Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 foutjes Tyros 5
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 5

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 14/12/2013 :  17:02:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Ensemble > Preset > UP > Choir

Groeten, Wim
Ga naar bovenaan de pagina

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 14/12/2013 :  17:17:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Binnen Ensemble Voices [Preset] kiezen en dan via [UP] kom je in de 5 mappen.

Oeps... Wim had al gepost.

Groet,
Ruud

Bewerkt door Ruud op 14/12/2013 17:18:23

T-Rossie
Moderator

3238 berichten

Geplaatst - 14/12/2013 :  17:22:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt Wim/Ruud.

mir
Starting Member

7 berichten

Geplaatst - 29/12/2013 :  17:53:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi,

ik kan op de T5 de left met hold niet meer "bevriezen" bij overschakeling naar OTS geluiden of via OTS link,
Als ik het freeze menu de voice aanklik bevriest alles, dus ook alle rights.
Ook al zet ik de vlg pagina de rights op off en de left is aangevinkt, dan springt hij nog uit
wat doe ik fout?

Alvast bedankt
fijne jaarwisseling

mir
Starting Member

7 berichten

Geplaatst - 04/01/2014 :  23:49:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Hier ben ik weer, het blijkt een foutje van yamaha te zijn . Bij alle vorige modellen kon je de left vastzetten door op freeze te duwen. Hierdoor bleef bij het wisselen tussen de ots geluiden de voice van de linkerhand gehandhaafd
Hopelijk wordt het snel opgelost,

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 05/01/2014 :  09:04:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Heb je in de freeze group setting, Voice wel aangevinkt?

Groeten, Wim

mir
Starting Member

7 berichten

Geplaatst - 08/01/2014 :  15:13:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Ja Wim, ik heb inmiddels bericht van Yamaha dat je de left niet meer kunt bevriezen bij het gebruik van de ots geluiden. Dit zou te maken hebben
met de indeling van de ensemble geluiden. Alle tyrossen en ook de psr series kunnen dit wel, behalve de tyros 5???!!

Ik vind dit een groot gemis, want wil je bijv in de left een koor laten meelopen , verdwijnt dit weer als je een ander ots geluid induwt.
Je kunt wel alles gaan inprogrameren, maar het spontane spelen verdwijnt dan helemaal.
Bovendien maken mijn keyboardleerlingen hier ook veel gebruik van.

Nu blijkt ook de usb hub aansluiting met 4 poorten niet meer te werken op de t5( heb ik ook nodig voor mijn leerlingen) dus ik ben behoorlijk teleurgesteld en mis mijn t4.

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 08/01/2014 :  15:18:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Je hiervoor wel een multipad gebruiken

Groeten, Wim

Hanswiel
Senior Member

888 berichten

Geplaatst - 08/01/2014 :  15:25:21  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Hanswiel  Reageer met citaat
Hoi,

Ik gebruik alleen registraties. Dan is het "left" probleem er niet.

Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde,lang leve de vreugde
Musik macht freu(n)de(n)

Website:www.tognog-music.nl

mir
Starting Member

7 berichten

Geplaatst - 10/01/2014 :  09:22:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Klopt Wim alleen dan kun je niet meer spontaan freewheelen.
Ik hoop toch dat Yamaha hier aandacht aan besteed.

Een andere oplossing is de left inprogrameren in de OTS.
Voordeel : je kunt per knop je eigen sound en volumesterkte inprogrameren.
Nadeel : eenmalig veel werk om dit bv bij de 25 leukste en meest gebruikte styles te doen.
Maar...ik ga hier mee aan de slag.

ps zoals gezegd de usb hub met 4 aansluitingen pakt ie niet meer, maar wel de usb hub met één extra aansluiting zonder stroomvoorziening. Dit is voor mij belangrijk om beschadigingen tegen te gaan
Omdat op mijn keyboard veel USB's van leerlingen worden aangesloten

mir
Starting Member

7 berichten

Geplaatst - 10/01/2014 :  09:24:32  Toon profiel  Reageer met citaat
En uiteraard Hans!!
Bedankt voor jullie reacties

veel speelplezier

Anneke
New Member

40 berichten

Geplaatst - 14/01/2014 :  17:31:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Ben benieuwd naar de Tyros5, ik heb de 5 besteld, heb de Tyros 4 en hoop dat als 5 wordt uitgeleverd, de problemen zijn opgelost. Dan zijn jullie ook uit de problemen.
Anneke

theplayer
Moderator

3016 berichten

Geplaatst - 14/01/2014 :  19:23:25  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Anneke,

Ik heb de Tyros 5 nu bijna 'n maand in gebruik en er al heel wat gekke dingen mee gedaan.
Maar ik heb er nog geen fout aan kunnen ontdekken.
Wees dus gerust en bereid je voor op veel plezier.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite

Yamahaman
Junior Member

70 berichten

Geplaatst - 19/01/2014 :  12:56:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb een probleem dat, als er een registratie is gekozen en heb gespeeld en geheel gestopt, er bij bijv Organ World geen andere presets gekozen kunnen worden.
(Heb laatste update en geen reg van ouder keyboard ingeladen).
Alleen uit/aan helpt.

admin
Forum administrator

300 berichten

Geplaatst - 19/01/2014 :  13:15:01  Toon profiel  Bezoek de homepagina van admin  Reageer met citaat
Berichten uit onderwerp "foutje Tyros5" via copy/paste gevoegd in dit al bestaande onderwerp. Leest anders dan apart geplaatste berichten, maar dat kan helaas niet anders. Onderwerpen kan ik wel verplaatsen naar andere onderwerpgroepen, maar losse berichten niet.
"foutje Tyros5 nu in zijn geheel verwijderd.

Groet, Ruud

willie
Starting Member

8 berichten
Geplaatst - 16/01/2014 : 21:45:25
--------------------------------------------------------------------------------

Mijn tyros 5 functioneert niet helemaal naar behoren.

Wanneer ik op main-variation een knop indruk kan het zomaar zijn dat ik praktisch geen geluid heb in de melodiekant, soms doen alle vier de variaties het niet.
De begeleidingskant functioneert wel goed
OTS is ingeschakeld. Ook wanneer ik met Music-finder speel doet het probleem zich voor, inmiddels wel 8 tot 10x per dag wat best wel irritant is.
Om het probleem te verhelpen moet ik de tyros uitschakelen en opnieuw opstarten.

Het is het ook voorgekomen dat in music-finder Broadway-ballad de pop-grand piano zich niet liet veranderen in concert-piano, welke andere piano ik ook aanklikte het geluid bleef van de pop-grand piano, dus maar weer de tyros uitgeschakeld en daarna opnieuw opgestart.
Herkent iemand deze problemen en wie weet een oplossing.

T-Rossie
Moderator

1883 berichten
Geplaatst - 16/01/2014 : 22:12:12
--------------------------------------------------------------------------------

Willy,

Waarschijnlijk heb je de Assign schuifregelaar laag staan en staat ie op een 'kantelpuntje'. De minste beweging kan 'm een bitje doen verschuiven. Advies zet hem zo hoog mogelijk neer.

Toen je de pianosound wilde aanpassen, had je toen wel de juiste part geselecteerd? (blauwe knopje boven Right1, 2 of 3) Als bijvoorbeeld Part1 speelt (oranje) en de part select (blauw) van Right2 is actief zal de klank van Right1 nooit veranderen!

Bewerkt door T-Rossie op 16/01/2014 23:30:57

laakies
Advanced Member

1015 berichten
Geplaatst - 16/01/2014 : 23:11:09

Willie,
Ter aanvullling op Roel (Trossie) zijn bericht;

Druk op "Direct Access" daarna schuif je de meest linkse schuifregelaar even aan, nu kun je instellen wat je met die knop wilt aansturen.

Overigens lijkt het mij vreemd dat het daar aan zou kunnen liggen, want je kunt de Right 1.2.3. volume hiermee niet aansturen. wel het totale keyboard volume of style volume.

Maar proberen kan nooit geen kwaad

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

Bewerkt door laakies op 16/01/2014 23:13:41

T-Rossie
Moderator

1883 berichten
Geplaatst - 16/01/2014 : 23:15:58

Toine, het is zelfs de default instelling!

laakies
Advanced Member

1015 berichten
Geplaatst - 16/01/2014 : 23:19:33

@Roel,

Ik heb hem 1 gereset, toen ik hem uit de doos gehaald heb daarna (nog) niet nodig geweest.

welke default bedoel je dan?? toch niet als je de T aan en uitzet, dan blijft alles keurig staan zoals ik het heb ingesteld nl op style volume..

Gr Toine
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

laakies
Advanced Member

1015 berichten
Geplaatst - 16/01/2014 : 23:21:13

Yeeeeeeeeeeeeee Yeeeeeeeeeeeeeee

F E E S T
F E E S T

Ik heb de 1000 berichten grens bereikt

Biertje Roel???

Tralalalala hik hik hiep hiep hoera

Gr Toine
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

Bewerkt door laakies op 16/01/2014 23:22:15

T-Rossie
Moderator

1883 berichten
Geplaatst - 16/01/2014 : 23:26:28

De Assign regelaar staat 'standaard' ingesteld als volumeregelaar voor de R1 t/m R3. Ik heb hetzelfde ervaren als Willie, even gezocht en bij mij stond de regelaar bijna in de nulstand. Zie verder mijn eerdere uitleg over het kieperende bitje. (er zijn 127 volumestapjes op die paar cm)

laakies
Advanced Member

1015 berichten
Geplaatst - 16/01/2014 : 23:30:40

Dankje Roel voor de felicitatie....

Maar on topic weer......

Gr Toine
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

Ronny
Average Member

147 berichten
Geplaatst - 17/01/2014 : 06:52:01

Juist hetzelfde probl als Willy en heeft niets met de assign schuifregelaar te maken.

Voorbeeld: Styl 6-8 Soul. Wanneer ik start met de OTS instellingen aan op main variation A , nadien overga naar main B, dan krijg je een Stage Lead guitar en daar loopt het blijkbaar al mis .Dit is goed hoorbaar als je de blauwe knoppen ART 1 of ART 2 gebruikt (het geluid komt niet door). Wanneer je dan de Stage Lead guitar eens veranderd naar bijvoorbeeld Guitar Hero en onmiddellijk terug naar Stage Lead is het probleem opgelost en klinkt de Guitar en ook de ART 1 en 2 knoppen zoals het moet.

Ben eens benieuwd als jullie dit ook voor hebben ?

Muzikale groet,
Ronny

laakies
Advanced Member

1015 berichten
Geplaatst - 17/01/2014 : 11:14:40

@Ronny,

Bij mij hetzelfde Ronny, de SA2 art geluid komt niet goed door.
Is een software foutje, mischien dat één van de moderatoren een foutenlijst kan aanleggen en dit kan doorsturen aan Yamaha.

en die foutenlijst als vastgepind op het forum zet zodat we niet telkens de zelfde fouten doorgeven

Met de T4 heb ik dat met sommige organsounds ook gehad, is echter nooit opgelost.

Gr Toine
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

Soryt
Senior Member

663 berichten
Geplaatst - 17/01/2014 : 11:34:31

Omdat Willie niet echt reageert op de voor gedragen adviezen en we ook niet weten of dit zijn eerste Tyros is , lijkt het me moeilijk om een goed beeld van zijn storingen te krijgen.
Wel waren in de begin periode van de T4 veel mensen die vergaten het Modulatie wiel weer op "0" te zetten , waardoor bepaalde geluiden niet meer hoorbaar waren .
Dus hopelijk kan Willie wat uitgebreider reageren ?

Soryt

Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers

Heiko
Advanced Member

1160 berichten
Geplaatst - 17/01/2014 : 11:43:39

Als dat klopt met die azijnschakelaar() dan wordt het zo langzamerhand echt tijd voor een spoedcursus/stappenplan registraties maken. Er zijn zovéél dingen waar je rekening mee moet houden:
Microfoon-instellingen / effecten
Vocal Harmony / effecten
evt. song + kanaal-instellingen (volume/effecten)
Style + volumes + effecten.
ect, ect.
Het vervelende vind ik dat de ene instelling de andere "vernaggeld",
vooral bij de microfooninstellingen merk je dat. Schakel je b.v. van
Standaard trio naar Voice doubler, dan gaat de echo/galm ineens op 100%!
Nu begrijp ik wel dat een goed klinkende registratie ook een kwestie van smaak is, maar er moet toch een soort van standaard manier zijn
om tot goede resultaten te komen. Ik bedoel dus soort van routebeschrijving...(Workshop?)

Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt....
als het je neus uit komt is het véél erger!

Bewerkt door Heiko op 17/01/2014 11:54:42

willie
Starting Member

8 berichten
Geplaatst - 17/01/2014 : 17:26:23

Hallo allemaal,
Sorry dat ik misschien niet zo heel snel gereageerd heb, ik zet nu m`n PC pas aan en ben blij verrast door het grote aantal reacties,
mijn dank daarvoor aan een ieder die met me meedenkt.
Ik ga morgen in alle rust alle adviezen uitproberen en laat nog van me horen wat het resultaat is. Neen , het is niet mijn eerste Tyros, ik had de T4 en heb daar nooit problemen mee gehad.Ik heb geen bestanden van de T4 overgezet, wel music-finder gedownload en geinstalleerd.

Ruud
Moderator

1792 berichten
Geplaatst - 17/01/2014 : 18:11:36

Wat de Style 6-8Soul betreft doet dat zich ook bij mij voor.
Als je de klankwisseling doet, zoals Ronny beschreven heeft, en je slaat vervolgens de OTS 2 opnieuw op, is het euvel verholpen.

De Style sla je dan op onder een andere naam, b.v. "6-8Soul 2".

Ik zal dit melden aan Yamaha. Als er meer Styles zijn met dit euvel hoor ik het graag.

@Wil: Is dit ook hetgeen jij bedoelt in eerste instantie?

Groet,
Ruud

Bewerkt door Ruud op 17/01/2014 19:23:12

willie
Starting Member

8 berichten
Geplaatst - 17/01/2014 : 19:26:29

Ben alvast begonnen met de assign schuifregelaar in de hoogste stand te zetten (hij stuurt op mijn Tyros het volume aan)en heb een klein uurtje zitten spelen zonder dat het probleem zich voordeed.Mijn man was zo lief de afwas te doen. Ik ben dus een zij en geen hij. Klopt het dat ik enkel reacties van heren lees op het forum of zijn er nog meer dames op het forum actief? Morgen verder testen.

willie
Starting Member

8 berichten
Geplaatst - 17/01/2014 : 20:03:32

Jawel Ruud , dit is wat ik bedoelde.
"6-8 soul" ook even uitgeprobeerd, op "C" ging het mis "curved bar"
nauwelijks hoorbaar, Tyros uit en weer aan en ja hoor volop orgelgeluid op "C".

Vanmiddag ging het mis op Ballroom "slow waltz" "B" geen strijkers.
Waardeloos als je ergens zit te spelen.
Kreeg ineens een beetje spijt van m`n Tyros5 avontuur.

Daarstraks nog en uurtje gespeeld zoals reeds gemeld en geen last.
Dus heel onvoorspelbaar wanneer het probleem zich voordoet.

---------------------------------------------------------------
tyro
Senior Member

910 berichten
Geplaatst - 17/01/2014 : 20:08:10

Heb je modulatie wiel omhoog?

Groeten, Wim

willie
Starting Member

8 berichten
Geplaatst - 17/01/2014 : 21:49:20

modulatie wil staat in de "neutraal" stand.

willie
Starting Member

8 berichten
Geplaatst - 17/01/2014 : 21:50:26

sorry typefoutje moet natuurlijk modulatie wiel zijn.

tyro
Senior Member

910 berichten
Geplaatst - 17/01/2014 : 21:52:10

Wat is bij jou neutraal omlaag of in de midden?

Groeten, Wim

Ruud
Moderator

1792 berichten
Geplaatst - 18/01/2014 : 07:52:45

Hallo Wil,
Het modulatiewiel moet volledig omlaag staan. Niet in de middenstand. Juist.de orgelklanken, anders dan de S.Art, nemen af in volume als het mod.wiel omhoog gaat.

Groet,
Ruud

laakies
Advanced Member

1015 berichten
Geplaatst - 18/01/2014 : 11:52:19

@Ruud,

Alsnog mijn vraagje; is het geen idee om een foutenlijst vast te pinnen die door de moderatoren bijgewerkt wordt, zodat er niet telkens dezelfde fouten gerapporteerd worden?

Gr Toine
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

PieteMan
Average Member

321 berichten
Geplaatst - 18/01/2014 : 12:53:14

Ja hallo Toine

Is maar de vraag of Henk zoveel server ruimte heeft voor al die fouten te melden.
Slokt nogal aardig wat op.

Groet
Piet eMan

tyro
Senior Member

910 berichten
Geplaatst - 18/01/2014 : 12:56:12

De meeste zijn gebruikers fouten

Groeten, Wim

laakies
Advanced Member

1015 berichten
Geplaatst - 18/01/2014 : 13:20:01

@Wim,

Al dan niet gebruikers fouten, blijft het wel overzichtelijk of een fout al eerder is gemeld en is makkelijker na te kijken of je bewuste fout er bij staat.

Ik denk dat echte problemen dan wel met updates opgelost gaan worden, als je met een keurig lijstje aankomt bij de Yammies.

@Bert
Scheelt dan volgens mij veel meer serverruimte Bertje

Maar ja wie ben ik he...

Gr Toine
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

Bewerkt door laakies op 18/01/2014 13:20:28

F.van Holten
Senior Member

951 berichten
Geplaatst - 18/01/2014 : 16:26:31

Even in het algemeen,
Er staan nu 2 Topic,s op Foutje Tyros 5
Als die door de moderatie samengevoegd kunnen worden,kan een ieder daar zoeken, het word nu wat rommelig.

Grt.
Frans

Bewerkt door F.van Holten op 18/01/2014 16:27:33

tyro
Senior Member

910 berichten
Geplaatst - 18/01/2014 : 17:16:52

Ik zou het op prijs stellen dat de FAQ uitgebreid werd.
Met bijv. probleem en oplossing cq oorzaak en gevolg.
Het komt inderdaad veel te vaak voor dat dezelfde onderwerpen aangesneden worden, zelfs in hetzelfde tijdsbestek.
En er wordt veel te vaak onnodig of onzinnig gereageerd zodat het onoverzichtelijk word.

Hierbij een voorbeeld

Groeten, Wim

Bewerkt door tyro op 18/01/2014 17:33:13

theplayer
Moderator

2276 berichten
Geplaatst - 18/01/2014 : 19:37:22

citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieteMan
Is maar de vraag of Henk zoveel server ruimte heeft voor al die fouten te melden.
Slokt nogal aardig wat op.

Hoi,

Het zal vast niet meer ruimte innemen als al die overbodige en onnodige reacties van de laatste tijd.
Evenals al die wijzigingen die de laatste tijd haast op ieder bericht komen.
Als je een bericht geschreven hebt, kun je altijd eerst op "Bekijk voorbeeld" klikken.
Dan is het nog te wijzigen vóórdat het verzonden wordt.
En geloof me, we vallen niet over een punt of een komma!!
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite

Ruud
Moderator

1792 berichten
Geplaatst - 19/01/2014 : 12:57:57

Weer van het slot afgehaald om Wil de kans te kunnen geven of de aangedragen oplossingen hebben geholpen.

@Wil, graag ook even aangeven of het modulatiewiel omlaag stond.
Een fabrieksreset lost veel problemen op, maar dan weet je nog niet wat de oorzaak is geweest en of het door bepaalde handelingen of registraties nog een keer gebeurt.

Groet,
Ruud

Pagina: van 5 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000