom het blijft een kwestie van smaak, en die verschillen gelukkig .

Soryt

Evert
Average Member

124 berichten

Geplaatst - 27/06/2012 :  19:03:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Het ging er bij mij om dat iedereeni in zijn waarde gelaten wordt of het nou goed of slecht is.
En Ruud bedankt voor de twee tips.
Weet jij toevallig ook hoe je van een orgeltje uit de jaren 70 een dikke vette hammond kunt maken

Gr. Evert

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 27/06/2012 :  21:37:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Wat ik een beetje raar aan deze discussie vind,
is dat de maker in kwestie van niemand hier nog een bedankje heeft gehad.
Terwijl heel veel mensen deze geste van hem toch wel kunnen waarderen.
Of er moet iemand van dit forum zijn die onder een andere naam bij PSRTutorial.com lid is...

Die beste Fred weet niet eens wat voor commotie hier gaande is over zijn noeste arbeid.
Hij zegt juist in zijn post, dat hij reacties op zijn muzikale arbeid zeer op prijs stelt.
Misschien is het op dat Amerikaanse forum, de juiste plek om eventeel opbouwende of neerbuigende kritiek te spuien.
Dan kan die beste man zich daar op dat forum tenminste verweren op kritiek.

Voor de rest sluit ik me aan bij de mening, dat een ieder zijn eigen persoonlijke smaak en mening heeft.
Iedereen doet met deze muzikale verzameling wat hij wil, en haalt er uit wat hij kan gebruiken.
Dat zal in mijn geval niet veel zijn, jammergenoeg.

Maar, ik waardeer het zeer dat deze man zo zijn best doet, voor totaal vreemde medemensen.

Groetjes,
Piet

Tyros 4 en Korg Kronos

klinkt als
Average Member

112 berichten

Geplaatst - 27/06/2012 :  21:43:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Ben het met Ruud wel eens, niet echt waardig T4 materiaal.

Meneer heeft er een puist werk aan gehad, maar dat betekend

niet dat het automatisch een topper hoeft te zijn.

groeten,

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 28/06/2012 :  10:11:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik ben het met Klinkt als eens.

En eigenlijk ook al direct met Ruud,
maar ik vond alleen zijn manier om het te omschrijven, een beetje ongelukkig gekozen.
Het was bepaald geen positieve bijdrage, om het maar diplomatiek uit te drukken.
Maar goed, dat heeft Ruud inmiddels al volkomen begrepen.
Ach, en zo laat Ruud zien, dat hij ook maar een gewoon mens is.
We laten allemaal wel eens een steekje vallen.

Groetjes,
Piet

Bewerkt door New in town op 28/06/2012 10:18:02

bertus
Senior Member

918 berichten

Geplaatst - 29/06/2012 :  09:46:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Maar nu ik ook even, ik zeg niets hierover. Maar nu het volgende: heb een T3 en de map gedownload. Ik heb begrepen namelijk dat je registraties van T2 ook kunt gebruiken voor de T3. Dat is dus niet het geval?
Pak ik een willekeurige registratie die leuk kinkt en schakel daarna over op een andere registratie valt mij op dat het ritme van de vorige registratie gewoon door blijft klinken. Ook nadat deze handelingen herhaaldelijk zijn gedaan + ritmesnelheid, iets wat op 120 moet maar blijft op de vorige staan bv 94. En dat terwijl er een geheel anderde begeleiding bij moet volgens het knopje INFO.
En sommige werken totaal niet.
Omdat het voor de T2 geschreven is, zou ik ze dan eerst door een converter moeten halen voor de T3? Vermoedelijk is dat het wel en hebben andere daar ook "last" van of is het probleem hiervan ergens anders te herleiden?
Hoe zit dat eigenlijk....

Groet, Bert

Misschien ontgoocheld als een nummertje maar niet slaagt,
maar beter dàt, dan helemaal niet geprobeerd te hebben...

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M
Yamaha HS 10 W

Bewerkt door bertus op 29/06/2012 09:50:20

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 29/06/2012 :  09:58:31  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
2. Zorg er wel voor dat de Mappen op de USB-stick Crooning en Christmas heten en niet CrooningT4 en ChristmasT4. Voor zover niet al gedaan dus T4 uit de mapnaam verwijderen.
Sommige registraties verwijzen namelijk naar "songgerichte" userstyles, zoals Blue Christmas, die op de USB-stick staan in de mappen Crooning en Christmas. Als de map anders heet zullen de styles niet worden geselecteerd, omdat ie ze niet kan vinden.

Hallo Bert,
Zie de tip die ik eerder gaf. Probeer dat eens en kijk of het dan verholpen is.
Ook voor de T3 zul je de mappen op de USB-stick Crooning en Christmas moeten noemen.
In jouw geval dus T2 uit de mapnaam verwijderen.

Groet,
Ruud

Bewerkt door Ruud op 29/06/2012 14:53:33

Jeepee
Average Member

121 berichten

Geplaatst - 29/06/2012 :  11:30:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Evert, bedankt voor het delen van deze link! Mooi om er zomaar gratis en voor niets nieuwe registraties bij te krijgen.

Groet,
Jaap uut Hasselt.

Jeepee

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 29/06/2012 :  19:47:37  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Jammer dat "SIS" verbannen is op dit forum, anders hadden we nog veel leukere discussie gehad

Gr Toine

Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors
bezoek eens mijn nieuwe website
www.laakies.nl

bertus
Senior Member

918 berichten

Geplaatst - 29/06/2012 :  21:05:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Ach dat zal het zijn wat je inderdaad eerder schreef. Ben het weekend vrij gelukkig dus gaan we dat even proberen. Toen ik het op de stick zette stond inderdaad de naam T2 er nog bij.
Dank Ruud...

Groet, Bert

Misschien ontgoocheld als een nummertje maar niet slaagt,
maar beter dàt, dan helemaal niet geprobeerd te hebben...

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M
Yamaha HS 10 W

klinkt als
Average Member

112 berichten

Geplaatst - 29/06/2012 :  22:19:50  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laakies

Jammer dat "SIS" verbannen is op dit forum, anders hadden we nog veel leukere discussie gehad

Gr Toine

Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors
bezoek eens mijn nieuwe website
www.laakies.nl

Mis "SIS" ook, maar vakkundig afgeserveerd....oeps! wat zeg ik nu.
Pagina: van 3 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000