Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 Live optredens en MIDI file gebruik
 Nieuw onderwerp  Onderwerp gesloten
 Printversie
Vorige pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 3

theplayer
Moderator

3053 berichten

Geplaatst - 28/05/2006 :  12:23:41  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer
Hallo,

Hieronder nog een leuk voorbeeld.
Onlangs zat ik een paar dagen in een duits hotel met een groep ouderen.
Om de omzet wat te verhogen, besloot de eigenaar om 's avonds een 'muzikant' in te zetten.
Deze werkte met een Roland E-70 dacht ik, maar niets was minder waar.
De man stond alleen maar met zijn vingers op de toetsen, maar drukte er niet één in.
En dat de hele avond niet, ook niet bij de instrumentale nummers.
Om zijn midifiles af te spelen beschikte hij over een klein kastje, waar hij trouwens goed mee overweg kon. Alleen de klanken waren niet bijzonder.
Dat ging het grootste gedeelte van de avond goed, omdat de groep ouderen niet gehinderd zijn door enige vorm van kennis of inzicht op dit gebied.
Op een bepaald moment begonnen een aantal dames te zeuren over de Veleta.
Daar kwam meteen het probleem, want die zat niet in het kastje.
Dat vonden de dames wel vreemd, want zo'n oudere man die zo goed speelde moest de Veleta toch wel kennen.
Vanaf dat moment werd de man scherp in de gaten gehouden en had ineens iemand in de gaten dat de man zijn vingers niet bewoog. Als een lopend vuurtje ging het ook meteen door de zaal.
Dat was het begin van de 'ramp', want meteen was hij het mikpunt.
(Je kent ze wel: "Hij speelt helemaal niet", "Het is gewoon een bandje", "Hé, kun je zelf niet spelen?" enz enz)
Meteen was ook de 'flair' van de man weg en stond daar nog maar een zielig mensje, die liever zijn hele boeltje ingepakt had en desnoods zonder centen naar huis was gegaan.
Ook de stemming was meteen vertrokken. Jammer van die avond.
Eens temeer roep ik dan ook:
Wil je af en toe een midifile gebruiken; OKE.
Maar zorg dan wel dan je zelf bepaalde partijen speelt.
Als men het in de gaten heeft dat je de boel 'belazert', kan er een erg vervelende reactie uit de zaal komen.
Zo, nu aan het oefenen allemaal.
Groetjes,

Frans

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar bovenaan de pagina

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 28/05/2006 :  14:06:39  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn
mooie speakers. dat wel. Mooi jasje. Indrukwekkende instrumentatie.

Jan Bruijn

Soneg
Advanced Member

1660 berichten

Geplaatst - 28/05/2006 :  16:59:04  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg

n/a
deleted

84 berichten

Geplaatst - 28/05/2006 :  19:06:31  Toon profiel
Ik heb 18 jaar in een live band gespeeld .. geen noot sequence.... Ik vond dat prachtig "ëchte muziek" zeiden we onder elkaar. we konden het ook niet nalaten om denigrerend te doen over een entertainer met midifiles. Mijn mening is echter genuanceerder geworden. Een echte muzikant.. kraakt in ieder geval nimmer zijn collega af". Een life band van 7 man is fantastisch en een ervaring op zich.. Maar de entertainer die 5 tonen op een avond speelt maar de zaal plat heeft omdat hij het op zijn manier doet en beheerst voldoet voor mij prima.. Je moet het echter niet zo zwaar zien. Als je na een life optreden gaat ga dan naar een concert... Kom je op een prive feest met life band is het leuk maar deze rammelen ook vaak aan alle kanten. Ik erger me meer aan de mensen die toevallig 3000 euro hadden liggen een Tyros 2 aan schaffen en dan als ze op een avond een entertainer zien met een Tyros 2 de hele avond met een zuur en stoer gezicht rond lopen en jnmiets anders te vertellen hebben dat zij het beter kunnen en wat dan ook. respecteer elkaar en geniet van de avond want daar zijn muzikanten mee bezig... Een echte muzikant heeft als doel zijn kunnen te gehoren te brengen op een zodanige wijze dat iedereen die wil er van kan genieten... En respecteert dat een ieder dat doet op zijn manier

groetjes geert
Ik heb respect voor alle muzikanten hier.... had na 18 jaar life muziek en sjouwen nog 3000 euro over voor een Tyros 2 en een leuke koffer van Henk.... Heb nog steeds harstikke veel plezier op de buhne.. maar nu moet niet meer alles mag !!

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 29/05/2006 :  13:19:44  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn
Geert

De discussie ging over muzikanten. Niet over entertainers. Ik heb alle bewondering voor entertainers die een zaal of zaaltje volledig plat krijgen met hun optredens, en dan kan het mij geen fluit schelen hoe zij dat doen.

Ik vindt niet en ik denk niet dat er mensen zijn die toevallig 3000 euros hebben liggen en dan ook daarvan een TYROS2 kopen, allereerst koop je geen TYROS2 voor 3000 euros. Ik geloof daar niet. Ook niet dat er mensen zijn die tijdens een optreden rond gaan lopen en iedereen vertellen dat zij beter muziek kunnen maken dat degene die toevallig op het podium staat. Lijkt mij riskant want het gevaar bestaat dat men gaat vragen omdat dat dan maar eens te laten horen op het podium.

Voor de rest denk ik dat het allemaal wel mee valt op de Buhne. Ook professionele artiesten maken gebruik van bandjes en play back, en dat is vaak tegenvallend.

Jan Bruijn

lizzard
Average Member

131 berichten

Geplaatst - 21/07/2006 :  13:36:43  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lizzard  Klik om lizzards MSN Messengeradres te zien
Hierop wil ik GRAAG even reageren. Ik ben ook een eenmansorkest, en ik werk ook AF EN TOE met midifiles, wat is er op tegen om soms met midifiles te werken? Als ik een melodie niet uit mijn hoofd kan spelen, maak ik daar gebruik van, maar slechts bij tijd en wijle.

De kwalitiet van de midifiles is tegenwoordig perfect te noemen.

Al is muziek dan nog zo snel, ja ja tyros2 die komt er wel!!!!!!!

thomusic
Average Member

118 berichten

Geplaatst - 21/07/2006 :  16:36:53  Toon profiel
op de eerste plaats wil ik zeggen
muziek komt uit je hart en kan op GEEN ENKELE manier vervangen worden
door een instrument uit een doosje

dan is het ook zo
als je met 1 Vinger naar iemand wijst
zie dan ook dat er 3 Vingers terug naar jou wijzen..

een muzikant is volgens mij pas muzikant als ie zijn gevoel ergens in kan leggen hetzij zang of een instrument

en modern of ouderwets styles of midifiles voornaamste is en blijft:
laat de techniek je HELPEN maar laat hem niet overheersen

kijk gewoon om je heen hoeveel mensen zouden er nog goede muziek WAARDEREN ????
( ik hoorde 20 jaar geleden zelfs Bobby Setter al met midifiles spelen, en die hebben het echt niet nodig )
ik zit dus WEL op de buhne en als men wat op heeft
maakt het de meeste mensen niet uit of ik speel of dat ik draai
en dat is de moderne tijd glaasje op fransje bauwer...lol
goede muziek kan ik alleen maken als er echt geluisterd wordt

maak van je zelf eem MUZIKANT door met je hart te spelen

mijn bescheiden mening

thomusic@home.nl

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 21/07/2006 :  19:22:49  Toon profiel
Goed geproken Thomusic, zeer goed zelfs !
Ik ben het volledig met je eens !

Onlangs kwam er een kerel naar mij toe " op een optreden " en die kwam mij leuk vertellen dat ik niet live speelde maar met midifiles e.d.
Hij had dat gezien in één of andere dubieuze muziekwinkel ( die hadden dus een midifile-demonstratie gehad op de T-2 )dit noemen ze dan verkoopstechniek
Ik dacht dat ik door de grond ging zakken, zo kwaad was ik, en dit terwijl ik wel live aan het spelen was !
sis

Bewerkt door n/a op 21/07/2006 19:25:58

Heiko
Advanced Member

1643 berichten

Geplaatst - 22/07/2006 :  00:39:05  Toon profiel
Zouden we het dan met zijn allen dan toch nog eens worden?!?
Ja luitjes, ik heb "vroeger" ook alles zelf moeten doen met handen en voeten op een Hammond een stringensemble en een synthesizer en een voetbas. dat was echt hard werken...
Zoals iedere "amateur" heb ik ook mijn beperkingen en kan ik niet alle stijlen even goed spelen. Maar dank zij het gebruik van midi heb ik ontzettend veel geleerd en kan ik nu ook zonder gebruik van midi nummers spelen die ik vroeger te moeilijk vond. Sinds kort ben ik ook gaan zingen en ik vind het moeilijk om om bepaalde nummers helemaal live te brengen, vooral omdat ik het niet leuk vind om alles precies op de tel te zingen. En dan is het wel lekker dat de begeleiding lekker strak doorgaat. Maar de solopartijen doe ik dan weer wel live.
Ik denk dat ik zo een aardige middenweg heb gevonden, toch?
Groetjes, ook van Kermit

Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt...
en uit je T2 natuurlijk!

admin
Forum administrator

300 berichten

Geplaatst - 22/07/2006 :  10:18:49  Toon profiel  Bezoek de homepagina van admin
Goed jongens, einde discussie, einde topic, voordat de gemoederen weer oplaaien..

MVG, Henk Oostendorp
Pagina: van 3 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina
 Nieuw onderwerp  Onderwerp gesloten
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000