| Auteur |
Onderwerp  |
|
|
jvmeggelen
Starting Member
10 berichten |
Geplaatst - 10/07/2006 : 09:34:32
|
Hallo,
Ik ben inmiddels een aantal keren op pad geweest met de Tyros en natuurlijk zeer tevreden !! Ik heb alleen de EQ-instellingen iets gewijzigd maar voor de rest, perfect! Het enige wat me niet lekker zit is het gebruik van de microfoon. Ik heb na de eerste nummers tijdens het optreden de mic. iedere keer toch maar weer rechtstreeks op de mengtafel aangesloten. Als ik namelijk tijdens een nummer het mastervolume iets wijzig dan ben ik continue bezig om het mic volume hierop af te stemmen dmv de het inputvolumeknopje bij te regelen. Dit ervaar ik als lastig! Nu de vraag aan de experts, wie heeft voor mij een goede tip? Ik zou toch graag van de stemmenharmonizer gebruik maken. Kun je het mic-signaal naar de sub-aux sturen en dan naar de mengtafel. Heeft hier iemand ervaring mee??
Groeten Flaco |
|
|
rickykok
Starting Member
8 berichten |
Geplaatst - 12/07/2006 : 16:32:05
|
Hallo Flaco,
Ik gebruik de vocalharmonizer(vocalist) tijdens optredens en ik heb hiervoor een aantal registers aangemaakt. Ik gebruik de microfoon via het mengpaneel. Ik stuur het signaal van de microfoon via de auxsend (1) naar de microfoon ingang van de Tyros.Ik kan nu op 2 manieren het ingangssignaal regelen: 1 via de auxsendsknop op het mengpaneel van het kanaal van de microfoon. 1 via de input volumeknop op de Tyros. In de registers heb in de volgende specificatie opgenomen. In de accompenie mode reageert de vocalist op de akkoorden die ik met de linkerhand speel. Tijdens het afspelen reageert de vocalist op het midikanaal bijvoorbeeld 4 of 16 (of een ander kanaal) waarop de vocalistgegevens staan. Maar sinds kort heb ik mijn midifiles voorzien van akkoorden in de lyrictekst. In stel de vocalist in op XF chord detection. En ik moet zeggen ik heb nu een vloeiendere klank van de vocalist. Blobjes en blabjes zijn weg. In deze mode staat de accompenie knop aan en gebruik in de vocalistklank die de Tyros toewijst. Als je nog meer wil weten hoor ik het wel.
Groetjes, rickykok
 |
 |
|
|
Johntel
Average Member

265 berichten |
Geplaatst - 12/07/2006 : 17:21:42
|
He Flaco
Je hebt namelijk 2 volumeregelaars voor je mic. De ene boven de master volume (INPUT VOLUME)en de andere op de achterzijde van de T. Je kan ook deze settings saven als user mic settings. Het blijft altijd een beetje uitzoeken. Veel succes verder.
Muzikale groeten Johnny |
 |
|
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
Geplaatst - 13/07/2006 : 19:56:20
|
Hoi Flaco,
Je zou natuurlijk ook gebruik kunnen maken van een volumepdeaal. Je kunt dan instellen wat daar op reageert.
 Je hoeft dan ook de mastercontroler niet meer te gebruiken. Eén keer de instelling maken en verder met het voetje werken. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
|
fboss
Average Member

380 berichten |
Geplaatst - 16/07/2006 : 11:10:08
|
Beste Frans (theplayer);
Ik zie op bovenstaand plaatje dat je inmiddels een screenshot van je Tyros2 kunt maken.
Zou jij ons kunnen vertellen hoe je deze screenshot hebt gemaakt?
Groetjes van fboss
PS. in het bovenstaande dient de Mic wel aangehaakt moeten staan. |
 |
|
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
Geplaatst - 16/07/2006 : 16:34:35
|
quote: Originally posted by fboss
PS. in het bovenstaande dient de Mic wel aangehaakt moeten staan.
Hallo Frans,
Wat ik begrijp uit de vraagstelling van Flaco wil hij niet dat het volume van de Mic. mee veranderd. (anders kan hij gewoon de mastervolumeknop gebruiken.) De Mic. dient dus gewoon uit te staan. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
|
rwilliam
New Member

39 berichten |
Geplaatst - 17/07/2006 : 13:46:40
|
hallo Flaco Mijn instellingen van de mic heb ik via de SUBOUT 1 naar het mengpaneel lopen,nu kan ik de mic inregelen en mijn vocalist werkt gewoon via de lower aangestuurde akkoorden. verder gaat het linker gedeelte via een vol. pendaal naar de mengtafel en het solo gedeelte via de SUB2 OUTPUT ook in function kun je de zaak splitten door alleen de solo 123 aan te laten staan die je dan met een tweede vol,pendaal kunt sturen, zo heb je alles onder controlle
Groeten wim |
 |
|
|
fboss
Average Member

380 berichten |
Geplaatst - 17/07/2006 : 14:49:36
|
Beste Frans (theplayer);
Je hebt gelijk, de mic mag niet beinvloed worden, wel de rest. Dan dus de mic uit.
Blijft mijn vraag over het T2 screenshot?
Groetjes van; fboss |
 |
|
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
Geplaatst - 17/07/2006 : 20:23:55
|
quote: Originally posted by fboss Blijft mijn vraag over het T2 screenshot?
Beste Frans,
Ik kan inderdaad weer een screenshot maken. Je weet waarschijnlijk dat ik erg veel moeite heb moeten doen om zover te komen. Ik heb dan ook de belofte moeten doen, deze gegevens niet verder bekend te maken, op het forum of op mijn site te zetten. Daar houd ik me dan ook maar aan. Groetjes,
Frans
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3299 berichten |
Geplaatst - 18/07/2006 : 00:16:05
|
Frans,
Je maakt me nieuwsgierig.... waarom moet dit een 'geheim' blijven en aan wie heb je de belofte moeten doen ?
De SYSEX die je hebt staan voor de T1 werkt in ieder geval niet op de T2. Dit ligt waarschijnlijk aan het feit dat die geen floppydrive heeft. Ik zal 's gaan proberen om andere device nummers als target op te geven Ooit moet ik op de USBstick of harddisk terecht komen.... toch ? |
 |
|
|
Berend
Junior Member

82 berichten |
Geplaatst - 18/07/2006 : 00:19:53
|
quote: Originally posted by fboss
Blijft mijn vraag over het T2 screenshot?
Zoek eens met Google op: "Sysex commands Screen" of "Sysex hidden commands". Het is de bedoeling dat je de juiste stringdata in een midifile zet.....................
Groetjes, Berend |
 |
|
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
Geplaatst - 18/07/2006 : 07:48:54
|
quote: Originally posted by T-Rossie Je maakt me nieuwsgierig.... waarom moet dit een 'geheim' blijven en aan wie heb je de belofte moeten doen ?
Hallo,
Eerst heb ik het bij Yamaha Dld geprobeerd. Maar daar kreeg ik het antwoord dat deze gegevens niet vrijgegeven mochten worden. Dan maar Yamaha USA. Deze gaven een mailtje dat ik me maar tot Yamaha NL. moet wenden. Yamaha NL stuurt het mailtje weer door naar Yamaha Dld en dus was ik weer terug bij af. Daarna heeft iemand (die ik hier niet nader wil noemen) voor mij een poging gedaan. Na enige weken hebben we uiteindelijk de juiste gegevens gekregen. Alleen heb ik hem de belofte moeten doen. Ik vind dat je beloftes ook na moet komen. Groetjes,
Frans
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3299 berichten |
Geplaatst - 18/07/2006 : 09:13:30
|
Bedankt voor de uitleg Frans. Natuurlijk respekteer ik hetgeen je beloofd hebt.
Het blijft opmerkelijk dat Yamaha het niet wil vrijgeven terwijl het een heel handige tool is. Zodra ik meer tijd heb zal ik zelf 's wat proberen. |
 |
|
|
fboss
Average Member

380 berichten |
Geplaatst - 19/07/2006 : 13:02:13
|
Beste Allemaal;
Voor mij is het een compleet raadsel waarom het midiadres van de Tyros2 USB to Device geheim zou moeten blijven.
Volgens mij is het volstrekt normaal dat deze gegevens terug te vinden zijn in de Midi-specificaties van de Tyros2.
Toch zijn zij daar niet vermeld, en Yamaha doet er duidelijk kennelijk zéér geheimzinnig over.
Ik vind dat een fabrikant dat zijn klanten niet aan kan doen. Buitendien waren deze gegevens van de Tyros(1) wel bekend.
Zou Yamaha zich wellicht schamen voor de ouderwetse USB 1 aansluiting. Zouden ze misschien de Duitse fa. Musitronics niet willen helpen.
Toch heeft Musitronics een USB en harddisk hardware ondersteuning die een constante aansluiting van de Tyros met de computer mogelijk maakt, en die dus de onmogelijk domme (Musicfinder indrukken en dan de Tyros2 niet meer kunnen gebruiken) uitschakeling van de Tyros2 voorkomt.
Met deze interface (ik had hem al bij mijn 9000PRO) is het wijzigen aan midifiles en voices met de computer mogelijk, terwijl de 9000pro gewoon blijft spelen (en de wijzigingen dus direct afluisterbaar zijn).
De oude en achterliggende computertechniek die door Yamaha bij de Tyros2 wordt gebruikt hoeft toch ook niet tot geheimen te leiden??
KOM OP Yamaha !!! geef die adressen vrij, en ga ondertussen investeren in een modern computerboard in de Tyros3.
Groetjes van fboss
PS. zijn we meteen van die memory full problemen af bij de registratie's |
Bewerkt door fboss op 19/07/2006 13:04:36 |
 |
|
| |
Onderwerp  |
|