Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Eerste indruk Tyos 5
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 10

Toch nog Tyros
Average Member

478 berichten

Geplaatst - 28/11/2013 :  16:18:35  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanswiel

Hoi,

Net telefoon gehad van Oostendorp. Morgenmiddag de Tyros 5 ophalen. Zucht :-):-):-)

Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde,lang leve de vreugde
Musik macht freu(n)de(n)

Website:www.tognog-music.nl

Hans doet geen oog dicht vanacht!

Groetjes John
Tyros 4 xxl
Ga naar bovenaan de pagina

lacobo
Average Member

245 berichten

Geplaatst - 28/11/2013 :  17:13:35  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lacobo  Reageer met citaat
Ik mag 'm morgenavond halen. De speakers afgelopen weekend al ingepakt en dinsdagavond de T4. Heb erg van spelen op de T4, optredens en opnames maken genoten, was dus een plechtig moment 't ding weer in te pakken. Vond tot mijn verbazing nog een Tyros4 ballon onderin de doos. Deze staat me nu, opgeblazen en wel, op 't werk een beetje wrokkig aan te staren. Zo maar ingeruild worden, het mag wat

Dirkw
Starting Member

1 bericht

Geplaatst - 28/11/2013 :  20:25:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo, mijn is Dirk en nieuw op dit forum.
Na jaren vrijwel alle topmodellen van Roland te hebben gehad, stopt dit bij de Roland G70. Vandaag een prima aanbieding van de firma Oostendorp ontvangen en de knoop doorgehakt voor mijn eerste Tyros (76 toetsenversie). Ook Oostendorp is nieuw voor mij, woon er zo'n 150 km vandaan, dus ben benieuwd

Het lange wachten is dus begonnen. Ben benieuwd welk nummer ik heb gekregen op de leverlijst. Ze lijken toch aardig te lopen in deze 'crisis'tijd.

Voor het eerst Tyros...

Soneg
Advanced Member

1617 berichten

Geplaatst - 28/11/2013 :  20:46:48  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Morgen ga ik hem ophalen

Soryt

maartenb
Moderator

863 berichten

Geplaatst - 28/11/2013 :  21:24:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Welkom op dit forum, Dirk, en welkom bij Oostendorp.

Ik heb zelf mijn G-70 toendertijd ook bij Oostendorp gekocht. Veel plezier mee gehad, maar liep tegen bepaalde beperkingen aan, waar ik veel last van had.

Toen de overstap gemaakt naar de Tyros4 (noodgedwongen 61 toetsen). En morgen de Tyros5 met 76 toetsen!

Je zult de half bar en single chord intro/outro van de G-70 erg gaan missen.

De toetsen van de Tyros zijn iets kleiner dan de volledige pianoformaat toetsen van de G-70. Daar wen je heel snel aan, en het speelt zelfs iets makkelijker. Daarnaast krijg je met de Tyros een heleboel andere dingen, waarvan de G-70 alleen maar kan dromen (zoals SA2 voices en de fantastische styles).

Als je straks vragen heb, stel ze gerust op dit forum. Er zitten veel behulpzame mensen hier. En vaak heb je al heel snel een antwoord.

Ik verwacht dat je de Tyros5 heerlijk zult vinden om op te spelen, en dat je er heel veel plezier aan zult beleven!

Maarten

maestro
Junior Member

71 berichten

Geplaatst - 28/11/2013 :  21:29:10  Toon profiel  Reageer met citaat
ik heb hem sinds gisteren voormiddag
gr luc

tyros5 PSR 950 BK9 2x bose L1 compact + tonematch

hifi
New Member

40 berichten

Geplaatst - 29/11/2013 :  18:42:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van hifi  Reageer met citaat
De Tyros 5 vanmiddag bespeeld, mooie klank.
De audio drums kun je echter niet veranderen, en dat is nou juist wat ik veel doe.
Ik weet het nog niet. Ga nog een keer voor mijn tweede impressie.

hifi

Theo T3
Junior Member

97 berichten

Geplaatst - 29/11/2013 :  22:05:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Vandaag ook ff mogen proeven aan de 76 toetsen versie.
Gewoon heel kort dit smaakt naar meer.

Jammer dat de toko om 18:00u dicht ging

Grtzzz theo

Een dag niet getyrost is een dag niet geleefd

Hanswiel
Senior Member

888 berichten

Geplaatst - 30/11/2013 :  14:22:12  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Hanswiel  Reageer met citaat
Hoi,

Afgelopen nacht weer gewoon rustig geslapen. De Tyros 5 is er sinds gisteren.
Tussen neus en lippen door kennis gemaakt met een ander forumlid. Helaas voor hem dronk ik zijn koffie op:-):-):-).

Nu eerst maar eens zien of ik alle registraties (die vaak voorzien zijn ven een songstyle) aan de praat krijg. De eerste 10 zijn weer OK. Het is wel even wennen als je van een Tyros 3 naar een Tyros 5 gaat. Dat lukt wel. Het geluid is professioneler lijkt mij. Vollere klanken. Aangenaam verrast was ik dat er een draadloze USB netwerkadapter bijgeleverd is.

Kortom, er is nog veel te doen en te onderzoeken.

Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde,lang leve de vreugde
Musik macht freu(n)de(n)

Website:www.tognog-music.nl

willem63
Junior Member

74 berichten

Geplaatst - 30/11/2013 :  16:25:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Hans,

Gefeliciteerd met de nieuwe T5.
Ik ben benieuwd wat volgens jou de grootste verbetering/verandering van de T5 is t.o.v. van je oude T3.
Gr,

Willem

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 30/11/2013 :  16:55:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Hallo Allemaal,

Vanmiddag uitgebreid naar de lokale dealer geweest om de Tyros 5 te testen met en zonder koptelefoon. mijn voorlopige conclussie:

Natuurlijk klinkt het weer nét iets beter vooral de organ en ensemble sectie, dat is een hele verbetering en vernieuwing!

Ook de audio styles zijn zeer prettig om te horen en om mee te spelen, de overige styles zijn wat opgepimpt en klinken ook weer iets volwassener evenals de voices.

Het klavier speelt lekker vooral de 76 uitvoering dit is wel even wennen maar zeer zeker aan te bevelen voor dat kleine prijsverschil.

De originele boxjes produceren een stuk beter geluid, en hoort er eigenlijk ook wel bij.
Als je net zoals ik al 3 jaar op de T4 gespeeld hebt is de T5 een prachtig mooi keyboard, maar ik denk dat je met wat tweaken en goede registraties maken in de T4 ook erg ver kunt komen qua sounds.

De songs die ik speel zullen er niet beter van worden misschien iets beter klinken maar ook daar wen je erg vlug aan en dan is het ook allemaal maar weer "normaal".

Ook heb ik op mijn T4 alle premium-packs die me ook voldoende mogelijkheden geven, welke ik zeker allemaal nog niet uitgeprobeerd heb.

De kogel is bij mij door de kerk; Ik blijf voorlopig gewoon lekker op mijn Tyros 4 doorspelen, de extra's die me geboden worden vind ik niet opwegen ten op zichte van het geld wat ik moet bijleggen.

Ik trek de verkoop van mijn T4 terug op div sites, en ga weer heerlijk genieten van hetgeen wat ik nu heb.

Gr Toine

Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

Bewerkt door laakies op 30/11/2013 16:55:41

Toch nog Tyros
Average Member

478 berichten

Geplaatst - 30/11/2013 :  17:32:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Toine,
Dat had ik niet verwacht!
Dus er komt helemaal geen Tyros 5?
Nou ja ik vindt de Tyros 4 ook nog steeds een geweldig instrument!
Beterschap en een fijn weekend verder!
Mischien moeten wij samen op Tyros 6 wachten

Groetjes John
Tyros 4 xxl

Bewerkt door Toch nog Tyros op 30/11/2013 17:35:48

Rene
Senior Member

717 berichten

Geplaatst - 30/11/2013 :  19:25:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Hanswiel,

Zonder blikken of blozen had jij idd mijn koffie opgedronken.
Het is je gegund. Leuk je ontmoet te hebben. Tot maandag 2 december.

Ik heb 'm.......de Tyros5.

Samson resolv 65A monitorset, db Technologies DVX12, Sub18

bonfire
Average Member

242 berichten

Geplaatst - 30/11/2013 :  21:17:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Toine…..ik had het je al gezegd…….zo'n 2000 Euro erbij leggen……beetje veel voor wat ze bieden…...

T-Rossie
Moderator

3238 berichten

Geplaatst - 30/11/2013 :  21:29:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Ton,
Je wekt de indruk dat de Tyros5 € 2000,- duurder is dan de Tyros4 en dat slaat natuurlijk nergens op. Ze hebben vrijwel dezelfde prijs maar je hebt er klaarblijkelijk moeite mee dat er nu eenmaal afschrijving op elk apparaat zit.... zo ook jouw huidige Tyros.
De frustratie erover uit je voortdurend op negatieve toon en dat wordt behoorlijk vervelend voor menig forumbezoeker.
Pagina: van 10 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000