Auteur |
Onderwerp |
fransonline
Senior Member
695 berichten |
Geplaatst - 13/04/2013 : 22:54:49
|
Piet, geen idee waar je het over hebt...
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
Bewerkt door T-Rossie op 14/04/2013 15:14:55 |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 14/04/2013 : 01:30:34
|
Spijtig voor jou.
Maar ik heb het hier over muziek maken op mijn manier. En jij behoort denk ik tot de categorie, die muziek maken op een andere manier beleeft.
Vrijheid blijheid wat mij betreft.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos
Ps. Inmiddels heb ik in het stuk wat fransonline niet begrijpt, wat aanpassingen gemaakt. Misschien is het nu wat duidelijker. Zo niet, dan hou ik er mee op, dit verder uit te leggen.
|
Bewerkt door New in town op 14/04/2013 10:16:52 |
|
|
WFF
Average Member
215 berichten |
Geplaatst - 14/04/2013 : 14:05:50
|
Dag Piet,
Voor mij is het in ieder geval wel duidelijk en begrijpelijk wat je bedoeld en waar je het over heb. Ik wist eerlijk gezegd eigenlijk niet dat je een 2e akkoord kon toepassen in één maat. Het komt uiteraard wel eens voor in een muziekstuk, maar dat is in mijn geval zeer zelden. Het is dus best de moeite waard om daar eens mee te gaan experimenteren. Daarom ga het beslist eens op een muziekstukje waar weinig akkoorden in voorkomen proberen. Dan kan ik die saaie stukjes (in de toekomst) misschien eens wat op vrolijken.
Piet, bedankt voor je uitleg.
Groetjes, Wim T4-XL Samson Resolv 50a + Sub 88 |
|
|
DWest
Average Member
225 berichten |
Geplaatst - 14/04/2013 : 14:28:15
|
mijn ervaring is,en niet alleen als het over muziek gaat, dat je bepaalde dingen wel eens twee, of meerdere keren goed moet lezen wil je het begrijpen. ( ook geen 20 meer) en begrijp je het niet,dan denk ik dat het aan je zelf (me zelf) ligt. Piet ga prima zo,als je iets uit probeer te leggen,alleen maar voor een ander,respecteer ik ten zeerste. ik hoop dat je weet "waarover ik het heb"
B.V.D Dirk.
DWff |
|
|
T-Rossie
Moderator
3236 berichten |
Geplaatst - 14/04/2013 : 15:19:56
|
Heren/dames, Een vriendelijk verzoek om deze draad voort te zetten onder 'overige onderwerpen' (het heeft namelijk niet specifiek iets van doen met de Tyros4) |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 14/04/2013 : 15:52:32
|
Hoi Roel,
Op zich heb je natuurlijk gelijk. Het onderwerp is echter gestart met de verwijzing naar een site, die akkoorden "chordified".
Vervolgens kwam SimonRina, met een vraag over akkoorden, die wat mij betreft de juiste keuze maakte, die vraag ook hier te plaatsen.
En ik heb vervolgens de keuze gemaakt, om hier wat meer over mijn akkoordbeleving te schrijven, waar vervolgens weer op gereageerd wordt.
Wat ik bedoel te zeggen, dat je hier eigenlijk een beetje te laat mee bent. Een moderator had eigenlijk direct vanaf het begin van dit topic, dit onderwerp al naar overige onderwerpen moeten plaatsen... Zo is het een beetje mosterd na de maaltijd.
Wat betreft zoekfunctie, zal als men akkoorden intoetst, deze informatie prima terug kunnen vinden.
Maar ik zal direct na deze laatste post een nieuw topic aanmaken, onder de naam. Hoe pas ik nieuwe akkoorden toe in de muziek. Zou jij misschien de posts hier, die over mijn akkoorden uitleg gaan, daar heen willen overhevelen?
Hoi Wim, WFF,
Fijn dat jij me wèl begrijpt. En natuurlijk kun je meer akkoorden toepassen in een maat. Het is ook natuurlijk afhankelijk van de muziek. Maar soms is zelfs misschien drie mogelijk. Ik zou er niet meer toepassen, anders wordt het vermoedelijk te druk.
Ha, ha, ik zet je er wel mee aan het werk, Wim. En het kost veel tijd hoor. Maar het loont absoluut de moeite.
Eerst dacht ik, dit pikt niemand op. Maar het doet me goed, dat jij er mee bezig wilt.
Ik heb me heel lang tevreden gesteld met die twee extra akkoorden, die ik er steeds bij puzzelde.
Maar tegenwoordig probeer ik, als ik een zakkende lijn in de melodie constateer, de nieuwe akkoorden on bass mee te laten lopen. Dat is nog weer mooier, maar een stapje complexer. Hoewel de onbass instelling van de Tyros, je al snel op weg helpt. Je zult alleen veel nieuwe grepen moeten leren. En misschien ook in mijn geval, de omkering moeten noteren.
Veel succes daarbij gewenst, Wim.
Dit topic wordt vervolgd bij het forum overige onderwerpen, onder de naam: Hoe pas ik nieuwe akkoorden toe in de muziek.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
Bewerkt door New in town op 14/04/2013 16:02:49 |
|
|
T-Rossie
Moderator
3236 berichten |
Geplaatst - 14/04/2013 : 17:11:47
|
Piet, Ik zou graag de complete draad willen overhevelen, maar dat kan helaas niet. Wij als moderatoren kunnen niet elke post op de weegschaal leggen omdat er ook andere dan 'forum zaken' te regelen zijn. Sorry dat ik te laar ben |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 14/04/2013 : 17:25:41
|
Hoi Roel,
Ik begrijp het. En ik kan het op mijn beurt waarderen dat je me hier gelijk in geeft.
En sorry is uiteraard helemaal niet nodig. Frans theplayer, heeft zelfs nog een reactie gegeven in dit topic. Dan had misschien Frans hier ook al over kunnen beginnen, heeft ie ook niet gedaan. Maar het is goed hoor, ik kan er prima mee leven.
Ik heb bij het nieuwe topic al even een verwijzing gemaakt naar dit topic.
Ha ha, zul je zien, dat niemand daar meer reageert. Wat ik wel jammer zou vinden, want ik vond het best leuk om deze stof met de forumleden te delen.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
|
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 15/04/2013 : 11:42:40
|
Ik vind dit ook een erg leuk onderwerp.
Deze draad gaat verder op: deze plek.
Ik heb er net een reactie geplaatst.