Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Premium Packs laden in de Tyros 5
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 5

Ronny
Average Member

365 berichten

Geplaatst - 29/11/2013 :  23:01:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Bij aankoop van een nieuwe Black Tyros verleden jaar was het Vintage Keyboard pack er al ingeladen.

Ben eens benieuwd als ik de overstap zou maken naar de 5 als ik deze dan zal kunnen downloaden ??

Muzikale groet,
Ronny
Ga naar bovenaan de pagina

laakies
Advanced Member

1613 berichten

Geplaatst - 29/11/2013 :  23:19:19  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
@Ronny

Als je deze zelf met een eigen account hebt gekocht bij yamaha kun je deze opnieuw downloaden voor de tyros 5.

Zo niet, moet diegene die het pack erop gezet heeft het pack downloaden, en dan aan jouw geven zodat het instr. key aangemaakt kan worden voor je t5.

Gr Toine

Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl
Ga naar bovenaan de pagina

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 30/11/2013 :  00:54:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Bij de T4 limited edition maakt het Pack Vintage Keys onderdeel uit van het keyboard zelf. Er is geen usb-stick bij geleverd met het Pack erop, voor het geval je e.e.a. met Library Edit hebt gewist. Vintage Keys is in dat geval ook niet te (her)downloaden en ook niet voor de T5.

Yamaha hanteert nu een andere wijze voor het laden van Packs. Je kunt alleen Packs herdownloaden vanaf je eigen account bij yamahamusicsoft. Vanuit de Expansion Manager wordt eerst contact gemaakt met jouw account, waarin de aangeschafte Packs staan. Daarna wordt de Tyros5_InstrumenInfo.n27 van jouw T5 eraan gekoppeld. Vervolgens maakt Expansion Manager het geschikt om er je eigen Pack van te maken.

Bij/via andermans account eerder aangeschafte Packs kunnen daardoor niet worden gedownload voor jouw T5. Je kunt accounts namelijk niet koppelen en je kunt vanaf een account slechts 1 T5 koppelen. Bij de T4 waren dat er twee.
Yamaha beschouwt via andermans account aangeschafte Packs als zijnde Packs van iemand anders. Net zoals bij een occasion T4 Packs en License Key gewist moeten worden voor de verkoop.

Zomaar een Pack toevoegen aan reeds geladen Packs gaat niet zoals je gewend was. Je zult eerst weer Expansion Manager moeten openen en je eerder geladen Packs selecteren. Vervolgens de nieuwe Pack toevoegen. Daarna wordt er een nieuwe eigen Pack van gemaakt, die je dan met Pack Installation weer moet laden.
Iedere keer wordt de Flash Module eerst weer geformatteerd en daarna de Pack geladen. Klinkt omslachtig, maar gaat best wel snel.

Groet,
Ruud

Bewerkt door Ruud op 30/11/2013 01:02:39
Ga naar bovenaan de pagina

Ronny
Average Member

365 berichten

Geplaatst - 30/11/2013 :  07:43:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Prachtige uitleg Ruud, dank u.

Maar het wordt weer wel wat moeilijker om afstand te doen van de 4.

Ik gebruik namelijk nogal veel van het vintage keyboard pack, en ook de styles en regs die er bijzaten worden door mij veel gebruikt.
Als ik daarbovenop nu (waarschijnlijk maar voorlopig) ook mijn Custom voices niet meer zou kunnen gebruiken......Ik weet het echt niet meer (wordt weer een dag piekeren).


Groetjes,
Ronny

Bewerkt door Ronny op 30/11/2013 07:47:59
Ga naar bovenaan de pagina

lacobo
Average Member

245 berichten

Geplaatst - 01/12/2013 :  13:04:19  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lacobo  Reageer met citaat
Heb een eigenaardigheidje ontdekt: Je kunt de styles vanuit de Expansion map niet meer kopieren vanuit de Tyros 5. Bij de '4 had ik alle extra styles gekopieerd naar hun 'eigen' style knop (File Access), maar bij de Tyros 5 blijven de knoppen donker (niet in gebruik). Gelukkig kun je vanaf de PC 't spul wél kopieren, alleen is 't een beetje meer gedoe met styles beluisteren, opschrijven in welke groep ze horen, T5 uitzetten, aanzetten in USB modus enz.

Eenmaal gekopieerd in een nieuwe folder mag je er weer vanalles mee doen met de T5. Raar!

Bert

______________________________________________
LACOBO's Tyros4 site: http://www.lacobo.com/kb-site
Ga naar bovenaan de pagina

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 01/12/2013 :  14:35:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Bert,

Het is eenvoudiger om op de PC De map "ExpStyles" oid aan te maken en daarin mappen aan te maken met de Pack-namen.
Dan vanuit de Premium Packs de Styles selecteren en naar die mappen kopiëren (Copy-Paste).
Als alle mappen gevuld zijn kun je de map ExpStyles in één keer naar USB of harddisk van de T5 kopiëren.

Zelfde werkwijze geldt ook voor de Songs, MultiPads en Registraties.

Groet,
Ruud

Bewerkt door Ruud op 01/12/2013 14:39:54
Ga naar bovenaan de pagina

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 01/12/2013 :  15:25:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Als je de Styles uit de diverse Premium Packs vanuit de hoofdmap Expansion wilt koppelen aan de Song-knoppen (File Access), ga je als volgt te werk.

- Selecteer de map waarin de Styles zijn
- Druk View (bovenste 7-knop)
- Druk Memory (Display-knop E)
- Druk de gewenste Song-knop
- Druk View indien je de normale weergave wilt
- Exit

Groet,
Ruud
Ga naar bovenaan de pagina

corvdh
Average Member

300 berichten

Geplaatst - 01/12/2013 :  15:55:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van corvdh  Reageer met citaat
Ik log net even in op mijn Yamaha account en zie dat ik reeds eerder aangeschafte styles en entertainerpack opnieuw kan downloaden voor mijn toekomstige Tyros 5.

Ik zie alleen de Mixed choir voice er niet bij staan die ik toen ik 3 jaar geleden de Tyros 4 net binnen had gratis kon downloaden bij Yamaha.
Kan ik de Tyros 5 versie van deze voice ergens vinden of kan ik het Tyros 4 bestand straks importeren met de expansion manager?


____________________________________________________________________________

Mijn website: http://www.xs4all.nl/~corvdh klik vervolgens in het menu op Keyboard / midi.
Ga naar bovenaan de pagina

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 01/12/2013 :  16:05:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Klopt, Cor.
De Mixed Choir is destijds niet via Yamahamusicsoft gedownload en dus ook niet aan je account gekoppeld.
Misschien later met de Expansion Manager mogelijk.

Groet,
Ruud
Ga naar bovenaan de pagina

lacobo
Average Member

245 berichten

Geplaatst - 01/12/2013 :  16:12:50  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lacobo  Reageer met citaat
citaat:
Als je de Styles uit de diverse Premium Packs vanuit de hoofdmap Expansion wilt koppelen aan de Song-knoppen (File Access), ga je als volgt te werk...



Maar da's niet handig, want die packs hebben diverse style-soorten door elkaar. Daarom is een aparte map waarin je de 11 catergoriën zet zo practisch. Dan kun je dus bijv. de Ballroom styles uit de diverse packs bij elkaar oproepen vanaf de Ballroom knop.

Bert.

______________________________________________
LACOBO's Tyros4 site: http://www.lacobo.com/kb-site
Ga naar bovenaan de pagina

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 01/12/2013 :  16:25:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Dat is waar, Bert.
Als je dat zo wilt moet je ze gaan sorteren.
Op de PC gaat dat toch het snelst.

Groet,
Ruud
Ga naar bovenaan de pagina

bonfire
Average Member

242 berichten

Geplaatst - 01/12/2013 :  18:17:08  Toon profiel  Reageer met citaat
"Yamaha beschouwt via andermans account aangeschafte Packs als zijnde Packs van iemand anders. Net zoals bij een occasion T4 Packs en License Key gewist moeten worden voor de verkoop." =eerder bericht van Ruud

Heb ik het dus goed begrepen dat als je een T4 via de officiële weg (=dealer) koopt dat de Packs er af gehaald zijn en je dus een "kale" T4 meekrijgt? Dan kan je dus beter privé een T4 aanschaffen?????
Ga naar bovenaan de pagina

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 01/12/2013 :  19:19:36  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bonfire

"Yamaha beschouwt via andermans account aangeschafte Packs als zijnde Packs van iemand anders. Net zoals bij een occasion T4 Packs en License Key gewist moeten worden voor de verkoop." =eerder bericht van Ruud

Heb ik het dus goed begrepen dat als je een T4 via de officiële weg (=dealer) koopt dat de Packs er af gehaald zijn en je dus een "kale" T4 meekrijgt? Dan kan je dus beter privé een T4 aanschaffen?????



Je blijft negatief blijkbaar!

Verder: een gebruiker koopt extra packs via de unieke combinatie van keyboard ID/yamaha account en blijft persoonlijk.

Koop maar privé iets en succes!
Misschien moet je ook op zoek naar een ander forum.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

Bewerkt door fransonline op 01/12/2013 19:20:51
Ga naar bovenaan de pagina

bonfire
Average Member

242 berichten

Geplaatst - 01/12/2013 :  20:04:20  Toon profiel  Reageer met citaat
mijn god wat is daar nu negatief aan???Ik sta er alleen van te kijken,zou daar nooit opgekomen zij?Mijn eerste vraag zou zijn bij de dealer;welke packs staan er op?
Bij een auto vraag je toch ook welke extra's heeft-ie????
niks negatiefs aan…...
Ga naar bovenaan de pagina

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 01/12/2013 :  21:00:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Bij een auto gaat het om accessoires die af fabriek of door de vorige eigenaar zijn toegevoegd. Hardware dus.
Dat geldt ook voor bijvoorbeeld optionele speakers, flash module of stofhoes bij een Tyros. Ook hardware.
Wat de Premium Packs betreft, gaat het om software. En zoals ook Frans aangeeft is dat niet keyboard-, maar persoonsgebonden.

De Clear functie in het tabblad Owner van de T3 en T4 is er daarom niet voor niets.

Maar laten we svp bij het onderwerp Premium Packs laden in de T5 blijven, want dat is informatief bedoeld, evenals de overige onderwerpen die ik heb geplaatst.

Groet,
Ruud

Bewerkt door Ruud op 01/12/2013 21:20:52
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: van 5 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000